Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Henki ja ruumis  (Luettu 82194 kertaa)
0 jäsentä ja 17 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #60 : 31.08.2006 11:03:27 »

Asterix, hieman vaatimattomuutta peliin, jookos.. näkyy miten korostat ulkoista puoltasi vaikka uhalla.

Hmmm...? Missä kohtaa korostan omaa ulkoista puoltani..? idiot2
Voitko osoittaa?
Ainoa, missä olen viitannut omaan näkööni,
niin noissa paasto, laihdutus -ja kuntoilu topiceissa
kertomalla pituuteni ja painoni.
Minusta se on ollut luontevaa asian yhteydessä,
jossa ei voi puhua kuin omista kokemuksista. Smiley
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #61 : 31.08.2006 11:54:17 »

En tiedä Asterix, sellainen olo mulle ainakin on noista sinun kirjoituksista jäänyt, että sinusta kauniit ihmiset kärsivät koko ajan vääryyttä (tai ainakin hienoista syrjintää). Minusta se kuitenkin, kuten tuossa juuri sanoin, on enemmän asennekysymys.

En minä ainakaan koe nykyisin tulevani kaltoin kohdelluksi ulkonäköni vuoksi. Kuten sanoin, minusta se johtuu siitä, että suhtaudun ihmisiin ihmisinä enkä ulkonäköinä (tai sukupuolina, painoina, rotuina jne.) Itsestähän se riippuu miten maailma suhtautuu, tai ainakin miten sen kokee.

Lainaus
Kaunis nainen saa "maksaa veroa" ulkonäöstään joka päivä.
Kauniin naisen ulkonäköä ja persoonaa saa ruotia,
mutta kaunis nainen ei saa huomauttaa edes liian vahvasta kahvista,
koska se on varma viittaus keittäjän fyysisisiin puuteisiin
Lainaus
Kaunis nainen ei juuri koskaan saa käyttäytyä huonosti,
mutta vaatimattomamman näköinen nainen voi käyttäytyä niin
törkeästi kuin haluaa ilman sanktioita esim. työpaikalla.
Ja jos riita-osapuolina on kaunis nainen
ja vaatimattomamman näköinen nainen, niin vaikka se rumempi
akka olisi tehnyt mitä törkeyksiä ja kaunis nainen olisi
vain kaikkien rötösten uhri, niin kaikki on kuitenkin
sen kauniimman syytä.
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #62 : 31.08.2006 12:25:20 »

En tiedä Asterix, sellainen olo mulle ainakin on noista sinun kirjoituksista jäänyt, että sinusta kauniit ihmiset kärsivät koko ajan vääryyttä (tai ainakin hienoista syrjintää).

Hieman sama kuva on jäänyt, mutta kun se on totta. Asterixin viesteissä on ollut sanomaa kauneudesta jota halveksitaan. Olen sitä mieltä ettei ole helpoa olla todella kaunis. Olen nähnyt "murhanhimoisia" katseita naisilta, jotka katselevat tuntematonta kaunista naista.

Luulen että minullakin on hieman parannettavaa ajatuksissani.

Asterixin kuvat ovat olleet myös ammattimaisesti otettuja, jolloin meikäpulliainen ei aina tiedä onko kuvat netistä poimittua vai omatuotantoa.
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #63 : 31.08.2006 12:43:19 »

Eikö olisikin ihanaa jos kaikki maailman ihmiset pitäisivät itseään kauniina...?  smitten

Minusta on vain ihanaa jos ihminen tosiaan katselee itseään ja toteaa tyytyväisenä olevansa kaunis! Minusta siinä ei todellakaan ole mitään pahaa.
Me olemme syntyneet tänne fyysisiksi olennoiksi ja tämä fyysisyys on hirvittävän tärkeä osa tätä meidän kasvamistamme ja kehitystämme. Minusta kenenkään ei pitäisi vähätellä sen merkitystä.

Tässä inkarnaatiossamme henki ja ruumis ovat yhtä tärkeitä -ilman toista ei olisi toista.

Liian usein henkiset ihmiset (kamala sanahirviö) väheksyvät omaa fyysisyyttään tai ovat välinpitämättömiä sitä kohtaan ja uskottelevat sen olevan ihan sama miltä täällä näyttää. Se on ihan ok, jos todella on niin sinut oman fyysisyytensä kanssa, että voi kokea niin täysin tasapainoisesti eikä vain siksi, ettei osaa suhtautua siihen mitenkään.

Tosiasia on, että meidän luomassa yhteiskunnassa on kauneusihanteita vaikka me emme itse välttämättä allekirjoitakaan niitä. Meidän haasteemme on tulla niiden kanssa toimeen, hyväksyä itsemme, rakastaa itseämme, kehittää itseämme ja oppia.
----Joskus se oppi voi olla myös se, että opettelee pitämään huolta fyysisestä ruumiistaan ja lopettaa valehtelemisen itselleen, ettei sillä ole väliä...

Me olemme täällä nyt sielu+fyysinen kehomme ja molemmilla on väliä.

Tätä mieltä olen minä. piste. Smiley

p.s Ja mielenkiintoista seurata tätä keskustelua heijastamisen lain suhteen... Smiley

Ihania olette! smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #64 : 31.08.2006 12:51:47 »

En tiedä Asterix, sellainen olo mulle ainakin on noista sinun kirjoituksista jäänyt, että sinusta kauniit ihmiset kärsivät koko ajan vääryyttä (tai ainakin hienoista syrjintää). Minusta se kuitenkin, kuten tuossa juuri sanoin, on enemmän asennekysymys.

Tottahan se on, mutta minä en ole missään vaiheessa puhunut itsestäni. Wink

Jos näen muiden kohtamaa vääryyttä, niin siitäkö ei saa puhua,
jos kyse on ulkonäöstä? idiot2

Minähän vain vastasin ystävämme GS:n väitteeseen,
että korostaisin itseäni. Wink
« Viimeksi muokattu: 31.08.2006 12:54:02 kirjoittanut Asterix » tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #65 : 31.08.2006 13:32:06 »

Hei Ippuska, onpa mukava kuva! Näkee että sulla on tuossa hyvä meininki.  smitten
........
Kiitos VE! Cheesy Mulla on aina reissatessa hyvä meininki, olenkin ollut nuorempana varsinainen reissunainen  Cheesy Ja jossain edellisessä elämässä varmaankin vankkuriromaani  Kiss laugh
 smitten
Minäkin olen saanut vanhemmiten tietynlaista rohkeutta ja tasapainoisuutta  idiot2 Wink
Esim. nuorenpana en millään uskaltanut edes laulaa julkisesti vaikka mieli teki, mutta annas olla nyt - karaoke suorastaan himottaa  Grin
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #66 : 31.08.2006 13:41:55 »

Ippuskalle!

Onpa raikas hymy ja touhukkaan olemuksen leuka! Kiva tutustua.

Kaikille kiitos ja toive!

Voi kun me kaikki löydettäisiin itsestä se kauneus ja hyväksyttäs se 'vajaus', myönnettäs pienet turhamaisuudet ja oltais ihmisiksi (Eero Ojasen motto)!  smitten
Kyllä minäkin uskaltaisin laittaa kuvan, mutta ei ole sitä kuvankäsittelyohjelmaa! (eiks ookki hyvä syy  Cheesy)
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #67 : 31.08.2006 13:53:45 »

Kiitos metsis  smitten
Kuvassa ollaan autolautalla Lieksasta Kolille noin kk sitten.
Tässäpä vielä kuva sieltä Kolilta:
(http://www.oyk.fi/~ritva.astikainen/kolilla.jpg)
Tuo pieni vaalea piste järvellä on SE lautta, menossa Lieksaanpäin.
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

VE!
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #68 : 31.08.2006 13:59:37 »

Olen sitä mieltä ettei ole helpoa olla todella kaunis. Olen nähnyt "murhanhimoisia" katseita naisilta, jotka katselevat tuntematonta kaunista naista.

Juu ilman muuta, on hankalaa olla ääripää, oli se sitten kaunis tai ruma (tai pitkä tai lyhyt, jne.) Kuitenkin, se miten siihen suhtautuu ja miten sen kokee on itsestä kiinni. Toisia kun ei voi muuttaa valittamalla heidän käyttäytymisestään (toisia ei ylipäätään voi muuttaa!) Ainoa mitä minusta voi tehdä, on antaa oman olemusensa näkyä avoimesti, olla siis juuri sitä mitä on, toisista välittämättä.

Sitäpaitsi kauneushan on katsojan silmässä, ei ole sellaista ihmistä, joka on kaikkien mielestä kaunis.

Lainaus
Tottahan se on, mutta minä en ole missään vaiheessa puhunut itsestäni.

Enkä minä ole missään vaiheessa sanonut että puhut itsestäsi Wink (tosin en kyllä täysin usko tuota väitettä  Grin)
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #69 : 31.08.2006 14:50:01 »

Olipa hieno kirjoitus Alkhemenella. Smiley

olen huomannut sellaisen jännän jutun "kasvaessani ihmiseksi" siinä ilmapiirissä missä olen kasvanut...että nimen omaan se OMA keho/fyysisyys on enemmän tabu kuin toisten. Hyvien asioiden suhteen...on hyväksytympää osoittaa toisille ihmisille positiivista huomiota, rakkauden alueella on hyvä oppia hyväilemään toisen kehoa, perusasioissa on epäitsekästä eli hyvää hoitaa fyysisesti pientä lasta ja fyysisesti vanhaa ihmistä, jolla on liikkumisessa vaikeuksia...koska nämä ovat TOISIA ihmisiä, itsen ulkopuolella olevia fyysisesti.

Mutta omaan kehoon käytetty aika tai huolenpito tulkitaan vääränlaiseksi itserakkaudeksi ja se on narsismia, muilta pois ja ihminen on arveluttava. joskus omaan kehoon keskitetty aika, esim. liikunta, meikkaaminen hiustenhoito joka saa ihmisen tuntemaan olonsa hyväksi on väärin sen takia, että se energia on konkreettisesti pois vaikkapa läheisriippuvaisesta ihmissuhteesta.Jos siis ympärillä sattuu olemaan läheisriippuvaisesti käyttäytyviä, jotka eivät kestä sitä, että toinen on "omavarainen", eli voi liian hyvin ilman että heillä on osaa ja arpaa tähän asiaan.

kuitenkin oman kehonsa rakastaminen ja siitä hyvää ajatteleminen, ja siitä puhuminen helpommin tulkitaan vääräksi...kun uskoisin taas, että nimenomaan ensisijaisesti omasta kehostaan tai omista asioistaan ihmisellä onkin se suurin valta puhua ja päättää.

Käänteisesti tää menee sitten niin, että kun ihminen joutuu kokemaan hienoista syyllisyyttä siitä että uhraisi aikaa itselleen, ja oman kehon haltuunottaminen on arveluttavaa, niin myös negatiivisissa asioissa se 
"on oikeampaa suunnata energia toisiin" eli siis "epäitsekkyys" pätee: On oikeampaa arvostella ulkoisesti ventovieraita ihmisiä, on oikeus naputtaa toiselle ihmiselle jos joku yksityiskohta olemuksessa ei miellytä, on oikeus vetää turpiin jos sattuu olemaan vääränlaiset vaatteet tai on oikeus vaatia ja edellyttää, että vastaantuleva viehättävä vastakkaisen sukupuolen edustaja on olemassa omien tarpeiden tyydytystä varten...tätä kokee kai useimmin naiset.

mutta, on vähän enemmän arveluttavaa määritellä itse itseään ja puhua itsestään sekä antaa aikaa itselle Wink

Eli että sopivaisuussääntöjen nimessä minun ei tulisi puhua sanaakaan itsestäni mutta olisi ihan ok, jos vaikka kaverille arvostelisin ohikulkevan naisen kampausta ääneen.se on normaalia käytöstä.

luulen, että mitä enemmän ihminen kokee että hän omistaa itsensä, hän kokee oikeudekseen rakastaa itseään (mukaanluettuna keho) ja sitä vähemmän hän tuntee tarvetta olla väkivaltainen muille ja kampittaa heitä.

monesti kitkerämpiä toisten toisten ulkonaisten seikkojen arvostelijoita ovat tietämissäni ihmisissä olleet ne, jotka ovat ahtaneet itsensä liian tiukkaan kaavaan siitä, miten he saavat olla omassa kehossaan ja miten käyttää sitä. he tulevat sitten ahdistuneiksi ja surullisiksi sekä vihamielisiksi, kun näkevät että jollakin toisella on olemisen tavassa enemmän vapautuneisuutta. Ja se vapautuneisuuden tunne lähtee ihan sieltä korvien välistä, ja tulee sitten kehoon.

näennäisesti epäitsekkäissä asioissa, kuten toisten kehojen hoitamisessa, saattaa joskus olla pinnanalla kyse vallasta, omien kokemuksieni mukaan ainakin. seksuaalisuuden alueella, missä myöskin testataan suhdetta toiseen kehoon, varmasti valtakysymykset on vieläkin yleisempiä.

eräänlaista ihmistyyppiä nakertaa eniten se, jos näkee että toinen on ottanut täyden vallan OMAAN kehoonsa. ja se on mun mielestä ainakin ainut keho, mihin jokaisella on se täysi käyttövalta, se oma. Luulen, että osaa koskettaa toisen kehoa kunnioittavammin ja vailla valtapyrkimyksiä, jos osaa ja kokee oikeudekseen tuntea oman kehonsa ensin.

Nykyään lähden siitä, ja tähän on ollut pitkä tie, että minä itse olen ensimmäinen jolla on KAIKKI OIKEUDET omaan kehooni sen liikuttamista, ruokailua ja pinnallista ulkonäköä myöten. Perusoikeus, jonka haluan antaa myös toisille. Sillä erotuksella että en enää yksinkertaisesti ota vastaan ihmisiltä tämän oikeuden loukkaamista sanallisessa tai fyysisessä muodossa. sanalliset saa mennä toisesta korvasta ulos, ja fyysisestä seuraa jonkinlainen itsepuolustus. kasvoin vähän siihen, että on ok antaa toisten polkea perusoikeuksiani, mutta nyt kun tiedostan niin voin valita toisin.Mun suvussa oli tapana, että on tosi oikein puuttua TOISTEN asioihin, mut omien suhteen oltiin "no eihän minulla nyt mittään, enhän minä mittään , minä oon vaan tämmönen mitätön" Jos ei noudattanut tätä käyttäytymiskaavaa, helposti syytettiin "ylpeäksi" jo pelkästään siksi että eli ja hengitti.

kehot on kuitenkin syyttömiä, ja jo pelkästään sen takia että ne ovat olemassa, niillä on oikeus olla olemassa. Vaikka jotain ottais kehoni näkeminen päähän (näin esimerkkinä), niin ajattelen että onhan hänenkin kasvettava tajuamaan se että täällä maailmassa on monta asiaa mikä ei mene ihan niinkuin itse käsikirjoittaisi, ja sen kanssa saa muutkin elää. En itsekään esitä sellaisia vaatimuksia, että tänään suvaitsen nähdä kadulla vaan tietynmuotoisia ihmisiä ja auta armias jos lähden ulos ja tulee joku vääränlainen vastaan... knuppel2 2funny

joops... Smiley

« Viimeksi muokattu: 31.08.2006 15:01:07 kirjoittanut sign? » tallennettu
VE!
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #70 : 31.08.2006 14:54:03 »

Niin ja se piti muuten lisätä, että ainahan ihmiset löytävät syyn kiusata toisiaan. Koulussahan se jo alkaa (kuka on liian mitäkin), eikä se ikävä kyllä lopu kun kasvetaan isoksi. Jokainen on jonkun toisen mielestä yhäkin liian kaunis/ruma/laiha/lihava/menestynyt/kunnianhimoton/...

Jäljelle jäävä ainoa vaihtoehto on muuttaa oma ajattelunsa...
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #71 : 31.08.2006 15:12:35 »

Taasen tulee mieleen Jeesuksen tärkein oppi/käsky: Rakastaa Luojaansa ylikaiken ja lähimmäistänsä niinkuin itseään.
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

kooky
Vieras
« Vastaus #72 : 31.08.2006 15:13:20 »

aivan. jotenkin koen että se lähtee aina "ajattelusta", myöskin se käsitys omasta kehosta ja etenkin oman sisäisyyden kauneudesta.

mulla oli joskus nuorena yhdistelmä ryhdikäs ja elinvoimainen (siis ylpeäksi luokiteltu) keho johon yhdistettynä itsevihainen, alemmuudentunnosta kärsivä ja huonosti itsensä tiedostava mieli. tästä sitten seurasi että mitä "mitä tuo oikeen luulee olevansa, tuo pitää palauttaa maanpinnalle"...joten seurauksena entistäkin surullisempi mieli.

se on hassua että se voi mennä myös niin, että fyysisyys ja sisäisyys on erillään, vaikkapa hyvä ryhti ei kerro siitä että on kauheesti itsetuntoa...vaan pelkästään siitä että...on hyvä ryhti. :Smiley
« Viimeksi muokattu: 31.08.2006 15:16:48 kirjoittanut sign? » tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #73 : 31.08.2006 15:52:08 »

Juuri äsken kun luin tuossa toista ketjua ('draamattarista', jollainen itsekin olen ollut lievästi ja olen edelleen, mutta pyrin suuntaamaan sen rakentavaan draamaan  Cheesy ) minulle tuli ajatus, että ihminen, joka ei osaa kokea vielä sisäistäkauneuttaan, mutta on jonkin ulkoisten standardien mukaan kuitenkin ympäristössään kauneuden merkit täyttävä, voi usein siksi juuri olla 'draamatar' (tai 'mister draama')tai kokea, että joku olisi kateellinen, tai joku syrijisi häntä ulkoisen kauneutensa vuoksi, että se oman sisäisenkin kauneuden kokeminen onkin vain ulkoisen kautta sen kokemista.  Cheesy
Sisäistä omaa kauneutta ei olla kohdattu... todettu. Saatu kokea.
Ulkoisen kauneuden korostaminen, monin eri tavoin, on ikäänkuin hätähuuto;"Olenhan minä kaunis, enkö olekkin?"...
Sellaisen vaistoaa... sieltä alta, ja siksi voi saada 'palautteena' monenmoista...
Riippuen miten syvä tuo hätähuuto on, sen suuremmat reagoinnit nousee pintaan palautteesta.
Se että puolustaa ulkoista kauneuttaan, ja oikeuttaan siihen, voi merkitä sitä, että puolustaakin todellisuudessa omaa olemassaoloaan, oman elämänsä kauneutta.

Yhtä lailla tämä menee käänteisesti ns'ruman' ihmisen maailmassa.

Jos synnyn ympäristöön, jossa ulkoinen muotoni on luokiteltu kauniiksi, helposti sidon kaikki kauneuden kokemukseni siihen, enkä sisälleni.
Jos synnyn ympäristöön, jossa ulkoinen muotoni on luokitetlu rumaksi tai poikkeavaksi, sidon kaikki rumuuden kokemukseni siihen.

Yhtä kaikki, jokainen meistä etsii sitä, että joku antaa kokemuksen ;"Olet kaunis sisältä, juuri sellaisena kuin olet, niin hyvässä kuin pahassa"!

Me vain peilaamme sitä eri asioihin, ja nostamme niitä toisltamme pintaan!

Lainaus; Sign;
Lainaus
monesti kitkerämpiä toisten toisten ulkonaisten seikkojen arvostelijoita ovat tietämissäni ihmisissä olleet ne, jotka ovat ahtaneet itsensä liian tiukkaan kaavaan siitä, miten he saavat olla omassa kehossaan ja miten käyttää sitä. he tulevat sitten ahdistuneiksi ja surullisiksi sekä vihamielisiksi, kun näkevät että jollakin toisella on olemisen tavassa enemmän vapautuneisuutta. Ja se vapautuneisuuden tunne lähtee ihan sieltä korvien välistä, ja tulee sitten kehoon.

Niimpä. Ja kun tämä hyvin todennäköisesti toimii näin kaikessa, eikä vain tässä kauneudessa ja rumuudessa...  Smiley

tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #74 : 31.08.2006 16:01:21 »

Kiitos Sign upeasta kannanotosta!

Kannatan narssistista ajattelutapaa sen kultaisella keskitiellä!

Jokainen voisi kysyä itseltään, kenelle 'hoidan, taituroin kehoani' ja kenelle se kuuluu.

Niin kauan kuin on pihinää, sitä kannattaa hoitaa ja rakastaa!  Kiss
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
  Tulostusversio  

Siirry: