Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miehet ja astrologia  (Luettu 7917 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
poNpula
Kohtuuastroilija
**

Nauti elämästä ja sen tarjoamista pienistä iloista

Profiili
« : 23.08.2006 11:43:12 »

No niin.. nyt kaivan esiin mieltäni vaivanneen aiheen eli miehet ja astrologia.

Miksi tämä tuntuu vain olevan sellainen naisten juttu? Miehet tuntuu pitävän tätä jotenkin turhana tai hömpötyksenä. Toisaalta ymmärrän heitä, mutta toisaalta taas en.

Tunnen itse muutaman miehen, jotka ovat kiinnostuneita astrologiasta, mutta heitä on todella vähän, missä syy siihen???

Miehet kommentoikaa ja naiset kertokaa tunnetteko monia miehiä jotka kiinnostuneita ko. aiheesta
tallennettu

Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #1 : 23.08.2006 13:30:42 »

Minulla taas on ihan päinvastaisia kokemuksia...  Shocked
Ennemminkin olen ehkä niin nähnyt, että naiset ovat kiinnostuneempia horoskoopeista ja miehet taas astrologiasta....
Ehkä 'asenne' asiaan on hieman erilainen... siksi sitä ehkä tutkaillaan eri suunnasta...
Mutta kaipa sitä ihan yhtä paljon miehiä kuin naisia....
 Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #2 : 23.08.2006 13:40:58 »

Onhan todella monia miehiä, joita aihe on kiinnostanut - ja kiinnostaa - niin paljon, että ovat kouluttautuneet jopa päätoimisiksi astrologeiksi. Tuskin pelkästään rahastustarkoituksella   coolsmiley vaan vilpittömästi uskoen sen toimivuuteen ja paikkansapitävyyteen.

Tunnen useita astrologiasta kiinnostuneita miehiä  Smiley

tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #3 : 23.08.2006 13:54:25 »

Ehkäpä kyse on siitä, että naiset haluavat keskustella ja vertailla enemmän kaikkia suhdejuttuja yms. astrologian näkökulmasta keskenään... Miehet sitten taasen voivat porautua syvemmälle ja tutkia asioita itsekseen, eivätkä välttämättä koe tarvetta hölistä asioista. Sen takia näyttää päälle päin, että naiset olisivat kiinnostuneempia astrologiasta.
tallennettu
Rachel
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #4 : 23.08.2006 14:26:01 »

Ja voiko olla myös se, että miehet suojelevat egoaan sillä etteivät muka ajattele näitä asioita... vaikka ajattelisivatkin. Yleinen käsitys kun taitaa olla se, että astrologia on "naisten hömpötystä"?  idiot2

Olen kuitenkin käynyt mielenkiintoisimmat astrologiset keskustelut juuri miesten kanssa.
tallennettu

Aurinko: Kalat
Kuu: Kaksoset
Nousumerkki: Neitsyt
Keltainen Solaarinen Soturi
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**

Leijona & nouseva Skorpioni

Profiili
« Vastaus #5 : 23.08.2006 14:45:10 »

Miehet kaipaavat kunnon perusteluja. Olen tyrkyttänyt tätä "uskontoani" ( Wink) miespuolisille ystävilleni ja kyllä ne menevät ressut hämilleen kun eteen tupsahtaa täydellinen kuvaus heistä itsestään. Useimmat miehet pitänevät tieteestä, ehkä kannattaakin lähestyä astrologiaa tähtien sekä planeettojen ja tieteellisyyden kannalta. Astrologia on yllättävän psykologista puuhaa... jotkut ahdistuvat liiasta nuuskimisesta. On kyllä totta, että miehet suojelevat egoaan, eivätkä edes halua kuulla "mitä tekevät väärin". Moni saattaa nähdä horoskoopit liian paljastavina. Totuushan sattuu joskus...

SuPi
tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
mopomies
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #6 : 23.08.2006 20:20:53 »

Niin...kyllähän täällä Astrossa näyttäisi suurin osa olevan naisia,mutta ehkä me miehetkin täällä pärjätään! Grin

Omalta kohdaltani voisin sanoa että astrogiselta kannalta astrologia kiinnostaa vesimiesmäisesti. Monia asioita täytyy selvittää ja tutkia.
Eli mielenkiinnosta astrologiaa harrastelen mutta laaja on alue ja vasta alussa.Vaikkakin jo yläasteaikoina laskeskelin karttaa itselleni...
En kyllä muista osuiko lähellekkään!  Smiley :Smiley
Ja astrologiaahan on monenlaista! On sideeristä,intialaista,kiinalaista,maya ja druideillakin taisi olla eräänlaista. Eli kyllä astrossa kohteita löytyy.
Muita astrologiaa harrastavia miehiä en kyllä lähipiiristä tiedä.Tai sitten he ovat hiljaa harrastuksestaan.

Hmmm...en mä usko että astrologia egoon vaikuttaa.Vaikka kyllä kai se itsetuntokysymyskin on !Jos on heikko itsetunto niin tottakai se vaikuttaa.Tosin taitaa päteä myös muihinkin asioihin...
Ainakaan mulla ei ego kärsi vaikka astroilenkin.Ja juttelen asiasta jos sattuu puheeksi.Mutta aika harvassa on miehet jotka haluavat astrologiasta puhella...
Mutta tavallinen suomalainen jäppinen ei mene varmaankaan kylän baarissa kertomaan että nyt kyllä Saturnus vaikuttaa ja Aurinko on oppositiossa Uranukseen.

Ns.lehtihoroskooppeihin en kyllä juurikaan usko.Ja kyllä! Ne usein mielletään   
naisten lukemistoon miesten keskuudessa.Sillä jokaisessa naistenlehdessähän on normaaleja horoskoopppeja,rakkaushoroskooppeja,työhoroskooppeja,jne.

Mielikuva astrologiasta voi tulla tätä kautta.
Mutta todellisuudessahan  astrologia on "tietellisempää" kuin jonkin toimittajan pikapäin tekemä yleistulkinta.Ammattilaisen tekemä tulkinta on ihan eri maailmasta.

Ja ei horoskoopit niin paljastavia ole että niitä pitäis kaihtaa.Ihmisethän ovat erilaisia! Joku luonne tai asia pätee yhteen ja joku taas toiseen henkilöön.Tuskin kaikki piirteet natsaavat samaan henkilöön...  Smiley
tallennettu

Aur-Vesimies
Kuu-Vesimies
Merk.-Kauris
Venus-vesimies
Mars-Vesimies
Jupiter-Kaksonen

Tulihevonen
sawotar
Vieras
« Vastaus #7 : 23.08.2006 21:15:05 »

Mie tiiän kanssa muutaman miehen jotka ovat kiinnostuneet astrologiasta Smiley ja äsken kysyin just omalta mieheltä, että pitääkö se tätä hömppänä hän ei sitä pidä, mutta ei kauheesti ole asiaan perehtynyt ja jättää mielummin emmännälle nämä  (http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a095.gif)
tallennettu
Drial
Kohtuuastroilija
**

Elämä on valintoja

Profiili
« Vastaus #8 : 23.08.2006 21:29:28 »

Minä tiedän tasan kaksi miestä jotka ovat tutkiskelleet astrologiaa hieman enemmän. Toiseen niistä olin lievästi ihastunut, mutta se laantui kummasti,kun mies totesi minulle (ei ollut itse kiinnostunut vissiin tasan yhtään milliä): "sä olet aivan liian vesimies!" Mies itse siis oli kalat..  buck2
« Viimeksi muokattu: 23.08.2006 21:52:07 kirjoittanut Drial » tallennettu

~Aurinko Vesimies  Nousu Vaaka  Kuu Härkä~

"I hear the sound of my heart. I know I´ll never sleep again.
I hear the sound of my heart. I know I´ll never dream again."
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #9 : 24.08.2006 08:56:43 »

Mutta tavallinen suomalainen jäppinen ei mene varmaankaan kylän baarissa kertomaan että nyt kyllä Saturnus vaikuttaa ja Aurinko on oppositiossa Uranukseen.

Hehee, tää on kyllä totta. Grin Paitsi Helsingissä ehkä, täällä uskalletaan ehkä paremmin tulla kaapista asian kuin asian suhteen. Smiley Olisipa virkistävää joskus törmätä baarissa tuollaiseen mieheen!

Tuosta Drialin kommentista tuli mieleen, että yllättävän moni astrologiaa harrastava mies tuntuu olevan aurinkomerkiltään Kalat. Esimerkiksi S.A.S:in kesäpäivillä oli ainakin kolme miespuolista Kalat-astrologia ja yksi harrastaja. Ylipäätään osallistujajoukon aurinkomerkeistä eniten löytyi Kaloja ja Jousimiehiä. No, Kalat on jo luontaisesti "huuhaa" ja Jouskari rohkeasti avoin uudelle, joten ihmekös tuo. Wink

Oma mieheni on kyllä kiinnostunut kaikenlaisista epätieteellisistäkin asioista, mutta sellainen tietty skorpparimainen perus-epäilys hänellä on asioihin joita ei voida täysin selittää. Antaa kuitenkin minun harrastella astrologiaa rauhassa, mitä kyllä arvostan.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Jinx
Vieras
« Vastaus #10 : 24.08.2006 15:02:58 »

No niin.. nyt kaivan esiin mieltäni vaivanneen aiheen eli miehet ja astrologia.

Miksi tämä tuntuu vain olevan sellainen naisten juttu? Miehet tuntuu pitävän tätä jotenkin turhana tai hömpötyksenä. Toisaalta ymmärrän heitä, mutta toisaalta taas en.

Tunnen itse muutaman miehen, jotka ovat kiinnostuneita astrologiasta, mutta heitä on todella vähän, missä syy siihen???

Miehet kommentoikaa ja naiset kertokaa tunnetteko monia miehiä jotka kiinnostuneita ko. aiheesta

Mutta onhan Seppokin mies, ja käsittääkseni suhteellisen tunnettu astrologi.
Ja onhan noita vissiin muitakin astrologeja jotka ovat miehiä...

Tietysti sellaiset tavalliset maallikko miehet, jotka kuvittelevat olevansa "tosimiehiä", sanovat tätä höpö höpö jutuiksi, mutta ei kannata sanoa jos ei tiedä asioista mitään!
tallennettu
Astrobug
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 28.08.2006 09:40:09 »

Lähes kaikki henkisyys/ihmissuhde/persoonallisuus-palstat taitavat olla etupäässä naisvaltaisia?

Kivaa olla poikkeus. Cool
tallennettu

(http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)   (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/bird3.gif) (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)
Amerest
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 11.09.2006 12:45:12 »

Joo, kyllä meitä astrologiasta kiinnostuneita löytyy karummankin sukupuolen edustajista  Grin

Aina olen siitä ollut melkoisen kiinnostunut ja nyt viime vuosina todella alkanut siihen sitten perehtyä, enkä ole oikein edes sitä mitenkään omituisena harrastuksena pitänyt. Varmaan tuo innostus on alunperin tullut äidiltä, joka niistä on kiinnostunut ollut aina. Ja eiköhän tuohon vaikuta juuri sekin, että jousimies itse olen. Kaikelle uudelle avoin ja tutkiva luonnekin vielä, niin sillä pääsee jo pitkälle!
tallennettu

aurinko: jousimies
nouseva: skorpioni
kuu: härkä
merkurius: jousimies
venus: jousimies
mars: kauris
meruska
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #13 : 11.09.2006 13:01:22 »

Ehkäpä kyse on siitä, että naiset haluavat keskustella ja vertailla enemmän kaikkia suhdejuttuja yms. astrologian näkökulmasta keskenään... Miehet sitten taasen voivat porautua syvemmälle ja tutkia asioita itsekseen, eivätkä välttämättä koe tarvetta hölistä asioista. Sen takia näyttää päälle päin, että naiset olisivat kiinnostuneempia astrologiasta.

Jesh. Luultavasti asia on just näin. Onhan useat suomalaiset kuuluisat astrologit just miehiä.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: