Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oma kehosi, sinä ulkoisesti, miten koet itsesi?  (Luettu 64026 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #15 : 08.09.2006 12:37:08 »

Kyllä minä aina olen tuntenut olevani ainakin kehoni sisällä ja kehon olevan minua. Mutta onhan tämä aika erikoinen tämä keho kokonaisuudessaan.
Lapsena kyllä muistan ihmetelleeni, että on hassua, että tiedän olevani minä, enkä joku toinen ja pohdin mistä se tunne tulee, että olen juuri minä tämä tässä kehossa.  Cheesy

Ja toisaalta minusta on jännää katsoa itseä tai muita silmiin, kun syntyy ajatus; "Kukahan tuolta katsoo" tai "Kukkuu, sinäkö siellä" !  :Smiley
tallennettu
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #16 : 08.09.2006 12:53:20 »

Olen sinut sekä ulkoisesti että sisäisesti tää on aika vaikea kysymys jos alkaa ihan oikeesti miettimään
Äitini sanoi kesällä että "helen" on meidän lapsista se joka on edelleenkin
ulkoisesti sama kuin 16 vuotiaana että ei ne vuodet, sisäistä kasvua
saa kuitenkin kiittää luojalle kiitos angel
Valitettavasti vieraat jotka eivät sisäistä minääni tunne näkevät luonnollisestikin sen ulkoisen helenin , pinnalliset ihmiset eivät ole minua
varten saavat pitää oman näkemyksensä.
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 08.09.2006 13:31:49 »

Minun on joskus hankala käsittää pienikokoisuuttani, koska tunnen olevani isompi ja kömpelömpi joskus, hassu mielikuva. Ehkä kuvittelen itsestäni liikoja  Grin
Ikäänkuin tuntisin olevani pidempi, jäntevämpi. Oikeasti olen tälläinen kukkakeppi  :Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #18 : 08.09.2006 14:01:23 »

Tuli tuosta Artemiksen tekstistä mieleeni, että se on kumma ilmiö (en nyt tiedä liittyykö varsinaisesti aiheeseen), että kasvan pituutta ihmissuhteen aikana. Tai sitten toinen osapuoli menee kokoon.  Shocked
Minulla on ihan jokaisessa (mies)suhteessa käynyt niin, että mitattuna olen miestä 5-15cm lyhyempi ja se myös näyttää siltä. Muutaman vuoden päästä huomaan, että voin katsoa hänen päänsä yli... ja todellakin toinen näyttää lyhyemmältä. En kyllä ole tullut mitanneeksi vielä koskaan senteissä, että onko se niissäkin todellista.
Mahdanko olla niin 'jyräävä', että miehet menee 'matalaksi'  Cry
tallennettu
KalaMatti
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #19 : 08.09.2006 14:24:25 »

Kyllä näin on, että kokemukset ovat välillä kummallisia, kun numerologiassa ulkoinen minuus (tms) on numero 11. En millään meinaa uskoa todeksi tuntemuksia, kun eräissäkin tilanteissa näen, että muut ottavat minut aivan erilailla kuin mitä itse ko. hetkellä vaistoan tilanteesta.

Itse olen iso, mutta koen monissa tilanteissa olevani paljon pienempi. Monissa tilanteissa toiminkin paljon pienemmän ihmisen lailla ja ketteryydellä.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #20 : 08.09.2006 14:29:23 »

OHO ALKMENE!!! Shocked Shocked
Mulla on tuo sama kokemus. Parin suhteen lähtiessä menemään alaspäin, olen huomannut, että tulee katsottua miestä ylhäältä alaspäin, vaika mittanauhan mukaan tilanteen pitäisi olla päinvastoin.

Joskus tuo näkökyky pettää, ilman että kyseessä olisi mikään intiimi suhde. Aivan neutraali suhde esim. työkaveriin tai johonkin, ja tunnen olevani vähintään samalla silmien korkeudella, vaikka mies sanoisi olevansa  yli 180 senttinen. (Itse olen n.160 cm) Oikeastaan vasta sitten tajuan miten asia on, mikäli tyyppi seisoo ihan vieressä ja ylettyy johonkin mihin en itse ilman tuolia pääsis.

Toisaalta muutama tapaus on ollut niinkin päin, että joku mies tuntuu olevan vähintään kaksimetrinen. (Juu en suinkaan ole ollut aivan pähkinöinä kyseisissä tapauksissa ihmiseen..) Muutenkin kyllä tykkään että mies on pitkä.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #21 : 08.09.2006 14:35:35 »

Lainaus
Kirjoittanut: Alkmene
Minulla on ihan jokaisessa (mies)suhteessa käynyt niin, että mitattuna olen miestä 5-15cm lyhyempi ja se myös näyttää siltä. Muutaman vuoden päästä huomaan, että voin katsoa hänen päänsä yli... ja todellakin toinen näyttää lyhyemmältä. En kyllä ole tullut mitanneeksi vielä koskaan senteissä, että onko se niissäkin todellista.

tämä kuulosti hassulta Grin enpä ole kuullut moisesta aikaisemmin.

Lainaus
Kirjoittanut: MattiK  
Kyllä näin on, että kokemukset ovat välillä kummallisia, kun numerologiassa ulkoinen minuus (tms) on numero 11.  

Kuinka ulkoinen minuus lasketaan numerologiassa?

Mulla menee niin että ongelmanani on sisäinen pikkuvanhuus, eli jotenkin kummalla tavalla "vanha" olo sisällä vaikka haluisi osata olla jotenkin kevyempi ja "nuorekkaampi" sisäisesti...tätä on vaikea selittää, enkä edes itse pidä sitä kovin ihanteellisena olotilana itselleni. Sitten kuitenkin portsarien  ja bussikuskien usein esittämä kysymys on "paperit" tai "lasten vai aikuisten lippu?" vaikka fyysinen ikä on lähempänä kolmea kuin kahtakymppiä.

No tää varmaan korjautuu joskus, ehykä jostain kohtaa aikajanasta löytyy piste jossa ulkoinen olemus alkaa kuvastaa hyvin sisäistä. Tai sitten ei...olen nähnyt myös "lapsekkaan" näköisiä vanhuksia :Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #22 : 08.09.2006 14:52:57 »

tämä kuulosti hassulta Grin enpä ole kuullut moisesta aikaisemmin.

Embarrassed    Wink No itseasiassa ei tuollaisesta paljon tule ääneen puhuttua... vasta nyt muutama kuukausi sitten puhuin siskoni kanssa asiasta ja hän on kokenut samoin... lienee jokin sukuvika  Shocked
Ja kyllä sen esim lapsetkin huomaa, nykyään jos seisomme likikkäin miesystäväni kanssa, joku lapsista saattaa kysyä/sanoa; "Hei äiti, sähän oot pidempi kun *----*"!  uglystupid2

tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #23 : 08.09.2006 14:55:18 »

OHO ALKMENE!!! Shocked Shocked
Mulla on tuo sama kokemus. Parin suhteen lähtiessä menemään alaspäin, olen huomannut, että tulee katsottua miestä ylhäältä alaspäin, vaika mittanauhan mukaan tilanteen pitäisi olla päinvastoin.

Joskus tuo näkökyky pettää, ilman että kyseessä olisi mikään intiimi suhde. Aivan neutraali suhde esim. työkaveriin tai johonkin, ja tunnen olevani vähintään samalla silmien korkeudella, vaikka mies sanoisi olevansa  yli 180 senttinen. (Itse olen n.160 cm) Oikeastaan vasta sitten tajuan miten asia on, mikäli tyyppi seisoo ihan vieressä ja ylettyy johonkin mihin en itse ilman tuolia pääsis.

*huoh* siis on muitakin... kyllä minulla myös tuota samaa on ihan neutraaleissakin ihmissuhteissa.... Mistähän moinen johtuu Huh
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 08.09.2006 21:18:20 »

Oh, ihanaa huomata, että joku muukaan ei tunnista itse itseään. Inhoan valokuuvaamista, koska kuvista minua katsoo aina väärä henkilö. Tunnen näyttäväni sisäisesti aivan erilaiselta, mitä peili minulle kertoo. Tämä ilmiö tuli esille jo lapsena, jolloin jo oma nimikin kuulosti ihan väärälle. Olenko minä ihan oikeasti tämänniminen?

Kyse ei ole kauneusihanteesta. Olen miettinyt mahtaisiko kyseessä olla Astraali Minä. Osa meistähän on jatkuvasti töissä tuolla Toisella Tasolla. Näytän meditoidessani, siirtyessäni Toiselle Tasolle, aivan erilaiselta kuin nykyisin. Yhteinen piirre on lyhyytemme (huimat 153cm, Astraali Minä tuntuu vieläkin pienemmältä, mutta ehkä enkelit vain ovat isoja Grin).

Värjäsin hiukseni keväällä oranssiksi ja sen jälkeen olen tuntenut näyttäväni edes vähän siltä, miltä minusta tuntuukin. Se näemmä johtuu siitä, että Astraali Minälläni on oranssi tukka (tajusin vasta äsken tämän yhteyden!).
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 09.09.2006 09:49:38 »

Kiva kuulla että on muitakin AthaMaarit  Smiley
Joskus kun joku ihminen ihmettelee pienuuttani niin ajatukseni on heti " enhän minä pieni ole". Vaikka ilmeisesti olen kuitenkin. Pieni koko myös saa aikaan sen että tuntuu ettei kukaan tunnista oikeaa minääni, hankala selittää  Grin
tallennettu
Myria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #26 : 09.09.2006 10:05:29 »

Hei Artemis, taas ihan samoilla linjoilla Cheesy
Minullekin kun ihmetellään kuinka pieni minä olen, tulee just sellainen olo, että ai kenestä puhutkaan? Minäkö pieni?

Ehkä sitä kuitenkin on itse niin sinut pienen fyysisen koon ja suuren henkisen koon kanssa, ettei siinä koe mitään ihmeellistä ristiriitaa tai kummallisuutta.
Ja sen oman fyysisen kokonsa tyystin unohtaa sitten aina siihen asti, kunnes ulkomaailma muistuttaa. Että ei yletäkään keittiön yläkaappeihin. Että bussissa istuessa jalat ei ulotukaan maahan. Huh Että ei jaksakaan nostella painavia tavaroita. Ja sitten sitä taas ihmettelee, kuinka tässä näin kävi idiot2

tallennettu
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #27 : 09.09.2006 11:57:15 »

Alkmene asiaa kirjoitat ex-mieheni oli tavatessamme minua päätä pidempi
nyt raukka päätä lyhyempi  Cheesy reppana
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #28 : 09.09.2006 16:08:40 »

Aivan Myria  Smiley Hassuja ajatuksia vaan välillä päähän pälkähtää, tai ehkä ajattelen liikaa  Grin
tallennettu
Amerest
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #29 : 11.09.2006 01:21:12 »

Oho, tämäpäs hienoa että muillakin on samankaltaisia ajatuksia päässä pyörinyt. Olen kuvitellut olevani vähän omituinen, kun tuota olen itsekin miettinyt peilin edessä  laugh

Aika ajoin iskee tosiaan sellainen tunne, että eihän tuo peilissä näkyvä tyyppi voi olla minä. En minä OIKEASTI tuolta näytä. Tosin nyt pikkuhiljaa sitä on alkanut paremmin hyväksyä sen naaman, joka sieltä peilistä heijastuu. Mutta yhä se jännä tunne silloin tällöin mieleen pompsahtaa. AthaMaarit tuossa kirjoitti aiemmin, että hiusten värjäys oli auttanut tässä asiassa ja itse huomasin saman jutun, kun värjäsin tukkani mustaksi.

Keho on sielun koti ja voihan sitäkin koristella haluamanlaisekseen, että siinä paremmin viihtyy Smiley
« Viimeksi muokattu: 11.09.2006 01:24:40 kirjoittanut Amerest » tallennettu

aurinko: jousimies
nouseva: skorpioni
kuu: härkä
merkurius: jousimies
venus: jousimies
mars: kauris
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9
  Tulostusversio  

Siirry: