Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: MC tai AC KAURIS ?  (Luettu 7705 kertaa)
0 jäsentä ja 15 vierasta katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« : 14.08.2006 13:15:23 »

Niin paljon olen tänä vuonna jo saanut astrologisia oivalluksia täältä, mutta yksi juttu vielä askarruttaa, nimittäin Kauris (ja rapukin siinä sivussa) akseleissa, etenkin niinpäin että KAURIS keskitaivaalla tai nousussa.

Onkos täällä tälläisiä henkilöitä. olisi tosi kiva kuulla omakohtaisia tuntemuksia, miten teillä vaikuttavat? Smiley

Ensin MC Kauriista, joka itsellänikin on...miten koette sen?

Vaikuttaa mielestäni kyllä juuri näiden merkkien mukaisesti...Mc:n mukaan asenteeni on julkisivun suhteen kaurismainen, kodin ja privaattialueen ulkopuolella viileähkö, tiettyä etäisyyttä ylläpitävä ainakin henkilökohtaisiin asioihin ja tunteisiin (sosiaalisesta ja avoimesta kaksosnousu-pinnasta huolimatta) ja on ainakin ollut suuri tarve säilyttää ulkomaailmalle pärjäävän ja elämänsä hallitsevan ihmisen kulissi (vaikka tää ois vaatinut suuria ponnistuksiakin aikoina jolloin sisäisesti epävakaata...)
ystävällinen mutta vaikeastitavoiteltava ja vaikeasti imarreltava, asiakeskeinen tyyli siis asenteessa ja käytöksessä, jos ei vaikutelmassa

mutta sitten taas kotona tai yksityisessä tilassa, jonne vetäytymisen tarve on suuri, jopa välttämätön...RAPU.

Kriittinen alue on koti tai privaattialue...jos siellä on ongelmia, elämän pohja järkkyy ja pahasti. Herkkä vähän kaikelle hyvässä ja pahassa, tunteellinen, mielikuvituksekas, vaihtelevat fiilikset, intuitiivinen eikä niinkään looginen, tarvitsee turvallisuutta...

ihan välttämätöntä, että on aikaa ja tilaa, jonne ei pääse "kuka tahansa" järkyttämään herkkää tasapainoa...paikka jossa voi kuunnella vain ja ainoastaan omaa rytmiään ja vaihteluaan rapumaisesti, jossa voi saada yhteyden omiin fiiliksiin ja siihen intuitioksi kutsuttuun asiaan, paikka jonne voi mennä nuolemaan haavojaan jos niitä tulee ja pohtimaan tapahtumia ja reagointiaan niihin...vetäytyä rapumaisesti muutama askel taaksepäin koloon.

kodista tulee siis hyvin "kriittinen" alue ja "arka paikka", ja omaa tilaa on suojeltava, jos aikoo selviytyä. Hankalat ihmissuhteet latautumispaikassa, kodissa, ovat jopa tuhoisia, kun taas ulkomaailmassa kovuutta riittää ja on valmis ottamaan vaikka minkälaisia iskuja...KUNHAN pääsee jonnekin välillä TURVAAN ja LATAUTUMAAN, ilman että vääränlaiset energiat tulevat päälle.

Ja sitten AC KAURIS?

Millaisia olette,

mikä miellyttää eniten?...

mitä ette voi sietää?

Minun on ollut vaikea ymmärtää AC-kauriita eli persoona-kauriita...miten heidän kanssaan tulisi parhaiten toimeen. En siis henkilökohtaisesti inhoa kyseistä nousumerkkiä, sillä muutaman hienon nousukauris ihmisen tiedän, mutta päivittäisessä kanssakäymisessä vallitsee ymmärryspula. Oppisin mielelläni paremmin vuorovaikuttamaan lähelläni olevien nousevien Kauriiden kanssa.

Olen kiitollinen jokaisesta valaisusta tähän merkkiin ja miltä tuntuu olla MC tai AC  kauris...ja mitä elämässänne olette kokeneet juuri näiden tekijöiden vaikutukseksi. Smiley
« Viimeksi muokattu: 14.08.2006 14:01:40 kirjoittanut sign? » tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 14.08.2006 13:23:18 »

Minulla on MC kauris ja olen myös  aurinko  kauris. Kaikki kuvailemasi tuosta MC:stä piti minun kohdallani ihan täysin paikkansa.

Minulle on todella vaikea myöntää olevani heikko, olen aina pitänyt yllä sellaista vahvan ihmisen imagoa ja olenkin isäni mukaan sairastunut "vahvuuteen". Olen aina selvinnyt kaikesta itse ja olen sitä halunnut myös tietyllä tapaa korostaa, enkä ole halunnutkaan apua - mutta viime aikoina olen joutunut myöntämään, että se vahvuus on vienyt veronsa ja itse asioista selviämisellä on myös ollut huonot puolensa.  Cry Olen hakeutunutkin terapiaan pohtimaan elämääni ja siitä olen saanut paljon apua.

Koti on minulle ollut myös aina arka ja herkkä paikka - minulle koti ei ole ollut ainoastaan turvallinen paikka, vaan myös taistelutanner ja elämäni pohja, joka on täysin säpäleinä.  Embarrassed Minun perhepohjani on todella epämääräinen ja vaativa, en osaa sitä itsekään täysin käsitellä - niin paljon on sattunut ja tapahtunut, etten ihan itsekään näe kokonaisuutta. Olen tunteellinen ja tarvitsen kotonani rauhaa ja turvaa, ja tuo pitää täysin paikkansa, että koti on minulle paikka, jonne voin "vetäytyä piiloon maailmalta" ja sen jälkeen tulla sieltä ulos entistä ehompana kohtaamaan kaiken mitä maailma minulle vain antaa tai ottaa.  :Smiley

En ole pahemmin näitä aspekteja itseasiassa tutkinut omalla kohdallani (tai yleensäkään), joten kiitos että sait minut ajattelemaan jälleen ihan uusia juttuja kartastani. En ollutkaan tullut miettineeksi tätä. Jännittävää. Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
kooky
Vieras
« Vastaus #2 : 14.08.2006 13:41:49 »

Kiitos Ebenia! smitten

Lainaus
Minulle on todella vaikea myöntää olevani heikko, olen aina pitänyt yllä sellaista vahvan ihmisen imagoa ja olenkin isäni mukaan sairastunut "vahvuuteen". Olen aina selvinnyt kaikesta itse ja olen sitä halunnut myös tietyllä tapaa korostaa, enkä ole halunnutkaan apua - mutta viime aikoina olen joutunut myöntämään, että se vahvuus on vienyt veronsa ja itse asioista selviämisellä on myös ollut huonot puolensa.   Olen hakeutunutkin terapiaan pohtimaan elämääni ja siitä olen saanut paljon apua.

Voin ymmärtää omakohtaisesti kaiken kertomastasi, ja terapiassakin on käyty...en tosin usko että tuo vaikeat kotiolot suoranaisesti liittyvät MC Kauriiseen, vaan luultavasti vaikeisiin aspekteihin MC:tä kohtaan...jos on pluto vaa'assa sukupolvea, pluto neliöi Kauris Mc:tä ja Rapu Ic:tä syntymäkartalla.

Tämä Mc asia on mullekin niitä viimeisiä asioita johon olen kohdistanut huomiota kartassani. Se on kuitenkin tärkeä kohde joten hyvä aloittaa...

Ajatus tähän heräsi siitä, kun eräs suhteellisen uusi kaveri jonka kanssa synkkaa hyvin, omaa myös Mc:n Kauriissa...ja ajattelin että kerrankin joku ihminen joka on itsenäinen, pärjäävä eikä ripustaudu, kylläpäs me molemmat tullaan hyvin toimeen kun on jotenkin samat säännöt vuorovaikutuksessa. Sitten kun rupesin ajattelemaan omaa piilotettua herkkyyttäni ja sitä pärjäys kulissia, ajattelin että mun on hyvä muistaa, että myös tämä ihminen voi joskus kaivata enemmän tukea kun hän pärjäävän kuorensa alta antaa ymmärtää.

mulla on kartalla oppositiopainotus ja näköjään hahmotan itseäni parhaiten peilaamalla ihmissuhteiden kautta, tämän kaverin ajatteleminen sai minut myös ymmärtämään itseäni.

yhteistä ainakin näissä kahdessa MC Kauriissa, toinen siis minä, on ainakin arvojen tasolla "kovalla työllä saavutetun menestyksen arvostaminen"...voihan tämäkin arvo esiintyä aluksi lapsellisemmassa muodossaan ja kypsyä ja hioutua kun ihminen saa enemmän elämänkokemusta.

Lainaus
mutta viime aikoina olen joutunut myöntämään, että se vahvuus on vienyt veronsa ja itse asioista selviämisellä on myös ollut huonot puolensa.

Niinpä...tämän minäkin olen viimeaikoina nöyrtynyt tajuamaan. ja joskus tuntuu että olen ollut jopa tyhmä, olisin päässyt paljon helpommalla ja saanut haluamani kivuttomasti ja vielä muiden tuen kera jos olisin suostunut vähän luovuttamaan tuosta "itse on pärjättävä ei apua kiitos" asenteesta.
No oppia ikä kaikki...varmaan aika kaurismainen sanonta tuokin...
« Viimeksi muokattu: 14.08.2006 13:43:58 kirjoittanut sign? » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #3 : 14.08.2006 14:07:58 »

löysinpä linkin, myös muita MC:n sijainteja...

http://www.janetboyer.com/Midheaven_in_Capricorn.html

One saying that I like to associate with Capricorn Midheaven is, "You came here on planet earth to do, be or realize something. What is it? Rehearsal is over. Now is the time."

tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 14.08.2006 14:20:49 »

Ja sitten AC KAURIS?

Millaisia olette,

mikä miellyttää eniten?...

mitä ette voi sietää?

Kiva, että joku haluaa meitä nousu-Kauriitakin ymmärtää. Grin Joskus tosiaan tuntuu itsestäkin, että tämä "vanhan ja järkevän" viitta olisi kiva voida heittää välillä poiskin. Vaan minkäs teet, ja AC on vieläpä karttani ainoa tekijä, joka on maa-elementin merkissä. Sen vuoksi olen siitä toisaalta myös kiitollinen, antaa jotain rotia tähän kalamaiseen haahuiluun.

Jos nyt katsotaan nousu-Kauriin linssin läpi, niin selkeys miellyttää kaikessa. Selkeä ilmaisu, selkeät säännöt, hyvin organisoidut jutut. Se, että homma pidetään kasassa eikä se rönsyile joka suuntaan kuten Riitta Väisänen. Wink Se, että tiimeillä on vetäjä ja firmoilla selkeästi johtaja/vastuunkantaja. (Juu, taisi kaurismaisesti mennä työ-aiheiseksi jo tässä vaiheessa...)

En voi sietää vastuuttomuutta, sitä että jätetään otetut vastuut hoitamatta (ääriesimerkkinä vaikkapa lasten hankkiminen ja sitten heitteillejättö). En myöskään välitä naisten usein harrastamasta keskenään supattelusta ja pohdinnasta "mitähän se tarkoitti kun katsoi minua noin". En pidä siitä, että aikataulut venyvät tai niitä ei noudateta.

Ebenia kirjoitti varmasti Kauriille erityisesti tutusta "vahvuuteen sairastumisesta", mikä tulee ehkä juuri siitä ettei luoteta sitä vastuuta kenellekään muille. Jos on oikein vahvasti Kaurista kartalla, voi olla oppinut niin hyväksi vastuunkantajaksi ettei usko muiden hoitavan hommaa yhtä hyvin. Pitää varmasti toisaalta paikkansa, mutta vain oman jaksamisensa rajalle asti. Rajat on sellainen juttu, mikä Kaurista kiehtoo, mutta usein ne omat rajat on sitten kantapään kautta opittava. Esimerkiksi ystäväni jolla on Kauris MC:llä, tekee töitä aina itsensä uuvuksiin, syö huonosti ja ihmettelee sitten, miksei jaksa mitään. Hän haluaa aina hoitaa asiat loppuun asti ja tässä ehkä hänen nousu-Oinaansa ei auta yhtään, koska se puoli hänessä haluaa aina aloittaa uusia ja uusia asioita. :Smiley

Mitkäs olivat muuten omat merkkisi, sign? Kiinnostaisi tietää, josko sitä kautta oppisi itsekin lisää sellaisista ihmisistä joille kovin tiukka kaurismaisuus ei välttämättä ole se oikea lähestymistapa. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
kooky
Vieras
« Vastaus #5 : 14.08.2006 14:48:47 »

Kiitos Ajatus! Minä todellakin tarvitsen tietoa Nousevista Kauriista, ja mieluiten heidän omalla suullaan, niin tieto tulee varmasti oikein Smiley Eikä vain niin että miten muut näkevät nousevan kauriin. Otan nuo korvien väliin...kun kelaan menneisyyttä, niin voin ymmärtää milloin esim nousukauris opettajalla olisi mennyt minuun hermot.

Astrologi Manninenhan on myös sinun laillasi aurinko kalat ja nouseva Kauris.En voi olla aina tilaisuuden tullen kehumatta tätä astrologia :Smiley

Lainaus
Jos nyt katsotaan nousu-Kauriin linssin läpi, niin selkeys miellyttää kaikessa. Selkeä ilmaisu, selkeät säännöt, hyvin organisoidut jutut. Se, että homma pidetään kasassa eikä se rönsyile joka suuntaan kuten Riitta Väisänen.  Se, että tiimeillä on vetäjä ja firmoilla selkeästi johtaja/vastuunkantaja. (Juu, taisi kaurismaisesti mennä työ-aiheiseksi jo tässä vaiheessa...)

haha...Ja Riitta Väisänenhän oli se kauriin vastamerkki Rapu auringoltaan Grin
Ja voisi kuvitella, että nousukauriille suurimmat traumat tuottaa "idiootit", jotka sekoittaa kaiken...kuten esim isäni nousukauris äidilleni...(ja täältähän nämä äiti ja isä taas tulevat... Grin)

Lainaus
Esimerkiksi ystäväni jolla on Kauris MC:llä, tekee töitä aina itsensä uuvuksiin, syö huonosti ja ihmettelee sitten, miksei jaksa mitään. Hän haluaa aina hoitaa asiat loppuun asti ja tässä ehkä hänen nousu-Oinaansa ei auta yhtään, koska se puoli hänessä haluaa aina aloittaa uusia ja uusia asioita

Tää on ainakin ollut kuin minua :Smiley

Lainaus
Mitkäs olivat muuten omat merkkisi, sign? Kiinnostaisi tietää, josko sitä kautta oppisi itsekin lisää sellaisista ihmisistä joille kovin tiukka kaurismaisuus ei välttämättä ole se oikea lähestymistapa

ne oli minulla Asc  kaksoset, kuu  neitsyt ja aurinko  kalat. Minulla on runsaasti maata, mutta tuo nousumerkki antaa varmasti sen VAIKUTELMAN ja tavan olla vuorovaikutuksessa, mikä menee ristiin nousevan Kauriin kanssa. Pitkissä linjoissa minusta kyllä sitä Kauris-henkeä löytyy, vaikkei se näy heti päälle, pikemminkin päin vastoin. Ja erittäin paljon taipumusta nimenomaan tuohon RÖNSYILYYN...joten oli hyvin avaavaa kuulla tuo kommentti selkeyden arvostamisesta. Tosin itsekin haluan ja pyrin oppimaan tiivistämistä, enkä edes nousukauriita miellyttääkseni, vaan koska se olisi minulle hyödyksi.

Tuosta äsken löytämästäni linkistä kolahti kovasti tuo Mc Kauriin kuvaus.

Lainaus
So with all Cardinal signs it's about doing, and as an Earth sign, it's about doing that here on the earth itself. I see Capricorn as one of the more spiritual signs because those of us who are more realized about our true spiritual nature are those of us who are trying to bring whatever that is about our transcendent nature to earth, incarnate, here and now.

Lainaus
This need to 'be all you can be' is found nowhere more focused and intense than through the Capricorn MC.

Mulla on ainakin aina ollut suuri tarve tehdä konkreettisesti ja toimia täällä maanpäällä...teorisointi ja älyllisyys, "ilma" pelkästään ei riitä ja tyydytä, ja ahdistun jos ajaudun vain mentaalisille tasoille ja ajatuksen tasolle...pluton ollessa neliössä Mc:n, tuomassa vastustusta sosiaalisesti, on tuntunut, että nimenomaan jotkut tahot ovat kovasti yrittäneet estää sen materialisoimisen ja toimimisen ja työntää minua vaan pelkästään mielen tasolle...mutta kun on vaan tarve konkreettisuuteen.

'be all you can be' haluan ennenkaikkea olla, enkä vain ajatella olemista...
« Viimeksi muokattu: 14.08.2006 14:58:12 kirjoittanut sign? » tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 14.08.2006 15:01:17 »

Kiitos Ebenia! smitten

Lainaus
Minulle on todella vaikea myöntää olevani heikko, olen aina pitänyt yllä sellaista vahvan ihmisen imagoa ja olenkin isäni mukaan sairastunut "vahvuuteen". Olen aina selvinnyt kaikesta itse ja olen sitä halunnut myös tietyllä tapaa korostaa, enkä ole halunnutkaan apua - mutta viime aikoina olen joutunut myöntämään, että se vahvuus on vienyt veronsa ja itse asioista selviämisellä on myös ollut huonot puolensa.   Olen hakeutunutkin terapiaan pohtimaan elämääni ja siitä olen saanut paljon apua.

Voin ymmärtää omakohtaisesti kaiken kertomastasi, ja terapiassakin on käyty...en tosin usko että tuo vaikeat kotiolot suoranaisesti liittyvät MC Kauriiseen, vaan luultavasti vaikeisiin aspekteihin MC:tä kohtaan...jos on pluto vaa'assa sukupolvea, pluto neliöi Kauris Mc:tä ja Rapu Ic:tä syntymäkartalla.

Minulla ei itseasiassa minusta ole MC:ssä mitään kovin kauheita aspekteja. Pluto  aspect_sex  keskitaivas,   neptunus aspect_con keskitaivasuranus aspect_con keskitaivas  aurinko  aspect_con  keskitaivas. Enemmänkin ongelmia näissä aiheuttavat auktoriteettiongelma ja kapinointi ja muuten oikeastaan aspektit ovatkin aika "hyviä" (kaikessahan on aina neg. puolet).  pluto on minulla  skorpioni.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #7 : 14.08.2006 17:05:49 »

Astrologi Manninenhan on myös sinun laillasi aurinko kalat ja nouseva Kauris.En voi olla aina tilaisuuden tullen kehumatta tätä astrologia :Smiley

Näin on, ja minulla oli ilo tavata hänet omassa persoonassaan tuolla viikonlopun astropäivillä. Smiley Olen joskus myös saanut häneltä jonkin nettikyselyn kautta ihan osuvan kuvauksen tästä Kalat-Kauris-kombinaatiosta.

Lainaus
haha...Ja Riitta Väisänenhän oli se kauriin vastamerkki Rapu auringoltaan Grin
Ja voisi kuvitella, että nousukauriille suurimmat traumat tuottaa "idiootit", jotka sekoittaa kaiken...kuten esim isäni nousukauris äidilleni...(ja täältähän nämä äiti ja isä taas tulevat... Grin)

Laitoinkin ihan tahallani hänet (muistaakseni moninkertaisena) Rapuna tuohon polariteettiesimerkiksi. Grin Hän on ihan sydämellinen tyyppi, mutta juuri täysin vastakohta kaikelle kaurismaisuudelleni, pukeutumista myöten. Heh, "idiootit jotka sekoittaa kaiken" on ehkä karrikoidusti sanottu, mutta myönnettävä kai on, että osuvasti sen sanoit...

Muistelinkin, että sinussa oli Kaksosta. Tälläkin foorumilla on ollut paljon puhetta siitä, miten Kaksoset ja Kauris eivät ymmärrä toisiaan. Smiley Onneksi minulla on Merkurius-kuu ja alasolmu & IC:kin Kaksosissa, että ehkä jotain komppia löytyy sieltä. Ainakin yksi aur-Kaksoset on kaverinakin jopa. Grin
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
kooky
Vieras
« Vastaus #8 : 16.08.2006 11:35:46 »

Kiitokset taas Kauris infosta  Smiley

ahaa, Ajatus, Riitta Väisäs esimerkki olikin siis tarkoin harkittu. Grin

Ebenialla opn mielenkiintoiset aspektit tuohon Mc:hen, mutta varmaan ne perhekuviot sitten selittyy jollain muulla...

no eipä mulla juuri nyt enempää tähän ketjuun, vielä...
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 16.08.2006 14:00:36 »

Lainaus
Vaikuttaa mielestäni kyllä juuri näiden merkkien mukaisesti...Mc:n mukaan asenteeni on julkisivun suhteen kaurismainen, kodin ja privaattialueen ulkopuolella viileähkö, tiettyä etäisyyttä ylläpitävä ainakin henkilökohtaisiin asioihin ja tunteisiin (sosiaalisesta ja avoimesta kaksosnousu-pinnasta huolimatta) ja on ainakin ollut suuri tarve säilyttää ulkomaailmalle pärjäävän ja elämänsä hallitsevan ihmisen kulissi (vaikka tää ois vaatinut suuria ponnistuksiakin aikoina jolloin sisäisesti epävakaata...)
ystävällinen mutta vaikeastitavoiteltava ja vaikeasti imarreltava, asiakeskeinen tyyli siis asenteessa ja käytöksessä, jos ei vaikutelmassa

mutta sitten taas kotona tai yksityisessä tilassa, jonne vetäytymisen tarve on suuri, jopa välttämätön...RAPU.

Kriittinen alue on koti tai privaattialue...jos siellä on ongelmia, elämän pohja järkkyy ja pahasti. Herkkä vähän kaikelle hyvässä ja pahassa, tunteellinen, mielikuvituksekas, vaihtelevat fiilikset, intuitiivinen eikä niinkään looginen, tarvitsee turvallisuutta...

ihan välttämätöntä, että on aikaa ja tilaa, jonne ei pääse "kuka tahansa" järkyttämään herkkää tasapainoa...paikka jossa voi kuunnella vain ja ainoastaan omaa rytmiään ja vaihteluaan rapumaisesti, jossa voi saada yhteyden omiin fiiliksiin ja siihen intuitioksi kutsuttuun asiaan, paikka jonne voi mennä nuolemaan haavojaan jos niitä tulee ja pohtimaan tapahtumia ja reagointiaan niihin...vetäytyä rapumaisesti muutama askel taaksepäin koloon.

kodista tulee siis hyvin "kriittinen" alue ja "arka paikka", ja omaa tilaa on suojeltava, jos aikoo selviytyä. Hankalat ihmissuhteet latautumispaikassa, kodissa, ovat jopa tuhoisia, kun taas ulkomaailmassa kovuutta riittää ja on valmis ottamaan vaikka minkälaisia iskuja...KUNHAN pääsee jonnekin välillä TURVAAN ja LATAUTUMAAN, ilman että vääränlaiset energiat tulevat päälle.

Mie nousu Kauriina ja kuuRapuna allekirjoitan tuon kaiken.
Eteenkin mitä vanhemmaksi olen tullut, sen enemmän se oma koti on alkanut näytellä omaa pyhättöä. Vaikka kuinka hyvä ystävä olisi käymässä yökylässä, minun on pakko siivota asunto heti hänen jäljiltään, jotta saan taas sen oman energiani takaisin paikoilleen. Siksi minun onkin kamalan vaikeaa kuvitella, että osaisin jakaa kotini jonkun toisen ihmisen kanssa. Asuin kyllä kimppakämpässä pari vuotta, mutta siellä minulla oli oma huone, joka oli täysin off-limits silloin, kun minä en ollut kotona. Parisuhteen kannalta olisi aika vaikeaa hankkia tuollainen "VAIN MINUN!"-huoneeni.

Ulospäin olen omissa oloissani viihtyvä, viileä, epäsosiaalinen tapaus, joka puhuu vain kun on asiaa tai jos minulle puhutaan. Sitten kun puhutaan niin minuahan ei saa enää hiljaiseksi! Cheesy Arvostan suunnattomasti omaa ahkeruutta ja olen nytkin palkattomassa työkokeilussa painanut lehtiyritykselle ilmaista duunia kovemmin kuin osa palkallisista. Tärkeää on myös se, että työpanokseni huomataan ja siitä kiitetään ääneen. En kuitenkaan tee juttua enempää kuin kroppa ja mieli jaksavat.

Oinas tuo sitten räiskyvyyttä ja spontaaniutta merkkiini ja kaikki kolme merkkiä yhdessä käsittämättömän mielikuvituksen ja erikoisen huumorin! Grin

tallennettu
integral
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #10 : 16.08.2006 14:03:38 »

itse olen AC kauris ja pitää sanoa että tämä tuo minuun paljon ihmetystä. Kaikki puhuvat täälä nousumerkin tärkeydestä ja merkityksestä ja itsestäni en löydä eikä muutkaan näe kaurismaisuutta pätkän vertaa  idiot2

tallennettu

aurinko, kuu, mars: leijona
ac: kauris
venus ja merkurius: rapu
kooky
Vieras
« Vastaus #11 : 17.08.2006 08:59:51 »

Lainaus
Tärkeää on myös se, että työpanokseni huomataan ja siitä kiitetään ääneen.

Kiitos taas kaurisvaikutteiset Smiley

Onko näin että nouseva kauris on monesti se joka pitää ohjia käsissään ja tekee paljon töitä, omia tarpeitaansakin kieltäen tai syrjään työntäen...mutta että ei koskaan, tai harvoin antaa ymmärtää että kaipaisi siitä kiitosta. eli siis on itse viimeinen joka korostaa tätä panosta mitä on antanut...mutta silti kaipaa tunnustusta. sitten kuitenkin, kun ei pidä siitä mölyä, monet ottavat hänen tekemänsä asiat itsestään selvyytenä eivätkä tajua kiittää, vaikka hän tekisi kuinka paljon ja olisi se kivijalka...

Kauris yhtenä viimeisistä, ryhmähenkisistä merkeistä varmaan lisännee kiinnostusta yhteiskunnallisiin asioihin? tai korostaa yksilön suhdetta ryhmään?

Minusta ainakin tuntui, että nousu kauris äitini jotenkin pyrki opettamaan joko sanallisesti tai kiertoteitse sitä, että miten näkee itsensä ryhmän osasena...esim että jos mulla on jotain, mun pitää ajatella niitä joilla ei ehkä ole ja suhteuttaa itseni siihen. Itselläni johti sellaiseen automaattiseen ajatustapaan, että mulla on ollut aina päässä mielikuvituksellinen "ryhmä" johon vertaan jotain yksilöllisiä tekojani tai ominaisuuksiani. tavallaan tasaan siihen niitä asioita tyylillä, että onko reilua jos teen näin kun joku (kuvitteellinen henkilö x tai ryhmä y) ei tee, tai että kuinka yleistä tälläinen on ja onko mulla verrattuna muihin oikeus johonkin. Vaikka siis olisin tavallaan ihan yksin oman pääni sisällä jossain asiassa.

tälläisessä mielikuvituksellisessa tasapuolisuudessa voi olla hyvät mutta myös huonotkin puolensa, ainakin oman edun tavoittelemisen näkökulmasta, silloin kun tuo "tasaus" ei oikeastaan perustukaan mihinkään järkevään vaan on vaan oman mielikuvitukseni ja rajallisten käsitykseni tuotetta mikä vaan pelkästään rajoittaa itseäni.

tää nyt ei ollut mikään syytös "äidin oppeja" kohtaan vaan vaan mun oma päänsisäinen mekanismi.

mutta liittyykö nousevaan Kauriiseen ryhmässä vallitsevan tasapuolisuuden ideaali? hmm...vastakohtana tälle, nouseva kauris saattaa kuitenkin itse tehdä työtä ja ottaa vastuuta ryhmässä epätasapuolisen paljon. Ryhmähän voi olla pienikin yksikkö, vaikka perhe, sen ei tartte olla iso järjestö tai yritys...
« Viimeksi muokattu: 17.08.2006 09:01:45 kirjoittanut sign? » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 17.08.2006 09:06:35 »

Minulla on aurinkomerkkinä Oinas ja se kun tunnetaan oman tiensä kulkijana ei minulle nousu Kauris pääse tekemään tuollaista ryhmähenkisyyttä persoonaani. Päinvastoin. Ryhmätyö on viimeinen asia, josta innostun! "En tarvitse tähän muita sorkkimaan ja hidastamaan minua, teen tämän itse paremmin ja nopeammin!" Cheesy
Ehkä Oinasmerkki tekee minusta myös ahkeran ja tiedostan sen, että teen hyvää työtä ja odotan siitä myös kiitosta ääneen (minulle se on merkki, että työpanokseni on huomattu ja saavutuksiani arvostetaan).
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 17.08.2006 09:15:35 »

minullekin tuli kyllä kirjoituksestasi mieleen että oinas vaikutti siihen mitä kerroit Smiley oinaasta tulee mieleen tuo että sanoit haluavasi kiitoksen ääneen Smiley

en sitten tiedä liittyykö tää oma ryhmäjuttuni sitten nousevaan kauriiseen yleensä, pohdiskelin vain. tosin itselläni on aurinko ja merkurius kaloissa, joka tuo sitä ryhmähenkisyyttä. ehkä se sitten oma Mc kauris siellä huutelee.

Kaurishan kuitenkin on yleensä astrossa sanottu ryhmämerkiksi, tosin johtavaksi sellaiseksi. Oinashan taas on se ihana ja energinen minä ite-merkki Cheesy No monessa meissä näitä ristiriitaisuuksia eri merkkien välillä tuomassa sitä värikkyyttä ja särmää.ja pähkinöitä purtavaksi...kun mullakin sitten arvomaailma, venus minäite oinaassa :Smiley revi siitä sitten harmoniat itsen ja ryhmän välille... Cheesy

omalla henkilökohtaisella elämänpolullani kuitenkin luulen että äidiltäni tuo ryhmään vertaamisen opin, se oli sinänsä jännä koska olin ainoa lapsi ja minun ei tarvinnut jakaa mitään hyvässä, ja en saanut mahdollisuutta jakaa mitään pahassa, jossen niin päin katsoo. näin ryhmästä tuli aina mielikuvitukseeni käsitteellinen...hänellä kuitenkin kuumerkkinä myös ryhmämerkki kalat.

tähänpä voi myös vaikuttaa laskusolmuni ryhmis vesimiehessä...joo, niin se varmaan onkin...
« Viimeksi muokattu: 17.08.2006 09:19:53 kirjoittanut sign? » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: