Kuukalenteri, jess Elwyn
ja tuhka sopii mustaherukallekin lannotteeksi..
Itellä on nuo Kuun vaikutus kirjat.. ehkä helpoin oli omaksua kukkien kastelupäivät vesipäivinä, paitsi, että saviruukkukukka vaatii useammin.
Samoin, että leipominen onnistuu paremmin kasvavalla, istutukset kasvavalla ja pyykinpesu vähenevällä, paitsi, että oma pyykki ei koskaan ole niin likaista, etteikö tuo puhdistuisi milloin vaan.
Tänä vuonna huomasin selkeästi tuon kuusen kaatamisen ajankohdan merkityksen.
Vietimme joulua aatonaattona ja velipoika toi maalta kuusen sitä edellisenä päivänä, kasvavan puoli
aikaan.
Toinen tekijä lie, ettei kuusi kärsinyt paljon lämpötilan vaihtelusta, kun oli niin leutoa, eli siis kuusi ei ole karistanut neulasia eikä tarvitse vettäkään.
Mun jouluun kuuluu aito kuusi; en osaa olla ilman. Ja mielellään sieltä omalta maalta haettu.
joo,
kirjaan tänne noita uniani ylös kun kerran alotin.
Syyskuun uni. Suuri näyttämö, kahden sukuhaaran edustajia ja jostain syystä kuuluin exän sukuun nimenhuudossa.
Näytelmässä joku istunto ja ajattelin ettei näyttelijä voi istua selin yleisöön, pöytä pitäs olla toisinpäin, ärsytti, eihän yleisö edes kuule mitä puhutte.
Mun pitää säätää näemmä unissanikin..olin siis mukana näytelmässä.
Sitten olin väliajalla jossain maalaiskylässä ja siellä oli joku ukkokööri, siis yhteisöön kuuluva ja miettivät kuka minä oon ja mihin kuulun..
Palasin näyttämölle ja siellä pienikokoinen arvokkaan oloinen iäkäs rouva katseli seinällä olevia valokuvia eri taiteen rakennuksista.
Hän osoitti ylhäällä olevaa pyöreäkulmaista korkeaa vanhaa rakennuksen kuvaa ja sanoi sen olevan Amerikassa joku teatteri ja hän oli tietysti käynyt siellä,
kuten kaikkialla muuallakin. Minulle nousi matkakuume.
Sitten näin kuvan maalaistalosta ja sen pihasta. Talo näytti meijän talolta, muttei tainnut olla kuitenkaan.
Huomioni kiinnittyi sen pihaan; pelkkää kuloheinää ja sanoin, että tuohon pitäisi istuttaa pensaita, kasveja.
Vieressäni seisoi edesmennyt vanha rva Kauris, joka sanoi:
-Paa peli pyörimään.Kummastelin hänen sanavalintaansa. Ehkä se näytelmäkin oli jonkunlainen peli; istuttaminen vain on konkreettisempaa..
Yöllä vaihtui siis vuosi ja sain heti alkajaisiksi
:n paluun
:ssa.
energiahan on luovaa energiaa eli hyvinkin tuo teatterihomma sopii siihen,
vaikkakin olo oli vähän Hectorin sanoin
oonko näytelmässä tässä jostain syystä vailla ohjaajaa.. ja niissä asteissa, jotta ap-kartan
-akseli tekee siitä t-ristin kärjen.
Ja tuo
taasen on syntymä
lukemissa.
Siis merkittävä kuunpaluu.
akselilla syntymät ja kuolemat, luopumiset. Deep inside.
6 huoneen
ja hermoradat, neurologi ja piiiiiiiiiiiiiiiitkä piikki ja piikkihäntä
kammoaa kaikkia muita neuloja paitsi käsityöneuloja
Sitten aattelin Tanhuan sanoja tammikuulta omalle merkille..
tää oli tässä..irtiotto, sitähän se
myös olisi.
Miksi ihminen ajattelee irtisanoutumista, vaikka sillä on mukava työpaikka työkavereineen. Joku kylläisyysaste..
tää oli tässä..niinkö?
entiijä
Merkityksellistä tätä vuotta 2021 kaikille astrologiasta kiinnostuneille,
tarviiks sitä Urania-ihmisen muille toivottaakaan.. :
niin ja joo
vähenevä
9
tulee
11
:een
ja eipähän tuo
ole näkyvissä,
mutta mukavan luminen maisema tuolla ulkona on.