|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #301 : 20.04.2008 12:14:15 » |
|
Heissan Mietiskelin tässä, että jos te osaisitte keksiä minulle jonkin uuden liikuntaharrastuksen? Ehdotelkaa mitä vain, mutta mielellään jotain sellaista mielenkiintoista hommailua. Tällä hetkellä harrastelen satunnaisesti ratsastusta. Lenkkeilen päivittäin koiran kanssa, ja iso koira kun tarvitsee ison lenkin, niin sellainen seitsemän kilsaa tulee kun tästä lähtee käppäilemään tuonne isolle tielle ja takaisin. Moottoriurheiluakin harrastelen. Se taitaa nyt kyllä valitettavasti jäädä kun ei enää paikat kestä. Polvet ja selkä menee, luiden murtumisista puhumattakaan. Siksipä ajattelinkin, että sellainen uusi, vähän tyttömäisempi harrastus olisi kiva. Äitikin sais mielenrauhan kun ei tarvis koko ajan miettiä, että millonkohan Peijaksesta soitetaan taas.. Mutta silti, kohta pitäis lähteä radalle näyttämään isoille pojille miten ajetaan! Onnistumisen tunteen kaksinkertaistaa se kun näkee miten niiden naamat venähtää kerta toisensa jälkeen kun "tytöt ei kestä tällaista, tää on liian rankkaa niille" -kommentti todistuu vääräksi. Lionheart keulii pois.. -> Tiedätkö! Minulle tuli ihan noin vain lonkalta mieleen jousiammunta. Keskittyvä harrastus ei voi olla pahasta.
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #303 : 20.04.2008 17:05:56 » |
|
Kiitoksia ehdotuksistanne Elämänilo ja Esmiralda Rullaluistelua ei täälläpäin voi harrastaa, tuo tie kun on hiekkaa/soraa noin parin kilometrin verran. Keilaaminen on ihan jees aina välillä kavereiden kanssa, sitä siis voisi ehkäpä lisätä vielä Vesipetona tuota vesijuoksua olen kerran jopa kokeillut, muttei ollut mun laji. Muuten uiminen kyllä kuuluu kesäisin jokapäiväiseen ohjelmistooni Jousiammunta.. Aika kiva idea! Hei "Lionheart"
Hurjapäinen tyttö olet.
Mites olis miekkailu, kanoottimelonta ja tai rauhallisempi laji kuten golf. Elämänilo
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.04.2008 18:34:28 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #310 : 28.04.2008 19:23:32 » |
|
Kävin melkein kahden tunnin reippaalla kävelyllä tuolla metsäpoluilla tänään..
Olen nyt tosi monena päivänä käynyt, eikä lihakset ole saaneet palautua. Voisin pitää parin päivän tauon ja keksiä jotain muuta tekemistä.
Tuo lenkkeily on hyvin auttanut pääsemään tupakasta irti.
Reipasta kävelyä voi tehdä joka päivä. Se ei vaadi mitään palautumispäiviä, kuten pitkät juoksulenkit tai kuntosaliharjoitukset. Kävely on ihmisen luontainen liikuntatapa.
Jos lihakset kipeytyvät 2 h:n reippaasta kävelystä päivässä, niin peruskunto ei ole hyvä. Silloin parempi aloittaa kohtuudesta; 1 tunti joka päivä, joka on muuten minimi terveen ihmisen liikkuminen päivässä.
Täällä naiset kävelevät reippaasti 4-6 tuntia kaupungilla shoppaillen ja vielä korkeissa koroissa ja kannellen painavia kasseja ja päätyvät sitten vielä lenkkipolulle tai kuntosalille.
Jos sen kävelylenkin tekee ennen aamiaista, siis todellakin ennen kuin olet laittanut suuhusi mitään, keho alkaa polttamaan heti kaloreita ja rasvaa.
Itseään ei tarvitse kuluttaa puhki, 45 min esim. aamulla ennen aamiaista on tarpeeksi, kun sen tekee joka päivä.
Jos sen tekee illalla, niin se tunti vähintään.
Moni tekee niin, että "ahmuaa" sitä liikuntaa ensimmäisillä kerroilla enemmän mitä kunto oikeasti kestää ja sitten ollaan väsyksissä ja yleensä seuraava liikunta kerta tekee jo mielessäkin tiukkaa.
Liikunta pitäisi olla sellaista, mitä on ilo tehdä ja mikä ei syö voimia muusta tekemisestä. Siis miellyttävää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #311 : 28.04.2008 19:36:05 » |
|
Totta helvetissä sitä reipasta kävelyä voi tehdä joka päivä, jos kunto on hyvä, kyllä sen aasikin tietää.....
Mutta jos ei ole pitkään aikaan liikkunut kuten minä, alkaa penikat ilmoitteleen itsestään kun kolmena päivänä tekee yli tunnin lenkkejä (eilen ja toissapäivänä tein kaksi lenkkiä) tuolla maastossa missä on paljon jyrkkiä ylämäkiä.
Ja siltikin minä nautin siitä ja teen mielelläni.
Mutta pidänpä nyt pari päivää taukoa,
että lihakset saa levätä, jotta kunto kasvaa, vaikka olikin vain kävelyä, joka on ihmisen luonnollinen liikkumistapa, josta ei pitäisi lihakset kipeytyä ja tarvisi pitää lepopäiviä, jos on hyvä kunto.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|