Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuolema  (Luettu 3040 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Intimaria
Vieras
« : 29.08.2006 08:40:19 »

Ensimmäistä kertaa minut murhattiin unessa. Siis niin, että annoin itseni kuolla loppuun asti ja voi että se olikin mielenkiintoista. Tuntui samalta, kun nukahtaessa ja unessani tajusin, että se tuntui juuri siltä. Ihmettelin, että miten kuoleminen onkin näin kevyttä. Sitä ennen minua jä äitiäni oli metsästetty kiväärin kanssa.

Olimme jossain toisessa kulttuurissa, missä oli mellakka päällä. Nuoriso poltti kauniin puisen, vaaleanpunaise kartanon, joka oli vanha hengellinen keskus. Minä, äitini sekä paljon muita ihmisiä, me seikkailimme jollain rinteellä, joka oli kuiva veden puutteesta. Mukana oli paljon siis ulkomaalaisia. Rinteen alla virtasi joki ja vaikka meidän olisi pitänyt lähteä jollekin ihme kurssille tms. niin suurin osa ihmisistä jäi kastelemaan tuota kuivaa maata ja sen kasveja.

Sitten tuli talokohtaus. Olimme aivan rauhassa hyvin pimeässä, monikerroksisessa ja kansoitetussa talossa, katselimme kartanon palamista. Huomasin, että taloon tuli kiväärimies. Hän etsi jotakin. Tajusin aika nopeasti, että hän tuli tappamaan minut. Äitini vei minut "setänsä" luo, joka sanoi, että makaa tuon valkoisen peiton alla. Että kiväärimies kävi jo siinä huoneessa. En olisi tahtonut, mutta luotin "setään". Sitten kuulin, että kiväärimies tuli huoneeseen ja minulle tuli pakokauhu. Minua oli huijattu. En päässyt enää pakoon ja luovutin ja ajattelin, että se on nyt sitten menoa. Kuolin, ja se tuntui älyttömän kevyelle. Näin samoja kuvia kuin ennen nukahtamista ja unessani tiedostin, että näinkös tämä sitten menee...

Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 30.08.2006 15:52:32 »

Hmmm... menneen elämän kaiku tai/ja sitten kuvaannollinen uni
juuri nyt tapahtuvasta vanhan uskonnon/uskomuksen/idelogian/asian kuolemisesta..

Lainaus
Olimme jossain toisessa kulttuurissa, missä oli mellakka päällä. Nuoriso poltti kauniin puisen, vaaleanpunaise kartanon, joka oli vanha hengellinen keskus. Minä, äitini sekä paljon muita ihmisiä, me seikkailimme jollain rinteellä, joka oli kuiva veden puutteesta. Mukana oli paljon siis ulkomaalaisia. Rinteen alla virtasi joki ja vaikka meidän olisi pitänyt lähteä jollekin ihme kurssille tms. niin suurin osa ihmisistä jäi kastelemaan tuota kuivaa maata ja sen kasveja.

Vaaleanpunainen (vaahtokarkki) uskonto/asia, joka ei anna enään mitään,
vrt. kuiva rinne
ja sinä näet tuon uskomuksen absurdisuuden ja näet jonkin uuden
kehittymisen mahdollisuuden vrt. rinteen alla virtaava joki,
jota muut eivät näe/uskalla kohdata ja jäävät elvyttämään tuota
vanhaa ja kuollutta uskontoa/uskomusta/ideologiaa/asiaa,
vrt. jäävät kastelemaan kuivaa maata.

Lainaus
Sitten tuli talokohtaus. Olimme aivan rauhassa hyvin pimeässä, monikerroksisessa ja kansoitetussa talossa, katselimme kartanon palamista. Huomasin, että taloon tuli kiväärimies. Hän etsi jotakin. Tajusin aika nopeasti, että hän tuli tappamaan minut. Äitini vei minut "setänsä" luo, joka sanoi, että makaa tuon valkoisen peiton alla. Että kiväärimies kävi jo siinä huoneessa. En olisi tahtonut, mutta luotin "setään". Sitten kuulin, että kiväärimies tuli huoneeseen ja minulle tuli pakokauhu. Minua oli huijattu. En päässyt enää pakoon ja luovutin ja ajattelin, että se on nyt sitten menoa. Kuolin, ja se tuntui älyttömän kevyelle. Näin samoja kuvia kuin ennen nukahtamista ja unessani tiedostin, että näinkös tämä sitten menee...

Uskonnon/uskomuksen/ideologian/asian kuoleminen, vrt. kartanon palaminen.

Tuota sinun unesi loppuosaa jäin miettimään..

Joko kuvittelisin sen tarkoittavan myös sinun henkilökohtaisen uskonnon/uskomuksen/ideologian loppua, siis kuolemista sille
ja koska kuoleminen oli kevyttä,
se ei ollutkaan niin kauheaa kuin ensin kuvittelit. Smiley

Toinen asia, mikä tuli mieleen, niin voisiko tuo olla
varoitus, että sinua yritetään johtaa harhaan tai sinä pelkäät
tulevasi johdetuksi harhaan
jonkin asian suhteen?  Smiley

Unet voivat olla moni ulotteisia.
Joskus saamme välähdyksiä menneistä elämistä esim. juuri unina,
jos se palvelee sen hetkistä tilannettamme. Smiley

tallennettu
Intimaria
Vieras
« Vastaus #2 : 30.08.2006 17:13:45 »

kiitos vastauksista!

Viime yönä olin jälleen kuolemassa, mutta taistelin sitä vastaan huutaen: MENKÄÄ ITSE MINUN ASEMAANI!  Shocked
      mita wit..siä?

hmmm... Uskonto/ideologia on kyllä aihe, missä olen kokenut viime aikoina mullistuksia sen lisäksi että niitä on tapahtunut mielessä ja fyysisessä elämässäkin. Toisaalta olen myös miettinyt kuolemaa, mikä voi olla senkin syytä että minulla on aika iso elämänmuutos käynnissä.

hyvä tulkinta, Asterix, en älynnyt ajatella kirkkoa symbolisena, vaikka oletettavasti se sitä on! Luin vain seuraavan päivän lehdet, että missä on palanut kirkkoja...  buck2

Eniten ehkä jäin miettimään sitä huijausjuttua. Kuoleminen on varmaankin irtipäästämistä... hmmmm  idiot2 Odottelen lisäunia.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: