Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uniemme salaisuudet  (Luettu 21352 kertaa)
0 jäsentä ja 11 vierasta katselee tätä aihetta.
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #15 : 02.09.2006 15:09:52 »

Aloin nähdä ennustavia unia sen jälkeen kun  neptunus ja  uranus tekivät yhtymän  aurinko. Tai ehkä aloin tiedostamaan niitä enemmän. Alussa ne olivat lumesta ja laihasta lehmästä joka tuli lapsuuden kodin portille, ihmettelin kuinka se oli päässyt irti ja miten huonona se oli, etsin lumen alta sille heinää syötäväksi. Tämä oli ennen v.92 pankkikriisiä ja ennakoi ikävyyksiä.
Saan aina ennakkoon unen kautta viestiä että ehdin valmistautumaan tulevaan, usein kuitenkin tajuan sen vasta kun se on ohi. Mutta koen sen helpottavana sillä tiedän etten ole yksin.

Viimeisin uneni jota vielä pähkäilen on että seisoin pellolla joka oli tyhjänä siellä täällä vähän rikkaruohoja, nostin nelikulmaisen laatikon eteeni jossa oli perunoita ja sanoin jollekin että tämän pidämme itsellämme. Samalla kun katsoin eteenpäin oli siellä kolme multakumparetta jossa oli sisäänmenoreikä ja sieltä tuli eläimiä, hiiriä, rottia, jäniksiä siiliä jotka kaikki menivät metsän reunassa olevan polun kautta yhtenä leveänä vanana metsään.
Sitten olin hiekkakuopassa jossa oli pitkiä pöytiä ihmisiä syömässä, pöydän päässä mies jolta kysyin meinaatko ruvetta juopottelemaan. Porukka lähti myös hiekkakuopan vierestä menevälle tielle joka meni metsään, katselin heidän menoa kun nainen tuli ja otti pöydälle jääneen munan ja lähti pois. Katselin että olin yksin mutta sitten sanoin että tapaan heidät siellä kokoontumispaikalla.  idiot2  idiot2  idiot2


Tämä vielä mietityttää  Shocked

 Wink Mateve
tallennettu

mateve
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #16 : 02.09.2006 16:29:50 »

Sinahan olet kuin Jooseppi, naet unia laihasta lehmasta, mutta tamahan on tietty merkki jo raamatusta.
Sitten mina ymmarsin tasta perunoiden saastamisesta, etta sinun pitaisi laittaa rahaa sivuun jostain syysta(huonot ajat), poytakin jai tyhjaksi...
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #17 : 02.09.2006 17:11:24 »

Unet kertovat minulle paljon asioita. Unimaailmani on hyvin rikas ja värikäs ja usein olen nähnyt unessa vertauskuvallisesti tulevat tapahtumat.
Pelkojani käsittelen unissani myös, ja niitä riittää. Pakenemisunet ovat minulle hyvin tuttuja myös.
Näen välillä hyvin hyvin ahdistavia unia joissa tuntuu pahuus hyvin pelottavasti. Herättyäni pohdin niitä ja mietin mitä alitajunta yrittää kertoa minulle. Usein löytyy vastaus.
Eräs hyvä unitulkitsija on minulle kertonut unistani paljon.
Joskus jos en tiedä miten minun tulisi ratkaista jokin asia niin uni saattaa selvittää sen minulle.
Olen myös nähnyt unta läheisteni menehtymisestä  Sad Unessa he eivät ole kuolleet mutta ovat hyvästelleet, lähteneet pitkälle matkalle tai kadonneet. Niitä unia en välttämättä tahtoisi nähdä.
Mummoni näkee enneunia.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #18 : 02.09.2006 20:42:11 »

Yleensa unet kertovat myos meista itsestamme, kuinka rikas alitajuinen maailmamme on ja myos varit kertovat unen nakijasta paljon.
On ihmisia jotka nakevat vain mustavalkoisia vareja unissa-taitavat olla hiukan totista porukkaa.
Ja tottahan on etta me itse olemme parhaita unien tulkitsioita selvittamaan esim. ratkaisuja eri elamantilanteisiin.
Taalla jotkut jo sanoivat laheisten poislahdosta etta ne ehka auttavat meita sopeutumaan tilanteeseen-ettei tule shokkia joten ota Aratemis tama kiitoksena, vaikka varmaan se ei helppoa ole  angel
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #19 : 02.09.2006 22:27:57 »

Itse osaan tulkita uniani niiden tunnelmien ja aiheiden perusteella.
Joskus kauan sitten näin unen missä olimme ystäväni kanssa hississä joka putosi alaspäin. Heräsin hätääntyneenä ja tiesin että silloisen miehen kanssa tulee jotain mikä saa meidän suhteen loppumaan...tai osasin odottaa jotain sentapaista. Samana iltana meille tuli riita jonka jälkeen erosimme. Ystäväni ei ollut paikalla vaikka juuri silloin häntä tarvitsin.

Vuoosia sitten näin jatkuvasti saman unen missä juoksen kaverini kanssa pakoon ja minä kompastun. Näin sen unen niin kauan kunnes unohdin menneet ja sen unen näkeminen lakkasi.

Joskus kyllä on vaikea tulkita unia kun niitä näkee niin sekavia ja monta peräkkäin mutta ne selkeämmät unet osaan tulkita itselleni ilman unikirjoja.

Enneunia olen nähnyt, mutta en mistään mullistavista asioista. Just jotain että olen kaupassa ja haluamani shampoot on loppu  Cheesy

Yksi kerta ennen nukkumaanmenoa pyysin että enkeli tulisi mun uneen, mutta ei näkynyt -tai sitten en vain muista! Silloin olisin halunnut puhua unessa enkelin kanssa...
  angel smitten
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #20 : 02.09.2006 23:08:00 »

On oikein tulkita unia tunnelmien ja aiheiden perusteella.
Joskus epaselva elaman tilanne antaa myos sekavan unen ja talloin pitaisi ennen nukkumaan menoa pyytaa selvittamaan silloinen ongelma.
Jos haluat tarpeeksi etta enkeli tulisi uniisi-niin oma enkelisi tulee- vahva tahto tai rukous auttaa-rukoile niin kuin itse tunnet oikeaksi  angel
tallennettu
Raven79
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #21 : 03.09.2006 02:47:25 »

Itse olen ollut aina kiinnostunut unista, mutta en ole oppinut unia tulkitsemaan tarkemmin. Olen ilmeisesti saamaton... ajoittain olen uniani kirjoittanut ylös ,mutta itse näen yön aikana useita erilaisia unia, enkä ehkä siksi ole niitä alkanut paremmin kirjoittelemaan ylös. mielestäni todellakin unien tunnelma on se tärkeä asia, joka myös vaikuttaa alkavan päivän toimintoihin.
Haluaisin kertoa esimerkin ystävästäni--> olimme peruskoulu ikäisinä hyvin läheisiä ja vietimme toistemme kanssa paljon aikaa paljon. Hän näki minusta kaksi enneunta. en tiedä näkikö useampiakin mutta ei ainakaan enää niistä minulle puhunut. Toinen liittyi isäni tuomaan matkatuliaiseen, ystäväni valahti kalpeaksi kun esittelin hienoa koriste esinettä hänelle. Silloin hän kertoi nähneensä äskettäin unta vastaavasta tilanteesta ja esineestä. Toinen enne uni olikin hieman vakavampi. Hän kertoi unen etukäteen minulle ja kuinkas ollakaan uni toteutui viikon sisällä. Kaaduin luistimilla pahasti ja polveni jouduttiin tähystämään.lisäksi en päässyt osallistumaan kauan odottamalleni hiihtoleirille. siinä vasta surua olikin... on erikoista kuinka toiset ovat alttiimpia näkemään tulevaa!
tallennettu

aurinko, merkurius ja venus neitsyessä
nousu skorpioni
kuu ja mars ravussa
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #22 : 03.09.2006 09:33:33 »

Ensinnakin olet oikealla tiella, koska myonnat unien tarkeyden esim. seuraavan paivan toimintoihin-siitahan riippuu paljon tuleva energiamaara.
Mutta tama josta kerroit ystavastasi on viela paljon hamararassa-miksi jotkut ihmiset pystyvat nakemaan enneunia(tiedan myos omasta kokemuksesta) ja nama voivat olla mitattomia jokapaivaisia asioita tai jopa varoituksia kuten tassa jo muutamat edella kertoilivatkin.
Onko tietty aaltopituus unissa joillekin helpompi saavuttaa vai onko se vain tiettya rentoutta nukkuessamme ja on helpompi yhdistaytya omaan minaamme.
Ovatko enkelit asialla vai telepatia- vai molemmat.  idiot2
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #23 : 03.09.2006 17:06:33 »

Niin Diamond, ehkä niiden on tarkoitus valmistaa minua tulevaan.
Eräs jännä tapaus tapahtui minulle kun oli neljän vanha. Olin ihan hereillä silloin. Matkustin äidin kanssa kotia kohti ulkomaan matkalta. Katselin lentokoneen ikkunasta pilviä ja ne näyttivät todella kauniilta. Muistan sanoneeni äidilleni että mummini istuu pilven päällä ja vilkuttaa meille.
Äitini oli mukana leikissä ja sanoi että vilkuta mummille takaisin.
Kun pääsiemme kotiin, äitini sai puhelun sisareltaan. Mummi oli kuollut. Äitini muistaa aina puhua tuosta lentomatkasta.

Eräässä unessa eräs vuosia kuolleena ollut koira jota en ollut koskaan nähnyt mutta josta olin kuullut itse tuli hakemaan erästä läheistä. Se koira ei päästänyt minua mukaan, ärisi ja näytti hampaitaan, yritin seurata mutta turhaan. Koira johdatti tämän läheisen veteen ja he uivat pois. Itkin rannalla heidän peräänsä. En tiennyt mihin tuo koira oli haudattu mutta kun kerroin koiran omistajalle missä olin unessa koiran nähnyt seisovan hän sanoi sen olevan koiran hauta. Näin senkin unessa.

Joskus näen mielikuvia päivälläkin, ikäänkuin muistoja mutta tapahtuvista asioista. En ole mikään näkijä mutta usein olen huomannut että asiat joita päähäni on pälkähtänyt, on myöhemmin tapahtunut. Vaistoako lienee?
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #24 : 03.09.2006 17:33:11 »

Sinulla on ollut samantapainen kokemus kun tyttarellani, han oli 5 vuotias ja naki veljeni sanovan hanelle pilvelta good bye Iam in heaven now-eika tyttareni edes ymmartanyt heaven sanaa-veljeni kuoli.
Olkoon sana vaisto joka mielestani kuvaa parhaiten tata ennalta tietamista, ialla ei nakojaan ole mitaan merkitysta-se on vain tiettya herkkyytta.
Aivan varmasti sinua valmistetaan johonkin-ehka saat sen selville unistasi  smitten
ps: toi koirajuttu oli tosi janna.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #25 : 03.09.2006 19:17:24 »

Uskon myös, että unissa saamme apua elämämme kriiseihin. Ne vain tulevat symbolin muodossa ja niihinkinhän löytyy ihan kansainvälisiä selityksiä, kuten jo Jung tämän huomasi.

Olen huomannut myös, että juuri pahimpien kriisien tai masennuksen aikana näen paljon unia. Innostuin myös kirjoittamaan ne kirjaan (jo pitkästi juttua). Opin niitä pikkuhiljaa myös tulkitsemaan ja huomasin, kuinka paljon unet tietävät maallisesta ahdingostani ja mitä ne yrittävät minulle valaista.

Sitten kun on selkeämpi kausi, en näe tai en ainakaan muista niitä sillä tavalla. Kirjani on nytkin ollut kiinni pitkän aikaa.

Kauniita, rikkaita ja helpottavia unia kaikille!  smitten
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #26 : 03.09.2006 21:04:25 »

Todellakin uskon, että unilla on meille tärkeä merkitys. Psykologian kirjasta muistan joskus lukeneeni kokeesta, jossa ihmiset herätettiin aina kun olivat vaipumassa REM vaiheeseen eli siihen jossa unia yleensä nähdään. Heidän toimintakykynsä heikkeni, olivat päivällä ärtyisiä jne. Vaikka lihakset saivat lepoa jne. Eli nukkumisella ja unella on kyllä jotain muutakin tehtävää kuin vain käydä läpi päivän tapahtumia ja antaa lihaksien levätä.

Viimeisen parin vuoden aikana oppaani ovat olleet usein unessani. Niin... ai mistä sen tiedän? Siitä että aamulla herätessä on erittäin rauhallinen ja hyvä olla. Sekä henkisesti että fyysisesti levännyt ja virkeä olo.

Vaikka muuten kirjoittelen paljon niin unipäiväkirjan pitämisen olen kokenut kovin vaikeaksi kun sitä olen yrittänyt.  Undecided Olisiko teillä siihen hyviä vinkkejä?

Hassua muuten minä olen myös puhunut unissa kieliä, joita en oikeasti osaa. Esimerkiksi ranskaa, joka tosin selittyy sillä että sitä aika monta vuotta olen opiskellut vaihtelevalla menestyksellä. Mutta unia joissa puhun espanjaa en todellakaan osaa selittää millään ja espanjaa olen puhunut useaan otteeseen.  idiot2
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #27 : 03.09.2006 21:14:03 »

Unipäiväkirja!

Ensinnäkin sen pitää olla ihan erityinen kirja. Minä sain sellaisen lahjaksi erästä kerhoa pitäessani. Se on käsin nidottu, A4-kokoinen, kovat kannet, kaunis.  smitten Ei se sellaiseen ollut tarkoitettu, mutta itse tiesin heti mihin sen käytän.

Joten odotahan vain, se tulee käsiisi joku hetki.

Sitten pidän sen aina yöpöytäni laatikossa, plus pari unien selostuskirjaa.

Kirjoitan siihen heti, kun silmäni aukaisen, muuten se unohtuu.

Jos nämä nyt auttavat...Ole hyvä!
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #28 : 03.09.2006 21:55:16 »

Metsatonttu, ala pista kirjaa hyllylle, mehan naemme melkein joka yo unia, jopa vasta vuosien perasta voi loytya selvitys uneen jota samalla hetkella et ymmartanyt.
Lilja-82, tiedathan etta jos joutuu REM-vaiheessa heramaan monesti niin ihmisesta tulee hermostunut ja neuroottinen ja toisaalta Jung kieltaa nama enneunet, han vaittaa etta sattumalta naemme tulevaisuudesta oikein tapahtuvia asioita.
Mina en hyvaksy tata-ei se ole lottopelia ja noista enneunista on liian monta tosikertomusta
etta se olisi sattumaa.
Omasta kokemuksesta kannattaa pitaa unipaivakirjaa ja itse naette kuinka unet selostavat tositarinaa hyvinkin pitkalle tulevaisuuteen  Shocked
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #29 : 04.09.2006 08:19:51 »

Itse pidän unipäiväkirjaa. Uskon siitä olevan apua unien ymmärtämisen kannalta. Suosittelen muillekkin  Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: