Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousu skorpionit tai/venus kalat huhuu! Kysymys!  (Luettu 16391 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« : 04.09.2006 12:52:06 »

Nouseville skorpioneille ja/tai venus kaloille kysymys rakkaudesta.
Miten te koette rakastumisen? Tapahtuuko se nopeasti ja kiihkeästi, hiljalleen tunnustellen, oletteko omistushaluisia, mitä odotatte kumppaniltanne? Mikä kiinnittää huomionne?
Ihan uteliaisuudesta kyselen sillä eräs ihminen vaikuttaa niin kovin mielenkiintoiselta ja hänellä on mihinkään johtamaton vuosia jatkunut rakkaus erästä ihmistä kohtaan joka ei ole vapaa.
Yritän ymmärtää tämän henkilön ajatusmaailmaa ja olisin kiitollinen avusta.
tallennettu
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**

KROAAK!

Profiili
« Vastaus #1 : 04.09.2006 14:33:20 »

Noususkorppari ja venus kaloissa ilmoittautuu! Mulla on ollut yksi rakastuminen, joka tapahtui hyvin nopeasti ja tulisesti ja kesti monta vuotta (oli molemminpuolista mutta ei aina vastakaikua, toinen osapuoli kai jotenkin narsistihäiriöinen, ailahteleva jne.) mutta yleensä rakastun hitaasti ja kuin itseltäni huomaamatta. Yhtäkkiä vain tajuan vahvan tunteen ja ymmärrän sen hiipineen pikkuhiljaa.

En pidä itseäni omistushaluisena mutta jos saisin seurustella jonkun kanssa johon olen todella rakastunut, ehkä olisin sittenkin mustis. Yleensä harrastan juuri tuollaisia vuosia jatkuneita rakkauksia ei-vapaita kohtaan!  Wink Olen joskus lukenut, millaisia ovat henkilöt, joilla on venus kaloissa, ja tunnistan kyllä itseni kuvauksesta. 

Huomioni kiinnittää tietysti fysiikka ensialkuun mutta myös älykkyys ja huumorintaju. Ne kai ovat ne pääasiat. Toivottavasti tästä oli apua!  Smiley
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 04.09.2006 14:50:57 »

Kiitos Samarkand! Eli sinulla nuo molemmat.
Mielenkiintoista kuultavaa. Osaatko yhtään sanoa että miksi rakastut yleensä varattuun ja mikä saa sinut jaksamaan elää siinä tunteessa vaikka toinen on varattu? Luuletko että sinua viehättää tietyllä tavalla saavuttamattomuus?

Anteeksi uteluni  Smiley Ei tarvitse vastata jos et halua.
tallennettu
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**

KROAAK!

Profiili
« Vastaus #3 : 04.09.2006 16:41:27 »

Undecided Niin sitä olen miettinyt sen tuhannet kerrat yksin ja ystävien kanssa, että miksi ihmeessä aina ihastuu saavuttamattomaan. Klassinen tulkinta on kai se, että se on turvallista, ja että ei koe olevansa rakkauden arvoinen. Eli siis valitsee kohteet, jotka varmasti torjuvat, ja näin vahvistuu ajatusmalli "no niin, eihän minua kukaan voi rakastaa!"  Cry

Toisaalta, aina en ole tiennyt muuta kuin vasta myöhemmin, onko toinen varattu vai ei. Ehkä minun tapauksessani kyse on siitä, että en tiedä kunnolla, mitä on olla rakastettu. Minulle kylmyys ja ailahteleva käytös ovat rakkautta. Niin sitten valitsen aikuisiälläkin samaa. Ja tietysti saavuttamattomuus aina kiehtoo!  Cheesy

Sittemmin olen yrittänyt iloita vain pelkästä rakkauden tunteesta. Luinhan jostain kirjasta, että aito rakkaus ei tarvitse vastakaikua. Mutta... olen pahoillani, ei se kyllä niinkään ole! Ymmärrän sen agape-rakkaudessa tietysti, mutta romanttisessa rakkaudessa tuo asenne ei pitkälle toimi. Ja tuossa kirjan lauseessa puhuttiin nimenomaan romanttisesta rakkaudesta. Mitä mieltä sinä olet tästä?
tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #4 : 04.09.2006 17:13:06 »

Miten te koette rakastumisen? Tapahtuuko se nopeasti ja kiihkeästi, hiljalleen tunnustellen, oletteko omistushaluisia, mitä odotatte kumppaniltanne? Mikä kiinnittää huomionne?

Minä en ole nousu skorppari (vaan jouskari), mutta venus kaloissa on kyllä.
Aika vaikeaa selittää, miten koen rakastumisen, kun jo se, mitä rakastuminen on ja mitä merkitsee muuttuu kokoajan....   Wink
Mutta ehkä se mikä on säilynyt vuosien varrella, on se, että tunteet on aina sitten todella syviä ja mennään niin että 'oksat pois'....  Cheesy
Saattaa olla, että jostain syystä 'kiellän' itselleni ne ihastumisen ja rakastumisen tunteet aika pitkään, milloin mistäkin sattuneesta syystä ja sitten yhtäkkiä se vain purkaantuu kuin tulivuori.... että sinällään hitaasti, mutta ulkoisesti näyttäisi tapahtuvan nopeasti.  :Smiley
Luultavasti se on kuitenkin kypsynyt pitkään  Wink

Itse yleensä aina olen ihastunut jollain lailla 'varattuun' taikka sitten muuten 'moraalisesti mahdottomaan' ihmiseen, itselläni koen sen tukevan taas aurinkomerkkiäni ( aurinko vesimies ), joka siis takaa tietyllä tapaa sen, etten joudun 'pulloon ja kirjahylylle'.  coolsmiley
Tai toisaalta voin itse olla sellaisessa tilanteessa, etten olisi vapaa 'moraalisesti' menemään tunteitteni mukana.... kumminpäin vain... 'vapaus' taattu tietyllä tapaa..  :Smiley
Voi kärvistellä tässä ihastumisessa, mutta ah niin vapaana..  Grin

Omistushaluinen olen vain pinnallisella tasolla. Tunnen tuskaa ja mustasukkaisuutta kuin kuka tahansa, mutta pääsen niistä yli kyllä...
Ja mikä taas kiinnittää huomioni...
Se on yleensä sellaista jotain mihin sanat ei yllä... se on jokin 'vetovoima' mikä syntyy ja sille ei mitään voi....ja sen jälkeen on järkipuheet aika 'ilmaa'.... kait..

Mutta tosiaan, minulla tuota skorpparia ei ole nousevana, joten tämä on siltä osin 'vajaata' tietoa ja tietysti myös jokaisen oma historia vaikuttaa kovastikkin... eikä pelkkä astrologia...
Ja lisäksi kartalla on muitakin tekijöitä jotka vaikuttaa... venuksen yhtymiä ja oppositioita ja kolmioita...  Cheesy
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 04.09.2006 17:20:24 »

Olen nouseva Skorpioni, mutten tiedä liittyykö seuraava siihen. Päätin kuitenkin kommentoida, koska kuvailusi kuulosti tutulta siinä mielessä, että vaikka pidän helposti monia ihmisiä viehättävinä, ihastun tai rakastun todella voimakkaasti vain hyvin harvoin. Jo tosi nuorena, 12-14-vuotiaana, kun muut tytöt vaihtoivat ihastustaan suunnilleen viikoittain, he jaksoivat ihmetellä minun jopa vuosia kestäneitä ihastumisiani - jotka vielä silloin olivat lähinnä konkretisoitumattomia kaukorakkauksia. Välissä saatoin säätää jotakin muuta, mutta palasin aina näihin voimakkaisiin tunnekokemuksiin.

Yhä vieläkin olen samanlainen siinä, että jos joskus olen johonkuhun kunnolla ihastunut, se tunne kyllä kestää. Eikä sitä tapahdu usein.

Olen myös jossakin määrin omistuksenhaluinen, mutta en tosiaankaan mitenkään mahdoton. Esim. nykyisessä avoliitossa molemmat saavat mennä aika vapaasti. Mutta jos selkeää aihetta mustasukkaisuuteen annetaan, olen raivoissani. knuppel2

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #6 : 04.09.2006 17:35:52 »

Ihan uteliaisuudesta kyselen sillä eräs ihminen vaikuttaa niin kovin mielenkiintoiselta ja hänellä on mihinkään johtamaton vuosia jatkunut rakkaus erästä ihmistä kohtaan joka ei ole vapaa.
Yritän ymmärtää tämän henkilön ajatusmaailmaa ja olisin kiitollinen avusta.

Riippuu paljon vastakkaisesta sukupuolesta, hänen tavastaan ilmaista itseään, mutta ihastun aika usein ja sekotan sen välillä rakkaudeksi idiot2
Mulla tietenkin vaikuttaa kauriin viileys, näkyy ulospäin, mutta olen skorpparimaisen intohimoinen
Toivottavasti olen päässyt omistushaluisuudesta Tongue
Venus kaloissa rakastaa utuisesti, pehmeästi, haaveillen...
Jotenkin tuttua juttua mulle tuo vuosia kestänyt rakkaus :Smiley
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**

Leijona & nouseva Skorpioni

Profiili
« Vastaus #7 : 04.09.2006 18:39:26 »

Heti, kaikki, mulle, nyt  Tongue

Jalat menee alta ensisilmäyksellä ja sitten alkaa pakkomielteisyys ja mustasukkaisuus.
Realistinen en todellakaan ole. Odotan sitä prinssiä... (http://www.tristancafe.com/forum/b2-img/smilies/zzzv.gif)

Olen kyllä ujo, että en heti hyökkää kimppuun. Kai sitä tulee vähän metsästettyä olemalla salaperäinen, nokkela ja söpö yhtäaikaa.
Toimii  Grin
« Viimeksi muokattu: 04.09.2006 18:43:06 kirjoittanut SuPi » tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #8 : 04.09.2006 22:40:59 »

Olen Venus Kalat ja ollaampa rehellisiä  Grin .Eihän sellaista miestä ole olemassakaan joka voisi kaikki Venus Kalojen heilahtelevat tunteet ja haaveet tyydyttää  Cheesy .Silloinhan se "kauko rakkaus" on parasta mahdollista rakkautta, koska kyseisen henkilön kanssa ei takuuvarmasti tarvitse koskaan olla ( eli ei siis tarvitse pettyä  :Smiley )joten kaukorakkaan, saavuttamattoman unelman kanssa voi mielikuvituksessaan kokea kaikki halutun laiset tunteet ja tilanteet puhtaasti, nauttien ja ilman pettymyksiä  Wink .Välillä jos ihastuu johonkin muuhun se ei haittaa, koska kun todellisuus on taas toista kuin kuvitelmat, voi turvallisin mielin palata siihen unelmaan   smitten .Ainoa tärkeä seikka tässä leikissä on se, että tietää miksi niin tekee  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #9 : 05.09.2006 06:29:25 »

Exälläni on kaukosuhde ja se on kuu kalat + maamerkki eli jälleen ei mitenkään merkin mukaan mene nämä toiveet-- Kiss Oliko se nyt Venus veskari, noususkorppari ainakin.

No taidan itsekin olla jonkinlaisessa etäsuhteessa + satunnaisissa kun ei muuta ole, ilmankin olis tylsää.  Kiss
« Viimeksi muokattu: 05.09.2006 06:39:07 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 05.09.2006 07:05:12 »

Kiitos kaikille vastauksista  Smiley
tallennettu
kaapokisu
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 05.09.2006 12:37:06 »

Nousu skorppari ilmoittautuu Cheesy Rakastun/ihastun nopeasti, kiihkeästi ja usein. Olen kuitenkin enemmän seurustelevaa tyyppiä, mutta eron sattuessa (niitä onkin piisannut Wink)Suren jonkin aikaa ja taas on uutta putkessa. Olen välillä järkyttävän mustasukkainen, huh. Onneksi osaan pitää kutakuinkin mölyt mahassani. Moni miesehdokas raukka olisi säikähtänyt pahan kerran Grin. Mieheltä odotan ehdotonta rakkautta ja luotettavuuta. Pidän siitä, että minut nostetaan jalustalle, mutta se ei taida olla aivan tervettä uglystupid2. Hauska seuramies ja sielunveli samassa paketissa kiitos. Huomioni kiinnittää kaksi ääripäätä: Hiljainen, herkkä ja ujo tai sitten huomion hakuinen rämäpää. Ne ujot on kuitenkin parempia sängyssä 2funny
tallennettu

Aurinko vaaka
Nouseva skorpioni
Kuu vaaka
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 05.09.2006 14:20:44 »

Kiitos myös Kaapolle  Smiley
Vielä noista noususkorppareista, ne vaan tuntuu aina olevan jotenkin mielenkiintoisia. Ikinä ei tiedä mitä päänsisällä tapahtuu, ja yleensä siellä tapahtuu vaikka ulkokuori ei sitä näyttäisi  Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #13 : 05.09.2006 17:06:34 »

Ujot saattaa olla hyviä sängyssä mutta siihen se sitten jääkin. EN tiedä..  Grin
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**

KROAAK!

Profiili
« Vastaus #14 : 05.09.2006 17:58:38 »

Kai se sitten on sitä unelmissa elämistä, siksi ei halua kohdata ketään oikeasti, ettei joutuisi pettymään.

Tuli mieleeni netistä kerran kopioimani filosofinen ajatelma vai mikä liekään:

"Rakastuminen kumpuaa depressiivisestä ylikuormituksesta, ts. siitä, että on mahdotonta löytää arkipäivästään mitään arvokasta. Rakastumiseen valmiuden merkki -- on tunne siitä, että ei ole eikä omista mitään, millä olisi arvoa, ja häpeä siitä että niin on. Merkittävä osa rakastumisen tunteista perustuu muistoihin ja kokemuksiin eikä rakkaudenkohteen ominaisuuksiin. Ehtona rakastumisen synnylle on toive tai kokemus jostain paremmasta toisen avulla. Oma minuus tai elämäntilanne tuntuu puutteelliselta. Kukaan ei rakastu, jos on jotenkuten tyytyväinen siihen, mitä hänellä on ja mikä hän on."

Jos tuota oikein analysoin ja pohdin, tunnistan ja löydän kyllä itseni! Vaikka onhan tuo karua tekstiä...  Sad
tallennettu

Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: