Huomasin että olen ehkä nykyään liikaa koneen äärellä. Netistä löytyy niin paljon mielenkiintoista ajateltavaa ja ajatustenvaihtoa...
Itselleni tää on suhteellisen uusi ilmiö, olen oppinut nettailijaksi vasta sellaisen viimeisen puolentoistavuoden aikana, kun opiskelun yhteydessä joutui/sai/oppi käyttämään tietokonetta.Aikaisemmin netinkäyttö oli paljon vähäisempää eikä ruudun edessä istuminen kuulunut elämääni läheskään tässä määrin kuin tällä hetkellä.
Nyt olen ehkä huomannut itsessäni jonkinlaista addiktoitumista kuviin sanoihin ja ääniin sekä runsaaseen määrään tietoa mitä voi nopeasti ahmia. Tässä on aina muutama ikkuna auki, kuulokkeista musiikkia/videoita tietosaitteja ja pari foorumia yhtä aikaa auki :
Kotityöt jää yhä enemmän laiminlyödyksi. Huomaan eläväni paljon enemmän mielessä...en "huomaa" luontoa kun kävelen silmät sumeana ulkona.Tuntuu että fyysisillä sijainneilla ei ole merkitystä välillä íkään kuin olisin toisessa maassa tai toisissa ajoissa. Ajattelen, ajattelen, ajattelen en saa unta ja unettomuuskierre lähtee.
Toisaalta nautin suuresti tästä...mutta en osaa pitää tätä vielä kohtuuden rajoissa. pelkään etten enää osaisi elää ilman tietokonetta...aikaisemmin salaa mielessäni hiukka halveksin sellaisia ihmisiä jotka olivat liikaa rakastuneita tietokoneeseensa
Mutta siis kysyisin, onko kellään omakohtaisia kokemuksia tai jotain tietoja siitä, miten koneen lähellä oleminen vaikuttaa ihmisen terveyteen ja energiaan? Voiko olla niin, että ruudun edessä oleminen sopii toisille vähemmän kuin toisille. Entäs te, jotka olette toimistotyössä, miten koette sen koneen vaikutuksen? Väsyttääkö kone vai aiheuttaako unettomuutta vaiko jotain muuta? Miltä elämä koneen kanssa tuntuu?
tää lähti siitä, koska mun elintavat muuttuivat niin selkeästi tietokoneenvieroksujasta nettinarkkariksi (
) niin huomaan jotenkin eron energiatasossani.
Miten siis, että pitäisiköhän sitää omaa alaakin etsiä sen perusteella, että mihin omat energiat sopii..."kriteerinä koneet ei oikeen tee hyvää mulle"
kaipa voi myös vetää yheyden siihen, että paljon koneella - vähän fyysistä liikkumista, ja vetämätön ja elinvoimaton olo tulee siitä, plus yksipuolisesta ravinnosta.
mutta onko kellään siis tietoa ja kokemusta siitä mitä vaikutusta itse tietokonerakkineella on ihmisen energioihin.?
Olisin kiitollinen mielipiteistä, kun mietin, kannattaisiko mun jo hyvissä ajoin vetäytyä alalta jossa käytetään paljon konetta...nimittäin jos viettäisin vuosikausia näin ( 8 tuntia päivässä) minusta tulisi jonkinlainen virtuaalihaamu. Tai sitten siinä tapauksessa pitäisi kai oppia joku selkeä rytmi ja kohtuus homman...hmmm.... :
En tiedä, sen vain tiedän että nyt en voi oikein hyvin...mutta sekin on helppo unohtaa sillä hetkellä kun mieli alkaa laukkaamaan vapaasti ja kaikki muu unohtuu tässä koneella istuessa :
apua