Menkoista puheenollen, minulla taas suunnilleen ovulaation aikaan tulee mieluisia unia, kuten viime yönä, aika outo toisaalta...
Eli muistan vain pätkiä, en osaa sanoa missä järjestyksessä nämä oikeasti tulivat unimaailmassa, mutta aloitetaas...
Eli olin aluksi jossakin ravintolassa tai kahvilassa kahden istuttavassa pöydässä, keskustelin itseasiassa avopuolisoni SISKON kanssa, joka oikeassa elämässä on tosi hiljainen ja pidättyväinen, häneen en ikinä ole tutustunut sen paremmin, kun kommunikointi on niin ujoa. On kokenut vaikeita asioita, esim. koulukiusaaminen jätti niin pahat arvet henkisesti, että vieläkin stressaa uusia ihmisiä.
Joten siinä tämän ukkoni Sisaren, olkoon nyt nimi esim Liisa, puhuin. Keskustelu oli oikein syvällistä, hän alkoi näyttää minulle jotain kirjoja. Selitti kuinka hän on lukenut hyvin mielenkiintoista kirjaa (hän lukee kirjoja paljon, minä kirjoitan omaa kirjaa ja haaveilen joskus kirjailijan urasta...
)
Ja keskustelu oli mielenkiintoinen. Sitten yhtäkkiä -vaikka pidin keskustelunkulusta- minä vain röyhkeästi pieraisin siellä ravintolassa, puoliksi kai tahallaan, puoliksi vahingossa...
Sitten muut ravintolan asiakkaat alkoivat katsoa vähän pitkään, se oli niin kuuluva. Ja sitten haisi! Oh no...
Oli kyllä outoa...
Sitten sen ravintolan omistajapariskunta tuli juttelemaan mulle, tuli haukkumaan ja moittimaan, ettei täällä saa äänekkäästi piereskellä ja aiheuttaa hajuhaittoja muille. Tunsin tuon pariskunnan -heillä oikeassakin elämässä on oma ravintola, nainen ja mies- no tälle naiselle aloin sitten selitellä.
Hänenkin kanssaan keskustelu muuttui aivan kivaksi, siinä vaiheessa se Liisa (eli puolisoni sisar) oli häipynyt pois kuvioista...
Sitten ravintolan omistajista toinen olikin ystävällinen. Hänelle puhuttiin viereisestä pöydästä ranskaa, juuri kun minä selitin hänelle jotain. Ei kuunnellut. Hän kysyi kohteliaan ystävällisesti minulta, että anteeksi mitä sanoit?
Sitten en muista muuta kuin että kai heräsin, ja sanoin jonkin hyvin tärkeän ja merkityksellisen lauseen ääneen. en muista, että mitä sanoin. aamulla osittain muistin, olisi ehkä kannattanut kirjoittaa ylös... Hmmm...
Näin myös naispuolisista ystävistäni muita unia. olivat miellyttäviä yleistunnelmaltaan, muuta en oikein muista.
Kuukauden kierron mukaan, olisikohan siis feminiiniset hahmot, joko miellyttävät tai tyrannimaiset läsnä, aina kustakin kierron vaiheesta riippuen?? Voisi vähän toistuvat painajaiset yms alkaa selittyä.
Wau, en ajatellutkaan että naisen elämään taas kuului tällainenkin kiva "työsuhde-etu".
Ei vain kuukautiset, mutta niiden oireilun mukainen unimaailma ja unielämäkin... Hmmm. Mikäli siis on totta.
AthaMaarit, aivan hyvin voi olla, että oireilua juuri siitä.
Millainen se opettaja oikeasti oli aina sulle koulussa? Oletko joskus jäänyt lukkojen taa jonnekin? Onko koulussa kiusattu, muut oppilaat tai peräti opettajat? Kiusasitko itse koskaan ketään?
Oliko sinulla nuorena salaisuuksia? Kun opettajasi tiesi niistä... Entäs sitten se maalaus, oliko sinulla lapsena / kouluikäisenä jokin tietty taulu, kuva tai maalaus seinälläsi, juuri sängyn lähettyvillä? Mikä sen merkitys voisi olla sinulle itsellesi?
Uni on ollut toki uhkaava, ehkä sinulla on vielä jotain sisäisiä ristiriitoja näissä koulujutuissa tai lapsuudessa työstettävänä... Mitä luulet?
Mukavaa, jos edes jotenkin olin avuksi, AthaMaarit. Olitko se sinä, oliko meillä jokin syntymäkartan tulkinta joskus kesken? Tai joku muu, jonka nimimerkki täällä alkaa A-kirjaimella.
No, olen vähän tämmöinen oikutteleva ja myöhästelevä rapu-tyyppi, sekä kuukaksonen jne. eli aina en ehdi ihan tahdikkaan heti kaikkea hoitaa. Mutta lupaukseni yleensä pidän, vaikka vähän viiveellä sitten.
Eli jos on ollut kesken jotain, pliis muistuta että mitä ja missä..?
Elämän rauhaa, kevään heräävää toivoa ja riemua teille kaikille!
Elämä on Juhla, Samuli Putron sanoin...
t. Topaasi