Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuolemasta  (Luettu 8396 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Intimaria
Vieras
« : 02.09.2006 18:24:05 »

Onko se niin, että 30 ikäsisenä alkaa olla tavallista, että ihmisiltä on kuollut toinen vanhempi? Minä olen kohdannut parin vuoden sisällä käsittämättömän monta miestä, joiden äiti on kuollut. Ihmettelen tätä yhteensattumaa ja jotenkin minua pelottaa se.

intimaria
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #1 : 02.09.2006 18:44:39 »

Vaikea sanoa..
Oma isäni kuoli samaan aikaan kuin synnyin,
joten toinen vanhempani on ollut kuolleena koko ikäni.
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**

Minä olen rakkaus.

Profiili
« Vastaus #2 : 02.09.2006 19:30:49 »

Onko se niin, että 30 ikäsisenä alkaa olla tavallista, että ihmisiltä on kuollut toinen vanhempi? Minä olen kohdannut parin vuoden sisällä käsittämättömän monta miestä, joiden äiti on kuollut. Ihmettelen tätä yhteensattumaa ja jotenkin minua pelottaa se.

intimaria
Mietinpä vain mikä sinua kuolemassa pelottaa? I :-*tselläni on helpottanut, kun olen käynyt läpi asioita, esim. mitkä asiat ovat vielä selvittämättä tässä elämässä ja voidaanko ne yleensä selvittää... Äitini loppuaikoina pystyimme puhumaan, mutta isäni, joka on vielä elossa ei valitettavasti kykene kohtaamaan edes itseään ja siihenkin on tyytyminen. Tietenkin ihmeitä voi tapahtua, mutta olen jättänyt asian "ylemmällä tasolla hoidettavaksi" ja se on helpottanut. Kuolemahan on vain olomuodon muutos...
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
Lari
Vieras
« Vastaus #3 : 02.09.2006 19:41:20 »

No, en nyt tiedä onko se tavallista. Isäni on kuollut ja kaveripiiristäni ainoastaan yhden isä.

Joskus vaan täytyy läheisistään päästää irti. Kaikki loppuu aikanaan.

Jäljelle jää vain rakkaus (kuten Valonkantaja kerran sanoi)
 smitten
tallennettu
Intimaria
Vieras
« Vastaus #4 : 02.09.2006 20:04:56 »

no vaikea uskoa, että jos äitini/isäni kuolisi, sanoisin ettei tunnu missään, kuolema on olotilan muutos... Olen pohtinut tuota asiaa niin paljon viime vuosina, että pelkään sitä, että se on intuitioni joka kertoo, mitä on tulossa.

Olen kait vieläkin niin riippuvainen heidän olemassaolosta, etten voi kuvitella elämää ilman, että tulevaisuuden lapseni, mikäli niitä siunaantuu, eivät voisi tavata ihanaa äitiäni...  Huh
tallennettu
Keiju71
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 02.09.2006 20:11:14 »

Minun äiti kuoli kaksi päivää sen jälkeen kun täytin 26 vuotta. Syksy oli meillä vaikea, mutta äiti kävi synttärikahvilla ystävänsä kanssa ja molemmat meistä tiesi, että kaikesta huolimatta minä rakastan sinua. Siitä tulee kohta 9 vuotta ja vieläkin hyvin usein mulla on kova ikävä äitiä ja itkettää, mutta asia on nyt näin enkä sille mitään voi. Kyllä se äiti mua vielä rakastaa ja on sitten odottamassa, kun minä saan siirtyä täältä sinne 'kevyemmälle puolelle'  Smiley

Tyttökin välillä ikävöi mummia, vaikka ei muistakaan kuin sellaisen hyvän olon mummin kanssa. Välillä ihmettelee itsekin, että kuinka voi olla ikävä ihmistä, jota ei muista.
tallennettu

Rakkaus ja turvallisuus, joita niin syvästi kaipaat, ovat läsnä sinussa itsessäsi.
Lari
Vieras
« Vastaus #6 : 02.09.2006 20:20:37 »

Tottakait kuolema sattuu. Elämä muuttuu, eikä mikään ole sen jälkeen enää entisellään. Lämmöllä ja rakkaudella muistelen isääni.

Osaanko sitten kuvitella elämääni ilman äitiäni? -En

Enkä aio sitä kovinkaan paljon miettiä, ennenkuin se on ajankohtaista.

Kuolemaa on kyllä tullut mietittyä jonkinverran. Ei toki omaani koska elän pitkään (ehkä 90v)  Smiley
Rakkaus voittaa aina  smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #7 : 02.09.2006 23:37:32 »

Hmmm...
Exäni isä kuoli kun hän oli 14...
Hyppäsi junan alle...
Hän auttoi arkun kannossa...
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #8 : 03.09.2006 00:17:16 »

Mulla elää kummatkin vanhemmat vielä angel
tallennettu
Yussra
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 03.09.2006 12:00:06 »

30-vuotiaiden vanhemmat alkavat olla iältään 50-60-vuotiaita ja tämän ikäiset suomalaiset helposti tuppaa kuolemaan sydänsairauksiin tai alkoholiin tai molempiin.  Sad  (Siis hoitakaamme sielujemme ohella myös ruumiitamme  Smiley)

Itselläni monien tärkeiden mies- ja itseasiassa naisystävienikin isät ovat kuolleet ja/tai alkoholisoituneet ja sitä kautta vähemmän läsnä. En tiedä, ehkä se vaikuttaa ihmiseen paljonkin. Varsinkin kaikki miespuoliset ystäväni ovat "herkempää" miestyyppiä; keskustelukykyisiä, tasapainoisia äitien kasvattamia, puoliksi tai kokonaan isättä eläneitä ja kasvaneita poikia. Liekö sattumaa? :Smiley

tallennettu

Asc Jousimies
Au Neitsyt
Kuu Kaksoset
Apina

Punainen kosminen maa
Elämänpolku 11
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #10 : 03.09.2006 12:26:41 »

Isäni kuoli ollessani 17v. Sanoin sen päivän aamuna silloiselle poikakaverilleni. "anteeksi jos tää kuulostaa nyt jotenkin julmalta, mutta toivon että isä kuolisi.." Sielu tietää vaikka en sitä todellakaan odottanut tapahtuvan... Tiesin että se on edessä, mutta aina jossakin hamassa tulevaisuudessa...

En osaa enää kuvitella, minkälaista elämä olisi, jos isä eläisi. Kai minä olisin edelleen se isin pikku prinsessa, joka saa kaiken kun vähäsen räpsyttelee ripsiä... Oli silloin kova paikka tajuta, etten enää voikaan hoitaa kaikkia velvollisuuksiani isän avustamana. Se jokin turvallinen hahmo oli yhtäkkiä poissa - tunsin hengen, mutta en enää nähnyt ja kuullut. Mihin katosi se valloittava ilkikurinen nauru, joka tarttui kaikkiin sen kuuleviin ihmisiin? Cry

Isä oli maailman rakkain, mutta hänen kuolemansa oli ehkä "tärkein" asia, mitä minulle on ikinä sattunut. Tuntuu että se kasvatti minua 10 vuotta. Tulin rohkeammaksi. En enää masentunut pikkujutuista. Otin vastuun itsestäni. Aloin uskomaan siihen, että selviän mistä vain.

Joskus mietin, mitä jos äiti kuolisi... Ja totean itselleni tylysti ja välinpitämättömästi; sittenpähän kuolee. Niin me kaikki. Se ei muuta mitään.

Vain rakkaus jää jäljelle... smitten
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #11 : 03.09.2006 12:44:46 »

Isäni kuoli "saappaat jalassa" syntymäpäiväni aamuna vuonna 1991. Pukeuduin täysin mustiin sinä aamuna töihin lähtiessäni ja vasta päivällä tuli puhelinsoitto   Shocked Cry Cry
Sitä oli vaikea Uskoa, se tuli niin yllättäen. Työssä käyminen jotenkin helpotti tuskaa, vaikka en voinutkaan pidätellä kyyneleitäni jotka vierivät piilossa hammashoitajan maskin takana  Cry

Äitini poistuminen tasan 2 v sitten oli odotettavissa ja syöpätuskien takia jopa toivottavissa Huh
Silloin "kuolemansa" hetkellä ja seuraavina päivinä minut valtasi sanoinkuvaamaton rauhan ja rakkaudentunne, kuin taivas olisi laskeutunut maan päälle  angel smitten Äitini oli lähtiessään 86v ikäinen ja isäni oli häntä muutamaa vuotta nuorempi.
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Intimaria
Vieras
« Vastaus #12 : 03.09.2006 14:04:03 »

Ymmärrän kyllä, jos toinen on sairas ja tuskissaan. Kannatan jopa eutanasiaa. Omalla kohdallani kukaan ei sairasta mitään tuollaista, minkä vuoksi voisin toivoa heille vapautusta.... Siksi ehkä onkin niin vaikea kuvitella, että olisin onnellinen kenenkään puolesta joka kuolee.

Toisin ajattelin ennen, halusin itsekin vain palata 'kotiin'... mutta sitten opin rakastamaan elämää ja nyt toivon että minä ja läheiseni pysyisivät täällä aina..............  Huh
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #13 : 03.09.2006 14:08:50 »

........Omalla kohdallani kukaan ei sairasta mitään tuollaista, minkä vuoksi voisin toivoa heille vapautusta.... Siksi ehkä onkin niin vaikea kuvitella, että olisin onnellinen kenenkään puolesta joka kuolee.

Toisin ajattelin ennen, halusin itsekin vain palata 'kotiin'... mutta sitten opin rakastamaan elämää ja nyt toivon että minä ja läheiseni pysyisivät täällä aina..............  Huh
Olihan se raskasta lohduttaa äitiä, joka ei enää kyennyt edes puhumaan/nielemään vettä, pystyin vain sanomaan, että jaksa vielä vähän aikaa, kohta pääset taivaan kotiin - ja kiitokset kaikesta ... angel smitten smitten TIESIN, että hän kuuli vielä!
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
LostOne
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #14 : 04.09.2006 04:21:44 »

Minulla on vielä molemmat vanhemmat elossa.

Ukki nukkui pois kun olin 19. Olin kuolinhetkellä sängyn vieressä ja jotenkin siitä jäi rauhoittava olo, hänen hiipuessa hiljaa pois.

Kaikesta on luovuttava ja osattava vaan päästää irti.
Mutta ukki on kuitenkin aina läsnä ja aivan kun hän jotenkin ohjaisi/neuvoisi minua ..alitajuisesti elämässä..
tallennettu

Nouseva -skorpioni
Aurinko -vesimies huone 1.
Kuu -kalat, huoneessa 4.
Merkurius -vesimies
Venus -kauriissa
Mars- Vaaka
Jupiter -Skorpioni
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: