Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tyhjät huoneet  (Luettu 19877 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #15 : 16.10.2006 22:45:05 »

Vastaankin osin itselleni...
Eli EI kyllä voi pitää täysin paikkaansa.
Siis, ettei noita kykyjä/ominaisuuksia olisi...
Päinvastoin, tuntuu, että kohauttelen vähänväliä vaikka millä saralla elämässä... Heilun välillä kuin tuuliviiri.
To mm. laitoin kampaajalla sellaisen tukan, ettei ennen ollut (tehnyt sitä läpi elämän)
Huhtikuussa sanoa napsautin itseni irti duunista (työttömänä siis pyöritään) YM.YM.YM.......  crazy2
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #16 : 19.10.2006 11:41:23 »

Kovasti tuntuu kaikilla olevan tyhjiä huoneita  Undecided

Itselläni tyhjät; 5- kärki  kalat, 7- kärki  oinas ja 8- kärki  harka.
Miehelläni ovat tyhjiä 4, 5 ja 9
Lapsellani 3, 4, 5 ja 6
Ja ystävälläni 4, 5, 6, 10, 11 ja 12

Niinhän se muistaakseni oli, että jos huone on tyhjä, niin sen huoneen kanssa ei ole ongelmaa.
Pitäsiköhään olla ystävälle kateellinen?  Wink

tuskinpa kateellinen, sillä monipuolisemman elämän saa, jos kartta on jakaunutunut tarpeeksi laajasti.  Smiley

minulla 1,2,3 ja 6 tyhjät..
tallennettu
metsämieli
Kohtuuastroilija
**

Vain kesyt linnut kaipaavat. Villit lentävät.

Profiili
« Vastaus #17 : 20.10.2006 09:29:46 »

Minulla tyhjiä ovat 1, 3, 8 ja 9 huoneet :Smiley
tallennettu

ASC Rapu
AURINKO Neitsyt 5. huone
KUU Skorpioni 6. huone
MERKURIUS Neitsyt 5. huone
VENUS Neitsyt 5. huone
MARS Neitsyt 4. huone
MC Vesimies

Tulijänis
Punainen Itsevallitseva Kuu
Violette
Kanta-astroilija

Lips!

Profiili
« Vastaus #18 : 07.11.2006 20:44:13 »

Mulla on tyhjinä huoneet 5, 8 ja 11. Kuulin villiä huhua, että jos huone 5 on tyhjä, saattaa käydä niin, ettei saa lainkaan lapsia tai että lasten hankkiminen on ongelmallista. Kuvaus siitä, miten tyhjä 11. huone vaikuttaa, ei sovi muhun lainkaan.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 07.11.2006 21:43:37 »

Minulla 5.huone tyhjä ja kaksi lasta, helposti tulin raskaaksi, joten huhuja varmaan vaan  Smiley

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
Sanani
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #20 : 07.11.2006 21:44:06 »

Mulla tyhjän päällä heiluvat 5, 6, 10 huone.

Sinänsä ristiriitaista, että kuitenkin 10 huoneessa luuraa keskitaivaani leijonassa, joka ilmeisesti antaa johtajan ominaisuuksia, mikä on totta, mutta aiheuttaako juuri se ongelmaa kohdentaa/käyttää kykyjä oikealla lailla? Tarpeeksi sekavaa... idiot2

5 huoneen tyhjyys ei ollut yllätys ja aika itsestäänselvyys. Lapsia en välttämättä halua ja tunne siitä vahvistuu päivä päivältä, mitä vanhemmaksi tulen. Olen myös aina ollut aika melankolinen ( Jupiter  kyllä höllää pikkaisen:) ja lapsenomainen innostus asioihin on pienestä asti puuttunut tyystin. Toivoisin, että sitä olisi enemmänkin.

6 huone nyt on hieman epäselvä. Liitetään terveyteen ja velvollisuuksiin ( ja ilmeisesti työhön myös? )
Sanotaanko näin, että olen hieman burn-out-altis ihminen. En osaa sanoa ei ja se on tuottanut ongelmia joskus menneisyydessä.

Myös miehelläni on 5 huone tyhjä ja kiinnostusta lapsiin ei juurikaan ole. Leikitään pitkälti keskenämme Grin
tallennettu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #21 : 07.11.2006 23:51:37 »

Raimo A. Nikulan "astrologian ihmiskuva" kirjassa oli tällainen mielenkiintoinen juttu HUONEIDEN RAKENTEESTA : Astrologisia huoneita on 12 kuten eläinradan merkkejäkin.Eläinradan merkit ovat symboleja auringon näennäisestä vuotuisesta kierrosta ja sen rytmistä.Huoneet heijastavat tavallaan taas maapallon kierrosta oman akselinsa ympäri.Tiettynä hetkenä ihmisen syntyessä maapallon asema on tietyssä suhteessa aurinkoon ja planeettoihin, mutta samalla maapallon liike on tietyssä vaiheessa, joka synnyttää askendentin ja kulminaation, joiden tarkka sijainti määräytyy syntymäpaikan mukaan.
Huonejärjestelmän kulmakivet ovat kaksi akselia, nouseva kohta, askendentti ja laskeva kohta, deskentti, sekä kulminoiva kohta MC ja sen vastapuoli IC.Askendentti symboloi kaiken kokemuksen ja havaitsemisen ensimmäistä vaihetta ja tietoisuuden laatua, jonka me syntymässä saamme ajan ja paikan mukaan.Askendentti on kaikkein henkilökohtaisin symboli astrologisessa kartassa ja viittaa henkilön ominaisuuksiin, joilla hänen on selvittävä elämässä.Deskendentti edustaa henkilön tietoisuuden täydentävää periaatetta.Deskendentin kokemuksen kautta me saavutamme itsemme täydennyksen, koska vastakohtamme vetävät meitä puoleensa ja meidän on kohdattava "toinen" erilainen ihminen ja meille vieras kokemus.
Pystytason kärki MC symboloi ihmisen tietoisuuden huippua, korkeinta saavutusta, johon yksilö yltää eläessään.Se on samalla vain ihanne, sillä kukaan ei yllä itsensä rajoille ja saavuta päämääriänsä täydellisesti.IC vastapoolina symboloi kokemuksen ehtoja jotka nousevat menneisyydestä ja jotka samalla suojaavat kasvavaa ihmistä ja muodostavat hänen yksilöllisyytensä pohjarakenteen.Yksinkertaistaen IC vastaa kysymykseen: mistä minä tulen?, ja MC kysymykseen : Mihin minä olen menossa ?, Asc kertoo: Millainen minä olen ?, ja DC viittaa kysymykseen: mitä minä tarvitsen tullakseni objektiivisesi itseni suhteen ?
Nämä kaksi akselia jakavat ympyrän neljään osaan.Jokainen neljännes jaetaan edelleen kolmeen huoneeseen, joista syntyy kaksitoista huonetta.Huoneet eivät ole irrallisia elämänkokemuksen kenttiä, vaan kaikki ne seuraavat toisiaan lisäten uuden kokemuksen tason edelliseen ja ovat suhteessa kokonaisuuteen.Niillä ei ole mielivaltaisia merkityksiä vaan ne heijastavat ihmisen kehitystä orgaanisena ja syklisenä olentona.
Huoneiden logiikkaa voi tarkastella sekä peräkkäisen kehityskulun kannalta että täydentävän polariteetin kannalta.
ASC-IC
1. huone synnyttää yksilön tietoisuuden ja ulkoisen identiteetin.
2. huone vakiinnuttaa sen luonnon muotoihin ja ruumiiseen.
3. huone laajentaa kokemuksen alyllisesti ja kerää tietoa.
IC-DC
4. huone synnyttää sielullisen itsetajunnan, psyyken pohjan.
5. huone ulkoistaa sielun kokemukset: esittää, näyttää.
6. huone viimeistelee sielun potentiaaleja; tarkistaa.
DC-MC
7. huone synnyttää sosiaalisen tietoisuuden : minä vastaan sinä.
8. huone kiinteyttää vuorovaikutuksen aineelliseksi.
9. huone levittää sosiaalisen kokemuksen järjestyneeksi kokonaisuudeksi.
MC-ASC
10. huone synnyttää pysyvän sosiaalisen tai henkisen sruktuurin.
11. huone ulkoistaa sosiaalisen /henkisen etsinnän.
12. huone hajottaa vanhat sosiaaliset/henkiset muodot ( ja valmistelee uutta tietoisuutta (1.))
Jos katsotaan huoneita toisiaan täydentävien parien kautta, meidän on tunnustettava että huoneet jakautuvat horisontin mukaan yksilöllisiin huoneisiin 1-6 ja sosiaalisiin 7 - 12.
1-7 täydentävät toisiaan luomalla minä-identiteetin (1) ja sitä täydentävän sinä-identiteetin (7) joka antaa yksilölle tarvittavan tietoisuuden omista vastavoimistaan.
2-8 täydentävät toisiaan aineellisella ja perinnöllisellä tasolla.Yksilön rodullinen ja biologinen perimä (2) täydentyy yhteiskunnan ja sosiaalisten muotojen perimällä (Cool.
3-9 täydentävät toisiaan tiedon ja asenteiden tasolla.Yksilöllinen tietous ja tiedonvälitys (3) täydentyy sosiaalisella tiedolla ja tiedonvälityksellä (9).
4-10 täydentävät toisiaan luomalla yksilölle pohjan toiminnoille.Ihminen juurtuu omaan psyykkiseen ja ympäristön traditioon (4) ja sitä täydentää hänen pysyvät juurensa yhteiskunnassa (10).
5-11 täydentävät toisiaan luovalla tasolla.Yksilön luovuus ja uusien muotojen synnyttäminen (5) täydentyy sosiaalisen luovuuden ja uusien muotojen syntymisen kautta (11).
6-12 täydentävät toisiaan osoittamalla kehityksen kriisit ja sisäisen kehityksen tarpeet.Yksilön kriisit ja antaumus ihanteille (6) täydentyy sosiaalisilla kriiseillä ja transkendenttisilla ihanteilla (12).

Huoneet symboloivat ihmisen kokemuksen perusasioita, mutta jokaisella huoneella on monta tasoa, johon erilaiset ihmistyypit vastaavat eri tavalla.Tyypilliselle yhteiskunta ihmiselle 8. huone esim. merkitsee aina riippuvaisuutta yhteisistä aineellisista resursseista tai julkisesta taloudesta, mutta sisäistyneelle ihmistyypille sama huone voi merkitä voimakkaita sisäisiä kokemuksia, psyykkisiä samaistumisia ja sielullisia poikkeustiloja.Silti 8. huoneen yleinen merkitys on molemmissa tapauksissa sama: sulautuminen, fuusio.Kaikkein karkeimmin yksinkertaistettuja huonemerkityksiä on 2. huoneen maine "rahahuoneena".Itse asiassa toinen huone on yksilön biologisten ja konkreettisten perintötekijöiden ja sisäisten arvojen symboli.On tuskin ihmistä, jonka toinen huone ei heijastaisi näitä merkityksiä, mutta latistuessaan kaikkia kiinnostavaksi "rahahuoneeksi" , sen symboliikkaa on vääristelty loputtomasti.Raha on vain yksi arvon mitta.
Monin tavoin huoneet ovat eläinradan merkkien vastineita yksilön kokemuksina siinä missä merkit ovat koko ihmiskunnan kokemuksen symboleita.Joskus on pyritty erottamaan merkit huoneista mutta loppujen lopuksi huoneet ovat vain eläinradan merkkien käytännölliselle tasolle siirrettyjä vastineita.

Huh,huh olipas siinä tekstiä  Grin mutta antaa minusta mukavaa osviittaa sille miten huoneisiin tai planeettoihin huoneissa ei niin kirjaimellisesti kannata suhtautua, koska missä huoneessa mikin planeetta on riippuu huonejaosta millä kartta on tehty ja niitä erilaisia huonejakoja on kaiken kaikkiaan yli 50 olemassa joten planeetat menevät eri huonejaoissa eri huoneisiin, kuten minulla käy kun teen karttani astro.comissa    Smiley .Näin sitä viisastuu  Grin

tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 13.11.2006 11:57:52 »

Itsellani on paljon tyhjia huoneita
1 huone
2 huone
7 huone
8 huone
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #23 : 13.11.2006 12:09:41 »

Voi hitsi...hävitin kirjoittamani viestin...retro-merkkariko se vielä vaikuttaa...   crazy2

Siispä lyhyestä virsi kaunis ja mulla tyhjiä on...
5. huone ulkoistaa sielun kokemukset: esittää, näyttää.
6. huone viimeistelee sielun potentiaaleja; tarkistaa.
8. huone kiinteyttää vuorovaikutuksen aineelliseksi.
11. huone ulkoistaa sosiaalisen /henkisen etsinnän.
12. huone hajottaa vanhat sosiaaliset/henkiset muodot (ja valmistelee uutta tietoisuutta (1.))
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #24 : 13.11.2006 12:10:28 »

Mutta d sinulla on varmaan 6 ja 10 täynnä?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 13.11.2006 12:36:54 »

Niin on ja 11 huone
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #26 : 13.11.2006 12:39:13 »

Ne muutkin täyttyy AP kartoilla
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
cancer
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #27 : 14.11.2006 21:53:25 »

Huh huh, tätä lukiessa menin ( jos mahdollista ) vielä enemmän sekaisin.  Cheesy
Minulla huoneet 7, 8, 9 ja 10 tyhjiä ja sijoittuvat kaikki  kauris ja  vesimies alueelle. Ovat krympättynä todella ahtaalle. Siellä on myös DC ja MC. Outoa...ko?
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
MetalLady
Vieras
« Vastaus #28 : 20.11.2006 21:01:25 »

Tällanen kartta se mulla on. Wink
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #29 : 21.11.2006 00:00:40 »

Mulla on tyhjinä huoneet 7 ja 10.

Eniten kyllä huolestuttaa tuo 10.huone, eikö musta koskaan tule yhtään mitään??  Shocked

7. huoneen kärki on kaloissa
10. huoneen kärki härässä
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: