kaulakoru: mulle tuli olo että jospa joudut.. oletko nähnyt enneunia? Tai toinen vahva ajatus, että jokin taakkasi jota kannat "saa leikkauksen"..
Pyytäisin tulkintaa omalle unelleni, varsinkin isä-kohtaan.
Juttelin isän kanssa hyvin pienessä huoneessa. Isä oli ajanut itsensä kaljuksi, enkä tunnistanut edes häntä välillä siinä jutellessamme.. Mietin, miksi hän on sen tehnyt (oikeasti ei koskaan leikkaisi) ja unessa se oli muuttanut hänen naamaansa suht dramaattisesti. Hän näytti nuoremmalta. Tunnistin hänet aina vain kun katsoin hänen silmiään, että isähän se on.
Sitten menin salaa johonkin, toisen ihmisen, kuin metsänvartija/joku työntekijä jossain paikassa. Se oli aika hieno, puinen mökki, jossa vain tutkin paikkoja. Paljon puu-pintaa vain siellä mökissä oli, ihan hienoa puuta, kuin jalopuuta tms. Jätin ulkopuolelle pienimmän lapseni odottamaan kaukaloon. Talon omistaja tuli jossain kohti ja pakenin, otin lapseni mukaan.
Tämän jälkeen menin metsäistä hiekkatietä kävellen. Vastaan toista polkua tuli karannut, vauhkoontunut hevonen. Se hieman pysähtyi eteeni, parin metrin päähän ja tunnistin sen ystäväni hevoseksi ja kutsuin sitä nimellä, rauhoitellen. Mutta takaani pitkin hiekkatietä juoksi toinen hevonen, ja ne lähtivät yhdessä laukkaamaan metsäpolulle..
Tämän tarkoitus ei jää mulle yhtään epäselväksi.
Mutta miksi isä näytti nuoremmalta, ja nuo kaksi ylempää.. Siellä talossa en tehnyt muuta kuin nuuskin paikkoja, en löytänyt edes mtn, se jalopuu vain joka paikassa..
Talo taitaa olla äitini ja isäni "henkinen talo" jota olen arjessa tutkinut.. ja isä on muutama päivä sitten muuttunut kyllä silmissäni henkisesti minulle.. mutta se nuoremmuus, ja kaljuus mietityttää...