härkä-69
Vieras
|
|
« : 27.08.2006 09:30:13 » |
|
Erikoiskevyt tietokilpailu (6 kysymystä). Testaa oletko fiksumpi kuin Blondi. > >1. Ensin vähän Raamattutietoutta: mikä oli Jaakobin poikien isän nimi? > 1. Joosef > 2. Eesau > 3. Mooses > 4. Jaakob > > Blondin vastaus: > >Hei tää on joku kompakysymys, tän mä oon kuullu! Oliks tää se "ääni on >Eesaun ääni, mutta kädet on Jaakobin jalat" -juttu? Mä vastaan ton >Eesaun. Vai oliks se toisin päin että Jaakobin ääni ja Eesaun jalat? Eli >se olis sittenkin toi Jaakob. > >2. 100-vuotinen sota oli tooo-della pitkä, kuinkahan kauan se oikein kesti? > 1. 30 vuotta > 2. 96 vuotta > 3. 100 vuotta > 4. 116 vuotta > > Blondin vastaus: > >No varmaankin sitten ton 116 vuotta, jos se kerran oli niin kauheen >pitkä. Mä en kyllä tajuu että miten ne on voineet niin pitkään sotia, >kun eikös siinä ala kuolla jo vanhuuteenkin? > > >3. Missäköhän maassa valmistetaan panamahattuja? > 1. Brasiliassa > 2. Chilessä > 3. Panamassa > 4. Equadorissa > > Blondin vastaus: > >Voi hei emmä tiiä. Ne on niin out, oli varmaan jo ennen kuin mä synnyin. >Vaikka kyllä kai niitä jossain Kiinassa vielä käytetään. Oisko toi >Equador, se ainaski kuulostaa yhtä dor-kalta kuin miltä ne hatut näyttää. > >4. Venäläiset juhlivat lokakuun vallankumousta, missä kuussa? > 1. Toukokuussa > 2. Syyskuussa > 3. Lokakuussa > 4. Marraskuussa > > Blondin vastaus: > >Eiks vappukin oo niinkun kommarien juhla, siis alunperin, ja se ainaski >on toukokuussa. Mutta toisaalta ne on kyllä siellä Venäjällä tottuneet >siihen että on aina ankeeta, niin kai ne sitte juhliskin silloin kun on >tosi ankeeta. Toisin kuin esmex meillä, kun on toi juhannus silleen >kesäkuussa. Että olis niinkun kivat ilmat. Se on ehkä toi marraskuu, kun >ne siellä Venäjällä juhlii. Niillä on joulukin vasta niinkun uutena >vuotena vai mites se nyt oli...Vai olix se kiinalaisilla? > >5. Kuten varmaan tiedätkin, on monarkeilla myös sukunimi, vaikkei sitä >juuri käytetäkään. Mutta mikä oli kuningas George VI:n ensimmäinen nimi? > 1. Eder > 2. Albert > 3. George > 4. Manuel > > Blondin vastaus: > >Siis noi Charlesit ja Rainierit mä kyllä tiedän, mutta nää on kyllä >aikas outoja nää manuelit...oisko se hei toi Albert, koska noista muista >ei ainaskaan oo viimeaikoina lehdissä kirjoteltu. Mä en ainakaan oo >huomannu. > >6. Minkä eläimen mukaan Kanarian saaret ovat saaneet nimensä? > 1. Koiran > 2. Kissan > 3. Pöllön > 4. Kanarialinnun > >Blondin vastaus: Telkkarista kyllä tuli joskus se Sylvesteri ja Tipi, ja >ne oli niinkun kissa ja koira, ei kun siis kanarialintu, mutta ei kai >kukaan nyt sellasta turistikohdetta jonkun häkkilinnun mukaan nimeäis, >se olis ihan pöllöö. Niin kun ois toi pöllökin. Eiköhän se oo toi koira, >koska koirat sentään on tosi kivoja ja aikas monella lemmikkeinäkin. >Niin kun yhdellä mun frendillä. Sellanen laboratorionhoitaja. Se mun >frendi siis. > >VAROITUS! > >Vaikka "tietäisit" olleesi fiksumpi kuin blondi, tarkista kuitenkin >oikeat vastaukset. Ihan vaan varmuuden vuoksi. > >1. Klassinen kompa: Jaakobin poikien isä saattaa tosiaan olla Jaakob. >Mutta eipä tuosta täyttä varmuutta voi olla. Joka tapauksessa Eesau asui >vuorilla, Mooses ei ollut vielä syntynytkään ja Joosef oli yksi Jaakobin >pojista, joten Jaakob on todennäköisin vaihtoehto. Olitpa nokkela! > >2. 100-vuotinen sota kesti 116 vuotta (1337 - 1453). Niin se vaan on. >30-vuotinen sota (1618-1648) kesti 30 vuotta, mutta sitä ei tässä kysytty. > >3. Aito panamahattu valmistetaan Equadorissa. Ja ranskanleipä Suomessa. >Ranskassa sitä kutsutaan ihan vaan leiväksi. > >4. Lokakuun vallankumousta juhlitaan marraskuussa. Nykyisin käytössä >oleva gregoriaarinen kalenteri on vain yksi tapa mitata aikaa. Elämää on >ollut myös ennen meitä. > >5. Kuningas George VI:n ensimmäinen nimi oli Albert. Vuonna 1936 hän >muutti nimensä kuningatar Victorian pyynnöstä. > >6. Kanariansaaret ovat saaneet nimensä koiran (can) mukaan. Latinan >kielinen nimi on "Insularia canaria" (koiran saaret). Kanarialintu on >peippolaji, jota elää luonnonvaraisena mm. kanariansaarilla. Kivoja >lintuja, mutta ei kai niiden mukaan sentään kokonaista saariryhmää >nimettäisi, eihän? > >Vain TOSI BLONDI olisi kuvitellut, että tämä on joku >kompakysymyskilpailu. Tarkistapa muuten montako pistettä Blondi sai. >Todellisessa elämässä tulos ratkaisee, ei hiusten väri.
|