Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielipiteitä  (Luettu 14323 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Wiza
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 10.08.2006 18:52:53 »

Moi! (https://www.astro.fi/foorumi/Smileys/Astro2/crazy2.gif)

Mä koen, että tästä aiheesta on tärkeätä kirjoittaa.

Tälläisen tekstin olen kirjoittanut jostain vihkooni, johon kerään hyviä juttuja mitä löytyy, oivalluksia ym.:

Lainaus
At one extreme, there's "ANALYZE". You sit back, think and read, observe, theorize, and never really "live".

At the other extreme, you "LIVE". You plunge whole hog into experience after experience, never wasting a second to catch your breath and look.

The ideal setup is somewhere in the middle.

Mun mielestä kumminkin on tärkeämpää, että vaakakuppi kallistuu enemmän elämisen puolelle.

Monet näistä rajatiedon ja henkisten asioiden aihepiireistä ovat todella mielenkiintoisia ja kiinnostavia, mutta onko se hyvä juttu, jos liian paljon keskittyy niihin? Mun mielestä siitä on oikeastaan enemmän haittaa kuin hyötyä jos liian paljon keskittyy henkisiin juttuihin, lukee kirjan kirjan jälkeen, monia vuodessa; lukee rajatiedon lehtiä; artikkeleita; nettisivuja; keskustelufoorumeja paljon; käy monella kurssilla ja tapahtumassa ym., ahmii. (Kannattaa olla tarkkana mitä lukee, koska ne luetut jutut ovat tavallaan suggestioita.)

Jokainen tottakai määrittelee oman tahtinsa ja mitä lukea ja tutkia itse, mikä tuntuu hyvältä. Monissa kirjoissa on paljon asiaa, työstettävää, pohdittavaa ja sulateltavaa; onko hyväksi lukea kovin monta henkistä kirjaa vuodessa? Onko siitä hyötyä jos lukee todella monta kirjaa vuodessa? Mäkin kun mä mietin niitä kirjoja mitä mä oon aikasemmin lukenut, niin monia juttuja on unohtunut niistä. Meinaan ehkä muutaman lukea uudestaan jossain vaiheessa.

Tarviiko koko elämässä oikeastaan lukea valtavan montaa henkistä kirjaa? Meidän sukupolvella on paljon enemmän tietoa saatavilla, kuin vanhemmilla sukupolvilla. Meillä on todella paljon tietoa tehdä omasta elämästä onnellista. Onko liiallinen tietomäärä hyväksi? Tarviiko meidän edes tietää kaikkia vastauksia ollaksemme onnellinen? Ei. Kyllä ne vastaukset selviää varmasti aikanaan. Kun kuolee, ymmärtää varmasti monia asioita paremmmin.

Mun henkilökohtainen mielipide on, että tärkeämpää kuin elämän tutkiminen on eläminen.

Täytyy myös muistaa että meidän on aikalailla mahdotonta loppujen lopuks ymmärtää. Ellei sitten valaistumalla. Mutta valaistuminen ei ole mikään elintärkeä ja tarpeellinen asia. 

Kaikkeus on jotain, minkä ymmärtäminen ylittää ihmisen ajattelukyvyn ja mielikuvituksen. Kaikki kuvaukset kaikkeudesta ovat riittämättömiä. Tarvitseeko sitä kokonaan ymmärtääkään? Mä hyväksyn sen, että mun on mahdotonta ymmärtää.

Musta tärkeintä on keskittyä vaan elämiseen maanpäällä, elää oma elämä niin hyvin kuin pystyy. Henkiset jutut ovat tottakai tärkeitä - mutta kohtuudella. 

Mä olen pyrkinyt rajaamaan näissä, esim. lukemaan hyviä ja luotettavia kirjoja rauhalliseen tahtiin ja ei lukea näitä keskustelufoorumeja niin kovin paljon.

Mun mielestä näissä henkisissä jutuissa:

Kärsimättömyys, hätiköinti, liiallinen hoppuilu, ahmiminen, keskittyä liian paljon näihin ym. = Ei hyvä juttu.
Kärsivällisyys, rauhallisuus ym. = Hyvä juttu.   

Hauskaa päevää.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2006 12:28:37 kirjoittanut Wiza » tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 10.08.2006 19:03:07 »

Omasta mielestani on hyva oppia uusia nakemyksia, avartaa omaa mielta, mutta kohtuus on kaikki kaikessa.
Esim. noi Karin'in ja Soul'in jutut ovat mielenkiintoisia.
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #2 : 10.08.2006 19:11:01 »

Ongelma tuleekin siinä kun tietoa on niin paljon ja
siitä seuraa asianhaaroja ja aasinsiltoja ym.

Itse olen valtavan tiedon haluinen, ja mietinkin että kun sitä tietoa tulee joka paikasta kokoajan lisää niin miten sitä ehtii kaikki "sulattamaan"?

Olen vähän sellanen "joka paikan höylä", koitan omaksua ja tutkia kaiken maailan asioita ja loppujen lopuks päähän ei jää yhtään mitään..
Ihmettelen vaan että HÄH?!? mitä tapahtui 2funny
Lauon mielipiteitä siellä missäpitäisi olla hiljaa (?!?) No minkäs teet Cheesy

Toki järki päässä kannattaa näitä tälläisiä asioita lukea ja tutkia, kaikille ne ei kai sovi, on niitä jotka kärsivät painajais unista jos puhuu spiritismistä ja taas niitä jotka alkavat saamaan Reginasta Jumalan sanomaa...

Ihmiset ovat erilaisia mutta kai jokaisen pitäisi omat rajansa tietää...
Mutta se onkin sitten eriasia tietävätkö he...  Lips Sealed
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #3 : 10.08.2006 20:59:27 »

Ihan täysin samaa mieltä olen, Wiza!  Smiley
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #4 : 10.08.2006 21:20:42 »

Riippuu siitäkin mitä tyyppiä on. Tutkijat etsivät tietoa joskus ahmienkin, toki kohtuus on hyvä säilyttää kaikessa.  Wink

Pääasia kai on, että hoitaa velvollisuutensa.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 11.08.2006 08:01:42 »

Minä en ole aikoihin lukenut mitään henkistä kirjaa. Yhdessä vaiheessa ahmin niitä hirveästi ja tiedonjanoni oli loputon. Lueskelin esoteerista kirjallisuutta ja elämänfilosofiaa, pohdiskelin ja katselin. Osasta sain ihan uusia näkökulmia itselleni, osa antoi tukea jo niille sisäisille ajatuksille, joita minulla oli ollut esim. kuolemasta.

Ihminen on maan päällä kokeakseen elämän mahdollisimman monipuolisesti. Tärkeintä on olla Itsensä kanssa ja antaa mennä.
Minusta on kuitenkin hyvä tiedostaa, millaiset teot ja kokemukset ovat hyväksi ja mistä taas saatan saada vain nuhteita itselleni.
Esimerkiksi vaikka nyt hyvin kärjistetysti voisin mennä hakkaamaan jonkun tuolla kadulla - sehän olisi vain kokemuksen keräämistä. Henkisesti ajateltuna saisin kokemuksen siitä, miltä tuntuu mätkiä joku muussiksi, mutta samalla, kun vahingoitan toista sieluja (joka on veljeni/siskoni, samaa Jumalaa kuin minäkin), aiheutan siitä itse Itselleni rangaistuksen. Jos vahingoittaa Itseään, Itseensä sattuu. Toisen hakkaaminen on vähän sama asia kuin menisit ja iskisit pääsi seinään niin, että saat aivotärähdyksen. Ei mitenkään fiksua, mutta saitpahan kokemuksen siitäkin Wink

Minä pyrin kuuntelemaan vain omaa sisäistä ääntäni ja menemään ja kokemaan sen mukaan. Tiukkapipoksi ei saa minusta ryhtyä, täytyy olla lapsenmielinen luova hullu ja uskaltaa kokeilla kaikkea hauskaa, mutta itsensä tai toisten vahingoittaminen ei ole kellekään hyväksi.

Kuten Keskusteluja Jumalan kanssa - kirjassa sanottiin (jota suosittelisin sinullekin Wiza, se on erittäin vapauttava kirja Wink) ei ole olemassa sääntöjä, ei vaatimuksia, ei pakkoa. Et voi rikkoa sääntöjä, koska sääntöjä ei ole. On vain erilaisia kokemuksia ja on sinusta itsestäsi kiinni, mitä niistä päätät kokea.

tallennettu
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #6 : 11.08.2006 12:03:55 »

Aivan AthaMaarit   smitten

Jotenkin on tullut sellainen näkemys, että jokainen hakee asioita milloin mistäkin, kehittyy, jolloin tiedonhalu muuttuu. Vuosi sitten luetut asiat niinkuin ihmisetkin muuttuvat, ja niin on oltavakin. Samalla kehittyy siinä valinta kyky, opitaan katsomaan asioita syvemmin/laajemmin ja taas kehitys muuttuu.  idiot2

Me olemme kaikki erillaisia, erillainen tapa katsoa asioita ja hakea tietoa, toiset kokemalla ja toiset lukemalla, minusta on hienoa että ihmisillä on valintaa, valintaa kohdata elämässään myös ne asiat jotka eivät hänelle ole niitä oikeita, mutta silloin on saanut kokemusta "väärästäkin" valinnasta.  Embarrassed

Suurin valinta on se minusta, miten ihminen käsittää kokemansa, positiivisesti vai negatiivisesti. Toisten kirjoittamat tekstit, niinkuin tämäkin, on kirjoittajan näkemys asiasta, ja jos siitä tulee jollekin ahaa elämys, niin se on tehnyt tehtävänsä.
smitten

Wink mateve
tallennettu

mateve
Aniel
Vieras
« Vastaus #7 : 11.08.2006 12:30:44 »

Kirjojen taa on helppo piiloutua. Se ärsyttää mm. akateemisuudessa, samoin näissä henkisen tiedon keskusteluissa. Tuntuu, että ihmiset ajattelevat liian vähän omilla aivoillaan. Itse arvostan enemmän tekijöitä, koska monet ihmiset jotka tekevät eivätkä analysoi, ovat äärettömän viisaita. Kuitenkaan ei voi mennä suunapäänä vaan ihmisille on annettu myös järki. Eli kultainen keskitie on varmasti tasapainoisin. Aika loogista.  Smiley
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #8 : 11.08.2006 13:40:34 »

Kaikki kirjat kertovat Yhdestä ja samasta.
Potenssi vaan vaihtelee.

Koska kaikki tieto on jo meissä,
resonanssista tunnistamme juuri tällä hetkellä
tärkeät asiat - se herättää meissä uinuvan tiedon,
jonka siis (edelliseen viitaten) voimme löytää ihan mistä tahansa;
kirjoista tai kaurapuurosta.

Elämä ja sen analyysit tukevat siis tarkoituksenmukaisesti toisiaan  Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #9 : 11.08.2006 14:24:41 »

Olen kanssasi melko samoilla linjoilla Wiza, asia tuli vastaani myös tuolla toisaalla "anti-vastauksessani" kysymyksiin astrologisista prediktiomenetelmistä. En usko, että astrologiastakaan on hyötyä jos siihen keskittää liikaa energiaansa. Tarkoitan siis, että pelkästään astrologia kuten henkisten kirjojenkaan tutkailu ei anna meille vastauksia, on myös itse elettävä. Toivottavasti tuota mainitsemaani vastausta ei kuitenkaan lueta arvosteluna kysymystä tai kysyjää kohtaan, sellaiseksi se ei ollut tarkoitettu, vaan ainoastaan kertomaan oma mielipiteeni asiaan liittyen. Smiley

Henkisten kirjojen suositteluun olen itsekin monesti "syyllistynyt", vaikka se onkin tavallaan turhaa. Uskon, että jokainen löytää juuri ne kirjat, jotka itseä kiinnostavat, koska "väkisin" lukeminen voi olla melko turhaa sekin. Olen itse aikanaan lukenut esim. Paulo Coelhon Alkemistin koska eräs ihminen suitsutti sitä käänteentekevänä kirjana. No, se oli käänteentekevä lukukokemus hänelle, mutta minulle ei - hyvä kirja kuitenkin, enkä mitenkään kadu sen lukemista, koska sen ansiosta löysin Coelhon muunkin tuotannon. Minusta myös, kuten Ikitosi sanoi, kaikki kirjat todella kertovat yhdestä ja samasta, eikä sinänsä ole väliä mikä kirja eteen osuu, jos se auttaa lukijaa oivaltamaan jotain olennaista ja henkisesti avartavaa.

Kuten AthaMaarit, en minäkään ole lukenut ns. henkisiä kirjoja pitkään aikaan. On ollut kuitenkin kausia, jolloin myös olen suorastaan ahminut niitä. Se taas johtui vain siitä, että ne kirjat todella kiinnostivat, eikä kukaan niitä minulle suositellut, vaan niitä tipahteli eteen ihan "sattumalta". Samoin eräs ystäväni on kiitellyt minua monesti jälkeenpäin, että "johdatin" hänet aikanaan kirjaston parapsykologia-hyllylle juuri silloin kun hän tarvitsi niitä lukukokemuksia joita löytämistään kirjoista sai. Näin sitä joskus toimii jonkinlaisena välikappaleena ihan tietämättään. Smiley En vieläkään koe, että hänen juuri minua olisi asiasta kiittäminen. Aika vain oli oikea hänen löytää kyseiset asiat ja ajatukset elämäänsä.

Ihmiset ovat myös erityyppisiä luonteeltaan, itse olen aina ollut lukutoukka, joten lukeminen on minulle luontainen tapa kuluttaa aikaa ja tutustua toisten ihmisten ajatuksiin. Toiset taas saavat oivalluksensa suurimmaksi osaksi tekemisen kautta, mikä on yhtä lailla ok. Toisaalta olen tietyllä lailla kapinallinen siinä mielessä, että en esim. lue kirjoja jotka "pitäisi" lukea, esim. klassikoita, vain sen vuoksi että voisin sanoa lukeneeni ne. Jos kysymys ei ole esim. opiskeluun liittyvistä pakollisista suorituksista, niin en kerta kaikkiaan pysty lukemaan kirjaa joka ei minua henkilökohtaisesti kiinnosta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Wiza
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #10 : 11.08.2006 16:32:21 »

Jesh, tuli ihan hyvä keskustelu.

Mulla henkilökohtaisesti on sellanen tunne, että nuo 'Keskusteluja Jumalan kanssa' kirjat kannattaa jättää väliin. Ne ei vaikuta luotettavilta.

Jep, kohtuus kaikessa. crazy2

tallennettu

Long life maybe isn't good enough,
but good life is long enough!
- Benjamin Franklin
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 11.08.2006 19:12:30 »

Sama juttu, olen lukenut kaikki 3, mutta jokin ei mahdu minun ajatusmaailmaan.
Osa oli ihan loogista, mutta osa oli liian vaikeaa niella  buck2
tallennettu
enkelitär
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 11.08.2006 21:40:15 »

Siteeraan nyt pikkusiskoani samalla "Liika on liika kaikessa". Eli tottahan tämä on hieno harrastus, mutta me olemme täällä elämässä nyt maanpäällistä elämää ja kunkin meistä on opittava nauttimaan siitä. Silti, minusta on jokaisen oma asia miten paljon aikaa kuluttaa henkimaailman asioihin, joillekin se on elämä. Äh, oon taas ihan solmussa.
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #13 : 12.08.2006 09:10:09 »

Käyn keskusteluja Jumalan kanssa pääni sisällä.  smitten
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #14 : 12.08.2006 09:28:08 »

Elämä on jatkuvaa keskustelua/neuvottelua Jumalan kanssa.  angel