Noh, vedaanta-filosofian katekismus, kRSNa-dvaipaayana-vyaasan aka MaharSi BaadaraayaNan brahma-suutra aka vedaanta-suutra,
joka kulkenee myös nimellä shaariiraka-suutra (sanasta shariira = roppa), toteaa suutrassa II 1 3
etena yogaH pratyuktaH (eeteena joogaf pratjuktaha), eli tällä (edellisen suutran toteamuksella) jooga (jooga-filosofian
käsitys puruSan eli Hengen ja prakRtin eli Materian erillisyydestäkö??) on kumottu (prati = vastaan; ukta = sanottu).
https://www.swami-krishnananda.org/bs_2/bs_2.1.02.htmlTuota taustaa vasten lienee "kiintoisaa" että Ashtaa-vakra toteaa:
tena j~nAnaphalaM prAptaM
yogAbhyAsaphalaM tathA |
tR^iptaH svachChendriyo nityamekAkI ramate tu yaH || 17\-1||
teena gjaana-phalam praaptañ jooga-abhjaasa-phalan tathaa |
triptas svatshheendrijoo nitjam eekaakii ramatee tu jaha || 17\-1||
He who is
content, with purified senses, and always enjoys solitude,
has gained the fruit of knowledge and the fruit of the practice of yoga too. 17.1
Svaamii Nityasvaruupaananda kääntää sanan
eekaakii (ekakin, muttei sentään toka)
enkuksi sanalla alone, ja alaviitteessä toteaa: As he is the whole universe and there is nothing other than he.