Emelia, en tiedä paljonko ehdin tällä istumalla kirjoittaa, mutta Handin kirjassa on Pluton konjuktio askendeenttiin selitetty ihan erikseenkin. "Suhteet muihin, niin intiimit kuin muutkin, tulevat suurten muutosten alle" hän aloittaa. "Persoonallisuutesi käy läpi joukon muutoksia, jotka tuovat valoa joihinkin hyvin tärkeisiin mutta ei-huomattuihin elementteihin psyykkeessäsi...Voi olla äärimmäisen kriisin aika, jos yrität salata tiettyjä sisäisiä voimiasi itseltäsi tai muilta... Tämän transiitin aikana on äärimmäisen tärkeätä olla enemmän kosketuksisssa itseensä...
Kiitos,
Saai!!!
Ja iso hali...
Tutkailin tuolla omassa astrossani, ja totesin että Pluton transiitit taitavat vaania mua koko ensi vuoden... Tutkailin tuolla Oma Astro -sivuilla päiväkirjassa tulevia ja menneitä transiitteja ja totesin että tämä suuntaus on ollut vallalla jo vuoden päivät (en vain ole sitä pahemmin noteerannut aikaisemmin) ja jatkuu "yhtä tukalana" aina vuoden 2007 alkuun... AINAKIN!!! Niin Pluton yhtymä Askendanttiin kuin neliö Plutoon toistuvat pitkin vuotta...
Itseasiassa edellinen Pluton neliö Plutoon ei ole ehtinyt edes päättyä, kun toinen jo alkaa.. siis sellainen on ensi vuoden ensimmäinen puolisko..
Onneksi tuossa Joulun tienoissa on muutaman päivän täysin transiititon kausi.. Ehkä silloin todella voi hengähtää vähäsen..
Kun kerran työtilanne jatkui ennallaan (toistaiseksi, HURRAA!!!) heinäkuun loppuun saakka ainakin, päätin hemmotella itseäni kun palkkapäiväkin osui viime viikonloppuun, ja tilasin tuon kovasti lainatun Handin opuksen
www.uniomystica.fi :stä. Vielä ei ole teos postilaatikkoon tipahtanut (mahtuneeko edes?) mutta kovasti innoissani odottelen...
Hei
Vähän aiheesta poiketen, mutta voisitteko neuvoa miten tollasia etukäteen ennustuksia teette? keskustelunne oli mielenkiintoinen, mistä tiedätte että teille on tulossa jotain tollasia aspekteja? Oletteko tilanneet vuosihoroskoopin vai katsoneet summamutikassa jotain päivää ja verranneet sitä syntymäkarttaan? Ja mikä on lillith (tms)?
Auttakaa aloittelijaa
Sister Sugar.. Aloita vaikka tuon Astro-päiväkirjan selailulla, siellä on aika paljon tietoa ohituksista ja transiiteista. Myös
www.astro.com 'ista voi tulostaa transiittikalenterin (valitset astrodienst.special / transit calendar for 3 years.pdf) jopa 3 vuodeksi kerrallaan.
Itse olen ollut aika laiska tulkitsemaan omaa karttaani ja olenkin tilannut pari kertaa Sepolta esoteerisen vuositulkinnan, joita olen sitten lueskellut. Mutta samalla on omatkin ajatukset selkiytyneet, tiedonjano kasvanut ja uusia kirjoja tullut hommailtua...
Minulla Pluto syntymäkartassa 29,54 astetta Neitsyttä, joten tässä vielä odotellaan (ensi vuoteen?) tuota transiittia... Olen vasta astroilemisen aloittanut noviisi minäkin, mutta tiedonjano on valtava
, enkä malttaisi pitää näppejä erossa transiiteista, vaikka perusasioissakin on vielä suunnattomasti opeteltavaa... Kärsimättömyys is my middle name. Jotenkin tuntuu, että tuohon pitäisi varautua keräämällä voimia. Mitä sanotte, onko valmistautumisesta ollut mitään hyötyä "rytinänhallinnassa"?
Hei Pallaskissa!Itse käytän mielelläni juuri vaikkapa omaa henkilökohtaista päiväkirjaa ja omia kokemuksia taustana tuleviin transiitteihin "varautuessani", usein saman transiitin pamahtaessa useamman kerran päälle tulee deja vu -tunteita.. Ja niitä ihmetellessä asia yhteydet aukeavat..
Astrologian Käsikirjassa Juhani Nummela selittää sivulla 213 transiitin toistumista mielestäni todella selkeästii (kyse siis Jupiterin, Uranuksen, Saturnuksen, Neptunuksen ja Pluton transiiteista, joilla on tapana toistua useita kertoja) kriisien kautta:
1 ohitus/ kriisi saa jonkin asian, pulman, hankaluuden tai suunnitelman liikkeelle tai esille. Se alkaa vaivata. Kriisien 1 ja 2 välillä tapahtuu asian kypsyttely. Kriisi 2 tuo saman asian voimalla pintaan ja siihen saattaa tulla ratkaisu jo nyt, mutta yleensä kuitenkin vasta kriisi 3 eli lopullinen ohitus poistaa mahdollisen ongelman tai asian tai toteuttaa suunnitelman. Tätä ajatuskulkua jatkaen ei ensimmäistä ohitusta oikeastaan voikaan tulkita ennakkoon, paitsi ehkä tunnelmia, koska ongelma/ asia/ suunnitelma syntyy ja muodostuu juuri silloisessa elmäntilanteessa, jota ei voi ennakoida...
Huh, tulipas kerralla paljon ja pitkästi...