Sign, muistelinkin että telkasta tuli jotain mielenkiintosta, mutta en muistanu koska ja mitä enkä eilisessä mielentilassa jaksanu tarkistaa. Hmph. Olis ollu mielenkiintosta nähdä toi dokkari. Eiliseen mielentilaani se ei ehkä olisi sopinut, mutta jos se tulee uusintana joskus?
en tiedä tuleeko toi dokkari uusintana...kun aloin katsomaan sitä ihan sattumalta...
Oon kokenu samanlaisia elämyksiä nimenomaan Pariisiin ja Ranskaan liittyen. Jossain mun romanttisissa unelmissani sen nimi on oikeesti paratiisi ja siellä kaikki on kaunista ja ihmiset on onnellisia koko ajan. Hämmästyin itteki havaitessani, että siellä on myös ihmisillä ongelmia. Ei ne eläkään missään pilvilinnoissa, vaikka ne osaa puhua ja kirjoittaa ranskaa täydellisesti ja asuu siellä. Joskus olin sitä mieltä, että ranskan kielessä ei edes oo mitään rumia tai negatiivisia asioita tarkottavia sanoja, mutta kyllä siellä on...
hih...
Onpas meillä samoja juttuja ollut. Lapsena mulla oli kausi jolloin kuuntelin vain ranskalaisia chansonlaulajattaria, piirtelin heidän kuviaan ja kirjoitin ranskankielisiä laulunsanoja kirjoituskoneella...siis vaikka en osannut kieltä, kopion kaiken heittomerkkeineen kaikkineen tunnontarkasti ranskalaisesta tekstistä. Muistan myös kuinka näin dokumentin pariisilaisesta muotisuunnittelukoulusta, ja muistan kuinka julistin mahtipontisesti, että heti kun tulen isoksi menen tuohon kouluun pariisiin
luulenpa, että jos elämässäni ei olisi ollut muita "häiriötekijöitä", olisin toteuttanutkin jotain vastaavaa, niin pakkomielteinen yleensä olin suunnitelmissani... :
Unelmakuvieni romahtamisenkin uhalla haluaisin silti päästä käymään siellä.
Minä pääsin loppujen lopuksi käymään siellä kahdesti...ja molemmilla kerroilla tosi nopeasti, ensin 11 ja sitten 15 vuotiaana. Hassua että nämä kerrat eivät merkinneet minulle sillä tavalla samaa, koska tiesin, että olen alaikäinen ja mulla ei ole valtaa omaan elämääni...se juttu oli siinä, että minun olisi pitänyt päästä aikuisena sinne asumaan ja toimimaan...ja unelmakuvat romahtivat siinä kun tämä ei tapahtunut...vaikka se olisi siis voinutkin tapahtua.
hmm..no ehkä unelmakuvien pitää murskautua saadakseen uusia unelmakuvia.
ranskankielentaitoni on kuivahtanut kasaan harjoituksen puutteessa.
mut...hmm, Pariisissa käyminen on silti vielä mahdollista
Tänään on huomattavasti rauhallisempi ja parempi olo, vaikka silmät hiukan vielä punottaa ja luomet on turvoksissa. Illalla taas. Jos tällä kertaa olis voimia antaa muillekin energiaa takaisin.
kiva että olo parempi