Höpöhöpö Kauriiden ja rapujen nössöydelle!
Minä tunnen todella monta kauris-ihmistä, sekä äidilläni sekä kahdella parhaalla ystävälläni on
, sekä monella tutullani on
ja näistä tyypeistä on muista merkeistä huolimatta ei ole paljon nössöyttä näkynyt. Itselleni sitkeyttä tuo
, mutta noin muuten olen sitkeä ja itsepäinen kuin mikäkin läpipääsemätön kivi.
Rapuakin kartallani on ja se on hallitsevin merkki kartallani, vaikka kauris olenkin ja silti olen todella tanakka ja päätöksieni takana seisova ihminen. Mutta! Minussa on kyllä tietyssä mielessä tuota kiltin tytön syndroomaa, teen muidenkin hommat jos asia sitä vaatii ja uhraudun muiden puolesta, mutta tämä ei kuitenkaan mene mitenkään liiallisuuksiin.
Tuntemani
sen sijaan ovat jonkin verran sellaisia taipuvaisia, mutta toisaalta tiedän myös erään todella pahan rapu-narsistin, joka on tälläinen "kaikki minulle heti"-tapaus, joka on todella sitkeä tyyppi.
Oman kokemukseni mukaan ns. nössöjä ovat neitsyet, vaa'at ja kalat. Neitsyet ovat nössöjä siksi, että pelkäävät niin paljon muiden reaktioita että eivät uskalla nousta esiin puolustamaan itseään. Vaa'at ovat usein ujoja ja "laiskoja" ja tavallaan välinpitämättömiä vääryyksistä ja kalat ovat yleisesti ottaen herkkiä ja yleensä liian huonoitsetuntoisia nousemaan puolustamaan itseään.