Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #180 : 22.11.2007 19:21:35 » |
|
Nonnih ~tiistaina olin punttiksella tunnin mittainen ohjattu circle ja venytykset päälle Eilen en tehnyt mittään - Tänään hyötypyöräilyä (mulla on talvirenkaat nastoilla) 4km. ohjattua vesijuoksua/jumppaa (musiikin tahdissa )kolme varttia , punttisalia kolme varttia ja reilusti venyttelyä...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #181 : 23.11.2007 13:37:17 » |
|
Dodiin ... nyt sitten viimein tahdonvoima riitti tähän että: Aamulla suoraan sängystä, no veskissä tietty voi käydä , ylös ulos ja lenkille - ilman mitään syomistä tai juomista, no vettä kaiketi voi ottaa - vaan ajatus on se ettei herätellä niitä hhhiilihhydraatteja eli tuttavallisesti hiilareita - vaan annetaan rasvan palaa - näin ainaskin olen antanut itseni ymmärtää tän asian - ja palaa nyt sitten mitä tahtojansa .- NIIN kyllä lähtee päivä käyntiin - kun puolisen tuntia rapsakkaasti pistelee töppöstä toisen eteen - ja hengitys on ja ydin - että kun hengittelee syvään sisään ja piitkään ulos NIIN johan lähtee kuonat liikkeelle - ja aineenvaihdunta kanssa. Ja aha miten hyvältä maistuu kahvi ... no ensin pienet venyttelyt ja ah. .... että aamusta heti ennen syömistä tai juomista puoli tuntia liikuntaa - raittiissa ilmassa Minulla on ilmiselvästi perin fyysinen vaihe meneillänsä - ihanaa taaviisuinen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #188 : 04.12.2007 17:05:47 » |
|
Mitenkähän tosiaan tulisi itselle liikuntakuria?! Olen kerran viikossa käynyt joogaamassa ja iltoisin lenkilläkin. Menneenä viikolla oli monetkin tanssiharkat, kun oltiin yksissä pikkujouluissa esiintymässä. Mutta nyt kun opisto on lomalla ja muuta 'käskyllistä' ei ole tiedossa, niin saapas nähdä. Vaikka kyllähän se siivoaminenkin lasketaan monissa taulukoissa mukaan ainakin silloin kun ramppaa portaita ylös alas.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #189 : 04.12.2007 18:40:57 » |
|
Eilen tein viittä erilaista vatsalihasliikettä, kaikkia kolme sarjaa ja noin 15 toistoa yhdessä sarjassa.. Sitten tein vielä Sippoin meridiaani-venytys-sarjan
Tänään käytiin aamulla heti heräämisen jälkeen 40min kävelyllä.. Ei tainnut kyllä olla ihan mun juttu toi suoraan sängystä lenkille.. Tänään ehkä vielä poljen crosstrainerilla.. Haloo Tigrinum .... arvaas kuka täällä .... sitä vain tulin sanomaan ETTÄ : Kerro ihmeessä lisää tuosta Sippoin meridiaani-venytys-sarjan alkoi kovin kiinnostamaan , että millaisia venytyksiä eli liikkeitä ja mistä löytyy opastusta , ja mikä on "ydin eli idea" hengitys vai Ja hiphiphurraa sulle aamulenkillesuoraansängystä johdosta - olen tän sysssyn aikana päässyt jyvälle siitä mistä on kyse ETTÄ lähtee lenkille heti - laittaa aineenvaihdunnan reippaasti vireille ja rasva alkaa palaa ja hyvin herää - itse teen niin että illalla laitan jo "kaiken valmiiksi" että voi aamulla suurinpiirtein suorilta ilman miettimistä sujahtaa ulos. Taaviisuinen ja kannustusjoukot
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #190 : 04.12.2007 18:58:14 » |
|
http://www.sippoin.net/content/view/17/58/lang,fi/
Tuolta löydät kuvien kanssa; Sippoin® venytykset oikeassa terveyttä tukevassa järjestyksessä.
1. Elinvoimavenytys ja kehon tasapainotus 2. Sippoin® syysvenytys 3. Sippoin® talvivenytys 4. Sippoin® kevätvenytys 5. Sippoin® kesävenytys 6. Sippoin® tulivenytys 7. Sippoin® maavenytys 8. Elinvoimavenytys ja kehon tasapainotus
Tuolla sivulla puhutaan, että pitää tehdä se Vital Form liikesarja ennen nuita venytyksiä (lueskelin siitä vähän ja se kestää about puoli tuntia).. Noh, itse olen tehnyt näitä venytyksiä jo viisi vuotta ja hengissä ollaan enkä ole revennyt tai revähtänyt mihinkään suuntaan vaikka en koko Vital Formista ole tiennytkään..
Siis tottakai ne saa tehdä vaikka minä en tee.. Olen vain vähän laiska! Kannattaa tehdä nuo liikkeet illalla, että lihakset on jo hereillä ja vetreät ja pieni alkuhölskyttely on kyllä paikallaan että ei ihan kylmiltään venyttele..
Tulee tosi hyvä olo noista venytyksistä, vaikka alkuun voivat tuntua vaikeilta, jos ei ole hyvässä venytyskunnossa! Mutta jo muutaman päivän päästä ne alkavat mennä kuin itsestään.. Ja jos johonkin asentoon ei pääse tai tuntuu kipua, niin tekee sen asennon juuri niin pitkälle kuin hyvältä tuntuu..
Hengitys on tärkeää kuten Aaviisu arvelitkin, eli syvään sisään, tauko, syvään ulos, tauko.. Nämä venytykset pistävät energiat virtaamaan, parantavat fyysistä ja henkistä puolta yhtä lailla..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #191 : 04.12.2007 19:12:37 » |
|
Mitenkähän tosiaan tulisi itselle liikuntakuria?! Olen kerran viikossa käynyt joogaamassa ja iltoisin lenkilläkin. Menneenä viikolla oli monetkin tanssiharkat, kun oltiin yksissä pikkujouluissa esiintymässä. Mutta nyt kun opisto on lomalla ja muuta 'käskyllistä' ei ole tiedossa, niin saapas nähdä. Vaikka kyllähän se siivoaminenkin lasketaan monissa taulukoissa mukaan ainakin silloin kun ramppaa portaita ylös alas. Heips Esmiralda Tuosta liikuntakurista - hmm. tekee sen mikä hyvältä tuntuu , tiedäthän sinä mitä tulee kun vääntää väkisin - toisaalta , tässä yksi esimerkki eli mitä itse tein. Minulle kun kävi niin että tahdoin tasapainottaa ja rytmittää liikuntaharrastukseni, myös niin että muistan sen erittäin tärkeän levon ja venytykset eli lihashuollon. Myös niin että hyötyliikunta tulee huomioitua. JA: soitin oman kotipaikkani liikuntatoimistoon jonne sovin tapaamisajan erityisliikunnanohjaajan kanssa. Omana toiveenani oli laatia viikottainen liikunta kalenteri - joka päivälle. Nooh aloitimme tästä http://www.nutriciababy.fi/ruokatietoa/fi_FI/liikuntapiirakka/ jonka avulla tarkastelimme mitä ja missä määrin ja milloin liikun - eli ensin tasapainotimme tuon liikuntapiirakan kanssa - ja sitten täytimme viikkokalenterin. Ja minä kun olen nyt ihan hurahtanut tähän liikuntaan NIIN kyllä sujuu - ja hyvältä tuntuu kun on kaikki tasapainossa. Taaviisuinen ja peeäs tosi monipuolistahan tuo sinun liikunta on ja lepoakin tarvitaan ja klikkaa kuvaa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #192 : 04.12.2007 19:18:56 » |
|
Oi kiitos kiitos - olitpa nopea ja hyvä että olet vain vähän laiska palataan
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Arkiviisu
Vieras
|
|
« Vastaus #193 : 04.12.2007 19:31:37 » |
|
Oi kiitos kiitos - olitpa nopea ja hyvä että olet vain vähän laiska palataan Tähän varmasti hurmaantuu ihan kokonansa ja kaikkinensa - kuulostaa tooosii hyvältä Ja tämä vital form : http://www.sippoin.net/content/view/36/61/lang,fi/pöörrrfekt
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #194 : 04.12.2007 19:48:05 » |
|
Kyllä kyllä! Hurmaantuu ihan takuulla! Oi kiitos kiitos - olitpa nopea ja hyvä että olet vain vähän laiska palataan Ollos hyvä - Olen nopea kuin salama, vaikkakin laiska kuin laiskiainen! Tuleepa huonoa läppää.. Menen polkemaan crosstrainerilla.. Palataan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|