Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaudu menneistä  (Luettu 33497 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
härkä-69
Vieras
« Vastaus #30 : 02.10.2006 12:04:18 »

Minun kohdallani on lapsuuden hylkäämiskokemukset ja torjunnat vieneet luottamuksen ihmisiin, nyt alan saavuttaa luottamusta vähitellen rakastavan kumppanin avulla. Helposti vieläkin eristän itseni muista enkä uskalla luottaa, takertumisesta olen jo pääsemässä eroon. Vähän pitää potkia itseään liikkeelle, ettei jämähdä paikoilleen.  Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #31 : 02.10.2006 12:05:23 »

jottei tarvitse "palvoa" mitenkään ketään "vierasta"!  Wink smitten

Amen.  angel

Ja Sininen enkeli! Kaikella kunnioituksella, niin vierailta tuntuivat kirjoittamasi sanat, vaikka oli siinä osittain asiaakin ja vaikka Jeesus rakas "mestarini" ja "oppaani" onkin...  Wink

Voi noita kristinuskon "virheellisyyksiä" tai paremminkin väärin ymmärryksiä.  Huh Me kaikki olemme jo "pelastuneita" eikä siihen tarvita edes Jeesusta. Hän vain näytti esimerkkiä siitä millaisia voimme olla kaikki. Hän opetti meitä olemaan oma itsemme ja löytämään itsestämme sen "kristuksen". Wink Hän ei halunnut asettaa itseään, omaa silloista persoonaansa palvottavaksi, eikä millekään korokkeelle...
« Viimeksi muokattu: 02.10.2006 12:10:11 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #32 : 02.10.2006 12:13:38 »

Minä olen vapautunut menneistä.  smitten  angel
Huh, vaikka rankkaa olikin.  Huh
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #33 : 02.10.2006 12:18:30 »

Niin, voimme todellakin vapautua ihan kaikesta.  Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #34 : 02.10.2006 12:24:35 »

Niin, voimme todellakin vapautua ihan kaikesta.  Wink

Jeps!  smitten
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #35 : 02.10.2006 14:26:44 »

Haluan päästää irti viimeisistäkin tuskan ja häpeän jäänteistä ja olla ylpeä itsestäni. Kirjoitan koska haluan kertoa että Sielun Pimeä Yö on yksi elämänvaihe muiden joukossa - vaihe joka näyttää näkymättömän maailman kauneuden; rakkauden ja hiljaisuuden kauneuden ja rikkauden. Minä olen rakastettu. Niin olet sinäkin.

Nyt ymmärrän myös, ainakin osittain, miksi en aikaisemmissa yrityksissäni ole löytänyt sisäistä rauhaa ja vapautta. Yli kymmenen vuoden ajan osallistuin erilaisiin toimintoihin, jotka kyllä kasvattivat minua paljon, mutta eivät antaneet rauhaa. Jälkikäteen katsottuna ainakin seuraavat asiat olivat esteinä:

Näin itseni häpeän kautta: En ole tarpeeksi hyvä tällaisena. Minun täytyy muuttua jotta olisin hyvä ihminen.
Keskityin ulkoiseen käytökseen: Niin kauan kuin käyttäydyin siten kuin minun oletettiin käyttäytyvän, olin hyvä. Sillä, mitä tunsin sisälläni, ei ollut merkitystä. Tämä johti itseni kieltämiseen, salaisuuksiin ja erillisyyteen. En edes tiennyt että olisi mahdollista elää ilman tuskaa ja levottomuutta. En myöskään tiennyt että elämäni oli suurelta osin tuskan ajamaa.
Halusin miellyttää muita: Halusin täyttää sen paikan joka minulle oli annettu. Jos jokin sisälläni sanoi, ettei se pitänyt jostakin, minun oli parasta hiljentää tuo ääni. En pystynyt olemaan oma itseni ja ainutlaatuinen yksilö, enkä seuraamaan omaa sisäistä ääntäni.
Elin päämäärien kautta: Vasta kun olin varma siitä että olin tehnyt jonkin asian hyvin, sallin itseni tuntea oloni hyväksi. Minun oli oltava koko ajan liikkeessä. Minulla ei ollut lepoa.
En ollut avoin: Minulla oli polttavia ongelmia ja kipuja. Oli ilmeistä että myös muilla oli ongelmia, mutta niistä vaiettiin. Ajattelin että minua ei hyväksyttäisi jos antaisin ihmisten nähdä sen mitä todella olin. Olin tottunut teeskentelemään.
Sinulle, rakkaudella

Olen huomannut että kuka tahansa voi alkaa parantua. Se ei vaadi romahtamista. Romahdus on usein alkuna paranemiselle, koska se antaa meille halun - tai ainakin valmiuden - katsoa elämäämme uusin silmin. Joka tapauksessa valinta on meidän omamme eikä kenenkään muun. Emme ole oppineet luottamaan - todella luottamaan - muihin tai itseemme aikaisempien kokemustemme takia. Paranemisen aikana emme oikeastaan luota muihin kovinkaan paljoa - me opimme vihdoin luottamaan itseemme. Silti muut voivat rohkaista meitä ja antaa rakennusaineita elämäämme. Löydämme oman todellisen itsemme, sen joka on aina itsevarma, jämäkkä ja spontaani. Nyt me tiedämme miten levottomia me olemme ja tiedämme myös, ettemme voi löytää rauhallista olemista ja kuulumista niin kauan kuin pakenemme omaa rauhattomuuttamme hetken helpotuksen etsimiseen. Mutta me opimme rakastamaan sitä ihmistä joka on syvällä sisällämme. Me löydämme oman sydämemme kauneuden. Kuorimme pois ne häpeää ja hylkäämistä sisältävät viestit joita olemme kuulleet ja kertoneet itsellemme. Löydämme kunnioituksen ja arvostuksen maailman. Alemme myös kunnioittaa ja arvostaa toisten ihmisten kauneutta. Paras tapa oppia on etsiä joku sopiva ryhmä tai ihminen joka on kulkenut paranemisen tien ja jolla on rakkautta annettavaksi; minulla oli molemmat. Toisaalta paraneminen on suurelta osin yksinäinen polku, sillä astumme omaan sisäiseen maailmaamme ja kohtaamme asioita joiden olemassaoloa kukaan muu ei tiedä. Katsomme omien naamioittemme taakse ja opimme rakastamaan näkemäämme. Löydämme rakkauden ja rakkaus löytää meidät.

Se mitä noiden yksinäisten hetkien aikana nousi esiin, oli joskus niin pelottavaa että olisin halunnut päättää koko prosessin; mutta melko pian huomasin että jokainen tuskallinen hetki oli parantava. Vaikein asia oli myöntää sen vankilan olemassaolo jossa elin. Lapsuudessa olin rakentanut vahvat muurit ympärilleni suojelemaan itseäni, mutta myöhemmin ne saivat aikaan paljon turhaa kärsimystä kun niitä ei enää tarvittu. En ollut tietoinen vankilastani, sillä se oli luonnollinen osa omaa itseäni. Olin epätoivoinen, mutta opin arvostamaan niitä hetkiä jolloin pelkoni nousivat esiin. Opin että juuri noina hetkinä ne tekivät matkaa pois minusta ja näin sydämeni muurien pikkuhiljaa murtuvan pois. Tarvitsin muita ihmisiä ja heidän rakastavaa ja ymmärtävää tukeaan. En tiedä onko paraneminen mahdollista täysin yksin. Monien mielestä se ei ole. Minulla oli seuraa ja tarvitsin sitä. Luulen että en olisi selvinnyt yksin. Yritä löytää joku joka ei tuomitse eikä torju sinua häpeällä, vaan uskoo paranemiseesi. Voin vakuuttaa että paranemiseni oli kaiken tuskan ja kauhun arvoista – löysin niin syvän onnellisuuden ja rauhan että en olisi ikinä osannut kuvitella sitä. Löysin uuden olemisen ja rauhaisan kuulumisen koko maailmaan. Sinäkin löydät sen.

Paranet siitä tuskasta joka kuuluu menneisyyteen. Minä tiedän sen. Minä paranin. Tulin pelon, häpeän ja levottomuuden maailmasta rakkauden ja rauhan maailmaan. Tulin menneisyydestä ja tulevaisuudesta nykyhetkeen. Älä kiirehdi. Me emme voi kiirehtiä. Heti kun alamme mennä eteenpäin, huomaamme ettei kiirehtimiseen ole mitään syytä. Me emme paranna itseämme. Me tulemme parannetuiksi. Joskus se tuntuu mukavalta. Joskus se raivostuttaa. Mutta mikään elämässä ei ole sisäisen rauhan vertaista. Kuka hyvänsä on valmis maksamaan siitä melkein mitä tahansa. Minä löysin levon ja niin löydät sinäkin.

Puolustele itseäsi omilla rajoituksillasi - ja katso, ne ovat sinun.

rakkaudella,
Minä

http://www.healingeagle.net/Fin/Txt/Ch1.html
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #36 : 07.10.2006 22:05:40 »

Olipas paljon ajatuksia ja tunteita herättävä linkki (johon tulen vielä palaamaan). Kiitos.

Kuten myös teidän muiden viesteihin. Nyt jotenkin jähmetyin lukemaan vain tuota viimeistä.  Shocked
tallennettu
trini
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #37 : 07.10.2006 22:54:54 »

VOIKO VAPAUTUA TULEVALTA ?
  jos tietää että tulevaisuus tuo mukanaan tuskallisia
  kokemuksia .vastaan tähän ,että voi .
  kun tietää kulkevansa oikeaan suuntaan .
  ja on saanut merkkejä " ylhäältä .tiedän
että en ole yksin.
tallennettu

sininen itsevallitseva kotka
"älä pyydä tänään rauhaa,vaan ole itse
rauhan lähettiläs"
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #38 : 10.10.2006 18:52:30 »

Upea ketju ja mielenkiintoinen linkki. Jännä huomata, että vaikka yrittäisikin saada edes yhden vapaapäivän "parantumisesta", tekee alitajunta töitä..en heti edes huomannut mitä luin..

Mutta joo, matkalla olo on tärkeämpää kuin perille pääsy. Ja päästäkseen perille täytyy aina ottaa se ensi askel.. tickedoff smitten
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #39 : 11.10.2006 16:56:19 »

No, joillekuille tulee enemmän traumoja kuin toisille. Itse olen saanut onneksi viilettää liinaharjana ilman kovin suuria traumoja. Niitähän voi etsimällä etsiä kaikista ihmisistä ympärillä tai sitten elää. -no voihan olla että vanhempien vaikea suhde teki minusta erittäin voimakkaan ja itsenäisen.  Cool Plus se että minua aina kannustettiin.  Kiss Taisin vain kehittyä vähän liikaa siihen nähden mitä ajattelivat heh!  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 11.10.2006 16:57:51 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #40 : 11.10.2006 17:19:52 »

Taidan olla todella tyhmä, sillä en ymmärrä yhtään kirjoitustasi. Ja varmasti käsitän väärin tuon etsimällä etsiä..siis traumoja? Muista ihmisistä? Itsestä? En ymmärrä.. uglystupid2
tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #41 : 11.10.2006 18:16:59 »

No kun periaatteessa kokee, että ei ollut esimerkiksi vaikea lapsuus, niin voisihan sitä syyttää vaikka vaikeaa nuoruutta tai vaikeaa suhdetta sukulaisten kanssa, jos niitä todella haastaa ajattelemaan tms. Vaikeuksia saa jos kerjää tai kaivelee, tai sitten unohtaa tietyt menneet.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #42 : 11.10.2006 18:46:28 »

Kun tuohon pystyisikin..siis unohtamiseen. Ehkä joskus sitten Huh
Mutta kiitos että selitit  Smiley
tallennettu

Irish
Vieras
« Vastaus #43 : 18.10.2006 20:24:23 »

Tyhjäksi tehty

Kävelen yksin, pitkin polkua
jolle valintani ovat minut johtaneet

Oli aikoja
kun tunsin vain karnevaalien humun
kun kävelin kaupunkien läpi
meluisten torien riemussa

Oli aikoja
kun tunsin vain vallankumouksen