valonkantaja
Vieras
|
|
« Vastaus #30 : 08.09.2006 15:20:22 » |
|
Mulla on myös sellainen kontrollin menettämisen pelko, lähinnä sellasissa tilanteissa kun paljon ihmisiä istuu hiljaa jossakin salissa, pelkään että alan vahingossa yhtäkkiä huutamaan tai tekemään jotain hullua enkä pysty lopettamaan... Freaky... No toi nyt ei ole mikään sellainen "hallitseva" pelko... Mutta joskus oikeesti tulee jotain ihmeellisiä pakkoliikkeitä tai alkaa vahingossa puhumaan ääneen kun on tarkotus vain olla hiljaa. Kai tää johtuu siitä, kun kerran lukiossa tehtiin sellasta lukihäiriötestiä, missä piti lukee 5 sivun moniste selaillen nopeesti ja alleviivata sanoja, jotka ei ole suomenkieltä. Ne sanat oli sellasia, mitkä näytti suomelta, muttei tarkoita mitään. Esim. päkäle, soika, jentti. Niin aloin vaan nauramaan ihan hysteerisesti hiljasessa luokassa kun ne sanat oli niin hassuja, enkä voinut muuta kun nauraa varmaan 10min ja oli tosi noloa..!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
heguli
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #31 : 08.09.2006 15:22:06 » |
|
Tiedän kyllä Hiidenvirta nimisen sarjan (oliko se sarja???) olemassa olosta, mutta en koskaan ole sitä katsonut. Olen oppinut välttämään ohjelmia ja sarjoja, joiden tiedän saavan minut levottomaksi/ pelkäämään. Itsesuojelua Nukkepelosta vielä... Äitini käytti pelkoani hyväkseen kun olin noin kahden vuoden vanha ja tilanne on syöpynyt mieleeni: Sisareni oli vastasyntynyt vauva ja nukkui vaunujen kopassa. Halusin katsoa ja hoitaa vauvaa, mutta en uskaltanut, sillä äiti laittoi alastoman nuken kopan reunalle. Pelko ei siis juonnu television vaikutuksesta. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta minusta tuntuu että jossain elämässä olen elänyt ensimmäisen tai toisen maailmansodan aikaan Saksassa ja nukkepelko liittyy sotatilanteeseen, raunioihin...ja ruumiisiin kenties. Natsit kummittelevat mielessäni. Olisi todella hauska tietää pitääkö mielikuva paikkaansa. Olinko juutalainen?
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko,Venus: Kauris Kuu,Jupiter,Neptunus: Skorpioni Sideerinen Jousimies Valkoinen maailmojen sillanrakentaja Maa-kukko
|
|
|
kooky
Vieras
|
|
« Vastaus #32 : 08.09.2006 15:33:52 » |
|
Mulla on myös sellainen kontrollin menettämisen pelko, lähinnä sellasissa tilanteissa kun paljon ihmisiä istuu hiljaa jossakin salissa, pelkään että alan vahingossa yhtäkkiä huutamaan tai tekemään jotain hullua enkä pysty lopettamaan... Freaky... No toi nyt ei ole mikään sellainen "hallitseva" pelko... Mutta joskus oikeesti tulee jotain ihmeellisiä pakkoliikkeitä tai alkaa vahingossa puhumaan ääneen kun on tarkotus vain olla hiljaa. Kai tää johtuu siitä, kun kerran lukiossa tehtiin sellasta lukihäiriötestiä, missä piti lukee 5 sivun moniste selaillen nopeesti ja alleviivata sanoja, jotka ei ole suomenkieltä. Ne sanat oli sellasia, mitkä näytti suomelta, muttei tarkoita mitään. Esim. päkäle, soika, jentti. Niin aloin vaan nauramaan ihan hysteerisesti hiljasessa luokassa kun ne sanat oli niin hassuja, enkä voinut muuta kun nauraa varmaan 10min ja oli tosi noloa..! jotenkin ymmärrän nää pelot. Ja olen kait se joka tulee myös joskus tehneeksi ja möläyttäneeksi jotain kahjoa tilanteessa missä toiset osaavat kontrolloida ja olla häveliäitä : minäkin olisin varmana pimahtanut tollaisista järjettömistä sanoista Muistan kun ala-asteella uskonnontunneilla joskus mentiin jumalanpalveluksiin, ja tuli aivan pakkomielteinen tarve alkaa hekottamaan ja nauramaan täysillä kirkossa, jossa pitäis olla kuin herran enkelit ja hiljaa. Jonkun kaverin kanssa hysterisoitiin siellä ja hirveet pelot seurauksista, onneksi opettaja oli suhteellisen ymmärtäväinen vaikka pelkäsinkin suurta rangaistusta. kaipa sellaisissa tilanteissa missä pitäisi osata olla fiini ja asiallinen ja "käyttäytyä" iskee sellainen alitajuinen yllyke hajoittaa kaikki jollain aivan älyttömällä vetäisyllä. Onneksi pystyn kontrolloimaan tätä yllykettä... hassua että tästä puhuttiin myös jossain aspektitulkinnassa joko astrologyweeklyssä tai astro.comissa :
|
|
« Viimeksi muokattu: 08.09.2006 15:36:20 kirjoittanut sign? »
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #33 : 08.09.2006 15:41:38 » |
|
kaipa sellaisissa tilanteissa missä pitäisi osata olla fiini ja asiallinen ja "käyttäytyä" iskee sellainen alitajuinen yllyke hajoittaa kaikki jollain aivan älyttömällä vetäisyllä. Onneksi pystyn kontrolloimaa´n tätä yllykettä... Minulla tuo on erittäin vahvana... mutta en todellakaan koe sitä peloksi, vaan melkein päinvastoin... Melkeinpä 'nauttisin' jollain 'kierolla' tavalla, jos uskaltaisin jotain tuollaista tehdä, yleensä se sitten tapahtuu spontaanisti...jos tapahtuu... Juuri hautajaiset on olleet yksiä sellaisia tilanteita... ja se on kauheudessaan hysteerisen hauskaa... Ensin oltiin surun tunnelmissa, kyyneleet tippui, nenää olisi pitänyt niistää, ja kaivoin taskujani sumein silmin.... jotain pehmeää sain kaivettua taskustani ja meinasin siihen niistää.... Se oli pieni villalankakerä! En ymmärrä mistä se taskuuni oli joutunut, mutta sen jälkeen olimme siskoni kanssa revetä ja loppu hautajaiset menikin siihen, että yritimme pidätellä hysteeristä naurua...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kooky
Vieras
|
|
« Vastaus #34 : 08.09.2006 16:00:17 » |
|
Heh...voin ymmärtää sellaiset tilanteet jotka on rakennettu jonkun pakollisen tunnetilan ympärille on jotenkin vaivaannuttavia...hautajaisissa TÄYTYY itkeä ja jos ei juuri silloin itketäkään...ihmismieli se on niin KUMMA
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
taiska
|
|
« Vastaus #35 : 08.09.2006 16:23:22 » |
|
Kun olen hereillä minä en oikeastaan pelkää mitään paitsi jäälle menoa.Unissa sitten on pelkoja: Läheiset ovat eri asteisissa vaaratilanteissa, putoan aina jostakin tai tipahdan jäihin jne...... !!!!! Olen tätä monesti ihmetellyt!
|
|
|
tallennettu
|
Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen Egyptiläinen: Isis Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko Druidi: Pähkinäpensas Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
|
|
|
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
KROAAK!
|
|
« Vastaus #36 : 09.09.2006 21:25:38 » |
|
Hiidenvirta tuli jokin aika sitten uusintana olikos se nyt Yle Teemalta. Se oli aika pliisu ja laahaava tänä päivänä nähtynä! Minä pelkään kyllä hirmuisen paljon... Pimeää, peilejä öisin, Kelaa, työvoimatoimistoa, sossua, yhteiskunnan valtaa ihmiseen, rahattomuutta/köyhyyttä, töitä, elämää, kuolemaa, postintuloa (joku pelottava kirje voi tulla), läheisten kuolemaa, ampiaisia, huomista päivää, vettä (pystyn uimaan vain meressä)... Nyt en ees muista kaikkea. Mutta onhan tässä jo!
|
|
|
tallennettu
|
Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
|
|
|
Jenku
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #37 : 09.09.2006 21:32:14 » |
|
Pelkään kanssa kaikkea mahdollista. Pimeää etenkin ja yöllä jos herään tuntuu aina että joku olisi lähellä, pelkään "pahaa".. Joku yö näin unta kun kaverini näki toisen kaverini aurakentässä pahan olennon, yhtäkkiä siskoni alkoi painaa polveani ja koitti tulla aurakentälleni ja hajottaa sen.. heräsin kun tuntui että joku painoi polveani.. Huh huh, sinä yönä ei nukuttu enään.. Ihme uni yleensäkkin, että joku paha änkeisi aurakenttään??
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kotkansilmä
|
|
« Vastaus #38 : 09.09.2006 22:23:27 » |
|
: Ei nyt tule pieneen mieleen mitään. Tai, ainiin, nuorempana pelkäsin tulemista rikkaaksi, siis tosi rikkaaksi. En enää pelkää, vaan o d o t a n.
|
|
|
tallennettu
|
Hetkiä, joita olen kanssanne, haluan unohtaa hetkeksi.
|
|
|
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
I connect and detach, push and pull, like a tide
|
|
« Vastaus #39 : 09.09.2006 22:53:22 » |
|
Pimeässä kun kävelee ulkona niin täytyy välillä katsoa taakseen että ei kukaan tulee perässä, tuollaiset pimeäkävelyt tulee muutenkin tehtyä aika haipakkaa, silloin ei ole askel verkas.. mieluummin kuljen pimeällä pyörällä. Joskus iltasella kun pesee kasvoja niin tulee paniikki, että kun nostaa katseen peiliin, sieltä katsoo itsen lisäksi jokun muukin. Tuo selänkääntäminen tietyissä tilanteessa voi saada aikaa pelkoreaktion, mutta harvemmin. Tänään viimeksi pelkäsin kun kävin kioskilla -kaksi humalaista miestä reuhasi siellä ja yritti varastaa olutta -röyhkeästi vaan jääkaapille ja ulos -yksi miespuolinen asiakas meni väliin. Onneksi nämä miehet eivät olleet agressiivisia, mutta kyllä tuolliasessa tilanteessa tulee auttamiatta mieleen että mitä jos joku vetää esiin aseen tai puukon.. en kyllä haluasi olla yksin töissä missään kioskilla/pienessä kaupassa, nytkin siellä oli vaan joku tyttö, joka kai soittelikin poliisille tilanteesta.
Ufoja en pelkää, olen kiinnostunut niistä, mutta olen kyllä nähnyt niistä pelottavia unia, joissa aina miltei on käynyt niin että ufo tai ufot vetävät minua jonkunlaisella magneetilla puoleensa, tai oikeastaan ne kumoavat painovoiman, niin että alan pudota pois maapallolta.. sitten hädissään tarraa johonkin pensaaseen tmv. kiinni, se on todella pelottava tunne!
Niin ja jos kävisin kuussa niin siellä en kyllä uskaltaisi pomppia!
|
|
« Viimeksi muokattu: 10.09.2006 17:54:33 kirjoittanut Aya Nuit »
|
tallennettu
|
|
|
|
windwind
Vieras
|
|
« Vastaus #40 : 10.09.2006 12:20:04 » |
|
Pelkään että kuristan jonkun hengiltä. Tai en niinkään sitä, vaan sen seurauksia.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Alkmene*
Vieras
|
|
« Vastaus #41 : 10.09.2006 12:43:05 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jinx
Vieras
|
|
« Vastaus #42 : 10.09.2006 14:28:48 » |
|
: Ei nyt tule pieneen mieleen mitään. Tai, ainiin, nuorempana pelkäsin tulemista rikkaaksi, siis tosi rikkaaksi. En enää pelkää, vaan o d o t a n. Hmm.. Aika hyvä.. Meinasitkos kauankin odotella? Hautaan asti kenties?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kotkansilmä
|
|
« Vastaus #43 : 10.09.2006 21:29:18 » |
|
NOOO, senverran aikasemmin, että perilliset ehtivät ottamaan kantaa, kuinka hyvin he minua hoitai- vatkaan, kun olen liian ymmärtämätön hoita- tamaan heille kuuluvia rahojaan..
|
|
|
tallennettu
|
Hetkiä, joita olen kanssanne, haluan unohtaa hetkeksi.
|
|
|
Riitta
|
|
« Vastaus #44 : 12.09.2006 16:44:11 » |
|
Pelkaan korkeita paikkoja ja putoamista, myos muiden putoamista.Jopa autolla ajaessa vuoriteilla ajan melko hitaasti alamaet
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|