Minulle sopii kyllä parhaiten sellainen vaihtelevainen urheilu, joka ei ole sidonnainen mihinkään tiettyihin aikoihin, tai missä ei ole päämääriä... :
Tykkäänkin käydä satunnaisesti hieman eri tyylisissä jumpissa, joita on tuolla liikuntakeskuksessa päivittäin melkeimpä aamusta iltaan, voi siis hetken mielijohteesta lähteä jonain päivänä melkein mihin aikaan vain!
Salilla raudan lykkiminen on silloin tällöin hauskaa, mutta pitemmän päälle en kyllä jaksaisi käydä siellä säännöllisesti, koska aina ne samat laitteet ja jotenkin tuntuu puuttuvan sellanen motivaatio, joka ruoskisi minua tekemään aina "niin ja niin monta sarjaa sillä ja tällä painolla tässä ja tuossa laitteessa"..
On helpompi mennä valmiiksi ohjattuun jumppaan, jossa tehdään monipuolisesti lihaskuntoliikkeitä käsipainojen, voimatangon, jumppapallon, kuminauhan yms. kanssa..
Siinä tulee myös sellainen sosiaalinen olo, kun yhdessä tehdään ja joku edessä huutelee että "noniin, vielä viisi toistoa, hyvähyvä, jaksaa jaksaa!!"
Äkkiä tulee naamat tutuiksi ja pukuhuoneessa moikataan ja jutellaan niitä näitä, vaikka nimiä ja muuta ei tietäisi...
Tämän vastapainoksi sitten rauhallisia kävelylenkkejä maastossa, mikä on ehkä enemmän mielenrauhaa tuovaa ja rentouttavaa, kuin mitään varsinaista urheilua, mutta on sekin hyvää liikuntaa siinä "meditoinnin" ohessa.
Tiedän että mun pitäisi välillä venytellä ja joogata, mutta harvemmin saan itseäni rauhoitettua sellaiseen. Olisin aina juoksemassa pää viidentenä jalkana jonnekin! Uiminen myös olisi kivaa, jos vaan osaisin uida hyvin ja tuntisin veden enemmän omakseni... Vesi vaan ei ole mun elementtini ollenkaan, ellei kyse ole rantalomalla meressä lillumisesta. Uiminen on vähän pakkopullaa ja onnetonta räpiköimistä tällaiselle, joka haluaa päästä liikkumaan nopeammin. Syntymäkartallani ei olekaan paljon yhtään vettä, vain pluto ja saturnus skorpionissa....