Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä olet maalannut/ kuvittanut  (Luettu 20052 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #15 : 07.09.2006 18:14:58 »

Hiienoja töitä ja maalauksia...  Smiley
Athamaaritilla on todella silmää, moniuloitteista... sitä vain voi ihmetellä, että jotkut osaa piirtämällä tuoda esiin tuon moniulotteisuuden.

Lapsena piirsin todella paljon ja kuulemma olin hyväkin, voitin piirustuskilpailuja yms.. mutta aikuisena en ole piirtänyt, enkä kyllä osaakkaan..
Joskus väännään jotain sellaisia "muotoja"..
Viimeksi olen kai yhdelle ystävälle koittanut piirustaa sen, mitä näin, kun tein hänelle 'hoidon'...
Joku 'tietävä' oli sen nähtyään sanonut, että se olikin tämän ystäväni 'kruunuchakra'..  buck2

Sawottarelta olikin tullut lisää kuvia sillä aikaa kuin kirjoitin... tuo merirosvolaiva on hieno!  Smiley
« Viimeksi muokattu: 07.09.2006 18:16:55 kirjoittanut Alkmene » tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #16 : 07.09.2006 18:15:23 »

Jinx

On sulle sattunu varsinainen ope. Kyllä jos ymmärtää yhtään taiteen ja luovuuden päälle niin ei aseta karsinoita töihin. Arvostelu ja "pikkupiikittely" tappaa helposti viimeisenkin luovuuden.
Minä muistan kanssa kasilla ollessa meillä oli voimakkaasti poliittisesti latautunut kuvismaikka ja mehän sittenkäytettiin vähän hyväksi sitä juttua.Suunniteltiin vapaat aiheet aina jotenkin häntä "liikuttavaksi" ja pinnat tuli kotiin.

Alkmene

Niin vaan kruunuchakran piirsit.....no jos joskus huvittaa niin ota ihmeessä jotkut helpot värit ja tee vaan, älä ajattele. Voit todella yllättyä.
« Viimeksi muokattu: 07.09.2006 18:18:52 kirjoittanut täysikuu » tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #17 : 07.09.2006 18:19:46 »

Olen sitä mieltä että kaikissa meissä asuu mahtava taiteilija... Sille pitää vain antaa vapaat kädet ja unohtaa kriittisyys... smitten
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #18 : 07.09.2006 18:22:28 »

Jinx

On sulle sattunu varsinainen ope. Kyllä jos ymmärtää yhtään taiteen ja luovuuden päälle niin ei aseta karsinoita töihin. Arvostelu ja "pikkupiikittely" tappaa helposti viimeisenkin luovuuden.
Minä muistan kanssa kasilla ollessa meillä oli voimakkaasti poliittisesti latautunut kuvismaikka ja mehän sittenkäytettiin vähän hyväksi sitä juttua.Suunniteltiin vapaat aiheet aina jotenkin häntä "liikuttavaksi" ja pinnat tuli kotiin.

Joo se oli joku tosi taiteilja olevinaa...
Piirteli lootuksen kukkia koulun seinille sun muuta...
Ei se minuu haittaa vaik en osaa piirtääkkään...
Oon enemmän sellanen kirjallinen ihminen joka osaa paremmin kirjottaa...
Mielummin näin.. Tosin näistä teksteistä mitä tänne tulee
ei oo kauheen lahjakkaita..
Mut sitten ku alan kirjottaa jotain tarinaa ni ne on oikeestaa aika hyviä  Wink
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #19 : 07.09.2006 18:26:00 »

Alkmene

Niin vaan kruunuchakran piirsit.....no jos joskus huvittaa niin ota ihmeessä jotkut helpot värit ja tee vaan, älä ajattele. Voit todella yllättyä.

Grin Niino, katsos itselle se oli aika hieno kokemus ja se oli kaunista mitä näin... lyijykynällä sitten väkersin sitä paperille, vaikka ei siinä oikeuksiinsa se päässyt... Jotenkin kai kuvittelin nähneeni jonkun "hienon symbolin"... ja sitten sanottiinkin, että 'kruunuchakra'...
Sepä siinä kai onkin, että heti pitäisi olla joku 'Rembrant'... mihin suuntaan nyt omat 'vaatimukset' meneekin ja sitten ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä tulee... tai jotain sinnepäin... Cheesy
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #20 : 07.09.2006 18:30:28 »

...niin,tee se kuperkeikka ja katso mihin se maailmapyörähtää..... 2funny
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #21 : 07.09.2006 18:39:25 »

Mun sisko on maalaus taiteilija, niinkait se pitäsi sanoa. Ehkäpä  Grin (nauran sille etten tiedä miksi häntä pitäisi kutsua.)

Taisi olla toissatalvena kun hän kertoi normaalista maalauspäivästä.

Hän meni noin 9-10 välillä maalaushuoneelle. Yrittäen alkaa maalaamaan, joka ei kuitenkaan suju oikeastaan mitenkään. Kello lähenee 16.00 ja inspiraatiota alkaa syntyä. Pensselit, maalit ja tärpätit viuhuu huoneistossa.

Hän havahtuu 23.00 että onpas kello kerennyt pitkälle. Motzart, Bethowen tai joku vastaava musiikki pauhaa putkimankasta täysillä. Tuoksu öljyvärimaaleista ja tärpätistä ovat vallanneet koko huoneiston. Kamat kasaan ja sitten bussiin / ratikkaan kotimatkalle. Hän ei pidä ympärillä olevia ihmisiä todellisena vaan jonkinlaisena haamukuvana. Tunnelma päänsisällä alkaa normalisoitua kun hän on jo kotiovella.

Tällainen siis normaali päivä hänellä sinätalvena.  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 07.09.2006 18:45:08 kirjoittanut Lari » tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #22 : 07.09.2006 19:08:32 »

Lari
...meillä on muuten sininen kotka kotona.....
Oletkos itse kokeillu kestääkö pensselit sun kädessä?Voihan sitä taloakin maalata...
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #23 : 07.09.2006 19:09:02 »

Noh, pöh ja höh !
En tasan tarkkaan mitään ! Olen ONNETON piirtäjä & maalaaja...
Suurin "saavutukseni" on VÄRITTÄÄ värityskirjaa... HEH !!  2funny
Se sentään luonnistuu...
tallennettu
Lari
Vieras
« Vastaus #24 : 07.09.2006 19:25:24 »

Lari
...meillä on muuten sininen kotka kotona.....
Oletkos itse kokeillu kestääkö pensselit sun kädessä?Voihan sitä taloakin maalata...

Yläasteen jälkeen ei ole tullut juurikaan piirrettyä.
Ehkä hienoin vapaa-ajalla tehty juttu on A4 paperille tehty akvarelli työ. Kaksi paperia, toisessa mies ja toisessa nainen. Vaikka ne ovat erillisiä papereita, pidän niitä yhtenä ja samana työnä koska he ovat pari.

On sitä talokin tullut maalattua, vaikka eniten maalia olen käyttänyt aikanaan töissä.
tallennettu
täysikuu
Astroholisti

Elämä on seikkailu

Profiili
« Vastaus #25 : 07.09.2006 19:40:16 »

Gigianne

Värityskirjat on oikeesti kauniskuvaisia nykyään, ennen oli vaan peruskuvia nyt kaikkia fantasia kuviakin!
Minä väritin penskana ihan kamalan paljon
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #26 : 07.09.2006 20:22:51 »

Totta puhut, Täysikuu !
Todella hienoja monet nykyiset värityskirjat.
Eivät niin tylsiä, kuin ennen.
Kyllähän niihin ns. paremman puutteessa värejä läiskii...  Smiley
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #27 : 07.09.2006 21:33:23 »

Tää nyt on pakko laittaa tänne..
Omakohtaista kokemusta; halusin piirtää pienenä, mutta kun käskettiin piirtää talo..
ei minua huvittanut ja sittenpä en piirtänyt mitään..

tässä Helen E. Buckleyn tarina pienestä pojasta.

Pieni poika

Kerran pieni poika meni kouluun. Hän oli hyvin pieni poika. Ja se oli hyvin suuri koulu. Mutta kun
pieni poika huomasi, että luokkaan pääsi suoraan ulko-ovesta, hän oli onnellinen. Eikä koulukaan
näyttänyt ihan niin suurelta enää.

Eräänä aamuna, kun pieni poika oli jo ollut koulussa jonkin aikaa, opettaja sanoi: “Tänään piirrämme
kuvan.” “Hyvä!” ajatteli pieni poika. Hän piti piirtämisestä. Hän osasi piirtää kaikenlaista: leijonia ja
tiikereitä, kanoja ja lehmiä, junia ja veneitä. Ja hän otti värikynänsä esille ja alkoi piirtää.

Mutta opettaja sanoi: “Odota! Ei saa alkaa vielä!” Ja hän odotti, kunnes kaikki olivat valmiit.

“Nyt”, sanoi opettaja, “me piirrämme kukan.” “Hyvä”, ajatteli pieni poika. Hän piti kukkien
piirtämisestä. Hän alkoi piirtää kauniita kukkia keltaisella, oranssilla ja sinisellä kynällään.

Mutta opettaja sanoi: “Odota! Minä näytän sinulle kuinka.” Ja se oli punainen, vihreällä varrella.
“Noin”, sanoi opettaja. “Nyt saatte aloittaa.”

Pieni poika katsoi opettajan kukkaa. Sitten hän katsoi omaa kukkaansa. Hän piti omastaan
enemmän kuin opettajan. Mutta hän ei sanonut mitään. Hän vain käänsi paperinsa ympäri ja
piirsi kukan. Se oli punainen vihreällä varrella.

Toisena päivänä, kun pieni poika oli avannut oven ulkoa ihan itse, opettaja sanoi: “Tänään me
teemme jotakin savesta.” “Hyvä”, ajatteli pieni poika. Hän piti savesta. Hän osasi tehdä kaikenlaista
savesta: käärmeitä ja lumiukkoja, elefantteja ja hiiriä, autoja ja laivoja – ja hän alkoi taputella ja
vaivata savipalloansa.

Mutta opettaja sanoi: “Odota! Ei saa aloittaa vielä!” Ja hän odotti, kunnes kaikki olivat valmiit.

“Nyt”, sanoi opettaja. “Me muovaamme astian. “Hyvä”, ajatteli pieni poika. Hän piti astioiden
muovaamisesta. Ja hän alkoi tehdä muutamia kaiken kokoisia ja muotoisia.

Mutta opettaja sanoi: “Odota! Minä näytän sinulle kuinka.” Ja hän näytti kaikille, kuinka yksi syvä
astia muovataan. “Noin”, sanoi opettaja. “Nyt voitte aloittaa.”

Pieni poika katsoi opettajan astiaa. Sitten hän katsoi omaansa. Hän piti enemmän omastaan kuin
opettajan. Mutta hän ei sanonut mitään. Hän vain vaivasi savensa yhdeksi isoksi palloksi jälleen,
ja muovasi astian. Se oli syvä astia.

Ja hyvin pieni poika oppi odottamaan ja katselemaan ja tekemään kaikki juuri niin kuin opettajakin.
Ja hyvin pian hän ei tehnyt mitään omintakeisesti.

Ja sitten tapahtui, että pieni poika ja hänen perheensä muuttivat toiseen taloon, toisessa
kaupungissa. Ja pienen pojan täytyi mennä toiseen kouluun.

Tämä koulu oli vieläkin suurempi kuin se toinen. Eikä ulkoa päässyt suoraan luokkahuoneeseen.
Hänen täytyi mennä ylös suuria portaita ja kävellä pitkän käytävän päähän päästäkseen luokkaansa.

Ja ihan ensimmäisenä päivänä, kun hän oli siellä, opettaja sanoi: “Tänään piirrämme kuvan.”
“Hyvä”, ajatteli pieni poika ja hän odotti opettajan näyttävän hänelle mitä tehdä. Mutta opettaja ei
sanonut mitään. Hän vain käveli ympäri huonetta.

Kun hän tuli pienen pojan kohdalle, hän sanoi: “Etkö sinä haluakaan piirtää?”
“Kyllä”, sanoi pieni poika. “Mitä me piirrämme?” “En minä tiedä ennen kuin olet saanut sen valmiiksi”, sanoi opettaja.
“Kuinka piirrän sen?” kysyi pieni poika. “Ihan niin kuin haluat”, sanoi opettaja.
“Ja minkä värisen vain?” kysyi pieni poika. “Minkä värisen vain”, sanoi opettaja.
“Jos jokainen piirtäisi saman kuvan ja käyttäisi samoja värejä, kuinka tietäisin,
kuka piirsi mitä ja mikä olisi mikä?” “En tiedä”, sanoi pieni poika.
Ja hän alkoi piirtää punaista kukkaa vihreällä varrella.
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #28 : 07.09.2006 22:02:39 »

Mulla on parit työt mitä olen tehnyt :Smiley ja nyt sit alan pikkuhiljaa maalaamaan tauluja smitten
smitten Ihania töitä.. kelpaa näyttää.. ja eikun maalaamaan! (http://www.wdisneyw.com/forums/images/smilies05/painting.gif)
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #29 : 07.09.2006 22:21:11 »

Kiitos willow  smitten
Olen pienestä pitäen tykännyt piirtää ja kamujen kanssa leikkimielisesti tehtiin asuntojen pohjapiirustuksia ja sisustettiin omalla tyylillä  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: