Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä lapset näkevät  (Luettu 17566 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Satu
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #30 : 03.09.2006 14:58:36 »

Kun tietäiskin, mitä ne näkevät... Miekin olen sellanen mukula-elukka-magneetti, vaikka minunhan pitäis kai olla niin kauhian pelottava (kato alakerta)  Grin

Esimerkki: omat muksuni olivat perhepäivähoitajalla, jonka oma tytär on pari vuotta nuorempi. Kun aina lähtiessäni halasin tyttöjä, tämä hoitotädin tytär oli kans leveä hymy naamalla ja kädet ojossa halaamassa. Samoin nyt, kun tytöt ovat jo koululaisia ja ip-kerhossa ryhmiksessä, ne vaahtosammuttimen kokoiset natiaiset tulevat tillistelemään ja vilkuttamaan aidan raosta.  Grin

Samoin kissat ja koirat tuntuvat tykkäävän meikäläisestä: verstaskissakin tuppasi oitis syliin kiehnäämään - taisi tosin olla taka-ajatuksena päästä jakamaan mun eväät...  Grin
tallennettu

Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
Intimaria
Vieras
« Vastaus #31 : 03.09.2006 15:02:46 »

hei miksei me kysytä niiltä itseltään???

Cheesy  coolsmiley
tallennettu
Mariska
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #32 : 03.09.2006 15:15:07 »

Moi!

Itselläni on jotain samansuuntaisia kokemuksia, vierestä nähtynä... itse hymyilen autimaattisesti lapsille, johtuen siitä että pidän lapsista!  Smiley Mutta minun jo pois nukkunut isäni se vasta oli "lapsimagneetti". Cheesy Missä tahansa mentiin, kaikki lapset alkoivat huitoa ja nauraa ja haluta isäni syliin ja vaikka mitä, siis kaikki lapset!!! Cheesy Oltiinpa sitten koti Suomessa tai lomalla jossain toisessa maassa. Grin

Omat kokemukseni liittyvät ns. erityislapsiin. Smiley Monesti olen huomannut että he jollain tasolla etsiytyvät lähelleni, jopa sellaiset jotka yleensä eivät päästä vieraita ihmisiä lähelleen. Se on kumma, mutta hyvä tunne kun jonkin tasoinen luottamus löytyy, vaikkakin täysin vieraaseen lapseen. Tämä piirre minussa on saanut minut pyrkimään opiskelemaan ja työskentelemään nimenomaan "erityislapsien" hoitoon ym.  smitten
tallennettu

Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #33 : 03.09.2006 15:48:31 »

Kaurisenergiaa, sama täällä. Pelkään hämähäkkejä todella paljon mutta silti jos niitä kotoa löytyy niin ulos ne on vietävä. En voi tappaa niitä. Sama ampiaisten kanssa, niitäkin pelkään mutta pyydystän ne aina lasiin ja vien ulos.

Olin äsken kävelyllä metsässä ja meinasin astua kyykäärmeen päälle  Shocked
Ensimmäinen kerta muuten kun näin ihan luonnossa käärmeen. Se oli pieni ja peloissaan, pelästyin mutta sitten katselin sitä hiukan kauempaa, se oli jännän näköinen  Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #34 : 03.09.2006 16:04:20 »

Lapset ovat ehkä mitä parhaita peilejä... Jos heille hymyilee viekkaasti, he lähtevät heti mukaan... Jos heitä katsoo tuimasti, he katsovat takaisin tuimasti.

Päiväkodissa työskennellessäni kohtasin aika rankkoja juttuja. Yksi 6v. poika, joka oli vissiin aika ongelmallisesta perheestä, purki kaikki aggressionsa minuun. Hän näki minussa olevan epävarmuuden ja iski arkoihin paikkoihin ja sai pari muuta poikaa mukaan tähän kiusaamiseeni. Tunsin itseni hyvin pieneksi, kun tajusin että tuollainen pikkutyyppi saa minut melkein itkemään sanoillaan. Eräänä päivänä tuntui, että en enää voi olla siellä, pakko lopettaa. Sitten tämä yksi pikkutyttö tuli syliini ja sanoi "Kyllä se siitä. Mä tykkään susta, koska sä piirrät hyvin. En mä tiedä tykkäisinkö susta muuten."  Grin Se oli jotenkin niin kivasti sanottu, että jaksoin sitten olla siellä...

Eläimien kanssa olen aina ollut samalla aaltopituudella. Pikkulapsena ketut ja jänikset tulivat luokseni kun olin pihalla, eivätkä pelänneet yhtään. Pari vuotta sitten kohtasin metsässä kävellessäni hirven, yhtäkkiä se vain seisoa möllötti 10 metrin päässä. Jäin sitten siihen kanssa seisomaan ja juttelin niitä näitä, kunnes tyyppi lähti hiljalleen löntystelemään pois päin... Smiley
tallennettu
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**

Leijona & nouseva Skorpioni

Profiili
« Vastaus #35 : 03.09.2006 16:19:17 »

Minä olen itse niin lapsellinen, että pikkuiset aistivat sen, että haluan leikkiä ja pelleillä, vaikka olen "aikuinen".
Pitävät siitä, että näkevät aidon ihmisen, joka suhtautuu kaikkeen ilolla ja antaumuksella sekä joka uskaltaa kapinoida...
Olen vähän sellainen Peter Pan. En ikinä tule lopettamaan lapsenmielistä ajattelua.

Minulla ei ole koskaan ollut lapsia lähipiirissä ja en osaa edes olla heidän seurassaan, mutta silti he aina tulevat luokseni ja virnulevat kassajonoissa. Lapset ihailevat myös muiden kykyjä...Ehkä minusta paistaa läpi sellainen luovuus ja mielikuvitus, jota lapsilla on ennen kuin he muuttuvat kyynisiksi aikuisiksi.

Olen vähän kameleontti, jospa siis minusta huokuu seikkailut ja hauskuus...

(http://www.goatweb.com/coffeeshop/images/smilies/millan/veildance.gif)

SuPi
« Viimeksi muokattu: 03.09.2006 16:28:27 kirjoittanut SuPi » tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  

Siirry: