Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten vaalitte rakkauttanne?  (Luettu 15607 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sanani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 11.11.2005 08:59:18 »

Rakkaus ei ole yksinkertainen asia.
Utelenkin nyt siis millä tavoin hoidatte rakkauttanne? Itse esimerkiksi en ole koskaan ollut "tulisesti, nopesti ja nyt rakastutaan"-tyyppi vaan enemmänkin yhdessäolo on ollut alusta alkaen arkista ( kuu neitsyessä, kumppanilla aurinko kauriissa ). Meillä suuria tunneräjähdyksiä ei ole koskaan tapahtunut ja välillä tämä vaivaa minua. Kuka sanoo mikä on oikea tapa rakastaa?

Ensimmäistä kertaa kun on suhteessa missä oikeasti kaikki on hyvin menneisyyden karikoiden jälkeen niin välillä odottaa taas ennemmin tai myöhemmin jotain pientä turbulenssia ja katastrofia syntyväksi  idiot2  Hm, kai ikiaikojen käsitys palavasta rakkaudesta on pinttynyt liiaksi ajatusmaailmaan vaikkakin tietää että intohimosta alkaneet suhteet eivät ole koskaan itsellä ainakaan pitkälle pötkineet.

Tahdon rakastaa mutta miten vaalia sitä jokapäiväisessä elämässä ja arvostaa sitä että juuri tämä kultainen ihminen on annettu elämääni smitten
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**

ylämäkialamäkiylämäkialamäki

Profiili
« Vastaus #1 : 11.11.2005 09:14:38 »

Samantyyppistä yhdistelmää "podetaan" tässäkin suhteessa, siis meillä.  Smiley

Mielestäni ei kannata yrittäkään erottaa rakkautta omaksi osiokseen. Se tuntuu meikäläisestä ainakin jotenkin väärältä.  Cry

Meillä vaalitaan rakkautta aivan vaan sillälailla, että tämä kauriini saa olla sellainen kuin on, minä saan olla sellainen kuin olen. Kunnioitamme toisiamme syvästi, ja yritämme antaa toisillemme omaakin tilaa. Alusta asti olemme olleet kuin "vanha aviopari".  coolsmiley

Mutta siinä tämä juju mielestäni piileekin, kun ei ole niitä suuria tunnekuohuja!  smitten Vaan saamme rauhassa elää keskenämme.
Noo, toki juhlistamme ajoittain elämäämme jollakin "vähän erikoisemmalla" tai sitten käymme kirjastossa lainaamassa pinon kirjoja, menemme petiin löhöilemään ja lukemaan. Käytämme toisiamme aika usein kirjatelineinä...ja se on kivaa, olla vain yhdessä.

Vaalimme suhdettamme niinkin, että muistelemme välillä positiivisia tapahtumia, jotka olemme kokeneet yhdessä.

Äh, ajatus katkeilee, koirat vaativat huomiota, Hesari pitäisi hakea ja vielä pitäisi puurtaa opinnäytetyönkin parissa, minun, vanhan ihmisen.  crazy2
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Outolintu
Vieras
« Vastaus #2 : 11.11.2005 19:06:59 »

Kuka sanoo mikä on oikea tapa rakastaa?

Luulenpa ettei kukaan voi sanoa mikä on oikea tapa. Jos elo ja olo tuntuu sinusta ja rakkaasta oikealta ja hyvältä niin silloinhan se on niin kuin pitää. Kellään toisella ei ole oikeutta sanoa että joku rakastaa väärin. Tämä tietysti silloin kun puhutaan perusparisuhteesta ilman laittomuuksia.

Meillä suhdetta hoidetaan pikku jutuilla. Esim. herran työt saattavat vaatia heräämistä neljältä aamulla. Joskus teen hänelle aamiaisen valmiiksi ja jätän lapun jossa käsken kurkkaamaan jääkaappiin.  Smiley  Tai kun jompi kumpi kiroilee kotihommien kanssa, toinen antaa suukon poskelle ohi mennessään. Tai vie roskapussin ulos.  Cheesy Ihmeitä ei siis vaadita. Vain pientä huomaavaisuutta toista kohtaan.  smitten Joskus sitten jotain erikoisempaa ettei perusarki nujerra ja taas jaksaa.  Smiley
tallennettu
ishtar
Satunnainen astroilija
*

every man, and every woman, is a star.

Profiili
« Vastaus #3 : 11.11.2005 19:21:07 »

näin:

smitten

tai näin:

Cheesy  Smiley  Wink  2funny  uglystupid2  coolsmiley  crazy2  :Smiley  Shocked  smiley6600  angel  Kiss  Lips Sealed    Tongue  buck2  laugh

...tuliko sitten siitä mieleen, etten itse jaa elämääni Kenenkään Tietyn kanssa, vai mistä, mutta luulin otsikon tarkoittavan sitä... no, sitä rakkautta, eikä tiettyä tunnesidettä johonkin (toiseen). jostain juuri luin jonkun kirjoittamana, ettei rakkauden vastakohta ole viha, vaan välinpitämättömyys, eli olisiko sitten välittäminen ja kunnioittaminen rakkauden ilmentymä, ja luottamus ehkä jopa kaiken a ja o.
ja eikö sitä rakkautta voi vaalia rakastamalla (nimenomaan suuremmassa yhteydessä kun pelkästään tiety(i)ssä ihmissuhte(i)ssa)? kun joskus tulee sellainen olo, että rakastuneisuutta turhaan sallitaan pelkästään silloin, kun henkilökohtaiselle sellaiselle löytää vastaanottavan ja heijastavan kohteen... enkä puhu myöskään siinä mielessä uskovaisen tai uskonnollisen näkökulmasta, kun ei minulla ainakaan perinteisen sellaista ole... mitä, mää vaan rakastan.   smitten
tallennettu

"In addition to a Yes and a No, the Universe contains a Maybe." r.a. wilson
rasvapakara
Vieras
« Vastaus #4 : 11.11.2005 19:22:49 »

Käykääpä Ron Jeremyn luennoilla niin varmasti mieli avartuu tj. smitten
tallennettu
ishtar
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 11.11.2005 19:29:33 »

hei oi vau miten paljon näitä

smitten

täällä tänään vai kuvittelenko vain?

smitten
tallennettu

Filipendula
Vieras
« Vastaus #6 : 11.11.2005 19:50:27 »

Meilläkään ei suhteessa ole mitään suurempia tunnepurkauksia, välillä vähän kiukutellaan, mutta sitten sovitaan ja pusitaan.  Smiley Meillä se on sellaista toisten huomioimista. Kun toinen on väsynyt, niin toinen keittää kahvia. Toisinaan tuomme toisillemme kahvin sänkyyn. Niin, ja sitten joskus me herkuttelemme yhdessä, rentoudumme katsomalla elokuvaa tai kuuntelemalla musiikkia. smitten

Hemmottelemme siis välillä toisiamme, mutta muistamme antaa myös omaa tilaa. Oma tila on aina todella tärkeää... Sitä tarvitsee omaa tilaa, minä olen ainakin huomannut, että siten oppii arvostamaan myös toista, kun elää myös omaa elämää, eikä ole koko ajan kiinni toisessa. Kiss
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #7 : 11.11.2005 20:15:20 »

Jees, oma tila on tärkeää suhteessa, mutta myöskin se, että on yhteistä "tilaa", yhteistä tekemistä jne.
Mulle se ainakin on must.

Aiempi suhteeni oli juuri sellainen, että sitä omaa tilaa oli liikaa.
Me siis käytännössä olimme vain asuinkumppaneita. Yhteistä oli kämppä ja laskut, mutta ei muuta. Me ei koskaan tapeltu, mutta ei kyllä ollut intohimoakaan.

Nyt tässä elämässä tilanne on toinen. Paljon tasapainoisempi. Vaikka alussa miekin yhden kerran kaadoin kiukuspäissäni jauhopussin kultani päähän. crazy2
Mutta ihan niin kiivat tunteet ovat jo lauhtuneet.
välillä sapettaa, mutta usein se vaan puhdistaa ilmaa kun asiat puidaan kerralla.
Ja paljon sitä hellyyttä smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #8 : 11.11.2005 21:27:05 »

Meillä vaalitaan rakkautta aivan vaan sillälailla, että tämä kauriini saa olla sellainen kuin on, minä saan olla sellainen kuin olen. Kunnioitamme toisiamme syvästi, ja yritämme antaa toisillemme omaakin tilaa. Alusta asti olemme olleet kuin "vanha aviopari".  coolsmiley

Meillä sama tilanne ''kauris puolisoni kanssa'' smitten kumpikin saa olla sitä mitä on..välillä omassa rauhassa välillä yhdessä hempeesti kauniita sanoja sanoessa smitten tietää että toinen on siinä aina apuna ja tukena oli tilanne mikä hyvänsä...ja olo on yksinkertaisesti älytsin hyvä Kiss rakkaushan on sellainen joka arvostaa, kunnioittaa toisen yksilöllisyyttä ja vapautta toimia oman tahdon mukaisesti....kaikki alistaminen ja negatiivinen on riippuvuutta sillä mielestäni ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, se on hallitsemista knuppel2 ja sellanen hajottaa....rakkaus on ihanaa...nauttikaamme siitä smitten
tallennettu
tilli
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #9 : 11.11.2005 21:53:27 »

Heips, rakkauden kaipuun ryydittämät!

Skorpparin sanoin; Kukapa ei haluaisi rakastaa ja olla rakastettu?
 Arkisesti, ihanasti, intohimoisesti.... rakkaalla lapsella on monta nimeä
Näin 21 vuoden avioliiton jälkeen on EHKÄ hyvä vinkkireppu olemassa, mutta
ehdottomasti mieleenjäävin juttu rakkauden hyväksi on meillä ollut
viikonlopun parisuhdeleiri! Uskomatonta, että voi vielä löytää uusia ulottu-
vuuksia omasta tuttuakin tutummasta (näin sitä luulee!!!) kumppanista.
Tämä ehkä kuulostaa kliseiseltä, mutta asiat ovat aina syvempiä kuin
kliseet; elät itse sen viikonlopun parisi kanssa keskittyen vain teihin
kahteen. Äläkä sano, että mun kumppani ei ainakaan lähde millekkään
ihmeleirille. Niin minäkin pelkäsin, mutta kävi kuitenkin toisenlailla.
Ja se rakastelun ihanuus!!!! No, tähän on turha lisätä mitään, tiedät
itse!!! Ehkä tähän on hyvä päättää. Toivoa on...aina::)Niin siis olen Tilli 42 v.
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #10 : 11.11.2005 21:54:29 »

Yritän epätoivoisesti muistella yhtä runoa.....jotenkin näin se meni  Smiley

Mitä on rakkaus ?
Onnenhurmaa
Mitä se tuottaa ?
Tuskaa ja Turmaa
Mitä se vaatii ?
Että uhraat kaiken
Mitä se antaa ?
On vastuu vaikein
Onnen hetket vain pirstaleita,
Ilon hetket vain kyyneleitä !

Rakkaus ....... asia jonka mielestäni jokainen kokee omalla tavallaan !!!! Pitkä parisuhde ei koskaan ( en ainakaan pysty uskomaan niin  Smiley) ole täysin helppo tai yhtä päivänpaistetta!
Olen itse ollut naimisissa 25 vuotta ja välillä varsinkin nuorempana oteltiin välillä ku peijoonit, mutta koskaan ei annettu periksi, koska aina taustalla oli toisesta rehellisesti välittäminen ja kunnioitus  smitten
Nyt tänä päivänä tunnemme toisemme, kunnioitus on säilynyt ( minulle se on tärkeintä  Smiley), koska olen vahva luonne (Oinas) ,joten en voisi sietää miestä joka tanssii minun pillini mukaan  Smiley! Annamme kuitenkin toisillemme vapauden toteuttaa itseään (oikealla tavalla  Smiley emme siis kulje yksikseen ravintoloissa kuin poikkeustapauksissa ) ja näin pitkälle olemme päässeet ja päivääkään en antaisi pois  Smiley! Minusta se on hyvin ja intohimoakin yritämme aina elvyttää jollain pienellä piristävällä  Cheesy, ettei mene ihan rutiiniksi !
Mutta täytyy sanoa, että on tämä niin kova koulu ollut, että en voisi koskaan edes kuvitella aloittavani samanlaista  Wink Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #11 : 11.11.2005 23:30:35 »

Utelenkin nyt siis millä tavoin hoidatte rakkauttanne?

Valitettavasti en ymmärtänyt kysymystä. :Smiley Sellaista se on, kun joutuu kyseenalaistamaan milloin mitäkin ja yleensä jossain vaiheessa aivan kaiken. Joskus luulee tekevänsä jotain aivan muuta kuin tekeekään. Tongue
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 11.11.2005 23:37:08 »

hei oi vau miten paljon näitä

smitten

täällä tänään vai kuvittelenko vain?

smitten

ET KUVITTELE. NÄIN ON.  Wink

smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu
ishtar
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #13 : 12.11.2005 02:13:21 »

smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten  smitten

oij, se on siis totta!

smitten
tallennettu

nataraja
Kohtuuastroilija
**

On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.

Profiili
« Vastaus #14 : 14.11.2005 10:48:22 »

vallan ihana aihe Cheesy

Olen nyt elänyt kihlattuni kanssa yhteistä elämää hieman yli kolme vuotta. Menimme Todella nopeasti kihloihin, mitä monet ovat paheksuneet.. Sad  Kaikki luulivat, että hoppuilimme tai luulimme menettävämme toisemme jos emme äkkiä sitoutuisi syvemmin. Itse kuitenkin tiesimme, että se olisi aivan sama menemmekö kihloihin nyt vai viidenkymmenen vuoden päästä, koska tulemme aina olemaan yhdessä.
 smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten

Sitten itse asiaan.. Rakkautta voi vaalia monella tavalla. Me emme ole mitään kummallista tarvinneet. Kun alkuhuuma meni ohi, olikin kaikki toisaalta helpompaa. Annamme tilaa toisillemme, ja rauhaa omien harrastusten parissa. Luottamusta, kumppanuutta, ennen kaikkea ystävyyttä.. Ja siihen kun lisää aivan pieniä huomion osoituksia pitkin elämää, niin homma toimii. Ainakin meillä. Esim. joka ilta saan kyllä hyvänyönpusun vaikka olisin ollut kuinka tyhmä... Ja raskaan päivän jälkeen voi kullalleen antaa jalkahieronnan tms. niin hän tuntee olonsa tärkeäksi. Voi tietenkin mennä liiallisuuksiin ja yrittää miellyttää kumppaniaan viimeiseen asti. Tällöin voi helposti unohtua se oma onni, joka on myös tärkeää.. Kuulostaa itsekkäältä, mutta oman onnensa vuoksi ihminen loppujen lopuksi toimii.

Välillä on tietysti jotain pikku riitaa ja mustasukkaisuutta, mutta olen sitä mieltä että se sopiminen syventää suhdetta enistä enemmän. Kaikki kannattaa aina puhua selväksi jos se vain on mahdollista.

Rakastakaa läheisiänne ja itseänne.. ja opettakaa muut rakastamaan, sillä rakkaudesta kasvaa uusi parempi maailma smitten
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: