Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kasvikset VS Liha  (Luettu 47145 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
MetalLady
Vieras
« Vastaus #75 : 09.09.2006 22:52:31 »

No itselläni on samankaltainen juttu. Lihaa en syö, mutta kalaa syön. Keitetyt vihannekset ja juurekset yököttää, en siis saa alas niitä.
Äitini kertoikin, että olen kuulemma ollut ihan pikkasena jo sellanen, että olen oksentanut ne, kun hän on yrittänyt mua syöttää.
Ruokavalioni on aika pieni, harvemmin syön lämmintä ruokaa, pojalleni tietysti kokkaan.
Maitoa en voi juoda ollenkaan, mutta onneksi olen juuston ystävä, joten se korvaa kalkin puutteen.
Mahani on muutenkin ongelmallinen mulla, kun on refluksiatauti+ palleatyrä.
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #76 : 11.09.2006 13:50:37 »

, vihdoinkin, haistatan pitkät niille kaikille. Syön mitä tahansa mikä miellyttää nenääni ja kiitän broileria/lohta/nautaa, joka antoi henkensä jotta minä saisin ravintoa. Miksi syödä jotain mikä haisee ja maistuu pahalta? Uskon että henkinen kehitykseni ei siitä hidastu, ehkä päinvastoin.

Hyvää ruokahalua kaikille  smitten

Heh! Loistava asenne! Pitää olla kiitollinen siitä, mitä saa. Ja eritoten toisen uhrausta täytyy arvostaa. Nauttikaamme siitä mitä luomakunta on meille antanut: Valtavasti vaihtoehtoja valita omaksi ravinnoksi. Ja nain tehdessämme voimme pohtia, miksi joku jää ilman. Mielestäni on elämän halventamista jos kieltäydymme ylenkatseellisesti saamistamme lahjoista, varsinkin kun joku toinen ei saa mitään. Tietysti se on täysin ymmärrettävää jos valinnan eteen joutuu oman hyvin voinnin tai vakaumuksen vuoksi. Ja kunhan muistaa että johtuus kaikessa niin ollaan tyytyväisiä.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
MetalLady
Vieras
« Vastaus #77 : 28.09.2006 19:13:05 »

Se on ihan sun oma valinta, eikä kellään pitäs olla valittamista.
Minä en etes usko mitä muut sanoo mitä syön, hittoako se niille kuuluu.  Sad

ps. oli pakko korjaa, kun toi Hurma......joopajoo. Grin
« Viimeksi muokattu: 28.09.2006 19:29:37 kirjoittanut MetalLady » tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #78 : 28.09.2006 19:23:41 »

Se on ihan sun oma valinta, eikä kellään pitäs olla valittamista.
Minä en etes usko mitä muut sanoo mun syömisestä, hittoako se niille kuuluu.  Sad


Niin, ei munkaan mielestä kannibalismi kuulu muille, koska syöminen on oma asia  Tongue
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
MetalLady
Vieras
« Vastaus #79 : 28.09.2006 19:27:07 »

Höppänä, no en kyllä ihan niin tarkoittanut. 2funny
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #80 : 28.09.2006 19:46:16 »

Mä syön kumpaakin, vähemmän kyll kasviksia *tunnustaa* :Smiley
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #81 : 28.09.2006 21:28:06 »

Minä olen vihannes, kuivettunut.  buck2
tallennettu
kitiara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #82 : 02.10.2006 19:05:17 »

miksi et pysty syömään lihaa?
 itse pidän lihasta ja syön sitä, vaikka vastustankin karjankasvatusta.
 kasvissyöjä olisi yksi vaihtoehto, mutta minulle tulisi sama ongelma; mistä sitten tekisin ruokaa ja jos teen puhdasta kasvisruokaa niin onko se hyvää? minulla on intialainen kokkikirja missä on hyviä kasvisruokia (onhan intialaiset suurin väestö kasvissyöjiä), mutta minusta ne kasvisateriat ovat vain jotenkin aneemisen näköisiä... ehkä kannattaisi kokata ja katsoa mitä tapahtuu...
 poikaystäväni on kasvisyöjä, mutta hänen ruokavalionsa koostuu lähinnä fetasalaatista, ranskalaisista ja soijanakeista, eikä se ole terveellistä pitemmän päälle :/
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #83 : 02.10.2006 19:09:36 »

Sehän taitaa olla aika henkilökohtainen valinta, jos ei syö lihaa. Mun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä. Itse syön lihan sijasta kalaa, enkä aio tarkentaa miksi. Smiley
tallennettu
kitiara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #84 : 02.10.2006 19:39:07 »

nyt kun tuli koko ketju luettua, niin totean vain, että ihminen on luonnollisesti kasvis- JA lihansyöjä, kuten esim. karhut. En nyt siis tarkoita, että ihmisen kuuluisi syödä molempia, vaan sitä, että tuskin se mitenkään vaikuttaa esim. henkiseen kehitykseen jos jättää rehut pois tai toisin päin...
 ja kysyin vaan että miksi ei syö, koska joillakin voi olla terveydellinen, joillakin eettinen tai moraalinen syy... itse vain olen kiinnostunu muiden näkökulmasta... 
 kyllä mä nyt päätin kokeilla sitä kasvisruokavaliota Smiley kaikkea täytyy kokeilla paitsi omaa sukuaan Wink
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #85 : 02.10.2006 20:46:36 »

Lainaus
kaikkea täytyy kokeilla paitsi omaa sukuaan
That's so true  Grin

Itse olen tällänen kaikkiruokainen eli siis syön lihaa että kasviksia,melkein mitä vaan. Ensiviikolla olen päättänyt kokeilla väh. viikon kasvisruokavaliota..haluan tietää kuinka keho siitä tykkää vai kärsinkö näläntunteesta.  Grin Tiedän hyviä omatekemiä reseptejä jotka ovat tosi herkullisia vaikkei niissä kyllä mitään ihmeeellistä ole  Wink

Luonnonlaki on aika kova  Cry
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #86 : 02.10.2006 22:34:04 »

Minäkin lopetin lihan syönnin noin 8 vuotta sitten ja voin paremmin.

Toki syön kalaa ja muutakin meren elävää(ukko kalastaa),kananmunia ja jonkin verran maitotuotteita.

Proteiinin saannista on pidettävä tarkka huoli.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #87 : 05.12.2006 02:55:35 »

 Olen lakto-ovo -vegetaristi ja valinnanvaraa riittää näinä päivinä kun reseptejä hakee  smitten. Ei ruokavalion tarvitse olla soijalla elämistä tai tietyn keittiön suosimista. Itse syön perus kotiruokaa, välillä on kiva tehdä intialaista, välillä thaiwokkeja, mitä nyt kulloinkin haluaa. Tärkeintähän on kuitenkin ottaa ravitsemusasioista selvää (www.fineli.fi on tosi hyvä paikka etsiä elintarvikkeiden ravintoarvoja ja vertailla), monilla lihansyöjilläkin on b-vitamiininpuutoksia, liha ei sekään ole oikotie onneen tai tasapainoiseen terveyteen.

 Suomessa ei taida olla vielä Quorn-tuotteita (?), kannattaa tutustua kunhan rantautuvat (quorn = sieniproteiinista valmistettu tuote -ei vegaaninen eli sisältää kananmunaa). On quornpullia, rouhetta, paloja, fileitä ja maistuvat oikein hyvälle (vähän kanamainen rakenne/maku) Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #88 : 05.12.2006 16:03:38 »

Tietääkö joku saako ihminen proteiineja palkokasvien iduista? Siis kuumentamattomista. Esim. mung-pavun, linssien ymv. idut.

En tässä nyt sentään elävälle ravinnolle ole siirtymässä mutta idut vaan on niin hyviä. Smiley

Jos en nyt aivan väärin muista, niin iduista saa proteiineja ja pähkinöistä myös...  :Smiley

Itse aloin kasvissyöjäksi lähinnä eettisin perustein, mutta tuo eettisyys mielestäni linkittyy myös siihen henkiseen...  :Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #89 : 05.12.2006 16:10:36 »

Mietin tässä juuri, että söisinköhän lihaa edelleen jos nykymaailmassa ei olisi tuota kamalaa tehotuotantoa ja eläimiä kohdeltaisiin kunnioittavammin ja itse pyytäen... Ehkä...  :Smiley Ihmiset ovat todella siinä mielessä aivan kuin karhut, että voivat syödä tuollaista sekaruokaa. On sitten jokaisen ihmisen henkilökohtainen valinta mitä suuhunsa pistää ja kunnioitan sitä.  angel Pelkkä ruoka ja se mitä syö ei todellakaan tee ihmisestä sen enemmän tai vähemmän henkistä. Ruokaa voi kylläkin käyttää eräänlaisena "tukitoimenpiteenä" sille henkiselle hyvinvoinnillekin.  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: