Mitä ilmeisimmin ns. joogalentosuutran (YS III 42) alkuosa viittaa juuri tuohon yllämainittuun faktaan:
Kehon (kaaya) ja aakaashan suhde... (kaayaakaashayoH saMbandhaH*...)
Kuuluisan intialaisen moniosaajan, kunkku Bhojan, kommentti avaa tuon aforismin alkuosaa näin:
(ulkomuistista) kaayaH paañca-bhautikaM shariiraM; tasya aakaashena avakaasha-daayakena saMyamya....
Siis saMyama (sañjama) -nimisen meditaatiotekniikan tarkoitus tässä tapauksessa lienee
kiinnittää intensiivisesti mutta mahdollisimman rennosti huomio siihen että keho itse asiassa on kirjaimellisesti tyhjää täynnä, jolloin ei ole vaikeaa (ainakin sinapinsiemenen verran) uskoa että se pystyy niin haluttaessa kevenemään liki äärettömästi (ati-laghu-bhaava)....
*vrt ruotsin samband