Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Eri kortit  (Luettu 4632 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« : 16.08.2006 11:16:51 »

Heippa!

Täällä on ollut paljonkin keskustelua eri korteista: Taroteista, enkelikorteista..jne. Itselleni aikaisemmin tutuimmat on olleet nuo enkelikortit, ja sitten I Ching -kortit, jotka sain vuosia sitten lahjaksi.

Eilen sitten toteutin pitkään takaraivossa muhineen tarpeeni, ja ostin Tarotit.

Moninen syiden johdatelemanan päädyin Raider Waite -pakkaan, ja sitä tietty sitten innoissani eilen illalla puhdistin, tein niille oman pikku laatikon ja tietysti myös harjoittelin tulkintoja kirjan avulla.

Uskomattomalla tavalla jo heti eka tulkinta, jonka tein itselleni, avautui minulle oikeastaan ennen kun ehdin edes katsoa kirjasta korttien merkityksiä. Muutenkin tuo pakka tuntui heti omalta ja läheiseltä, jotenkin omalta persoonaltaan. Pelkkä asian ajattelukin, että mulla on tuo pakka, tekee jotenkin hyvän olon.

Siitä tulikin sitten mieleeni kysäistä, että minkälaisia kokemuksia teillä on eri korttien käytöstä?

Nimittäin mulle nuo I Chingit eivät ole koskaan avautuneet ollenkaan. Olen ihan samalla tavalla nekin puhdistanut ja kehiettänyt omat rituaalini niiden katsomiseen, niinkuin nyt teen Taroteillakin, mutta jotenkin en koskaan ole saanut niihin tai niiden antamiin vastauksiin mitään otetta.

Sen takia olen ehkä pitkittänyt noiden Tarottienkin hankkimista, kun olen ajatellut, että ehkä nuo kortit ei ole sitten minun juttu. Onneksi kuitenkin kuuntelin intuitiota, ja hankin Tarotit.

Eli mitkä teillä toimii, mitkä ei...mistä arvelette sen johtuvan?

Kyseleepi Tarot -höyrähtänyt Sisko  Wink
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 16.08.2006 11:21:22 »

Aika jännä juttu, olen miettinyt vähän samaa, että mistä se johtuu, että kokee tämän asian paljon läheisemmäksi kuin tuon.

Minulla on kahdet tarotit. En omista yhtään tulkinta kirjaa, mutta olen lainannut kirjastosta eri kirjoja. Kaikkein läheisemmäksi olen kokenyt Crowleyn tarotit ja kirjat, en tosin itse omista kumpiakaan (minulla on "halpistarotit" ja viikinkitarotit).
Omistan myös riimut ja yleensä kysyn neuvoa niiltä.
Katson myös Sai Baban kirjasta "Sai Baba puhuu länsimaalaisille" tuollaisella tarottien tulkintatyylillä neuvoa intuitiivisesti.
Enkelikortteja en omista, mutta haluaisin sellaiset kovasti. Ne olen kokenut hyvin läheiseksi ja lämpimäksi.
Olen myös testannut heiluria, mutta se ei ollut minun juttuni - ainakaan vielä.

Kannattaa vain mennä ihan oman intuition mukaan ja katsoa, mihin selvänäkövälineeseen on lähin ja lämpimin yhteys.
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 16.08.2006 11:30:58 »

Mulla ihan sama juttu tuon heilurin kanssa; testattu on, ja toiminutkin on, mutta se ei tällä hetkellä tunnu niin omalta. Siksi olikin niin jännä juttu nuo Tarotit, kun en ole minkään muiden "apuvälineiden" kanssa kokenut samanlaista yhteenkuuluvuutta ja ymmärrystä.

Riimutkin olen joskus itselleni tehnyt, mutta oikeastaan koskaan en ole sen lähmepää tuttavuutta yrittänyt. Ehkä niidenkin vuoro sitten joskus tulee.  Smiley Smiley
tallennettu

- Mitä?
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #3 : 16.08.2006 11:44:18 »

Minä pidän myös valtavasti omista Kosmisista korteistani.  smitten
Samanlainen kokemus Sister of night kuin sinulla. Kun keväällä ne hankin tuntuivat jotenkin heti puhuttelevan.

Tämä helle on saanut energiani ihan sekaisin ja muutenkin ilmassa on nyt jotain sellaista... että korttini ovat pitäneet hiukan kesälomaa.  Smiley

Mutta kunhan ilmat tästä taas viilenevät niin...  smitten

Heiluri ei ole tuntunut omalta... se ei puhu minulle samalla lailla kuin nuo korttini.  Huh

Riimuihin en ole tutustunutkaan vielä...  I Ching on myös outo...

Mutta tällä hetkellä tuntuu parhaimmalta jatkaa tutustumista noihin tarotteihin, joten niin teen.

smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: