|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #289 : 14.04.2008 20:43:47 » |
|
Hei Ystäväin
Eilen kävin tyttäreni kanssa reilun tunnin lenkillä - näimme kevään ensimmäiset krookukset Elämänilo Oi, minun krookukseni tärisevät kylmästä, mutta lumen alla. Nupulla ovat! Terveisiä joogasta, nyt pystyin melkein kaikki hirveät venytykset tekemään eikä edes pahalta tunnu. Taisi olla vähän helpompi tunti!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #290 : 15.04.2008 09:44:15 » |
|
Terveisiä joogasta, nyt pystyin melkein kaikki hirveät venytykset tekemään eikä edes pahalta tunnu. Taisi olla vähän helpompi tunti! Eläs vähättele, olet varmaankin vain edistynyt! Eikös olekin mukava tunne, kun vähitellen alkaa venyä niihin hieman vaativampiinkin asanoihin. Kummasti se jäykkä suomalainen kroppakin vaan vetreytyy, kun treenaa! Olen tässä huomannut, että Pilateksesta on ollut hyötyä joogassa ja päin vastoin. Kuitenkin ihmettelen, että joogatessa ei koskaan tule minkäänlaisia lihaskramppeja kuten joskus Pilateksessa käy (jollei muista juoda tarpeeksi), vaikka joogatunneilla ei edes juoda. Samoin joogan jälkeen loppurentoutuksessa tuntuu aina olevan energiat kivasti "herätetty", kämmenpohjia kuumottaa ja kihelmöi. Tuntuu siis jotenkin luonnollisemmalta liikuntamuodolta se - mutta ihmekös tuo, kun sen juuretkin ovat niin kaukana historiassa.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #291 : 15.04.2008 10:09:48 » |
|
... Olen tässä huomannut, että Pilateksesta on ollut hyötyä joogassa ja päin vastoin. Kuitenkin ihmettelen, että joogatessa ei koskaan tule minkäänlaisia lihaskramppeja kuten joskus Pilateksessa käy...
Hei "Ajatus"
Lihaskrampit kertovat ko. lihaksen heikkoudesta - tarvitset siis kramppaavalle lihakselle lisäharjoitusta
Itselläni on jäänyt nyt kaksi Pilates tuntia käymättä, koska olin kuntoutuksessa.
Tänään menen vesijumppaan. Elämänilo
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #292 : 15.04.2008 10:16:13 » |
|
Lihaskrampit kertovat ko. lihaksen heikkoudesta - tarvitset siis kramppaavalle lihakselle lisäharjoitusta No juu, ihan varmasti kyse on myös heikoista lihaksista. Ehkä Pilateksessa käytetään tietyissä liikkeissä eri lihaksia kuin joogatessa? Lähinnä jaloissa on joskus tuntunut "suonenvetoa" kun on tehty liikkeitä selällään maaten. Ei kuitenkaan joogassa koskaan, vaikka siinäkin on samantyyppisiä liikkeitä. Veikkaisin, että ero voisi osaltaan johtua myös siitä, että joogassa tulee kokonaisvaltaisesti lämmitettyä kroppa paremmin?
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #296 : 18.04.2008 21:29:39 » |
|
Siellä sinä puurrat! Ja sinun piti lähteä matkoille!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #297 : 18.04.2008 21:33:28 » |
|
Siellä sinä puurrat! Ja sinun piti lähteä matkoille! Hei "Esmiralda"
Puutarhatouhuissa olen kuin matkoilla - ajatukseni ovat poissa kaikesta arjesta - vastahan tässä matkaseuraa "viritellään" Elämänilo
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lionheart
|
|
« Vastaus #298 : 19.04.2008 12:06:32 » |
|
Heissan Mietiskelin tässä, että jos te osaisitte keksiä minulle jonkin uuden liikuntaharrastuksen? Ehdotelkaa mitä vain, mutta mielellään jotain sellaista mielenkiintoista hommailua. Tällä hetkellä harrastelen satunnaisesti ratsastusta. Lenkkeilen päivittäin koiran kanssa, ja iso koira kun tarvitsee ison lenkin, niin sellainen seitsemän kilsaa tulee kun tästä lähtee käppäilemään tuonne isolle tielle ja takaisin. Moottoriurheiluakin harrastelen. Se taitaa nyt kyllä valitettavasti jäädä kun ei enää paikat kestä. Polvet ja selkä menee, luiden murtumisista puhumattakaan. Siksipä ajattelinkin, että sellainen uusi, vähän tyttömäisempi harrastus olisi kiva. Äitikin sais mielenrauhan kun ei tarvis koko ajan miettiä, että millonkohan Peijaksesta soitetaan taas.. Mutta silti, kohta pitäis lähteä radalle näyttämään isoille pojille miten ajetaan! Onnistumisen tunteen kaksinkertaistaa se kun näkee miten niiden naamat venähtää kerta toisensa jälkeen kun "tytöt ei kestä tällaista, tää on liian rankkaa niille" -kommentti todistuu vääräksi. Lionheart keulii pois.. ->
|
|
|
tallennettu
|
, in in in , in in in , in , in Punainen Solaarinen Lohikäärme
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #299 : 19.04.2008 18:09:00 » |
|
... Mietiskelin tässä, että jos te osaisitte keksiä minulle jonkin uuden liikuntaharrastuksen? Ehdotelkaa mitä vain, mutta mielellään jotain sellaista mielenkiintoista hommailua.
Hei "Lionheart"
Asutko alueella, jossa voi rullaluistella. Keilaaminen on myös kivaa sekä vesijuoksu. Elämänilo
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|