Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ensivaikutelma ja syntymäkartta?  (Luettu 8138 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
the_planet
Vieras
« : 02.09.2006 18:10:23 »

Nyt kun sukelsin tänne astrologian saloihin pitkästä aikaa on taas aloitettava alusta. Olen jo pitkään miettinyt ja yrittänyt selvittää seuraavaa asiaa. Mitkä asiat syntymäkartalla näyttävät sen miten ihmiset suhtautuvat minuun eli minkälaisen vaikutelman annan?

Tämä kiinnostaa sikäli, että jo pitkän aikaa olen pannut merkille, että uudet ihmiset joita tapaan ovat yleensä todella varautuneita kanssani ja eivätkä "uskalla" jutella tms. kanssani. Se ei pidemmän päälle ole kovinkaan hauskaa, koska tuntuu, että pelotan ympäriltäni kaikki ihmiset pois. Olen myös tehnyt huomion, että kun aloitan puhumaan jollekin ihmiselle, hän menee yleensä todella vakavaksi. Uusiin ihmisiin tutustuminen on ollut aina vaikeaa tämänkin seikan vuoksi. Mielestäni en ole tympeä tai ynseä ihmisille.

Mistä voisin syntymäkartaltani löytää vihjeitä tämän ongelman juurista?
Tässä hieman pohjaa:
 aurinko skorpioni 3.huoneessa 
 kuu oinas 8. huoneessa
 merkurius jousimies 4. huoneessa 
 venus skorpioni 4.huoneessa
 mars leijona 12.huoneessa
 jupiter neitsyt 1.huoneessa
 saturnus neitsyt 2.huoneessa
 uranus skorpioni 4.huoneessa
 neptunus jousimies 4.huoneessa
 pluto vaaka 3.huoneessa
 askendentti neitsyt 1.huoneessa
 keskitaivas harka 10.huoneessa

Omat epäilykseni minulla on, mutta jos joku huomaa heti jostakin kohdasta missä "vika" piilee niin olisin enemmän kuin kiitollinen tämän "ongelman" paikallistamisesta  smitten

Tarvittavia lisätietoja saa kysymällä, jos idea ongelman ytimestä syttyy... Smiley
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #1 : 02.09.2006 18:21:57 »

Skorpioni-oinasta kartalla..ihmisten on ehkä vaikea rentoutua tai jotain? Nuorempana kun tuli oinaita tai skorppareita niin menin juuri tuollaiseksi mitä kuvasit! Ehkä olet niin tulinen ja itsevarma että muut ihmiset tuntevat itsensä ihan pikkusiksi edessäsi?  Smiley

Minä taas olen täysin päinvastainen; ihmiset tulevat useimmiten avautumaan minulle ja puhumaan selän takana ja toimintatapoihini kuuluu olla hiljaa ja kuunnella ymmärtäväisesti! MUTTA jos en pidä ihmisestä niin ei ne uskalla tulla lähellekkään  :Smiley
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
the_planet
Vieras
« Vastaus #2 : 02.09.2006 18:56:17 »

Skorpioni-oinasta kartalla..ihmisten on ehkä vaikea rentoutua tai jotain? Nuorempana kun tuli oinaita tai skorppareita niin menin juuri tuollaiseksi mitä kuvasit! Ehkä olet niin tulinen ja itsevarma että muut ihmiset tuntevat itsensä ihan pikkusiksi edessäsi?  Smiley

Minä taas olen täysin päinvastainen; ihmiset tulevat useimmiten avautumaan minulle ja puhumaan selän takana ja toimintatapoihini kuuluu olla hiljaa ja kuunnella ymmärtäväisesti! MUTTA jos en pidä ihmisestä niin ei ne uskalla tulla lähellekkään  :Smiley

Sama vika Rahikaisella, yksi parhaista kavereistani kysyi multa kerran, että kuinka mä voin olla niin mustavalkoinen; joko tykkään ihmisesta tai en. Tässäpä se pointti onkin, en ylipäätänsä hakeudu sellaisten ihmisten luo joista en pidä. Joten niiden ihmisten, joiden luokse menen tulisi "nähdä", että en minä pahalla  Huh

Jos joudun olemaan pakosta ihmisen kanssa, josta näen jo kaukaa, ettei meillä ole mitään yhteistä, on keskustelu todella teennäistä ja pitkästyttävää. 

Mielestäni en ole hyökkäävä keskustelija ja usein kuuntelen ihmisiä hyvin yksityiskohtaisestikin. Syvälliset keskustelut ovat suorastaan ihania! Mielipiteeni kyllä sanon aika kärkkäästi ja ajatusmaailmani on siis hyvin mustavalkoinen (nykyään olen oppinut enemmän joustamaan).
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #3 : 03.09.2006 08:33:12 »

Yleensä ulkonäkö ja ensivaikutelma liitetään  askendentti :iin. Sinulla se on Neitsyt, eli näkevätkö muut sinut varautuneena, asiallisena, joskus hermostuneisuus liitetään Neitsyeen? Jos olet tietämättäsi varautunut, niin muut suhtautuvat sinuun samalla tavalla.

Puhe ja kommunikointi taas on  merkurius:sta ja sehän sulla on Jousimiehessä eli sanoa pamautatko liian tulisesti niitä totuuksia...

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
the_planet
Vieras
« Vastaus #4 : 03.09.2006 09:48:15 »

Hmm, tätä ajattelin itsekin siis  askendentti:n vaikutusta. Tosin tuota hermostuneisuutta en allekirjoita. Varautunut olen sinänsä, etten luota ihan keneen tahansa. Asiallinen olen jos juttu ei luista tai tunnen tyyppiä vain vähän. Tosin se on niin tuulesta kiinni, milloin puhun mitä sylki suuhun tuo. Sanavarastosta löytyy asioille oikeat nimet, enkä juurikaan pelkää niitä käyttää.  :Smiley

Kiitoksia valaisevasta neuvosta Kaurisenergiaa  Smiley
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #5 : 03.09.2006 10:06:58 »

Joo-o, neitsyt  askendentti ei varmasti anna spontaania ja avointa ensivaikutelmaa.
Sulla on myös Pluto huoneessa kolme, mikä saattaa lisätä tiettyä ehdottomuuden ja painostavuuden vaikutelmaa kontaktien luomisessa ja yhteydenpidossa. Lisäksi tuossa yhteydenpidon ja itseilmaisun huoneessahan sulla on Skorppi-Arska, mikä ehkä aiheuttaa lisää painavuutta vuorovaikutukseen muiden kanssa.

Astelukujahan tuosta listasta ei näe, mutta Jupiter ja Merkkari ovat tavallaan toistensa merkeissä, en tiedä ovatko neliössä keskenään.  merkurius jousimies voi pyrkiäkin hieman vapautuneempaan kanssakäymiseen, samoin tuo  jupiter ykköshuoneessa.

Sinulla on myös Neptunus jouskarissa, sen aspektia es. merkuriukseen tai nousumerkkiin ei listasta myöskään näe. Mutta mikäli Neptunus on esim. neliössä nousumerkkiisi, se voi tarkoittaa, että mielikuva jonka ihmiset sinusta saavat on mahdollisesti epätarkka tai muuten hämäävä.

Toisaalta voi olla että annat itsestäsi kenties ylivertaisen vaikutelman joillain alueilla (älyllisesti tai muuten), niin että ihmiset saattavat tuntea alemmuutta seurassasi.

Näin siis tulkitsisin asiaa antamiesi tietojen perusteella..(voihan se olla että metsään meni.)
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #6 : 03.09.2006 10:42:19 »

Tässä hieman tarkentavia vielä, ainakin sinulle Lemniskata

merkurius on 3 astetta  jousimies
 jupiter on 6 astetta  neitsyt

merkurius aspect_squ jupiter
Niinkuin epäilit...mitä merkitystä sille annat?

neptunus aspect_tri mars
 neptunus aspect_squ saturnus
 neptunus aspect_ssx uranus
  pluto aspect_sex neptunus
 keskitaivas aspect_inc neptunus
Nousumerkin kanssa neptunuksella ei näytä olevan mitään tekemistä.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #7 : 03.09.2006 10:57:00 »

Tuo Jupiter taitaa sijaita aika lähellä nousmerkkiäsi ja olisi siten nouseva planeettasi? Vilkaisepa siis Juppia hallitsevan jousimiehen luonnehdintoja, jos pelkkä  neitsyt askendentti ei mielestäsi kuvaa itseäsi tarpeeksi hyvin..

Mutta tuosta  merkurius aspect_squ jupiter sanotaan että voi lisätä asenteellisuutta ja muiden kanssa voi joskus syntyä erimielisyyttä siitä miten jotain tietoa käytetään. Arvosteletko tai huomautteletko asioista helposti? Huomaatko että olet usein eri mieltä jostain asiasta ja että tuot sitä kärkkäästi esiin? Onko sinussa ns. saarnajan, opettajan ja käännyttäjän taipumusta esim. tiedollisissa ja älyllisissä asioissa?
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #8 : 03.09.2006 11:53:25 »

Hmm, taisinpa hokasta. Itseasiassa Jupiter on asteen päässä nousumerkistäni.  askendentti neitsyt kuvaa osaltaa aika paljon minua, varsinkin kriittisyys, arviointi ja tarkkuus. Mutta se mitä en nousevassa neitsyessä koe omakseni on vaatimattomuus ja itseni aliarviointi.

Löysin muuten vanhan teettämäni luonnehoroskoopin ja siinä sanotaan nousevasta neitsyestä, että:
"Muut näkevät sinut omillaan toimeen tulevana. Sinulla on hyvä taju oikeudesta ja kohtuullisuudesta. Hyvät tavat ja korrekti käytös ovat sinulle tärkeitä. Muut näkevät sinusta ensiksi selkeän, viileän ja epätunteellisen puolesi. Vaikka oletkin avulias ja huolehtivainen, et säteile ympäristöösi juurikaan sympatiaa. Saatat vaikuttaa liikemiesmäiseltä, asiallisemmalta ja myös konservatiivisemmalta kuin mitä pohjimmiltasi oletkaan...jne."

Olisikohan tässä aika pitkälle sitä mitä muut sitten oikeasti näkevät... ällöttävää, sillä sisälläni ei kyllä ihan näin viileää ole Huh Käytöstavat on kyllä tärkeitä minulle, mutta en mä nyt mikään patsas ole  Shocked

Löysin myös  jupiter aspect_con askendentti, jossa kuitenkin kuvataan minut lähes ihmisiä puoleensa vetäväksi ja suurpiirteiseksi. Hmm, miten se nyt oikeasti on???

Täytyy tarkastella lisää jouskarin luonnehdintoja ja mietiskellä vähän löytyiskö sieltä itseäni kuvaavia tekijöitä täydentämään nousevaa neitsyttä. Jouskari on vaan todella vieras merkki minulle, en ole oikeastaan koskaan tuntenut ketään jouskari-ihmistä. Outoa!

Ja todellakin, kuten sanoit Lemniskata, minussa taitaa olla saarnaajan vikaa?!?! Heh, ei nyt ihan sanan varsinaisessa mielessä. Pidän kyllä opettamisesta ja mielestäni olen pitkähermoinen siinä. Arvostelen ja huomauttelen asioista aika paljon. Nyt tais löytyä yksi suuri tekijä!! Kiitos kovasti Lemniskata  smitten
tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 03.09.2006 14:49:06 »

Tarkasta Asc kaikki aspektit ja mitä aspektimuodostelmia Asc kartallasi aktivoi. Tämän jälkeen tarkasta Asc jänniteaspektit keskipisteisiin (konjunktio,puolineliö, neliö, puolitoistaneliö ja oppositio). Jos syntymäkellonaika on virheellinen niin tulkintaki on sen mukainen.

smitten smitten smitten
Pentti
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #10 : 03.09.2006 14:56:13 »

Kiitos neuvosta Pentti!

Pitää tarkastaa tosin apua, mitä tarkoittaa jänniteaspektit keskipisteisiin... onko niillä jotain eroa aspekteihin yleensä?  Huh

Syntymäkellonaika on ihan oikea, joten siinä ei pitäisi heittää.
tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 03.09.2006 15:36:49 »

SUORA KESKIPISTE.
Tulkintakohteet voivat olla keskipisteeseen yhtymässä tai oppositiossa. Näitä keskipisteitä kutsutaan suoriksi keskipisteiksi.

EPÄSUORA KESKIPISTE.
Tulkintakohteet voivat olla keskipisteeseen myös asteluvussa 45 (puolineliö), 90 (neliö), 135 (puolitoistaneliö). Näitä keskipistemuodostelmia kutsutaan epäsuoriksi keskipisteiksi. Kolmas kohde ei ole itse keskipisteessä vaan muodostaa pisteeseen jänniteaspektin.

ORBI
0 - 1.30 astetta keskipisteen kumpaankin suuntaan. Jos keskipisteeseen osuu henkilökohtainen tulkintakohde (Aurinko,Kuu,ASC,MC)niin orbi voi olla 2.30 keskipisteen kumpaankin suuntaan.

Lisää sivullani :
http://www.cosmobiology.se/fi/artikel.php?thisid=49

Midpoint Calculator laskee nopeasti kahden tulkintakohteen keskipisteen kartalla :

Paras ja helpoin tapa löytää keskipiste kartalta on niin sanottu 90 astekehä normaalin kartan ulkopuolella. Tälläisen kartan voit myös nähdä sivultani.

smitten smitten smitten

Pentti
tallennettu
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #12 : 04.09.2006 22:39:58 »

Hmmm, mielenkiintoinen kysymys tosiaan; millaisen ensivaikutelman sitä oikeastaan itsestään antaa, ja mitkä tekijät siihen vaikuttavat... Itse olen huomannut olevani turhankin helposti lähestyttävä tyyppi, jolle monet purkavat sydäntään melkein huomaamattaan. Se on tavallaan ihan ok, mutta en oikein osaa olla itse avautuvana osapuolena kuin ihan muutaman ihmisen kanssa, ja välillä tuntuu, että annan enemmän kuin saan melkein kaikissa ihmissuhteissani. Jossain määrin se voi olla hyväkin asia, mutta ei esim. tässä vaiheessa, kun olen jossain määrin masentunut, ja silti pitäisi jaksaa olla myötätuntoinen kaikkia kohtaan 24/7. Kalatko lienee syynä, vaiko Vaaka? Ylpäätään olen pohtinut, että kun Kaloilla ja Vaa'alla noin ulkoapäin katsottuna on jotain yhteisiä piirteitä, niin kumpikohan minusta näkyy ulospäin, kun olen  aurinko  kalat ja  kuu sekä  askendentti  vaaka. Kenties annan itsestäni seurallisemman vaikutelman kuin kannattaisi Tongue...
tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
the_planet
Vieras
« Vastaus #13 : 04.09.2006 23:07:44 »

Niin, tilasin juuri Seppo Tanhuan tekemän luonneanalyysin ja täytyy sanoa, että nyt löytyi sellaista mitä aikaisemmista analyyseistä ei ole irti saanut. Koska nyt löysin itsestäni sen nousevan neitsyen, voin sanoa, että kyllä se  askendentti paljon vaikuttaa siihen mitä muut näkevät.

Aikaterina, sinulla tuntuu olevan kalojen mieli, mutta luulempa, että ihmiset pitävät sinua paljon enemmän vaakamaisena. Onhan sinulla  kuu ja  askendentti molemmat vaa'assa. Mikäs sen hienompaa, että ihmiset lähestyvät smitten Kuten jo sanoin omalla kohdallani tilanne on aivan toinen. Ehkä meidän pitäis vaihtaa vähäksi aikaa nousumerkkejä päittäin laugh näkisi kuinka käy ja mikä sen askendentin todellinen merkitys on...

Ne vaakaihmiset, joita olen tuntenut ovat olleet todella "avosylisiä" ja kaikki ihmiset tuntuvat pitävän heistä. Oikeita seuramiehiä/naisia. Kateeks' käy  Wink

Tosin isäni joka oli aurinkomerkiltään vaaka omasi kauhean paljon ystäviä ja teki heidän eteensä melkein mitä vain, mutta koskaan en kuullut hänen avautuvan ylipäätään mistään omista ongelmista, eikä hän koskaan ollut vailla mitään enempää/suurempaa. Että voisikohan vaa'an tapauksessa olla kyse myös siitä, että haluaa ns. toisille parempaa kuin itselleen, joka sinulla näkyisi siinä, ettet saa purettua sydäntäsi muille, kuuntelet vain...
tallennettu
Aikaterina
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 05.09.2006 16:33:14 »

Aikaterina, sinulla tuntuu olevan kalojen mieli, mutta luulempa, että ihmiset pitävät sinua paljon enemmän vaakamaisena. Onhan sinulla  kuu ja  askendentti molemmat vaa'assa. Mikäs sen hienompaa, että ihmiset lähestyvät smitten Kuten jo sanoin omalla kohdallani tilanne on aivan toinen. Ehkä meidän pitäis vaihtaa vähäksi aikaa nousumerkkejä päittäin laugh näkisi kuinka käy ja mikä sen askendentin todellinen merkitys on...
Lainaus

Kuulostaa hyvältä, nim. " mars, jupiter ja  saturnus Neitsyessä" Smiley. Kunpa se onnistuisi käytännössä, tuo väliaikainen nousumerkin tai aurinkomerkin vaihtaminen... Rajojen asettaminen niin itselle kuin toisille on kaiketi vähän vaikeaa Kaloille; eihän kukaan yleensä pakota kuuntelemaan omia murheitaan, jos uskallan suoraan sanoa, että nyt ei kuule heru myötätuntoa kenellekään muulle kuin itselleni... On kieltämättä kiva voida todeta, että tulen toimeen oikeastaan kenen tahansa kanssa. Voi tietysti kysyä itseltään, onko se mikään tavoite, mutta se helpottaa elämää joiltain osin.

Ne vaakaihmiset, joita olen tuntenut ovat olleet todella "avosylisiä" ja kaikki ihmiset tuntuvat pitävän heistä. Oikeita seuramiehiä/naisia. Kateeks' käy  Wink
 Että voisikohan vaa'an tapauksessa olla kyse myös siitä, että haluaa ns. toisille parempaa kuin itselleen, joka sinulla näkyisi siinä, ettet saa purettua sydäntäsi muille, kuuntelet vain...

Minäkin tunnen tuollaisia Vaakoja, joskus ihan väsyn katselemaan heidän nähtävästi loputonta kiinnostustaan kanssaihmistensä isoihin ja pieniin asioihin. Ja kyllä, juuri tuosta saattaa hyvinkin olla kyse. Kiitos ajattelemisen aiheesta Smiley.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2006 16:36:36 kirjoittanut Aikaterina » tallennettu

(http://www.ra7elah.net/vb/images/smilies/379.gif)
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: