Sivuja: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 263
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2277120 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Kyllikki6
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1470 : 28.09.2010 07:56:46 »

Huomenta!
Koko yö oli jotenkin taas outo, ihan kuin en olisi nukkunut ollenkaan ja kun lopulta nukuin, tuntui kun olisin vaan katsonut tulevaa elämääni filmiltä.. no, ei sinänsä ollenkaan pöllömpää  Kiss

Viimeisessä unessa olin jossain remontin alla olevassa puistossa, missä oli jo uusi akvaario. Menin sinne jonkun kanssa, kun säikähdin ihan hitosti altaasta hyppääviä kaloja. Siis ne oli jotain 40cm pitkiä, toinen oranssi ja toinen sininen, ne puhui ja nauroi kun säikähdin. Ja ne siis pystyi hyppäämään sieltä altaasta pois. Kai niitä altaita sit oli kaksi, niiden välistä meni käytävä ja ne kalat pomppasi siihen turiseen, jatkoi siitä sitten pompaten sinne toiseen altaaseen.

idiot2 sekoa..

Smiley Kyllikki
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #1471 : 28.09.2010 09:37:52 »

Näin viime viikon lopulla unen, jossa olin menossa naimisiin avokkini kanssa. Kun seisoin hänen kanssaan vihkityypin/papin edessä ja koko suku ym oli katsomassa, mut valtasi aivan järkyttävä ahdistus, olisin halunnut repiä hääpuvun päältäni kun se kuristi, juosta pois, mutta en halunnut loukata miestäni. Sitten kummitätini antoi meille ristipistotyöt, meidän piti tehdä ne ja se joka on eka voittaa. Kai joku hääleikki, ajattelin. No mun ristipistoista ei tullut mitään, mies teki kauheeta vauhtia, minä turhauduin ja alkoi suututtaa.

Ton unen jälkeen koko parisuhde on ahistanut, oon ollu ihan ihmeellinen jopa omasta mielestäni. Kai toi uni toi esiin jotain mitä täytyisi käydä läpi nyt Undecided En vaan itekään ota tästä selkoa ihan tarkkaan.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1472 : 28.09.2010 10:13:53 »

Titania Onko jotain, mitä haluaisit tehdä toisin parisuhteessa/elämässä, mutta himmailet kun et halua loukata miestäsi? Ahdistaako kunnolla sitoutua/jokin roolisi.. se kuristava hääpuku..
Sitten toi ristipisto.. vähän kuin joku kilpailuasetelma, jossa koet jääväsi alakynteen?
Tällaisia ajatuksia vaan tuli. :Smiley
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #1473 : 28.09.2010 12:27:32 »

Ehkä se mikä on nyt noussu todella pintaan on se, että koen et mies haluaa muuttaa mua. Ja mä en suostu muuttumaan, mutta sitten kun pidän pääni niin sit mietin et miks ihmeessä toi mies sitten on mun kanssa, ku se selvästi haluis mun olevan jotain muuta Huh Mutta mulle on varsin tyypillistä sellaset vaiheet, että oikeen etsin niitä suhteen huonoja juttuja ja sitten heitän niitä miehelle ja melkeen ku yrittäsin saada sen tajuaan ettei ei tässä oo mitään järkee, ei missään ihmissuhteessa oo mitään järkee koska kaikki kuitenki loppuu jossain vaiheessa, eli ei mihinkään kannata luottaa alun alkaenkaan. Eli siis todellisuudessa mulla on vaan aika kova luottamuksen puute kaikkiin ihmisiin ja pelkään sitoutua sen vuoksi kehenkään/mihinkään. Mä yritän aina pitää itseni sellasessa olotilassa, et "jos nyt tulee ero, niin ei se tuntuis missään". Yritän pitää itseni aina tarpeeksi etäällä ja tunteet viileenä ettei millään ois mitään väliä. En kyllä oo terve Undecided
tallennettu

aurinko, MC jousimies
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1474 : 28.09.2010 13:06:24 »

Tuo osuu ihan yksiin unesi kanssa. Smiley
Tervettä tai ei, ainakin ihan normaalia.. Mullakin on ollut tietty teema, joka on noussut parisuhteissa esiin, että silloin kun olen itse ahdistunut/kyllästynyt elämääni niin olen huomannut tulevani ärtyisäksi ja oikeen etsiväni miehestäni vikoja. Silloin on ollut tosi hyvä katsoa peiliin ja todeta että mä oon tuon miehen valinnut kaikkine "vikoineen" ja että muahan tässä ahdistaa, ei häntä, ongelma siis kumpuaa sisältäni. Ja muuttamalla itse omaa elämääni, sen epäkohtia, saavutan onnen. Tekemällä asioita, vain itselle. Silloin pystyn elää onnellisesti parisuhteessa.. Tämä oli nyt esimerkki omista läksyistäni. Halusin vaan sanoa, että jokaisella tuppaa olemaan joitain henk. koht. asioita, joita voi käsitellä ainoastaan peilin, parisuhteen, kautta. smitten (Anteeks taas OT mutta keskustelu synnyttää keskustelua.. Smiley)
tallennettu

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #1475 : 28.09.2010 14:23:14 »

Silloin on ollut tosi hyvä katsoa peiliin ja todeta että mä oon tuon miehen valinnut kaikkine "vikoineen" ja että muahan tässä ahdistaa, ei häntä, ongelma siis kumpuaa sisältäni. Ja muuttamalla itse omaa elämääni, sen epäkohtia, saavutan onnen. Tekemällä asioita, vain itselle. Silloin pystyn elää onnellisesti parisuhteessa..

Erityisesti toi, kun sanoit että ongelma kumpuaa sisältäni, kyllä pysäytti. Antoi vähän perspektiiviä, tai sai mut katsomaan tätä hommaa vähän etäämmältä ja vähän ku erottamaan enempi sitä kokonaiskuvaa :Smiley Itse kun asioita pyörittelee, niin niihin vaan uppoaa syvemmälle eikä lopulta tiedä edes mikä se ongelma alunperin olikaan.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1476 : 28.09.2010 19:28:18 »

Titania.

Pelkästä unestasi tulee mieleen se, että millaista naista SINÄ olet itsestäsi luomassa. Meneekö hän naimisiin hääpuvussa, meneekö hän naimisiin?...
Siis kysymyksenä sinulle itsellesi: mitä sinä haluat, millaista naiseutta elää läpi?
Mies saa näköjään kuitenkin tehdä ristipistotöitä, mutta koet sen kilpailuksi. Hakkaisitko mieluummin halkoja ja ajaisit maastopyörällä rantareittiä hiki päässä?
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #1477 : 28.09.2010 20:09:45 »

Titania.

Pelkästä unestasi tulee mieleen se, että millaista naista SINÄ olet itsestäsi luomassa. Meneekö hän naimisiin hääpuvussa, meneekö hän naimisiin?...
Siis kysymyksenä sinulle itsellesi: mitä sinä haluat, millaista naiseutta elää läpi?
Mies saa näköjään kuitenkin tehdä ristipistotöitä, mutta koet sen kilpailuksi. Hakkaisitko mieluummin halkoja ja ajaisit maastopyörällä rantareittiä hiki päässä?

Hui Shocked En oo miettinyt tätä, mutta tuo kyllä laitto ajattelemaan... Mä olen aina ollut kovin poikatyttö, mutta nimenomaan tän nykysen miehen kanssa se on ehkä se suurin osa alue missä koen etten tule hyväksytyksi. Musta tuntuu että mun pitäis olla enemmän sellanen perinteinen nainen. Miehellä on mm. lähes ylitsepääsemättömiä ongelmia sen kanssa että mulla on tatuointi, jopa sanonut että näytän sillä huonoa esimerkkiä äitinä (jos joskus saan lapsia). Naisen kun kai kuuluisi olla viaton ja herkkä. Tuntuu että mussa on liikaa "munaa" miehen mielestä. Mutta tää naiseuden etsiminen on pitkään ollut itselleni muutenkin ongelma, ehkä miehen suhtautuminen osuu jo valmiiksi arkaan kohtaan Undecided Musta on kasvanut melko kova nainen, niin paljon on naiseutta alistettu mun elämässä. Enää en alistu, ehkä se kovuus on se mihin mieskin reagoi, hmmm...

Voi vitsi, kiitos kun laitoitte mun ajatuksiin jotenkin niin paljon enemmän selkoa, tuntuu että lähti taas rattaat pyörimään paikallaan junnaamisen sijasta Smiley
tallennettu

aurinko, MC jousimies
tari73
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1478 : 30.09.2010 08:33:41 »

Pitkästä aikaa näen minäkin taas unia.
Olimme miehen kanssa linja-autolla menossa jonnekkin ja joku alkoi minua iskemään siellä linja-autossa ja ei meinannut hellittää sitten millään,jouduimme nukkumaankin autossa ja kun mies meni tupakille niin tää meinas tulla iholle ihan väkisin.
Ja sitten muistan unen hypänneen niin ,että olimme jossain juhlapaikalla ja oli tarkoitus päästä ottamaan ostamiani lonkeroita, kun joku esti minua, koska joudun nyt kuskiksi kun kuski oli tehnyt oharin,ne oikein rukoili siellä että aja nyt edes sinne perille,että etsitään sieltä kuski sit takaisin päin.
Seuraava muistikuva unesta on kun ollaankin tulossa takaisin päin ja minä edelleen autonratissa ja pysähdyimme syömään grilli moskaa, ja minua ei sitten enään harmittanutkaan niin paljoa olla kuskina.
Siitäpä saa sanoa mielipiteensä.
Niin ja viime yönä näin mun kaverin tytön mitat unessa,toissa päivänä sai siis ystäväiseni tytön ja en tiedä vielä mittoja.Ja viime yönä ne piirtyivät selvästi minun uneen.3520g ja 50cm.Saas nähdä kenenkä vauvan mitat nämä sitten ovat.
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1479 : 01.10.2010 12:39:15 »

Toissayönä unessani takahampaani lähti irti. Katselin oikein sitä kuoppaa joka ikeneen tästä jäi,
ja tutkin hammasta joka oli rikkinäinen ja olin iloinen että se lähti pois vaivaamasta. Smiley

Voisin kuvitella, että tämä symboloisi kun unta edeltävänä iltana koin, että asioiden hautomisen sijaan todella puhuin julki ajatuksiani, konfliktinkin uhalla.. Että ikäänkuin haudottu juttu lähti pois ja helpotti. Smiley

Viime yönä..

Oli kaunis kesäpäivä, ja olin jollakin lammella. Pyöreä, pieni lampi jonka ympärillä luonnon kasvustoa, heiniä ym. Lammen rannalla oli talo, joka ehkä kuului vanhemmalle naishenkilölle joka unessani oli myös. En muista ollenkaan hänen ulkomuotoaan tms. hän vain oli siellä ja ehkä jopa lampi oli hänen. Mutta täysin sovussa oltiin, hän jossain "taustalla tietona". Esittelimme jollekkin, kuinka olemme tehneet hienon "tien" lampeen, pystyimme kävellä veden pinnalla. Mitään rakennusmateriaaleja ei kuitenkaan näkynyt ja ikäänkuin luonnollisista materiaaleista se olisi tehty, en tosin nähnyt mitään mutta kantava tie siinä pinnan tuntumassa oli. Sitten keskellä tuota tietä, oli pitkä ja syvä aukko. Aukon reunoilla näkyi uppotukkeja, eli oiskohan tie niistä rakentunut. Mutta siis keskellä ei ollut mitään, ja jäin reunalle ihmettelemään sitä. En edes harkinnut uimista tms. vaan jäin vain siihen/kävelin ehkä takaisin päin, oleilin vain siellä lammen pinnalla. Tunnelma oli hyvä, aurinko paistoi. Smiley
Ja aukkoa kun katsoin, vesi oli tummaa pohjaan ei voinut nähdä.

Mitähän tämä veden pinnalla kävely voisi olla? Ehkäpä sitä, että tunnemaailmassani koen päässeeni vähän takaisin jaloilleni, pystyn hallita tunteitani paremmin ym. enkä ole niin veden varassa/tunteiden vietävänä?
Mutta entäs se aukko? Kertomassa siinä että syviä tunteita myös löytyy ja että en ole nyt sinne hyppäämässä vaikka se siellä on. :Smiley
Ja vanhempi naishenkilö? Symboloi äitiä? en tiiä hmm hmm. Smiley
tallennettu

Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1480 : 01.10.2010 12:59:33 »

T.K-73 Eka osa unta tuntuu heprealta.. Linkulla kulkeminen voisi kuvastaa elämässä yleisesti kulkemista miehesi kanssa. Onko sitten joku taho tai ihminen, joka koittaa huomiosi viedä väkisin, miehenkin/parisuhteesi kustannuksella nyt.. ikäänkuin tunkeileva sukulainen tai ystävä tms.. en oikein saa tähän otetta ei tule sellaista ahaa-elämystä.

Mutta tuo toinen osa.. Halusit nauttia itse hankkimastasi, ansaitusta, henkisestä ravinnosta, "työsi hedelmistä" elämässä. Mutta joku estää, koska haluaa sinun ottavan ohjakset ja vastuun jostain hommasta.
Tulee mieleen esim. työporukka joka haluaa sinun vetävän jotain projektia, ottavan vastuuta, ikäänkuin sysää sitä sulle vaikka sä et jaksaisi ja haluaisit ansaitusti vähän nauttia ja itseäsi "ravita". No suostut sitten. Ja tulee olo että ikäänkuin hyväntahtoisuuttasi käytettäisiin nyt hyväksi. Sait ravinnoksesi "grilli moskaa", oliko se tosiaan ihan moskaa? Sinua ei enää harmittanut.. sopeudutko helposti tuohon rooliin joka auttaa ja ottaa vastuuta.. ehkä liian helposti? ja itsellesi jäi ravinnoksi sitten moskempaa (kuin ne lonkerot olisi ollut).. Smiley

Tai työporukan sijaan mikä tahansa porukka ihmisiä, tai ihmiset yleensä..
Ja tuo eka pätkä ja tämä toinen liittyvät nyt samaan aiheeseen, luulen..
Toivottavasti sulla herää jotain täydentäviä ajatuksia. Smiley

Nuo mitat kuulostaa kyllä ihan enteeltä.
tallennettu

aeiouyäö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1481 : 03.10.2010 13:16:32 »

Näin tos pari yötä sitten unen, joka jäi aika vahvasti mieleen jostain syystä.Jos joku viitsisi vähän auttaa tulkinnassa? Smiley
Olin unessa siis laivan saunassa, kun laiva sitten alkoi kallistua sivulle niin paljon, että kiukaasta alkoi tippua kivet.Ajattelin, että nyt ei ole kaikki kunnossa ja lähdin saunasta, puin päälleni pukuhuoneessa ja menin käytävään.Kävelin käytävää hetken matkaa ja tulin hytilleni ja aloin koota tavaroitani.Ilmeisesti oletin, että laivasta täytyy päästä pois.En silti ollut mitenkään paniikissa enkä ahdistunut.Kun sain tavarani kokoon, huomasin että hytistäni oli ovi suoraan ulos laivasta ja joku oli avannut sen oven.Katsoin ovesta ulos ja meressä kellui jäälauttoja, oli ilmeisesti aamuyö ja melko kylmä.Meressä oli sukeltaja, ja kysyin sukeltajalta, että pitääkö laivasta lähteä, kun ovi ulos oli kerran avattu.Sukeltaja sanoi, että vaara on ohi ja että laiva on pian satamassa.Sitten heräsin.Toivoisin, että joku osaisi vähän auttaa, kun tämä uni jäi niin elävästi mieleen  :Smiley
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1482 : 03.10.2010 23:43:36 »

aeoiuyäö Voin yrittää jotain ajatuksia heitellä ilmaan, palautetta otan mielellään vastaan, meneekö ihan puihin.. Smiley

Laiva kuvastaa tunteidesi kulkuvälinettä elämässä, kertoo tunne-elämän tapahtumista. Olit siellä laivan saunassa puhdistautumassa jostain tunteisiin liittyvästä taakasta (esim. konflikti tai tietoista puhdistautumista, tiedät kyllä itse). Muistatko hikoilitko paljon? Grin
Tämä johti tunnemyrskyyn, tunnekuohuun (tai jostain tilanteesta johtuvasta syystä tällainen tuli) jolloin laiva keikkui niin että kivet lenteli ja rämisi -> jotain rakenteita lähti paikaltaan tunnetasolla. Smiley Halusit pois tämän taakan/asian, pois sieltä tunteiden alukselta keikkumasta!
Ehkä et halua siinä aiheessa olla liian tunteidesi vietävänä? Tai ehkäpä se on se itse aihe? Et halua yleisesti olla liian tunteiden vietävissä   
Sinulle avattu ovi muistuttaa että aina on toinenkin tie ja valinnanmahdollisuus, "ulospääsy" jos niin todella tahtoo. Haluat tyynesti hallita tunteitasi jotenkin "menemällä pois".. hmm.. Onkohan ulospääsysi vähän kuin haluaisi pakoilla asiaa/luovuttaa.. tai unohtaa, jotain..
Tunteidesi meressä kellui jäälauttoja, jotain "jäädytettyjä" tunteita/käsittelemättömiä asioita. Mutta se ollut kuitenkaan kokonaan jäässä, vain jäälauttoja.. Muistatko yksityiskohtia niistä/oliko niitä paljon/suuria/pieniä?
Maskuliininen energiasi/puolesi (mies-sukeltaja) kuitenkin haihdutti huolesi, kertoi vaaran olevan ohi ja vinkkasi sinulle, että kannattaa vaan pysyä laivassa, pian se on satamassa! Smiley Sen avulla selvisit "tilanteesta" tai tulet selviämään satamaan, kiinteälle maalle ja perustalle.
Eli maskuliinisen energian ominaisuuksilla; määrätietoisuudella, loogisella ajattelulla, peräänantamattomuudella ym. Niillä pääset turvallisesti satamaan. Smiley Tuossa taitaa itse asiassa olla koko sanoman ydin. Jos tunnistat tilanteen olevan päällä tällä hetkellä, käytä maskuliinista puoltasi äläkä kävele pois nyt, sinulle vinkataan.
(Tai sitten tämä on juuri tapahtunut ja alitajuntasi pui sen näin, veikkaan ekaa. Smiley )

tallennettu

paula-
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1483 : 04.10.2010 16:00:36 »

Hei vain!

Voisitteko auttaa mua uneni ratkaisemisessa, kun en itse löytänyt aiheesta kauheasti tekstiä?

Elikkä n. kuukausi sitten näin unta, että isoveljeni tuli hakemaan minua kaupungista ja lähdimme ajamaan pohjoiseen päin. Juttelimme niitä näitä ja huomasin unessani, että veljeni oli omituinen ja ihan kuin hänellä olisi joku hätänä. Kysyin mihin olimme menossa ja hän vastasi että lappiin. Kysyin miksi ja hän sanoi että minun on mentävä auttamaan veljeni lapsien (tyttö ja poika) ja vaimonsa tunnistamisessa, koska he olivat kuolleet autokolarissa lapissa. Unessa tunsin, kuinka vähitellen aloin itkemään ja itkemään ja huutamaan että EI! Heräsin uneen ja en ymmärtänyt että se ei ollut totta ja itkin itkemistäni, kunnes poikaystäväni heräsi ja "herätti" minutkin.

N. kaksi viikkoa uneni jälkeen näin unen, jossa oli taas veljeni lapset ja heidän äitinsä (veljeni vaimo) ja minun äitini ("mummo").
Äitini alkoi sättimään minua siitä, että olin ostanut veljeni tytölle liian suuren ja poikamaisen villapaidan syntymäpäivälahjaksi. Aloimme huutamaan ja riitelemään asiasta todella kiivaasti, kunnes tämä pieni tyttö alkoi itkemään ja juoksemaan ympäri taloa hysteerisenä, kunnes tyttö tuli minun luokseni ja hän itki kainalossani ja rauhoittui, uni loppui siihen.

Tämä ihmetyttää minua siksi, koska unet olivat todella selviä ja en muista että olisin koskaan nähnyt unia veljeni lapsista/heidän perheestään.

Osaisiko kukaan selvittää näitä unia?

Olisin kiitollinen avusta!  Smiley

tallennettu
paula-
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #1484 : 04.10.2010 18:12:42 »

Suuri unikirja (kirjoittanut artemidoros daldislainen) kertoo, että kaikki rahat unessa ovat pahaksi, mutta hän on myös sitä mieltä, että vain vähä-arvoisimmat rahat aiheuttavat masennusta ja kiistoja.
Jos rahasumma siis koko-ajan kasvoi, niin ehkä se tarkoittaa että masennus ja kiistat vähenevät koko-ajan.
aina on parempi omistaa vähän tavaraa ja rahaa, kuin paljon, koska omaisuus merkitsee taloudenhoidon vaikeuden vuoksi huolia ja surua.

Tässä vain muutama merkitys rahasta, varmasti jostain löytyy enemmänkin, enkä ole mikään unien tulkitsija, mutta jos tämä auttaisi tulkitsemaan hiukkasen edes Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 263
  Tulostusversio  

Siirry: