Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ASTRO-RISTEILY?  (Luettu 15388 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« : 24.08.2006 21:46:22 »

Eli alkujaan lähti tuolta Tähdet meren yllä topicista..

Mitäs mieltä olette? Löytyykö kiinnostusta?
Siis jos saataisi foorumilaisten tapaaminen pystyyn Tallinan risteilyn merkeissä..
(MODET? te nyt ainakin kommentoitte?!)

Tähän threadiin voitais perustaa nyt sellainen alustava aivoriihi, eli ideoita kehiin, hullujakin heittoja kiitos. Lyödään viisaat päämme yhteen! (Sitten ainakin näkyy tähtiä  Cheesy)

Itse ehdotan vaikka ajankohdasta esmes tammi-helmivaihdetta
(vesmiehen aika sopisi hyvin teemaan..), koska kaikki syysloma- ja pikkujouluristeilyt ovat silloin takanapäin. Luulisin että noitten härkäviikkojen aikaan tuo hintakaan ei olisi mitenkään älytön.

Jos jollain on tietoja (on esim töissä matkatoimistossa tvs tai tuntee jonkun sellaisen) hinnasta yms. tarvittavista yksityiskohdista niin hän ystävällisesti jakakoon viisautensa.

Maksukäytännöstä voisi ajatella sellaista, jotta hmm..no vaikka Seppo tai joku Mode avaa jonkun risteilytilin, johon risteilyn voi maksaa hyvissä ajoin. Niin ja sitten pitää varmaan selvittää, mihin mennessä osallistuja voi perua risteilyn kuluitta. Mutta tästäkin ehdotuksia vastaan..

Että aluksi heitin tuommoista käytännön kamaa, jotta nähdään onko toteutuskelpoinen juttu alkuunkaan. Niin ja tietty sekin pitäisi selvittää että kuinka monta näin ALUSTAVASTI ois kiinnostuneita?
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #1 : 24.08.2006 21:51:04 »

Mie ainaski voisin olla kiinnostunu!  Smiley
Niin just siellä Tähdet meren yllä topicissa asiasta mainitsin...
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #2 : 24.08.2006 22:27:51 »

Mitäs mieltä olette? Löytyykö kiinnostusta?
Siis jos saataisi foorumilaisten tapaaminen pystyyn Tallinan risteilyn merkeissä..

Hei "Lemniskata"

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=9010.msg77148#msg77148
TÄHDET MEREN YLLÄ -RISTEILY SILJA EUROPALLA 28. – 29.9

Miksi valita nyt oma juttu, kun on jo tällainen tarjolla

Äänestys selvittää asiaa parhaiten
- ei yksittäiset vastaukset
- onko foorumilaisia riittävästi lähdössä
  - vain pieni osa meistä haluaa/pääsee matkalle
- voihan tapaamisen järjestää Suomessakin

(http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/oma/Ennustaja.gif)

smitten   Elämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 24.08.2006 22:32:51 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Jinx
Vieras
« Vastaus #3 : 25.08.2006 00:25:41 »

Nii toisaalta joo, eihän sen tarvitse
olla laivaristeily lainkaan vaan voihan
sen toki järjestää muuallakin.

Itse ainakin tänään vasta huomasin tuon
TÄHDET MEREN YLLÄ -RISTEILY SILJA EUROPALLA 28. – 29.9
jutun... Aina oon painunu suoraa foorumille
etusivua pahemmin katsomatta..  Smiley

En ainakaan näin nopeesti saa rahoja kasaa jotta
tuonne pääsisin lähtemää...  Undecided
Mut eihän sitä tiedä jos vaikka joskus hamassa
tulevaisuudessa tulee joku samantapainen
"kohtaaminen".

Katsotaan, mitä tuleman pitää!
  Wink
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #4 : 25.08.2006 07:57:42 »

Risteily kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta, mutta ei taida oikein olla varaa, ellen sitten yksin lähtisi..

Noista tapaamisista, parempi olis ehkä lähteä ensin pienemmällä porukalla kokoontumaan, eri kaupungeissa.

Ja jos joku täällä Turussa päin liikuskelee, niin yhteyttä voi ottaa, ei noita ystäviä liiemmälti ole kerääntynyt.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #5 : 25.08.2006 08:18:18 »

Minä taasen odottelen teikäläisiä tänne Nurmeksen Bomballe - tuolla kalenterin Sokkotreffi-aiheessa (1.8.06) jo vinkkailinkin  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #6 : 25.08.2006 08:49:30 »

Tai sitten... Tulkaa kaikki minun kahden hengen soluuni, niin keitän sufeet! Wink Kyllä me ehkä mahdutaan jos ollaan ihan vierivieressä ja otetaan vaatekomerotkin käyttöön.. Tähän pöydällekin mahtuu helposti kahdeksan ihmistä seisomaan!
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #7 : 25.08.2006 09:08:16 »

No huh..en ois ihan NÄIN pian odottanut ajatuksen teilaamista.. Undecided

Voihan sen tapaamisen vakaalla maankamarallakin järjestää, mutta sen takia ajatelin tuota risteilyä että se olis vähän sitovampi juttu. Tässä kohtaa siis edelleen ideoita peliin, jotta siis missä ja milloin..

Käsittääkseni viime vuonna on ainakin ollut suunnitteilla tapaamisia Hkissa ja Treella, mutta kukaan ei ole maininnut täällä foorumilla toteutuivatko ne edes. idiot2 Niin ja jos toteutuivat, miten homma oli mennyt.

Tästä löytyikin vain yksi aihe tuolta Yleistä-osiosta eli löytyy haulla "Olisiko uutta astro-miittiä tiedossa?"

Tottakai kaikenlaisia luentoja, retkiä, kursseja ja iltoja astroilun tiimoilta jo järjestetäänkin, ja varmaan osa foorumilaisista on niihin osallistunutkin toisistaan tietämättä ja toisiaan tunnistamatta. Tässä kohtaa OMALLA tapahtumalla voisi olla tilausta.

Ja todella, jos yhdessä asiaa ideoitaisiin ja sumplittaisiin, niin eiköhän jossain vaiheessa tulisi se kuningasajatus kulujen minimoimisestakin...keksitty on tarjouskilvat, kimppakyydit jne

Siksikin heitin tuon ajankohdan tuonne kauas  hamaan ensi vuoteen, jotta tässä ehtisi asiaa väännellä ja käännellä..

tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #8 : 25.08.2006 09:27:11 »

Lemniskata, miun mielestä tuo on ihan hieno idea! Ei mun sarkastisia heittoja pidä ottaa miltään kannalta, parempi jos jättää lukematta... Wink

Olisi kyllä ihan erikiva nähdä minkä näköisiä muukalaisia täälläkin pyörii ja karistaa kaikki väärät mielikuvat, jotka täällä on tehnyt eniten esillä olevista henkilöistä.

Varmastikin juttua riittäisi ja tunnelma olisi katossa ilman alkoholiakin, mikä suomalaisilla on aika harvinaista tapahtumissa, joissa ei tunne entuudestaan ketään.

Että mukana ollaan! :Smiley
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #9 : 25.08.2006 09:33:36 »

No huh..en ois ihan NÄIN pian odottanut ajatuksen teilaamista.. Undecided

Voihan sen tapaamisen vakaalla maankamarallakin järjestää, mutta sen takia ajatelin tuota risteilyä että se olis vähän sitovampi juttu. Tässä kohtaa siis edelleen ideoita peliin, jotta siis missä ja milloin..

Kyse ei ole ainakaan minun kohdallani teilaamisesta, vaan ajattelin lähteä keräämään porukkaa kasaan vähän pienemmässä mittakaavassa näin aluksi. Monelle voi olla liian iso kynnys lähteä noinkin isoon tapahtumaan kuin laivaristeily. Sitäpaitsi miksi pitäis ketään sitoa mihinkään? Kai se vapaaehtoisuus tässäkin kohtaa toimii paremmin kuin pakkopulla.  Wink
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #10 : 25.08.2006 11:35:09 »

Komppaan kyllä Lemniskatan ajatusta. Smiley Oma tapaaminen olisi hauska idea, koska silloin paikalla olisi vain foorumilaisia. Nimikylttiin voisi kukin laittaa sitten fooruminimensä. Wink Astro-risteilyt, joita Suomen Ammattiastrologit ry (?) on nyt ryhtynyt järjestämään, ovat tietysti hieno idea nekin, mutta tyssäävät monella siihen että a) töistä on hankala ottaa viikolla vapaata, b) ei löydy välttämättä matkaseuraa jakamaan hyttiä ym. ja c) risteily on kaksipäiväinen, jolloin hintakin kohoaa melko korkeaksi.

Sitoutumiskysymys on minusta tärkeä siinä mielessä, että pientäkään tapaamista harvoin pystyy järjestämään varaamatta jostain sille jonkinlaista tilaa. Tällöin varaajan pitää useimmiten tietää, kuinka moni oikeasti vaivautuu tulemaan paikalle. Jos ihmisiä ilmoittautuu yli kymmenenkin (parhaassa tapauksessa tietysti kymmeniä), ei mihin tahansa ravintolapöytään tms. mahdutakaan. Siksi tapaamisen järjestäminen voi vaatia myös jonkinlaista rahoitusta, esim. neuvottelutilan/kabinetin vuokra tms. - jollei jollain satu olemaan tarjolla kymmeniä ihmisiä vetävä tila ilmaiseksi käyttöön. Hotelleistahan saa varattua isojakin konferenssitiloja, mutta ainakin Helsingissä on oltava hyvissä ajoin liikkeellä. Myös ohjelmaa pitäisi olla, joten siinäkin on mietittävää.

Laivaristeily on tietysti siinä mielessä kätevä, että yleensä sinne ilmoittautuneet myös saapuvat paikalle (rahallinen panostus on riittävä "sitoumus"), alue on rajattu joten porukka ei pääse liikaa hajaantumaan, osa voi vaihtaa "viihteelle" jos haluaa ja laivalta löytyy myös muuta aktiviteettiä kuin astroilua.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
enska
Vieras
« Vastaus #11 : 25.08.2006 12:13:54 »

Sitoutumiskysymys on minusta tärkeä siinä mielessä, että pientäkään tapaamista harvoin pystyy järjestämään varaamatta jostain sille jonkinlaista tilaa. Tällöin varaajan pitää useimmiten tietää, kuinka moni oikeasti vaivautuu tulemaan paikalle. Jos ihmisiä ilmoittautuu yli kymmenenkin (parhaassa tapauksessa tietysti kymmeniä), ei mihin tahansa ravintolapöytään tms. mahdutakaan. Siksi tapaamisen järjestäminen voi vaatia myös jonkinlaista rahoitusta, esim. neuvottelutilan/kabinetin vuokra tms. - jollei jollain satu olemaan tarjolla kymmeniä ihmisiä vetävä tila ilmaiseksi käyttöön.
 Myös ohjelmaa pitäisi olla, joten siinäkin on mietittävää.

Laivaristeily on tietysti siinä mielessä kätevä, että yleensä sinne ilmoittautuneet myös saapuvat paikalle (rahallinen panostus on riittävä "sitoumus"), alue on rajattu joten porukka ei pääse liikaa hajaantumaan, osa voi vaihtaa "viihteelle" jos haluaa ja laivalta löytyy myös muuta aktiviteettiä kuin astroilua.

Niin..Tuota minä sillä sitovalla tarkoitin, Ajatus vaan osasi pukea paremmin sanoiksi..Sori jos saitte sen kuvan että pakottamisesta oli kyse.
Mutta menkää nyt äänestämään tuonne galluppiin kuitenkin  Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 25.08.2006 12:49:23 »

Minä olisin mielelläni mukana tapaamisessa. Härkänä minä tapaisin ensin mielummin maankamaralla,  Grin mutta miksei se merelläkin voisi olla. Se on vain hiukan hankalampi näin perheellisenä järjestää...  :Smiley
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #13 : 25.08.2006 13:00:41 »

Juu, toi galluppi oli hyvä idea.

Tämä tuli niin äkkiä.  :Smiley

http://www.rosita.fi/ajankohtaista/muinaistulet.htm
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 25.08.2006 13:15:00 »

Minusta kanssa tuo miitti olis kiva.  Cheesy  Ehkä myös kallistun enemmän tuon maankamaran ja oman miitin kannalle, kuin astro-risteilyn, vaikka mielenkiintoinen se voiskin olla.

Voisin myös auttaa jossain järkkäilyissä jos jokin porukka saadaan kasaan (riippuu tietty missä kaupungissa miitinki pidettäis) koska työksenikin hoitelen koko ajan kaikenmaailman sumplimisia, buukkauksia, järjestelyjä, ihmistenkaitsentaa jne jne.

Terv. kulttuurialan likainen sekatyöläinen  Wink
« Viimeksi muokattu: 25.08.2006 13:22:49 kirjoittanut Sister of Night » tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio