Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keinoja muistaa unoset?  (Luettu 4920 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ta´Rex
Vieras
« : 08.09.2006 11:19:53 »

Muistan unet aniharvoin, onko mitään keinoa saada ne esiin kaivettua tai kyetä sittenkin livenä seuraamaan Uni -näytöstä?  Shocked Shocked angel
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 08.09.2006 14:10:48 »

Kannattaa kirjoittaa unet muistiin HETI kun herää - myös keskellä yötä. Niin pikkutarkasti kuin mahdollista. Se on oiva tapa muistaa unet j katsella niitä mielessään liven myöhemmin, kun lukee niitä.

Olen myös omalla kohdallani huomannut, että jos minulla on paljon asioita selvitettävänä unen aikana Toisella Tasolla (henkimaailman tasolla, jonne astraalikehomme menee, kun nukumme) en näe ollenkaan unia. Mitä syvemmin nukun, sen pimeimpiä yöt ovat unien suhteen. Tällöin en myöskään heräile yön aikana, kuten normaalisti.
tallennettu
Nomadi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 241



Profiili
« Vastaus #2 : 08.09.2006 21:32:52 »

Joo, unipäiväkirjan pitäminen usein auttaa. Aina kun muistaa jotain, vaikka vain ihan pientäkin, tai merkityksettömän tuntuista kannattaa kirjoittaa (tai vaikka piirtää) se muistiin. Tällä tavalla mieli voi pikkuhiljaa orientoitua muistamaan unia paremmin ja useammin.

Lisäksi on hyvä jos voi aamulla herätä rauhassa niin ettei joudu heti johonkin keskusteluun tai "mediamyllytykseen" eli ei saa käyttää kelloradiota ja tai pistää heti aamutelkkaa päälle koska ne vie ajatukset jonnekin muualle.
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Valo
Vieras
« Vastaus #3 : 13.09.2006 22:47:45 »

Lienen kulkenut teillä tietymättömillä kun nollaa muka näyttää unisaldo aamulla.."lihaskivusta" päätellen sitä ollaan kuitenkin seilattu ties missä. Ja Athamaarit kun sanoit että selvitettävien juttujen aikaan et näe unia - siis voisiko olla juuri niin että tietoisuus ei niitä reissuja tavoita vaikka unimatkat toteutuisivatkin..? Syvä uni ja nuijanukutus  knuppel2 kun on hiukan hommia "muualla"  Wink

t. Valkkari-Ta´Rex  angel
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #4 : 14.09.2006 09:59:24 »

Mulla toimii unien muistamisessa apuna yksinkertainen itsesuggestio. Illalla sängyssä juuri ennen kun käyn nukkumaan, rentoudun ja sanon itselleni mielessäni "tahdon muistaa uneni, ja koska olen niin päättänyt, näin myös on".

Ja sitten auttaa just tuo mitä Nomadi puhui, että heräilee aamulla rauhassa. Makoilee sängyssä vähän ja muistelee uniaan, eikä heti ponkaise ylös tai laita töllöä päälle.  Wink
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #5 : 14.09.2006 10:17:35 »

Itsesuggestiolla voi myos muistaa jalkikateen unensa.
Kysyt vain itseltasi, etta mita unta nain viimeyona- ja varmasti se palautuu hitaasti mieleen.
tallennettu
Bona Fide
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 179



Profiili
« Vastaus #6 : 19.09.2006 00:08:37 »

No nyt kun juuri tätä aihetta aloin etsiä tulikin kohta ilmi että meditointi edellisen päivän aikana auttaa palauttamaan unet mieleen herättyä paremmin kuin silloin kun ei ole tullut meditoitua. Oikein tutkimustenkin mukaan. Olikohan tuo lause tarpeeksi selkeä. En ole verbaalivirtuaaosi  2funny
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: