Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Meditaatio  (Luettu 22099 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Jinx
Vieras
« Vastaus #15 : 10.08.2006 14:06:40 »

Minullakin rankemman musan ystävänä oli hankaluuksia hyvän musan löytymisessä, mutta kevyt, rauhaisa folkmetallikin sopii meditointimusaksi. Pääasiassa, ettei musiikissa ole kovia ääniä, liian matalia värähtelyitä ja ettei kyseessä ole suosikkibiisit, joita jää kuuntelemaan meditoinnin sijaan.

Mahdollisimman tasaisena ja rauhallisena pysyvä musiikki on parasta. Jos ekat 3 biisiä on rauhallisia ja sitten streroissa tärähtää, tärähtää myös kehossakin aika mukavasti, kun astraalikeho pomppaa takaisin meditatiivisesta tilasta Tongue

Hmm.. Luulisin että sellainen musiikki voisi sopia hyvin jossa ei lauleta ollenkaan... Miulta ei löydy kyllä muuta kuin Apocalyptican levy, mutta testataan nyt sitten sitä näin aluks, jos ei onnistu niin sitten mennään kauppaan ja ostetaan jotain sopivampaa...  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 10.08.2006 14:07:22 »

Itse olen yrittänyt etsiä CD:tä, jossa olisi VAIN veden solinaääniä. Mutta aina on jotain musiikkia taustalla, en mie sellaista halua  Tongue
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #17 : 10.08.2006 16:36:17 »

Ihanaa kun kerrot AthaMaarit omia konstejasi..
ja Jinx kun kerroit vaikeudesta rauhoittaa/"tyhjentää" mieli muista jutuista..
nyt voin koota jutut ja vknloppuna kun saan olla yksin kokeilla..  smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #18 : 10.08.2006 17:02:15 »

Itse olen yrittänyt etsiä CD:tä, jossa olisi VAIN veden solinaääniä. Mutta aina on jotain musiikkia taustalla, en mie sellaista halua  Tongue

Mut eikös veden solinan kuunteleminen laukaise pissa hädän?  Cheesy  Grin
En kyllä itse taitais tykätä sellaisesta...
Mitenkähän sitten ihan ne meditaatioon sopivat cd:t?
Kun niitäkin on olemassa, onkohan millaisia?
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #19 : 10.08.2006 17:03:03 »

Ihanaa kun kerrot AthaMaarit omia konstejasi..
ja Jinx kun kerroit vaikeudesta rauhoittaa/"tyhjentää" mieli muista jutuista..
nyt voin koota jutut ja vknloppuna kun saan olla yksin kokeilla..  smitten

Hienoa, jos tästä on hyötyä jollekkin muulle kuin vain minulle!
Lisää tällaista!  smitten
tallennettu
Amerest
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #20 : 10.08.2006 19:24:26 »

Heh, siitä vain mikrofonin kanssa nauhoittelemaan veden solinaa jonnekin metsäpuron varrelle. Jos ei muuten tunnu löytyvän  Cheesy
tallennettu

aurinko: jousimies
nouseva: skorpioni
kuu: härkä
merkurius: jousimies
venus: jousimies
mars: kauris
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #21 : 10.08.2006 22:15:55 »

Seura:
Olen meditoinut parin kanssa, ryhmässä ja yksin. Pääasiassa yksin.

Ajankohta: 
Vaihtelee

Kesto:
Vaihtelee, joskus vain pari minuuttia, joskus on mennyt tuntikausia. Jonkinlainen ihanteeni on 26 minuuttia

Tapa:
Istun yleensä lootusasenossa. Tai en taivu siihen vielä kokonaan, mutta pikkuhiljaa. Ja joskus laitan peffan alle tyynyn, jotta asento pysyy oikeana. Joskus meditoin lattialla selällään maaten tai sängyssä selällään maaten (tämä huonoin vaihtoehto mulle)

Paikka:
Vaihtelee, joskus meditoin jopa yleisissä liikennevälineissä. Ja urheillessa.

Avut:
Yleensä en käytä mitään apuja.

Meditointini on nimenomaan hiljaa olemista, kaikki vaikutelmat joita saan otetaan vastaan tietoiseen mieleen meditoinnin jälkeen, meditaatiossa en takerru niihin. Joskus teen visualisaatiomeditointeja jolloin menen esim. temppeliin tai metsään tai luolaan tai vaikka pilven reunalle istumaan Cheesy.

Willow: ihan minkä pituiset meditaatiot tahansa ovat hyödyllisiä. Ei mitään väliä tekeekö jonkun ihmeellisen meditaatiomaratonin tai suorittaako mielen tyhjennyksen tai mielikuvamatkan minuutissa. Kaikella harjoituksella pääsee alkuun ja pikkuhiljaa löytää omat tapansa.  smitten
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Oikku67
Vieras
« Vastaus #22 : 10.08.2006 22:31:21 »

Meditointini on nimenomaan hiljaa olemista, kaikki vaikutelmat joita saan otetaan vastaan tietoiseen mieleen meditoinnin jälkeen, meditaatiossa en takerru niihin. Joskus teen visualisaatiomeditointeja jolloin menen esim. temppeliin tai metsään tai luolaan tai vaikka pilven reunalle istumaan Cheesy.

Willow: ihan minkä pituiset meditaatiot tahansa ovat hyödyllisiä. Ei mitään väliä tekeekö jonkun ihmeellisen meditaatiomaratonin tai suorittaako mielen tyhjennyksen tai mielikuvamatkan minuutissa. Kaikella harjoituksella pääsee alkuun ja pikkuhiljaa löytää omat tapansa.  smitten

Juuri tämän "harjoituksella pääsee alkuun ja pikkuhiljaa löytää omat tapansa" halusin varmaan kuulla, koska heti tuli rauhallinen olo
ja tunne et näinhän SE ON.. Jotenkin kummalla tavalla mulla on tunne että tämä ei olisi ensimmäinen kerta kun meditointia harjoittelen/teen..
Tiedän etten ole ikinä kokeillut ainakaan hereillä ollessani.. mutta joku kumma "tieto" on, että tämä olisi tuttua ja minulle hyväksi..
Joo, lopetan  Lips Sealed, kun en taas osaa sanoiksi pukea..  Huh smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #23 : 10.08.2006 22:36:35 »

Yleensä ennen nukkumaan mennessä kun ajatukset kiertää kehää päässä niin huomaa yht äkkiä ettei olekkaan ajatellut mitään pitkään aikaan ja on vain ollut ihan hiljaa ja rauhallisesti, sitten sitä niinkuin säpsähtää hereille tälläisestä "horroksesta"... Voisikohan tämä olla sellainen tila mihin pyritään meditoinnissa?

Huomattavasti helpotti tieto siitä että harjoitusten avulla löytää sen oman tapansa ja ettei ilmeisesti ole vain sitä yhtä ja oikeaa tapaa meditoida.
Smiley
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #24 : 10.08.2006 22:45:19 »

Muutamia kertoja olen iltasin meditoinut. Ilman minkäänlaista tietoa ja päämäärätavoitetta.

Olen kokeillut maa, ilma, vesi ja tulielementit. Tuli oli liian voimakas ja jouduin sammuttamaan liekit silmät avaamalla, etten pyörtyisi.

Kerran kysyin että kuka minä olen ja olin kuulevani sanat jumalan poika / lapsi

Viimeksi katsoin kynttilää minuutin verran ja suljin silmät. Näin liekin hieman isompana kuin kynttilän liekki ja se oli täysin mustassa neliönmuotoisessa laatikossa, joka taisi hieman hehkua. Myös kuvittelin liiteleväni lähialueilla ja kuvittelin miltä näyttää. Sitten myös kuvittelin sellaisia asioita joita haluaisin elämääni.

Aikaa minulta on kulunut 10 - 40 min.

Lari -kuumetokkurassa 37,5 ja pää ilkeen kipee
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #25 : 10.08.2006 22:51:57 »

Lari -kuumetokkurassa 37,5 ja pää ilkeen kipee

smitten  Pikaista paranemista ja "kauko hali" (ettei pöpö tartu) Larille  smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #26 : 10.08.2006 22:53:25 »

Onkohan oikein muotoiltu kysymys, jos kysyn että:
Millaista hyötyä olette saaneet meditoinnista?
Entä millainen se on kokemusena? Esim. Lari sanoi että "kuvitteli liitävänsä lähialueilla"... Miltä se näytti, tuntui?
Voiko meditointiin jäädä "koukuun"?
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #27 : 10.08.2006 23:03:30 »

Hyödyistä en osaa sanoa Jinx  Smiley

Koska vain kuvittelin, niin se oli vain kuvittelua. Kehostani en ole ollut irti mielestäni. Katselin vain paikkoja siltä mikä oli viimeinen kuva niistä aluesta.

Silloin kun kokeilin nuita elementtejä, kuvittelin silloinkin liiteleväni. Maahan en päässyt miteenkään vahvasti. Ilmassa tunsin kehon raikkaalta kun ilma virtasi kuten linnuilla. Vedessä olin purossa, jossa vesi virtasi läpi kehoni viileänä. Nuotio oli puron vierellä ja annoin tulen yhtyä minuun ja kehoni tuntui hurjan kuumalta, ehkä liikaakin ja huimausta ilmeni, jolloin keskeytin koska se oli liikaa.

Tuskin koukkuun voi ihmeemmin jäädä. Ainakaan minulla ei ole tarvetta tehdä meditointia kovinkaan useasti. Enhän tiedä sen alkuperäistä tarkoitusta. Free Style  Smiley

Minusta tuota voi testata vapaasti niinkuin itsestä tuntuu.

Sitten herää kysymys. Voisinko meditoinnilla poistaa kuumeeni? Free style tyylillä se ei olisi kovinkaan vaikeaa  knuppel2
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #28 : 10.08.2006 23:13:36 »

Sitten herää kysymys. Voisinko meditoinnilla poistaa kuumeeni? Free style tyylillä se ei olisi kovinkaan vaikeaa  knuppel2

Voithan aina kokeilla, jos kuumeeltasi jaksat!

Pikaista paranemista  smitten
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 10.08.2006 23:34:43 »

...Mitenkähän sitten ihan ne meditaatioon sopivat cd:t?
Kun niitäkin on olemassa, onkohan millaisia?

Niitä on monenlaisia... Valaiden ääntelyä jne. Jos musiikkikappaleista puhutaan, niin lemppareitani ovat esim.

http://www.emusic.com/album/10598/10598938.html
http://www.ostokset.fi/pd/cfdc9c8d/
http://perso.orange.fr/michel.pepe/disco.htm

Ajoittain kuuntelen myöskin ohjattuja meditaatiolevyjä esim.

http://groups.msn.com/sinisetajatukset/kirjaarvosteluja.msnw
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: