Heipä hei!
Näin viimeyönä niin todentuntuista ja kummallista unta, että jäi vaivaamaan mitä se minulle tahtoo viestiä. unessa oli kaksi selkeästi eri osaa, tai siis näin kaksi unta peräkkäin.
Ensimmäinen uni:
Olin jossain teatterin tapaisessa, ja siellä oli paras ystäväni jonka olen tuntenut 4-vuotiaasta asti, äitini sekä siskoni.
Yhtäkkiä huomasin että se paras ystäväni on lavalla laulamassa ja tiesin meneväni sinne seuraavaksi laulamaan saman laulun. Ymmärsin että lauluni kuuluisi radiosta ja näkyisin myös TV:stä ja vaikka yleensä kärsin esiintymispelosta, nyt ei tullut lainkaan sellaista oloa. Juoksin äitini ja siskoni luokse, jotka olivat sivummalla katselemassa tietokoneen ruutua, että hei, katsokaa nyt kun mä esiinnyn kohta, auttakaa!
Niin he olivatkin että joo, ihan tohkeissaan olivat netistä etsineet minulle laulun sanat ja nuotit ja siskoni tulosti ne..
Harjottelin papereista, mutta ymmärsin laulavani väärällä melodialla... Sitten kun taustamusiikki alkoi soimaan, niin biisi olikin ihan erilainen kun luulin. Mutta en kokenut sitä mitenkään pahana. Lauloin vain.
Toinen uni:
Olin junassa jonkun "yhteistyökumppanini" kanssa. Olimme Afrikassa ja oli yö, pimeää. Olimme ikään kuin salamatkustajia, meillä oli salaisia papereita ja tarvikkeita hallussamme ja vaistosimme että junan "tarkastajat" huomanneet meidät, he vähän väliä ottivat papereitamme ja saimme ne kuitenkin aina otettua takaisin. Emme olleet pahalla asialla, vaan olimme menossa pelastamaan jotain ja muut junassa olijat olivat "pahoja", tummia kasvottomia miehiä.
Taas joku kulki ohi ja otti kaveriltani kokonaisen nipun papereita ja meni tutkailemaan niitä kauemmas.. Kaverini lähti hänen peräänsä, mutta miehet kokoontuivat yhdessä suunnitelmiemme kimppuun ja kuulin kohinaa. Sydämeni alkoi jyskyttää ja tajusin että peli menee nyt liian vaaralliseksi.
Juoksin junan ovelle ja huusin kaverilleni että nyt lähdetään ja hyppäsimme liikkuvasta junasta keskelle pimeää erämaata. Lähdimme juoksemaan täysiä, katsoin taakseni ja näin miehet perässämme. Suljin silmäni ja juoksin ja tunsin kuinka jalkani kävivät kankeiksi. Huusin ääneen niin lujaa kuin ääntä lähti "Jumala, anna meille voimia juosta karkuun..! Auta!"
Siihen sitten heräsin....