Minä en edelleenkään ymmärrä miten te pystytte vääntämään tuon ilmiselvän asian siten että otatte vain rahaa ajastanne, ei viesteistä vaikka viestit ovat juuri se palvelu jota tarjoatte rahaa vastaan? Taitaa vieläkin olla kohtaamatta se tosiasia että siinä vaihtuu palvelu rahaa vasten. Tätä nyt jaksan vieläkin hämmästellä
Eihän kampaaja ota pelkästään rahaa siitä omasta ajasta vaan nimenomaan siitä että hän leikkaa (palvelu) toisten hiuksia ja siihen hintaan toki sisältyy se oman ajan veloittaminen. Miksi tämä selvännäköisyys tms palvelu olisi poikkeus?
Minusta tässä haiskahtaa siltä että sitä omaa syyllisyyttä tmv yritetään tällä tavoin paikata ja sitä tosiasiaa ei voida tai haluta käsitellä. Te otatte maksun henkimaailmasta saaduista viesteistä. Siitä minä maksan jos menen selvännäkijän luokse.
Me puhumme tavallaan eri asiasta, olen pohtinut tätä hoitotyön (jota teen ilmaiseksi kun on päivätyö) kannalta. Minun näkemykseni mukaan niin ennustamisessa, hoitotyössä kuin monissa muissakin henkimaailman jutuissa se tekijä on vain
kanava. Hoito, näkeminen tms. tulee vain hänen lävitsensä ilman että hän olisi mitään muuta kuin se kanava. Eli ei se puutarhaletku tee oikeastaan mitään kun sen läpi lasketaan vettä puutarhan kastelua varten. Tästä näkökulmasta on erinomaisen selvää, että veloitetaan ajasta, ei tekemisestä. Koska sitä 'tekemistä' ei tee oikeastaan itse, vaan meidän lävitsemme ikään kuin tehdään.
Kampaaja sen sijaan ei kanavoi universaalia jumalallista kampaamiskykyä, vaan hän käyttää tietoisesti hankittua ja opiskeltua taitoa. Hoidon, ennustamisen tms. kohdalla on oikeastaan lähinnä opeteltu olemaan kanavana ja loppu on passiivista 'käytettävissä olemista.'
Kyse ei siis ole mistään syyllisyyden paikkaamisesta, vaan siitä että isona kuviona monet näkevät nämä hoito/ennustusjutut aivan eri näkökulmasta kuin sinä. Sinä näet ne tekemisenä, monet muut näkevät ne välineenä olemisena, käytettävissä olemisena.