Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lasten suusta iltojen iloksi  (Luettu 50113 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #45 : 20.03.2008 21:25:15 »

 2funny
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #46 : 20.03.2008 21:31:12 »

Samainen 4-vuotias on ollut oikea ilopilleri tässä "matkan varrella".

Puhumaan opetellessaan hän ei osannut sanoa violetti. Hän sanoi iloletti.  smitten

Tappajahai -DVD:n kansikuvaa katsellessaan hän lausahti: "Isho kala haukkaa."

Hän on pienestä pitäen ollut kasvissyöjä luonnostaan. Kun minä tuputin perunaa ja lihaa, niin hän sanoi: "Eiku äiti, anna mulle kukkasia." = salaattia, vihanneksia, kukka- ja parsakaalia  smitten
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #47 : 20.03.2008 21:43:17 »

 2funny Ihuna  smitten
tallennettu
Sissis
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 300



Profiili
« Vastaus #48 : 21.03.2008 09:01:18 »

..hän ei osannut sanoa violetti. Hän sanoi iloletti.
 hän sanoi: "Eiku äiti, anna mulle kukkasia." = salaattia, vihanneksia, kukka- ja parsakaalia  smitten
smitten  ihana   smitten
tallennettu

aurinko &  kuu Leijona
nousu &  merkurius Rapu
venus Neitsyt
mars Skorpioni
Tuli-Vuohi
Keltainen Spektraali Siemen

http://kuutarha.nettisivut.fi/
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #49 : 13.04.2008 21:19:07 »

Tässä vähän poimintoja 6.luokkalaisten ympäristötiedonpistokaasta. Ihania!

Mikä on Kiinan suurin kaupunki?
Vastaus 1: Japani
Vastaus 2: Volga

Mikä on Kiinan pääelinkeino?
Vastaus: Raha

"Itä-Kiinassa vallitsee ilmastoilmasto" (oikea vastaus monsuuni-ilmasto)

Keltainen joki kuljettaa mukanaan hedelmällistä maa-ainesta eli? (Oikea vastaus lössiä)
Vastausehdotuksia: hössöä, jättöä, mössiä, keltaista mutaa, lantaa, sontaa.

Englannin kielen käännöstehtäviä, nelosluokka.

Hän pitää makkarasta (= He/She likes sausage)
Ehdotus: He like suicide eli hän pitä itsemurhasta.

I have 2 cats so I can´t keep him (= Minulla on 2 kissaa, joten en voi pitää sitä)
= Minä omistan 2 kissaa ja minä osaan pitää pojista.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #50 : 13.04.2008 21:28:43 »

Ja keräänpä tähän samaan nuo muutkin ihanat koevastaukset, joita olen laitellut tuonne huumori-ketjuun.

Miksi Egyptin kansa joutui vaeltamaan Mooseksen johdolla aavikolla?
- Siksi, koska siinä oli se muuri, että miten ne pääsevät ohi ja ne käveli sen ympäri ja päästeli kovia ääniä.
- Koska Jumala ei jaksanut kansan valitusta.
- Kun kansa alkoi valittaa miksi meidät on tuotu tänne, miksei oltais jääty Egyptiin.
- Israelin kansa rupesi valittamaan.
- Israelilaiset eivät olleet tyytyväisiä mistään.

Miten israelilaiset valloittivat Jerikon?
(Oikea vastaus: kulkemalla 6 päivää muurin ympärillä ja seitsemäntenä päivänä torvista kahjahti sotasoitto, joka mursi muurit)

- Ne käveli sen ympärillä 40 vuotta.
- Kun ne pyöri tornin ympärillä.
- Muuttamalla sinne.
- Koska Jeriko oli hyvä maa.
- He tuhosivat kaiken mitkä kuuluvat Jerikoon eli tykeillä.

Mitä tiedustelijat kertoivat Kanaanin maasta?
- Että siellä oli vakoojia.
- Hyvät ruuat ja ympäristö.
- Isoja vahvoja miehiä ja viherallasia.
- Hienot oltavat.
- Vihreä ja siellä oli paljon nymidiä.

Tunnistustehtävä, kuvassa on Tupasvilla-niminen kasvi. Eräs oppilas oli veikannut, että kasvin nimi on Ulvukki.

Toinen tunnistustehtävä. Kuvassa on Palokärki ja Käpytikka. Eräs oppilas veikkasi, että linnut ovat Korppi ja Talitintti.

Mitä eroa on sienellä ja kasvilla?
- Sieni ei ole kasvi

Miten kyy saalistaa?
-Harhauttaa saaliinsa selälleen

Nimeä Suomen matelijat.
- Käärme, sisilisko ja kastemato

tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #51 : 13.04.2008 21:30:55 »

Naispuolisen kaverin siskonpoika tuumasi kerran hänelle, kun he leikkivät "minäpä annan sinulle---" peliä, jossa yritetään keksiä mitä kamalaa toiselle voisi antaa, että "Minäpä annan sulle meidän iskän vaimoksi!"
Samaisen herran nuorempi veli oli tuumannut autossa erään kerran samaan peliin liittyen, että "minäpä annan teille persettä"
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #52 : 14.04.2008 10:24:15 »

 Grin Grin Grin Nuo koevastaukset on parhaita!!...Veljeni harrastaa juuri samanlaisia, itekseni aina naureskelen, kun lueskelen hänen kokeitaan..
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #53 : 14.04.2008 15:41:32 »

Englanninkoe vastauksia. Täydennystehtävässä piti täydentää sanalla well lause "He always dances well" eli "hän tanssii aina hyvin". Eräs oppilas oli täyttänyt lauseen muotoon "He always dances goat" eli "hän tanssii aina vuohta". (No mutta hei, jos koiraa voi uida niin miksei vuohta voisi tanssia? Grin)

Samainen englanninkoe, lukemisenymmärtäminen. Teksti kertoo uhanalaisesta susilajista, sen tutkimuksesta ja elintavoista:

Mitä sudet käyttävät pentujensa lastenvahteina? (oikea vastaus; nuorempaa sutta)

- Kaneja
- Tiedemiehiä

Miten susien liikkeitä voidaan seurata? (oikea vastaus; radiopannoilla)
- Laittamalla radioaktiivisia siruja nahan alle.

Millä listalla susi on? (oikea vastaus; maailman uhanalaisempien lajien listalla)
- Top Koira-listalla

Mitä Afrikan Susiohjelmaan kuuluvat tiedemiehet tutkivat? (oikea vastaus; susien elintapoja)
- Onko sudet tyhmiä.
tallennettu
He|mi^
Astro-nauttija
****
Viestejä: 848



Profiili
« Vastaus #54 : 31.05.2008 00:45:30 »

LASTEN SUUSTA: lasten 10 käskyä

1. Älä varasta köyhiltä, jos he huomaavat. (Frida 6v.)
2. Älä anna vauvoille sipulia. Minä olen kerran kokeillut. (Thea 7v.)
3. Lyö toista vain jos on ihan pakko. (Henriette 7v.)
4. Älä puhu pahaa kenenkään selän vieressä. (Oscar 7v.)
5. Ole niin kiltti kuin pystyt, mutta muuten voit tehdä mitä haluat. (Glenn 6v.)
6. Kuuntele aina äitiä, ja sitä mitä äänensävyä hän käyttää. (Thomas 7v.)
7. Varjele itseäsi. (Kristin 8v.)
8. Jos joku lyö sinua, niin ole kuin et kuulisikaan. (Sebastian 6v.)
9. Rakasta Jumalaa tosi paljon, vaikka se on vaikeaa eikä häntä näy vaikka huutaisi "Tule esiin! " (Robin 6v.)
10.Älä himoitse aviopuolisosi asioita. Ja Äitienpäivänä pitää laulaa, muuten alkaa jumalaton meteli. (Tom 9v.)
 crazy2
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #55 : 18.07.2008 00:50:44 »

Keräilinpä taas vähän lasten sutkautuksia Grin Grin

Ihan kuin syntyisi jeesus- lapsi, Niina sanoi hartaasti äidille, kun katseli joulukinkun nahan poistoa.

Työskentelen päiväkodissa. Olimme juuri pukemassa lapsia ulos kaverini Minnan kanssa. Ville 4v. laittoi lippiksen vinoon ja sanoi: "Mä oon jätkä." Kysyin Villeltä että mitäs me sitten Minnan kanssa ollaan. "Babeja" kuului vastaus. -Lastenhoitaja-

Nina 6v. oli kuullut mummon puhuvan vapisevista käsistään. Hän maalasi Paint-ohjelmalla keltaista nurkkaan ja pyysi mummoa tulemaan. Sanoi, että tarvitsee vapisevia käsiä piirtämään auringonsäteet. Hyvä aurinko säteineen tuli.

Katri 4v vastasi puhelimeen kun äiti oli vessassa ajelemassa säärikarvoja. Soittaja ilmeisesti kysyi äitiä puhelimeen johon neiti: "äiti ei nyt pääse kun se nyppii vessassa karvaisia kinttujaan!" Onneksi puhelimessa oli isä...

4-vuotias Aino katseli vanhempien yöpöydälle unohtunutta kondomipakettia ja kysyi äidiltään: ovatko nämä nyt niitä ilotulitteita?

Kävelin 5-vuotiaan poikani kanssa grillikioskin ohi. Pian poikani kysyi: ”Isi, mistä tuo nälänhaju tulee”?

Vietettiin pienimuotoista perhejuhlaa, jossa oli tarjolla jos jonkinmoista leivosta ja pikkuleipää. Isoisä, äiti ja pieni tytär istuivat pöydässä juomassa ja syömässä. Pöydässä oli myös Joulutorttuja. Pikkutyttö oli aiemmin nähnyt mummon valmistavan torttuja ja hänelle oli herännyt eräs raaka-aineisiin liittyvä epäilys. Kun isoisä sitten tarttui Joulutorttuun ja avasi suunsa siitä haukatakseen, huudahti tyttö itku kurkussa: "älä syö sitä, ukki! Mummi laittoi siihen paskaa!"

Päivähoidon pihassa Viljo Siiri Selma ja Silja leikkivät puiden alla, pikku-Viljo huuteli tytöille tuukaa tänne mää oon panomies. Hoitaja kunteli leikin jatkumista, pikku-Viljo 2v 9kk siinä leikki palomiestä ja huuteli tyttöjä leikkiin. Suomennus taitoa ammatissa niin monesti tarvitaan.

Minua nauratti äärettömästi, kun satuin eräänä päivänä katsomaan tv:tä. Sieltä tuli ohjelma, jossa n. 5-vuotiaat lapsoset pohtivat mikä on elämän tarkoitus. Seuraavat sanat tulivat erään pikkupojan suusta: "elämän tarkoitus on olla maapallolla eikä vain lentää tuolla jossain. Välillä mie oksennan helposti".

Tyttäreni 8v jutteli isänsä kanssa toiveammateista.
- Musta tulee eläinsuojelija isona, ja mä rakennan sukupuuttokuoleman
uhkan alla olijoille eläintarhan.
Kuopus 6v siihen oman unelma-ammattinsa:
- Mustapa tuleekin Darth Vader!

Puhuttiin meidän 6v. pojan kanssa horoskoopeista. Hän kyseli mitä niitä kaikkia on kerroin ja sitten hän kysyi millainen on oinas. Kerroin että sellanen sarvipäinen elukka, niinkuin peura. Hetken kuluttua hän kysyi, äiti mikä on neitsyt, ennenkuin ehdin vastata, hän itse sanoi, sarvipäinen elukka. Oli siinä hymyssä pitelemistä äidillä.

Olimme matkalla kotiin sateessa autolla ja mukana oli tyttäremme Eveliina oli 3 vee. Huomasin että joku vanhempi nainen liftasi tiellä pysähdyin hänen autonsa oli mennyt rikki ja hän hälusi kyytiä lähimpään puhelimeen Hänella oli villainen takki joka oli kastunut ja villahan tuoksuu kummalliselta märkänä, Eveliina haisteli vähän aikaa ja sanoi että jos mummu haisee paskalta niin mummu voi kävellä.

Eetu 7v. herätti äidin eräänä aamuna laulamalla laulua siskostaan (6v.):
- Olen kuullut että Pinja ja Aatu ovat matkalla tähtiin... Aatu paineli
nappeja ja Pinja väänteli vipuja.

Tiia, 3 v, oli perheensä kanssa saunomassa. Siinäpä suihkuun mennessä tuli mieleen, että Tiialla oli pimpetti. Samoin oli kuulema isosiskoilla ja äitillä. Mutta entä isillä... Samassa sattui katse juuri suihkussa olevaan iskään. Mikäs se hänellä olikaan? No, sehän oli se...se... pimpetinluumu!

Pikkuveljeni leikki joskus 3-vuotiaana taloustikkailla ja pärisi niin maan mahdottomasti. Äiti tiskasi siinä ja kysyi veljeltäni, että
- Meneekös se auto kovaakin, kun tuollaista meteliä pitää?
Veljeni katsoi äitiä pitkään ja tuumasi, että
- Eihän tää mikään auto ole, vaan tikkaat!
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #56 : 27.07.2008 21:46:47 »

Tähän en voi olla kertomatta tositarinaa viime viikolta lomamatkaltamme. Olimme ulkomailla lomalla ja eräänä iltana samassa hotellissa ollut pikkutyttö ( 6-7 v.) huomasi meidät ruokailemassa. Hän tuli kertomaan minulle, että hotellin pihalla majailee kulkukoira ja eräs lihava setä ruokkii sitä. Minä totesin siihen, että ompa se lihava setä kiltti.

Tyttö katseli hetken aikaa maahan, sitten minuun ja sanoi vakavasti: Joo, mutta... sillä lihavalla sedällä on kyllä vaimo tai joku nainen kumminkin.

Minä totesin että jaa, vai niin.  Wink

Mieheni oli tukehtua nauruun.  Grin
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #57 : 27.07.2008 22:05:41 »

Cheesy Grin

Minäkin kerron jutun jonka työkaveri kertoi.  Smiley

Hän, miehensä ja 3v tytär käymässä ostoksilla...
Mies sovitteli päähänsä aurinkolaseja ja alkoi pelleilemään kokeilemalla lasten ja naisten laseja, lopulta hänen päässään oli todella kissamaisen malliset naisille suunnatut lasit, hän peilaili itseään ja naureskeli...

Siihen 3v. tytär kommentoi erittäin ponnekkaasti arvostelevaan sävyyn : "HMH! Sinäkin! Aikuinen mies!"
tallennettu
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #58 : 28.07.2008 01:29:34 »

Oltiin mummin luona kyläilemässä, kun serkkutyttöni 4v. tuli kuiskaamaan, että hänel on minulle salaisuus. "Mummilla taitaa kohta kasvaa palta" Grin Ja juu, tytöllä on vielä R-äänne hieman hakusessa..  :Smiley
Se on muuten söpö kun sillä on nyt tää salaisuus-kausi  smitten Aina on kiskomassa hihasta ja kuiskimassa jos jonkinlaisia salaisuuksia..

Mä odotan sitä kun ne on isompia ja pääsen kertomaan, että "tällasta te teitte kun olitte pieniä"  Grin Voi sitä tuskaa kun sukujuhlissa edelleen puidaan näitä Lionheart viis vee ihastumisiani milloin kehenkin ja näitä mun kuuluisia totuuksiani elämästä..  -_-' Joskus tekee mieli liueta.
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #59 : 06.05.2009 21:36:03 »

"On kumma miten vähän saa aikaan, kun vaan lakkaa yrittämästä!"  2funny
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: