Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lemmikin menetys...  (Luettu 15175 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Sanani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 20.08.2006 13:20:42 »

Pieni enkelini ottaa viimeisen hengähdyksensä tässä maailmassa ensi viikon perjantaina. 14-vuotta tämä kultainen karvaturri on tuonut iloa elämäämme, siitä kiitollisena ikuisesti. Pahimmalta tuntuu, etten voi olla paikan päällä kun nykyään eri paikkakunnalla asun, vanhemmilleni ja veljellenihän tämä kaikki tuntuu varmasti pahimmalta. Uskomatonta, että tällaiset tilanteet elämässä tulevat aina kaiken muunkin muutoksen myllerryksessä. Samalle vkolle sattuvat niin muutto, työpaikan vaihdos ja tärkeä tentti juuri samaiselle päivälle, jolloin kultani lähtee. Miten saan voimat riittämään kaikkeen tähän?

Miten te muut olette päässeet yli niinkin vaikeasta asiasta kuin rakkaan lemmikkinne menetyksestä? Oletteko tavanneet vielä jälkeenpäin?
Ystäviltäni olen kuullut yhteisistä tapaamisista unissa, toivon, että myös me kohtaamme vielä niin.
tallennettu
Drial
Kohtuuastroilija
**

Elämä on valintoja

Profiili
« Vastaus #1 : 20.08.2006 14:17:34 »

Minä olen antanut vain ajan kulua. Surrut poismennyttä rakasta rauhassa, ottanut aikaa ajatuksille kuinka mahdottoman paljon häneltä sain ja kultaisille muistoille pienistä hetkistä. Lemmikki on perheenjäsen ja sanoinkuvaamattoman tärkeä..  smitten

Minulle pahimpia ovat olleet ne ensimmäiset hetket ja päivät omassa kodissa, kun on yhtäkkiä niin hiljaista. Ei tuttua kolinaa kun tulee kotiin eikä hallittua sekasotkua asunnossa. Elämänrytmi muuttuu kokonaan. Minä olen kehittänyt peitetoimintoja niihin hetkiin joihin lemmikkiystävä olisi ehdottomasti kuulunut.

Olemme tavanneet unissa, mutta emme minun suruaikanani vaan vasta sitten, kun olen päässyt pahimman ikävän yli. Minulle siitä on tullut oikeastaan merkki siitä, että olen päässyt pahan olon ja surun yli, kun tapaan hänet hyvinvoivana unessa ja huomaan että kaikki todella on hyvin.

Voimia sinulle Ilmatar!
tallennettu

~Aurinko Vesimies  Nousu Vaaka  Kuu Härkä~

"I hear the sound of my heart. I know I´ll never sleep again.
I hear the sound of my heart. I know I´ll never dream again."
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #2 : 20.08.2006 20:39:32 »

Nuorempana olen menettänyt 2 kissaa, molemmat jäivät auton alle ja toisen minä löysin -se oli hirveää  Cry
Olen nähnyt molemmista todentuntuisen unen, missä he tulevatkin takas reissulta ja juuri kun unessa olen silittämässä niitä, niin avaan silmät ja katson ympärille että mihin se kissa katos. Ja käteni oli ollut ilmassa herätessäni... Kyllä ne vielä elää smitten smitten
Kyllä se suru menee ohi aikanaan -joillakin se kyllä vie enemmän aikaa! VOimia sulle! smitten smitten
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 20.08.2006 20:48:30 »

Voimahaleja surun keskelle!  smitten

Minulle kuollut kanimme ja lapsuuden kodin kissa ovat tulleet uniin tervehtimään kuolemiensa jälkeen. Elämä ei lopu kuolemaan ja rakkaamme ovat edelleen läsnä.  Wink angel
tallennettu
Sanani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 21.08.2006 14:45:53 »

Kiitoksia tuesta kaikille smitten

Pienen kääpiöpystykorvamme lähtö aikaistui jo tälle päivälle. Oli niin pian mennyt huonoon kuntoon. Täällä sairaslomapäivää vietän, kaipaan, suren ja muistelen. Pian jo pitäisi koota itsensä, että jaksaa taas arkea eteenpäin. Ketään en ole tähän astisen 24-vuoden aikana vielä menettänyt, en ainakaan läheistä, joten ensimmäistä kertaa olen elämän, kuoleman ja ajan rajallisuuden
kanssa tekemisissä. Onneksi on annettu itkemisen ja asioitten läpikäynnin lahja, enkä kiellä vaan osaan olla kiitollinen pikkuisellemme kaikista kauniista hetkistä ja miten paljon hän muutti perhettämme. Kaikella on tarkoituksensa ja olemme entistä läheisempiä angel

Ikävä jää mutta ehkä tapaamme vielä Cry
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 21.08.2006 18:35:23 »

Sydämeni särkyi kun jouduimme lähettämään rakkaan koiravanhuksemme taivaaseen  Cry
Se oli rankkaa, itkin monta päivää ja tuntui etten jaksa. Mieltäni painoi syyllisyys, miten voin pettää rakkaan koirani luottamuksen viemällä hänet piikitettäväksi. Se oli halvaantunut vanha herra ja se oli ainoa keino, tuskattominta. Silti niin vaikeaa. Kuulin pitkään sen ääniä kotona, ihankuin se olisi rapsuttanut itseään kaapin ovea vasten niinkuin sillä oli tapana  Smiley
Nyt muutama vuosi myöhemmin suru on helpottanut mutta ikävä iskee aina välillä.
Olin vierellä loppuun asti ja surin kuin olisin menettänyt perheenjäseneni, ja hän oli perheenjäsen, sitä silti kaikki eivät ymmärtäneet. Sehän on vain koira, jotkut ajattelivat.
Kyllä siitä selviää vaikka rankkaa on, suru on surtava ja tieto siitä että tuskat ovat poissa auttaa jaksamaan. Itse kuvittelin koirani koirien taivaaseen kirmailemaan vihreillä niityillä luu suussa muiden koirien kanssa  Grin Kauniit muistot auttaa jaksamaan ja jonain päivänä kenties kohdataan  Smiley

Voimia Ilmatar, jos haluat kirjoitella niin kirjoittele, kenties sekin auttaa  smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 21.08.2006 18:37:05 »

Kuten rakkauden enkeli sanoi minäkin muuten olen nähnyt unia joissa koirani tulee terhvehtimään ja ihmettelen miten se voi olla mahdollista mutta koira on niin hyvinvoivan oloinen että olen onnellinen  Smiley
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #7 : 21.08.2006 20:48:02 »

Olemme menettäneet 3 koiraamme puolen vuoden sisällä ( Marraskuu 2005 - Huhtikuu 2006) ja on se vaan hirveää.Onneksi on muistot, mutta kyllä on koti tyhjä ja olo yksinäinen.Lohdutan itseäni sillä, että parempi näin kun heidän ei tarvitse enää kärsiä.Kun ikää on paljon ja sairaus paha mielestäni on parempi luovuttaa eläimen itsensä takia.Mehän sitä vain ikävöimään jäämme  Cry Onneksi tiedän, että joskus helpottaa !
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 21.08.2006 22:21:53 »

Miten te muut olette päässeet yli niinkin vaikeasta asiasta kuin rakkaan lemmikkinne menetyksestä?

Joskus helpommin, joskus vaikeammin.
Vieläkin suren koiraa, joka oli elämässäni teinivuosina. Meillä oli ihmeellinen suhde: luimme toistemme ajatuksia, minä olin hänelle se ainoa oikea lenkkikaveri, koska vein hänet pisimmille ja jännittävimmille lenkeille ja annoin hänen rypeä mutalammikoissakin (uinnit sen päälle ja souturetket Ah! Se Turre rakasti sitten soutelua). Pelkäsimme yhdessä ukkosta ja puolustimme toisiamme. Tämä koira vielä hyvästeli minut ennen kuolemaansa ja kävi sitten katsomassa kuolemansa jälkeen. Lukuisia unia olen nähnyt vieläkin hänestä, vaikka kuolemastaan on yli 10 vuotta! ja sukulaiset vieläkin kyselee että mikä se juttu oli sinun ja Turren välillä. Enkä osaa vastata.  buck2

Jopa akavaariokalani on käynyt moikkaamassa minua rajan takaa, mut tääkin oli vähän outo yksilö kalaksi. Kesyyntyi  Cheesy

Lainaus
Oletteko tavanneet vielä jälkeenpäin?
Ystäviltäni olen kuullut yhteisistä tapaamisista unissa, toivon, että myös me kohtaamme vielä niin.

Olen tavannnut näitä menneitä eläinrakkaita myös unessa. Ja uskon, että oma lemmikkirakkaasi käy sinua moikkaamassa myös.

*Halittaa*
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Buf~
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 21.08.2006 23:21:46 »

Cry  Cry  Cry Voimia sinulle Ilmatar! Koirasta luopuminen on raskasta, vaikkakin oikea tapa lähteä koiravanhukselle. Eläinten ei tarvitse kärsiä, toisin kuin meidän ihmisten. Minun oli hyvin vaikea luopua omasta koirasta, jonka olin ottanut teinivuosina. Päätöksen tekeminen oli hyvin vaikeaa. Uuden koirulaisen otin jo parin kuukauden päästä. Asunto kertakaikkiaan tuntui niin tyhjältä. Todennäköisesti en enää koskaan pysty olemaan ilman koiraa, niin pysyvä elämäntapa se on. Nykyinen koirani on ihan eri persoona kuin edellinen ja hyvä niin.  smitten
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 22.08.2006 05:34:58 »

Joskus helpommin, joskus vaikeammin.
Vieläkin suren koiraa, joka oli elämässäni teinivuosina. Meillä oli ihmeellinen suhde: luimme toistemme ajatuksia, minä olin hänelle se ainoa oikea lenkkikaveri, koska vein hänet pisimmille ja jännittävimmille lenkeille ja annoin hänen rypeä mutalammikoissakin (uinnit sen päälle ja souturetket Ah! Se Turre rakasti sitten soutelua). Pelkäsimme yhdessä ukkosta ja puolustimme toisiamme. Tämä koira vielä hyvästeli minut ennen kuolemaansa ja kävi sitten katsomassa kuolemansa jälkeen. Lukuisia unia olen nähnyt vieläkin hänestä, vaikka kuolemastaan on yli 10 vuotta! ja sukulaiset vieläkin kyselee että mikä se juttu oli sinun ja Turren välillä. Enkä osaa vastata.  buck2

Mitä todennäköisemmin tuo koirasi on on ollut kanssasi, seurannut rinnallasi useita elämiäsi. Se on voinut olla jokin muukin eläin aikaisemmin. Vahva yhteys teillä on selkeästi. Eläimet ovat ystäviämme, rakkaita ja voivat toimia oppainamme ja auttajinamme.  smitten

Itse olen aivan varma, että olen tuntenut kissamme ennenkin. Toisesta kissastamme tulee väkisinkin mieleen susi ja onpa siinä sellaista erikoista palatsi/temppelimäistä erittäin kissamaista ylväyttäkin. Tulee mieleen muinaisen Egyptin kissapatsaat.  :Smiley

Tuosta susimaisuudesta vielä, että se ei käyttäydy susimaisesti, mutta jotenkin vain siitä huokuu susi, en tiedä miksi.  idiot2 Sattuupa vielä olemaan väritykseltään harmaa, jossa on mustia raitoja ja valkoistakin.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2006 05:38:15 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #11 : 22.08.2006 14:10:48 »

Mitä todennäköisemmin tuo koirasi on on ollut kanssasi, seurannut rinnallasi useita elämiäsi. Se on voinut olla jokin muukin eläin aikaisemmin.

Melkein. Hän ei ole ollut rinnallani aikaisemmin, hän vain toimi välillä oppaanani. Tai oppaani lainasi hänen ruumistaan.

Olen joskus saanut selvityksenkin asiaa, mutta rehellsiesti sanoe, en jaksa sitä selvittää tässä.

Tuossa koirassa oli sisällä kuitenkin sellainen erikoinen sielu ja ihan tarkoituksella hän oli minun elämässäni.

Itse olen aivan varma, että olen tuntenut kissamme ennenkin. Toisesta kissastamme tulee väkisinkin mieleen susi ja onpa siinä sellaista erikoista palatsi/temppelimäistä erittäin kissamaista ylväyttäkin. Tulee mieleen muinaisen Egyptin kissapatsaat.

Kyllähän ne kertoo kun kysyy  Wink

tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Dinah
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 22.08.2006 14:30:04 »

Voimia surun keskelle! angelCrysmitten

Tuli niin haikea olo näitä lukiessa, vaikka oma kisu vielä täysissä voimissaan tuolla temmeltää. Se kun voi olla niin pienestä kiinni. En tiedä kuinka sen menetyksen kestäisi, kyllä siitä on tullut vähintään yhtä tärkeä kuin joku ihminen. Aina on joku kotona odottamassa ja "juttuseuraa". Ei tarvi paljon miettiä onko omat jutut hyviä vai huonoja, kaikki käy kunhan hellyyttä ja rapsutuksia riittää!  smitten
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Sanani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 13.09.2006 20:43:04 »

Kiitoksia ihanista palautteista, on auttanut surun keskellä tieto siitä, etten ole yksin tämän elämän muutoksen kanssa.
Pari viikkoa on nyt kulunut ja tunteet ailahtelevat edelleen, välillä hyviä päiviä, välillä pieni ystäväni tulee taas mieleen ja on todellakin käynyt unessanikin moikkailemassa ja äitinikin jo kuulee räksytystä kotona tavalliseen tapaan:)

Ikävä on vielä suuri Cry

Mutta semmoista olisin halunnut teiltä tiedustella, että minkälaisia mielepiteitä ( kokemuksia ) löytyy eläinten sielun kierrosta? En tiedä onko tästä aiheesta ollut aiemminkin täällä puhetta tai ainakin vanhalla foorumilla..
Äitini kun kertoi hauskan jutun, mikä juuri pisti mietityttämään aiheen tiimoilta. Hänen työkaverinsa koira kuoli muutamia vuosia sitten ja koirulin lempipaikka oli ollut aina keittiön leipäkaappi, mikä sijaitsi hieman ylempänä keittiötasosta. Näkkileipä oli kuulemma ollut herkku, jota odoteltiin aamulla ja illalla ja tästä oli muotoutunut yhteinen traditio. Todellakin, hänen koiransa sitten kuoli vanhuuteen ja uusi lemmikki tuli perheeseen. Mikä ihmeellisintä tässä oli se, mitä hekin perheen kesken edelleen huvittuneena hämmästelevät, että pian uusi ystävä jatkoi tätä samaa tapaa eli tietämättömänä leipäkaapin sijainnista, hän on siellä joka aamu ja ilta, odottelemassa näkkileipää smitten

Eli tästä herää kysymys, voiko sama, jo menehtynyt rakkaamme, palata vielä tämän elämän aikana takaisin? Onko uudelleensyntyminen myös eläinystäviemme tapa tallustella täällä? Jos on, mikä heidän tarkoituksensa maan päällä on ( muuta kuin tietenkin tuoda aivan absoluuttista ja puhdasta rakkautta lähimmilleen:) Luonnon kiertokulun ehdoillahan me kaikki menemme eteenpäin.
Koska eläimen aikajana on lyhyempi, voisiko olettaa, että hän "kerkeää" takaisin maan päälle vielä elinaikanamme? Tietenkin, jos siihen on aihetta.
Hmm, olisin kiinnostunut aiheen kirjallisuudesta, ilmoittakaa jos olette tietoisia!

Olisi mielenkiintoista jatkaa keskustelua aiheesta, ajatuksia vain tännepäin smiley6600
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #14 : 13.09.2006 21:04:07 »

Alkaa aihe olla ehkä meidänkin perheellä ajankohtainen...

Ennen niin supervirkeä 16-vuotias Kauko-kissamme on alkanut harmaantumaan ja nukkumaan aina vain enemmän. Niin rakkaudentäyteinen ja viisas olento, en voi muuta hänestä sanoa. Olemme äidin kanssa nyt muutamat unet nähneet, jotka ilmeisesti valmistelevat meitä kissan siirtymiseen toiselle puolelle. Näissä unissa edesmennyt isäni on ollut aina mukana. Siitä voimme siis olla aivan varmoja, että hän on rajalla vastaanottamassa tätä pientä pörriäistämme sitten kun sen aika tulee...

16 vuotta on todella pitkä aika. Hän on perheenjäsen, pikkuveljeni. Tulen varmasti itkemään ja kaipaamaan vaikka tiedänkin että hän on onnellinen siellä minne pääsee. Tiedän myöskin että hän on elänyt onnellisen kissanelämän perheessä, jossa kaikki rakastavat häntä yli kaiken ja ovat silittäneet ja pitäneet sylissä niin paljon kuin mahdollista.

Pitää vain muistaa olla kiitollinen. Siitä että on ollut niin ainutlaatuinen ystävä. Rakkaus ei ikinä kuole... smitten Edesmenneet lemmikkikanimme Iida ja Lyydia ovat useasti tulleet uniimme pupuilemaan.. Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: