Huomaan, että unieni paikat ovat alkaneet olla samoja.. pitkänkin ajan päästä, sen vain muistaa unessa ja herätessä, että "tuolla oon ollut ennenkin". Kai se on kun uniaan on alkanut seuraamaan..
Toinen huomio unistani on, että tuntemani ihmiset/tutut, sellaiset vähän etäisemmät tai vanhat kaverit, tulevat uniini vinkkinä persoonallisuudenpiirteistä/tapahtumista. Viime yönä uneen tulivat vanhat ystäväni lapsuudesta, jotka nimesin Lady Ylpeydeksi ja Neiti Välinpitämättömyydeksi. :
Sitä he nykyään "merkitsevät" minulle, ja siinä ovat ne vinkit minulle (itsestäni)..
Viime yönä..
Olin ostoskeskuksessa Lady Ylpeyden kanssa. Etsin kaupasta jotakin. En oikein muista mitä teimme siellä, koko ajan liikkeessä kyllä oltiin. (Pankkiautomaatti?-)jonossa olimme, ja vanha, mukava koulukaverini huomasi meidät. Hän oli menossa ensin kuin halaamaan Ylpeyttä, mutta kun huomasi että se tosiaan on se inhottava Ylpeys, hän sanoi ettei halua häntä halata, vaan tuli halaamaan minua. Muistan elävästi lämmön tunteen halauksessa, oli mukava tavata (yli 10 vuotta vanha kaveri).
Ostoskeskuksen yläkerrassa oli luokka ja menimme oppitunnille. Siellä istui joku pieni poika, hyljeksitty ja syrjitty, jolle minä ainoana olin ystävällinen.
Seuraavaksi olinkin Neiti Välinpitämättömyyden kanssa. Hän oli joskus paras ystäväni, mutta edustaa tosiaan välinpitämättömyyttä minulle nyt kun ajattelen. Oli kuuma kesäpäivä, kuljimme mystisissä maisemissa/kuin toinen maa, mutta kuitenkin suomi. Menimme johonkin kahvilaan, johon vei kierreportaat alas. Se oli mystinen tunnelmaltaan, ja siellä oli ukko joka oli shamanistisen oloinen. Ystäväni Välinpitämättömyys tunsi hänet, ja he juttelivat, tulivat hyvin toimeen. Siinä kohti ajattelin hänen olevan ystävällinen ja "normaali". Minä taas en tullut toimeen tähän ukon kanssa, hän oli ilkeä minulle. Ostimme jotakin häneltä, ehkä jokin teejuoma, tai en muista, mutta se oli jotakin erityistä ja salamyhkäistä, jotenkin henkistäkin.
Viereiseen pyöreään pöytään tuli kaksi tyttöä. He olivat ulkomaanmatkalla, turisteja. Sama tunne heistä kuin itsestänikin "vähän vieraassa maassa" ja he myönsivätkin olevansa turisteja, vaikka puhuivat loistavaa suomea. Toinen tytöistä osti ukolta lävistyksen. Katsoimme vierestä, kuinka ukko lävisti todella väkivaltaisesti ja raa'asti ja kivulla
tytön korvan (toisessa väläyksessä se näytti nenältä), jollakin koukulla. Ajattelin miten paljon se mahtoi sattua, ja että onpa tyttö rohkea. Ja kuinka ukko oli jotenkin tarpeetoman julma ja tunteeton. Lähdimme sieltä.
Sitten olimmekin takaisin ostoskeskuksessa. Minulla oli lyhyt, musta tukka. Minulle oudot vaatteet, ehkä lyhyt mekko tms. Näytin ehkä vähän tyypilliseltä lesbolta (ei todellakaan pahalla ketään lesboja kohtaan
). Siellä oli joku muotinäytös tms. esitys, jossa Lady Ylpeys oli jotenkin pääosassa. Mutta hänelle kävi huonosti, häntä kohdeltiin jotenkin huonosti. Lähdin pois sieltä, ja vastaan tuli Ylpeyden äiti. Hän oli kiihkeänä menossa huolehtimaan ja pitämään loukatun tyttärensä puolta, niinkuin äidit tekevät, eivätkä näe itse tyttäressään mitään "väärää".
Ja taas vaihtuu kuva.
Menin äitini työpaikalle, joka oli eduskuntatalon tapainen. Sellainen status sillä oli unessa. Menin odottamaan häntä, että hän pääsisi töistä, ja menisimme yhdessä jonnekkin. Hänen työhuoneensa oli laivan hytin tapainen, ja siellä oli kaksi vessaa, joissa olimme samaa aikaa. Kun tulimme ulos vessoista, näimme toisemme (hän näki minun saapuneen ja minä äitini unessa eka kerran) ja olimme iloisia.
Aloimme laittaa itseämme. Hänellä kestäisi vielä työjutut vähän, minun pitäisi odotella. Minulla oli se musta, lyhyt, ja Todella tuuhea, paksu tukka. Kysyin äidiltä neuvoa, miten laittaa se. Hän antoi mulle lakkaa, se ei ollut hyvä. Sitten otin muotovaahtoa, ja rupesin taiteilemaan makeaa kampausta, jopa vähän erikoista/abstraktia.
Yht'äkki'ä näen unessa kuvan, että ensin tukka on kuin "puolikalju", ja viimeisessä kuvassa se on kai täysin kalju.
Ja ihan siten että minä olen sen ite leikannut sellaiseksi, ei mikään vahinko tms. hiusten tippuminen. Minä olen siinä kuvassa kalpeana, meikattuna tyyliin sopivaksi. Hyvin erikoisen näköinen ja kaukana normaalista ulkonäöstäni.
Kaunis kylläkin, sellaiseksi tyyliksi. Vähän goottityylinomainen.
Mitähän hiukset/kaljuus merkitsee? Hiuksethan on kuin "naisen kruunu", koriste..
Entäpä tuo mulle ihan vieras tyyli..?