Olipa aikasta lailla aktiivinen yö taasen.
neljä/viisi muistamaani unta:
1. unessa:
Olin vankina minikaupungissa, josta kukaan ei ollut koskaan muuttanut pois. Kaikki oli pientä. Uhkana oli jokin dronttisaurus tai peikko, jolla oli asteri kädessä. Viettelin erään naisen imemällä hänen rintojaan mukaani, ja johdatin meidät ovista ulos luulemaani toiseen kaupunkiin. Paljastui kuitenkin, että päädyimme televisiostudioon ja olimmekin koko elämämme olleet tv-viihdettä, että kaikki oli fiktiota.
Uin naisen kanssa kaupungista pakoon merellä, jossa on kymmenen sentin välein kaikki mahdolliset meriolosuhteet. 10x10 senttiä hurrikaani, tyyntä, aaltoja etc. Käännymme, kun totean, ettei tämä tunnu turvalliselta. Uimme poukamaan, jossa hän päättää kävellä kahden poukaman yli ulottuvan talon lävitse toiselle puolella. Minä päätän lentää korkeiden talon kattojen yli. Lähden lentämään, oikeanpuoleisella parvekkeella seisoo harmaatukkainen, haukansilmäinen 50-60 -vuotias mies, joka pakottaa minut tahdonvoimallaan alas. Taistelen hänen tahtoaan vastaan, mutta en pysty. Putoan kovaa mereen, satutan vasemman jalkani, joka menee käyttökelvottomaksi ja uppoan kirkkaan siniseen veteen. Katselen ympärilleni, olen voitettu. (tähän herään ja haukon happea.)
2. unessa etsin mummolastani vessaa, johon pääsisin. Siellä on viisi, mutta ne kaikki ovat jotenkin kummia. Yhdessä on vain pieni metallinen rakonen, repivä, josta pitäisi mennä vessaan sisään. Toisen vessan lattia pettää ja pönttö on siirretty väärään paikkaan. Pappani on omituinen ja aggressiivinen.
3. Lähden mummolasta hiekkatietä pitkin taloon, jossa rempseä, lihava nainen pitää taloa, jossa on lapsia, koiria, hevosia. Hän yrittää kaupata minulle mustaa ratsuhevosta, jolla on takajaloina omituiset länkisääret. En osta sitä. Vien hänen ruttunaamaisen, ison harmaan bulldogin lenkille ostoskeskukseen, jossa se menee kaikkiin "vääriin" paikkoihin. Ja haluaa minua ahdistaviin keittiön luoliin painavien, pyöreiden rautaovien taa. Jokin itikka ärsyttää minua. Kiskon koiraa tulemaan.
4. Olen valmistellut ensimmäisen ohjaustuntini. Ihmiset istuvat luokkahuoneessa, kaikki osallistujat, pulpeteissa. Ensimmäinen pari esittelee käkkärätukkaisen naisen ohjaamana itsensä jostakin maalaispitäjästä kotoisin oleviksi. He ovat ainoat, jotka tuntevat toisensa entuudeltaan. Muut tekevät tehtävän yksin. Joudun ojentamaan alentuvasti ja halventavasti muihin suhtautuvaan ja vasemmalla puolella minua pulpetissa istuvaa (oikeasti) entistä ruotsinopettajaani kunnioittamaan muita. Menen piirtämään omakuvaani viereiseen luokkaan ja kuulen kuinka he puhuvat minun isoista rinnoistani hiukan liian innostuneesti.
(tissiyö
)
5. vielä
Hengailin Turkuun leikkaukseen tulleiden Beckhamien kanssa. Olin pukeutunut 70-luvun "muovi"mekkoon ja taas rintani korostuivat puskurimaisina. Olin kuitenkin jotenkin todella tyttö, ja ihanan innoissani Beckhameista. Valokuvasin Turun eksotiikkaa kuten vanhanajan korkeaan hiippalakkiin pukeutunutta nuohoojaa taivasta vasten. Unessa ei oikein tapahtunut mitään, paitsi juttelimme Davidin leikatusta jalasta. Kumpi se nyt olikaan?
Hoh, kai nämä ovat nyt sitten niitä parantavia unia.