Tutustuin tarkemmin tuohon drakooniseen - tämä kai olisi kielitoimiston suositussuomennos
- karttaani.
Huomasinkin sen tukevan erittäin hyvin radixkarttaani sellaisissa henkisyyttä koskevissa asioissa, joihin en löydä suoraa selitystä hyvin rationaaliselta, maa- ja ilmamerkkeihin painottuvalta syntymäkartaltani.
Drakokartallani on
. Olenkin tuntenut tietyt vesimiesmäiset teemat, kuten oikeudenmukaisuuden, aina itselleni hyvin läheisiksi. Kiinnostuin myös jo hyvin varhain ainakin länsimaissa vesimiesmäisiksi ja uranusmaisiksi kuvatuista asioista, kuten itämaisesta filosofiasta, lääketieteestä, joogasta ja meditaatiosta, ja olenkin löytänyt.
:ssa taas tuntuisi jotenkin ihanalta radixkartalla vähän ehkä turhankin distruktiivisena näyttäytyvää tunteellisuuden rinnalla.
Mielenkiintoisia ovat myös radixin ja drakoonisen kartan synastria. Tärkein lienee dr-:aurinko:
(6. huoneella) ja dr-
. (7. huoneen puolella)
rx- Desc. Syntymäkartallani ei ole mitään selitystä sille, miksi olen kokenut aina parisuhteet erittäin voimakkaasti kasvattavina kokemuksina, ja jopa hakeutunut sellaisiin suhteisiin, joiden olen tiennyt ensisijaisesti kasvattavan itseäni, mutta tuo dr-
selittää paljon. Toisaalta kyllä suhteisiin on sitten sisältynyt plutomaista kohtalonomaisuutta ja draamaakin.
Myös dr- :keskitaivas:lle tule mielenkiintoinen kosketus: Se on erittäin tarkassa yhtymässä rx-
:oon.
Se, että elämäni päämäärä ja tehtävä olisi olla puoliso kuulostaa kyllä aika lailla kaikkien feminististen prinsiippieni vastaiselta, mutta en voi kieltää, etteivätkö minua olisi aina kiehtoneet historialliset "naiset miesten takana".
Kartan kokonaiskuvaa katsoessani olen myös ajatellut, että voisiko drakooninen kartta olla selvemmin näkyvissä lapsissa ? Minä ainakin koen, että olin lapsena myös ulkoisesti kovasti kala- ja oinasmaisempi kuin mitä nyt olen.