Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Itseviha  (Luettu 17661 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« : 04.09.2006 14:15:25 »

http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/self-hate.html

hyvä kirjoitus...tunnistan tämän itsessäni vaikka ainut tie on näköjään hyväksyä sekin...
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 04.09.2006 14:27:04 »

Kiitos linkistä Sign!
Minä olen useimmiten itseni suurin vihollinen, ja tunnistan jotain tuolta kyllä.
Höhlää  Tongue
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #2 : 04.09.2006 14:32:14 »

Lainaus
Minä en löydä itseäni menemällä pääni sisään. Minä löydän itseni katsomalla sitä, miten minä reagoin kaikkeen. Jos vetäydyn pääni sisään, voin kuvitella olevani vaaleanpunainen lohikäärme. Mutta kun katson omia reaktioitani ja sitä, miten maailma peilaa minua, huomaan että en ole vaaleanpunainen lohikäärme. Minä opetan itseäni omilla reaktioillani. Minä kerron itselleni koko ajan omilla tunteillani, ajatuksillani, teoillani ja sanoillani, mikä minä olen. Eikä minun tarvitse yrittää ymmärtää sitä. Minun tarvitsee vain ottaa se vastaan.

tuo nyt oli yksi pätkä...mutta tunnistan itsessäni valitettavasti paljonkin :Smiley

pitää olla tarkkana, että aina kun se päänsisällä oleva ääni aloittaa sen "et ole tarpeeksi sitä ja tätä, et saa olla tuollainen kuin olet, HYI vähänkös olit idiootti, ne vihaaaaavat sinua jn...." niin sille äänelle vaan sanoa että kuuleppas kulta en usko, mutta selitä sinä vaan...en silti usko... Wink :Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #3 : 04.09.2006 14:59:58 »

Mielenkiintoista luettavaa... pitänee oikein paremmin lukea ajan kanssa...
 Smiley
tallennettu
twin peak
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #4 : 04.09.2006 15:17:21 »

"Yhdelläkään äänellä, joka ei puhu myötätuntoisesti
ei ole minulle mitään tärkeää sanottavaa."

Hyvää tekstiä, vaikka oli mulle vähän liian älyllistä. Tuo yksi lause kolahti hyvin: se tarkoittaa myös omaa ääntäni, joka huutaa välillä perfektionismia ja muuta ihmeellistä höpinää.

cool down    Cool

tallennettu

valkoinen solaarinen peili
kooky
Vieras
« Vastaus #5 : 04.09.2006 18:00:01 »

http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/Bus1.html

samoilta sivuilta...pitkähkö "satu" mutta pidin tästä...
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #6 : 04.09.2006 20:31:00 »

Todella upeaa tekstiä smitten Kiitos sign  Smiley
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**

Minä olen rakkaus.

Profiili
« Vastaus #7 : 04.09.2006 21:30:50 »

KIITOS, KIITOS, KIITOS.  smitten Tämä tuli vastauksena viimeaikaisiin harjoituksiini. Olen työskennellyt sisäisen lapseni kanssa ja tässäpä lisää näkövinkkeliä...
tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
härkä-69
Vieras
« Vastaus #8 : 05.09.2006 07:23:48 »

Eilen tuli Voimala-ohjelmassa (tv1:ssä) narsismista, parisuhteesta ja rakkaudenpuutteesta, mielenkiintoinen ohjelma.

Nuo Kotkansydän-sivut ovat kokonaisuudessaankin hyvää luettavaa ja sopivat juuri tähän sisäisen lapsemme paranemisen aikaan.  Smiley

http://www.healingeagle.net/indexfi.html

Nämä sivut kertovat rikki menemisestä, särkymisestä,
elämän katoamisesta tuskan ja riippuvuuksien keskelle,
eheytymisestä, vapaaksi tulemisesta ja elämän ilosta. 
« Viimeksi muokattu: 05.09.2006 07:26:04 kirjoittanut Sininen enkeli » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #9 : 05.09.2006 11:25:33 »

Lainaus
Toisin kuin yleisesti luullaan, narsisti ei rakasta itseään, vaan sitä heijastusta itsestään, jonka hän näkee muissa ihmisissä. Itse asiassa hän on tämä heijastus. Muut ihmiset ovat hänelle peilejä, joista hän toteaa olevansa olemassa. Mutta peilin pitää näyttää sopiva kuva - tai edes jotakin. Siksi narsisti ottaa muut ihmiset vahvaan pihtiotteeseen. Narsisti hakeutuu (usein alitajuisesti) läheisriippuvien ihmisten luokse ja lopulta kykenee muuttamaan heidän elämänsä helvetiksi tavalla, joka jättää ikuiset jäljet. Noin 1 % ihmisistä on patologisia (piintyneitä) narsisteja, mutta narsismi vähäisemmässä määrin on huomattavasti yleisempää ja yleistymässä.

ihan kiva että näiltä sivuilta löytyy myös tästä käsitteestä...en pidä ihmisten luokittelusta -isteiksi, koska siitä tulee kuva, että he ovat jotain ikuisesti eivätkä siitä voi muuttua, kerran -isti aina -isti.

Mutta kaipa näitä isti-sanoja on joskus tarpeen käyttää...

minä kun olin joskus "narsisti" pelkästään sen takia kun olin nuori ja meikkasin...mutta enpä ketään ottanut pihtiotteisiin enkä yrittänyt vääntää muotteihin oman mieleni mukaan. :Smiley

varmasti jotain narsistinkin piirteitä itsestäni löydän, olenkin joskus ajatellut asiaa.

hyvä muistaa että nuo määritelmät on häilyviä...tälläinen "narsisti" on kuin idea tasolla oleva olento jota kukaan ihminen ei välttämättä täysin ole, mutta voi omata käyttäytymisessään piirteitä tästä...ja niiden määrä voi vaihdella. Jep, se on koottu yhdistelmä piirteitä joille on annettu nimi, helpottaakseen sitä että tietyn ihmissuhde ongelmatyypin voi tunnistaa.
kuitenkin muistaakseni tuo teksti oli hyvä, pitääpä lukea se uudestaan ja katsoa mitä se nyt minussa herättää. Monesti kun on kulunut aikaa ja lukee jonkin saman tekstin uudestaan sen tajuaa uudella lailla.

Lainaus
Yleinen väärinkäsitys on, että narsistit rakastavat itseään. Todellisuudessa heidän rakkautensa on suuntautunut niihin vaikutelmiin joita muut ihmiset antavat heille. Se joka rakastaa vaikutelmia, ei kykene rakastamaan ihmisiä, itsensä mukaan lukien.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2006 11:29:30 kirjoittanut sign? » tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #10 : 05.09.2006 11:27:23 »

Hei!

Eilinen Voimala tulee tänään uusintana klo 13.05.
Kannattaa katsoa jos mahdollista!
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #11 : 05.09.2006 11:31:12 »

kiitos! äh, valitettavasti mun pitää kai lähteä ennen sitä telkan äärestä...voimala on monesti ollut hyvä buck2
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #12 : 05.09.2006 11:33:19 »

Nauhoita ohjelma jos on videot.  Wink
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 05.09.2006 11:41:33 »

Lainaus
Persoonallisuus jonka olemassaolo on tulosta siitä miten muiden ihmisten mielet heijastavat sen - on hengenvaarallisesti riippuvainen näiden ihmisten aistimuksista. Ne ovat tällaisen mielen Narsistinen Lähde (NL). Kritiikki ja hyväksymättömyys tulkitaan tämän lähteen poistamisena, mikä on suora uhka narsistin mielen olemassaololle.

Narsisti elää "kaikki tai ei mitään" maailmassa, jatkuvassa "ollako vai eikö olla" tilassa. Jokainen keskustelu johon hän osallistuu, jokaisen ohikulkijan jokainen katse vakuuttaa hänen olemassaolostaan tai kyseenalaistaa sen. Tämän takia narsistin reaktiot vaikuttavat niin suhteettomilta: hän reagoi siihen minkä hän kokee vaarantavan hänen itseytensä olemassaoloa. Niinpä narsisti tulkitsee jokaisen pienenkin ristiriidan Narsistisen Lähteen kanssa - siis toisen ihmisen kanssa - uhkana hänen itsensä määrittelylle.

Tämä on niin olennainen asia, että narsisti ei voi ottaa riskejä. Hän olisi mieluummin väärässä kuin jäisi ilman Narsistista Lähdettä. Hän näkee mieluummin hyväksymättömyyttä ja perustelematonta kritiikkiä siellä missä sitä ei ole - kuin kohtaisi varuillaan olonsa menetyksen seuraukset.

Narsistin täytyy totuttaa lähellään olevat ihmiset siihen, että he pidättyvät antamasta kritiikkiä ja osoittamasta hyväksynnän puutetta häntä ja hänen tekojaan ja päätöksiään kohtaan. Hänen on opetettava lähellään oleville ihmisille että tällaiset teot provosoivat hänet pelottaviin mielen ja raivon ilmauksiin ja muuttavat hänet jatkuvasti riidanhaluiseksi ja kiivaaksi ihmiseksi. Hänen liioitellut reaktionsa ovat rangaistus heidän ajattelemattomuudestaan ja siitä että he ovat tietämättömiä hänen todellisesta psykologisesta tilastaan.

hmm... :Smiley

joo, ei oo enää videoita...rikki. mut tällä menolla istun yhä tässä yhdeltä...pitääpä soittaa yksi puhelu... smiley6600 Grin

tääpä meni privaatiksi Grin

Lainaus
Jotkut meistä, Freudin mukaan, epäonnistuvat yrityksessään oppia rakastamaan jotakin itsensä ulkopuolella. He kääntyvät itseensä ja pitävät parempana rakastaa itseään. Tämä valinta - itseen keskittyminen - on seurausta alitajuisesta päätöksestä luopua hedelmättömistä yrityksistä rakastaa muita ja luottaa heihin.

hmm...Freud (  knuppel2 :Smiley) mutta tää kuulostaakin jo tutummalta. ok...ehkä Freudilla oli viisautensa  Smiley
« Viimeksi muokattu: 05.09.2006 11:47:49 kirjoittanut sign? » tallennettu
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #14 : 05.09.2006 21:28:30 »

Kiitos linkistä! Tekee mieleni lähettää alkuteksti äidilleni, sillä siinä kiteytyy paljolti se mitä toivoisin häneltä.
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio