Itse käsitän alitajunnan sielun syvyytenä, josta lähtee ihmisen personallisuus hyvänä kuin pahanakin, esim. lapsuudessa koetut ikävät asiat tallentuvat sinne ja sen voi laukaista aikuis-iässä joku tapahtuma, joka tavallaan herättää sen alitajunnan uudelleen eloon ja sinä hetkenä persoona alkaa miettimään mikä moisen aiheuttaa
siinä voi tulla se AHAA
ilmiö, voi olla että muistaa tilanteen selkeästi ja voi nopeuttaa parantumista käsittelemällä asia pois päiväjärjestyksestä
Minulla on eräs tuoksu, jonka harvoin kuitenkin nykyään haistan, muistan sen tuoksun lähteen päiväkodista se oli minulle ihana tunne ja sai aina makuhermot tiukille
yritin ottaa selville, että mikä ruoka aiheuttaa sitä, että voisin itse valmistaa sitä
mut en ole muuta saanut selville kuin se on joku neljänvillan velli ja itse en saa sitä tuoksua tulemaan
Toinen asia mitä pelkäsin aikuisena tosi pitkään on pimeän pelko
kun nukuin yksin, piti vessassa tms:ssa olla valo että pystyin turvallisesti saamaan unen päästä kiinni mut jos oli vieraita niin pystyin nukkumaan ilman valoa, ja aloin miettimään mistä se voisi johtua
niin nousi eräs ikävä kokemus lapsuudesta kun isä pelotteli möröllä ja sen äänellä, kun nukuttiin pimeässä ja mie menin peiton alle piiloon tärisemään
mutta onneksi olen sen pelon voittanut käsitellessäni asiaa, mutta se vei kyllä todella kauan aikaa