Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2295 : 18.12.2011 12:42:49 » |
|
Heräilin inhottavasti pitkin yötä, muistan kaksi unta. Ensimmäisessä unessa olin jossain hienossa paikassa, hotellin aulassa kai, ja näin ikkunasta, kun miesystäväni ajeli kavereidensa kanssa valkealla limusiinilla. Minä olin lähdössä asuntoon, josta itse asiassa näin ensi kerran unta joskus kuukausia sitten. Ajattelin miten siellä ei ole kukaan käynyt tosi pitkään aikaan eikä käyttänyt sen mustanvihreän keittiön uusia jääkaappeja (2 kpl), ja mietin ja toivoin jos valoisan salin valtavan ikkunan luona sijaitsevia kymmeniä huonekasveja olisi kastellut jonkin sortin palvelija. Odotin että pääsisin kertomaan miesystävälleni että olin lähdössä. (Siinä monta kuukautta aikaisemmassa unessa joka käsitteli tuota asuntoa, kävelimme siellä miesystäväni kanssa ympäriinsä ja keittiössä huomasimme kahden jääkaapin lisäksi kaksi uutta tiskikonetta, joista toisella tiskasimme. Siellä oli myös musta antiikkinen piano siinä valoisassa salissa, ja iso kori jossa oli pystyssä jotain arvokkaita esineitä, olisiko olleet jousipyssyjä? Huoneita siellä oli muutenkin paljon. Olimme siis vuokranneet tuon asunnon itsellemme, ja tässä uudessa unessa se oli edelleen meidän vuokra-asunto, vaikka oikeasti asuimme muualla.) Toisessa unessa olin jossain yliopistolla, ja minulla oli asunto siellä, toinen kotini oli todellisuutta vastaavasti minun ja miesystäväni yhteinen kämppä. Juoksentelin ympäriinsä sisällä ja pihalla, en muista mitä hain, oli kesä mutta ihmisiä oli paljon paikalla opiskelemassa. Kävelin hienoilla puutarhatuoleilla istuvan vanhan pariskunnan ohi, ja mies sanoi turhankin kuuluvasti vaimolleen, "Tuo on lapsi mieleltään", tarkoittaen minua. Livahdin nurkan taakse pyrkimään ikkunasta sisään, mutta en sitten jotenkin viitsinytkään tehdä sitä. Kuulin heidän yhä puhuvan minusta, mutta en saanut selvää. Palasin heidän eteensä, maassa oli isoja roskia, sipsipusseja ja ruokien muovikuoria. Nostelin niitä roskikseen varmaan 2 metrin päässä heistä, ja paikalle osunut talkkari kiitteli minua. Juoksentelin pienien luokkahuoneiden läpi, jossain oli oppituntikin menossa ja minä vain pyyhälsin ovelta toiselle kenenkään kommentoimatta. Joku BB-Salarkin siellä istuskeli jossain ja opettaja puhui kuin hän Mielessäni kävi etsiä veljeni yliopistolta, mutta en löytänyt häntä. Istuin alas jonnekin aulatilaan missä oli pöytiä ja tuoleja, aurinko paistoi ikkunoista sisään. Otin esiin vihon, jossa oli kaikenlaisia sivuja eri tarkoituksiin, muistan "Myydä vai romuttaa auto? Autoni viat, autoni arvokkaat osat"-sivun, ja "TO-DO-lista"-sivun. Aloinkin kirjoittaa tehtävälistaa, kaikki asiat olivat siivousta. "Pese lattiat, pese ovet, yritä edes vähän pestä ikkunoita." Ajattelin likaisia ovia siellä meidän yhteisessä asunnossa (oikeastikin jotain jälkiä niissä), ja mietin kummassa kämpässä siivousvälineeni olivat. Sitten lähdin ulos taas, ja vasempaan jalkaani tuli käsittämättömän iso ja kipeä rakko kantapäähän, jouduin astumaan vasemmalla jalalla pelkillä varpailla. Minulla oli kova kiire, juoksin portaitakin alas nilkuttaen ihan hullusti, ja vastaan tuli tuttuja jotka hymyilivät. Sitten kuitenkin istahdin huomaamattomasti ulkona olleeseen puiseen pöytään kuuntelemaan n. neljän harmaisiin pukuihin pukeutuneen keski-ikäisen miehen keskustelua siitä, kuinka pienen kaupungin valtuustossa voi harjoitella eduskunnassa oloa (Muoks: Tarkennuksia, typoja pois.)
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.12.2011 12:49:41 kirjoittanut Indium »
|
tallennettu
|
|
|
|
liveforever
|
|
« Vastaus #2296 : 18.12.2011 12:56:41 » |
|
tuli mieleen yksi uni jota näen aina silloin tällöin.olen katsomassa asuntoa yhdessä perheen kanssa tai joku tutuista esittelee uutta asuntoaan.asunto on aina iso ja kesken.aina näen sen valmiina ja jotenkin tiedän mit'ä siellä on.millainen makkari ja missä ovia ym...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2297 : 18.12.2011 21:55:22 » |
|
Olen kovasti miettinyt uneni outokeittiöistä vuokrakämppää, sitä joka nyt toistui unessa. Talot, huoneet sinänsä osaan yhdistellä kohtuullisesti ainakin jos joku muistuttaa (heh, Kuuhilda ainakin lienee huomannut tämän jo ) mutta välillä menee yli hilseen. Hyi, yks selitys tuli ihan nyt just mieleen, mutta se on jotenkin inhottava. Voihan nyt kun alkoi ahdistaa oikein. Myös koko päivän pyörinyt päässä tuo yliopistolla juoksentelu-uneni, ja oikeastaan olen kyllä alkanut tajuamaankin mistä se kertoi. En nyt tiedä kiinnostaako tulkintani muita, voin kertoa sen jos tykkäätte
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kyllikki6
|
|
« Vastaus #2298 : 19.12.2011 09:02:03 » |
|
Huhhuh! Mulla on taas mennyt nää yöt kai johonkin opetustoimintaan, kun tuntuu etten nuku, oon vaan jossain muualla.. Viimeyöstä muistan yhden unen ja siinä soi Lara Fabian Adagio ( http://www.youtube.com/watch?v=j99QTl608H8) eikä voisi enempään nappiin mennä sanat, fiilis ja kaikki.. K
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2299 : 19.12.2011 15:02:30 » |
|
Melkein valvoin koko viime yön, mutta jossain vaiheessa nukuin hetkisen ja näin unta, että olin äitini luona ja kaverini soitti sinne lankapuhelimella heidän omasta sellaisesta.
Tulikin tuosta mieleeni että eipä olla nyt niin hyvin pidetty yhteyttä kuin ehkäpä pitäisi.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON
|
|
« Vastaus #2300 : 28.12.2011 19:44:40 » |
|
maurimourulainen, minusta hevoset liittyvät voimaan ja ehkä seksuaaliseenkin voimaan ja sellaiseen positiivisuuteen. Yksi kaikkein ihanimmista unistani ikinä liittyi hevoseen mutta siitä on aikaa. Minä näin viime yönä unta että olin koirani kanssa ostoksilla kauppakeskuksessa, sikäli hassu uni että koira kulki vapaana vieressäni kuin ihminen, se ei siis ollut kiinni. Sitten ilmoitin äidilleni että menen ottamaan tatuoinnin ja äiti suuttui ja aloitti että "Et todellakaan ota, peru se se aika" mutta olin varannut ajan tosi suositusta tatskaliikkeestä jonne on kuukausien jono enkä halunnut millään perua aikaa. Kun olin heräämiseen ja unen rajamailla, mietin että minkähän ottaisin... ehkä jonkun astrologisen symbolin? Mutta mielessäni oli ottaa , ei missään nimessä symbolia.
|
|
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
kimo
|
|
« Vastaus #2301 : 28.12.2011 20:27:56 » |
|
Tämmösen näin jo muutama aika sitten: Olin isolla joella, istuin semmosen pitkähäntäveneen moottorin päällä. Siis oli vaan se pitkä varsi. Takana istui lapsi ja toinen aikuinen. Väänsin kaasua, menin pitkäkseni ja sitten mentiin hurjaa vauhtia joella uijia ja melojia väistellen. Vesi alko muuttumaan sakeaksi ja paksuksi, moottori alko hyytymään ja painumaan pinnan alle. Vesi oli jo ihan savivelliä, haisi viemärille ja suorastaan paskalle. Tultiin padolle ja ihan läpimärkinä ja haisevina noustiin ylös. Lasta ei enää ollut mukana. Se toinen aikuinen oli "minä" ja moottorin ohjaaja olin myöskin minä. Aika jännästi katsontakanta muuttui näiden välillä, minät puhui kuin vieraalle vaikka tiesi puhuvansa itselleen... Kyytiminälle ohjaajaminä näytti suihkua rannalla ja ohjaajaminä levitti kätensä paahtavaa aurinkoa kohti ja vaatteet kuivui valkoiseksi saven peittäväksi kaavuksi. Oltiin menossa temppeliin. Ja joen nimi oli Annapura. Unen merkitys taitaa olla aika selvä.. Tänä aamuna toisenlaisia kuvia: Jonkin henkisen ryhmän kanssa mentiin meille kotiin pesuhuoneeseen, se oli alkuperäisessä kuosissa eikä tämänhetkinen, rempan jälkeinen ihan eri mallinen. Kuusi henkeä plus ohjaaja mahtui suihkusyvennykseen, minä harmikseni muitten kera jäätiin ulkopuolelle siihen pesuhuoneeseen. Ohjaaja siunasi tai teki jatain muuta näille kuudelle vuorollaan. Se vaikutti kuitenkin minuunkin, nousin ylös, pyörin ja leijuin. Kukaan muu ei tätä tehnyt. Ihmettelin vaan, että mitä tässä nyt pitäisi tuntea ja kuinka olla kun muut olivat aika "OOH" että mahtava juttu... Mutta se oli tosi vinkee tunne olla ilmassa, ihan kuin joku voima olisi nostanut ylös! Ihan vaan ohi aiheen, mutta lapsena kun olin ulkona tuolla samaisessa kodissa ja näin saunan ikkunassa miehen (?) joka katseli ulos. Tää sauna on tietty tän unen pesuhuoneen vieressä. Vähän pelästyin ja juoksin sisään toista kautta ja paappaa kovistelin oliko se ollut saunan ikkunassa. Ei kuulemma ollut ja käytiin vielä tarkistamassa ettei siellä ollut ketään muutakaan. Että jotain elämää siellä kodon pesutiloissa on ollut!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2302 : 28.12.2011 22:22:14 » |
|
Viime yönä näin unta, että olin Huippumalli Haussa-kisassa. Kokoonnuttiin jonkin ala-asteen tiloihin muiden tyttöjen kanssa, suurin osa oli minua ainakin päätä lyhyempiä. Jännitti, vääntelin naamaani peläten että otan joka kuvassa saman tylsän hymyn, mutta peilistä näin naamallani oikein kivoja ilmeitä ja hyviä poseerauksia. Minulla oli mustat farkut ja hieno, lyhyen mekon mallinen musta paita jossa oli kultaisia tähtiä.
Sanoin ääneen, että ei pelkät pitkät jalat tee tytöstä kaunista. Mustatukkainen tyttö jotenkin loukkaantui, nousi nojatuolin päälle seisomaan, kysyi että eikö hän ole mielestäni kaunis? Sanoin että on kyllä, toistin että pelkät pitkät jalat eivät tee tytöstä kaunista.
Huippiskisan kaksi vuotta aiemmin voittanut tyttö tuli paikalle ihan poikatytön vaatteissa, raitapipo syvällä päässä. Hänpäs olikin entinen luokkalaiseni (ei oltu järin läheisiä ikinä), ja hän tuli siihen ihmettelemään että oli nyt täyttänyt 14. Ällistyin siitä miten nuori hän olikin. Hetken päästä hän itki jonkun kilpailijan olkapäätä vasten.
Sitten koittivat ensimmäiset kuvaukset, ja minut pyydettiin ensimmäisenä. Ne olivatkin käsikuvaukset, vain oikean käden eri asentoja kuvattiin, taustana oma vyötärö. Ajattelin että pärjäisin kisassa ainakin tämän kuvan ajan, keksin ihan mukavasti eri asentoja. Arvelin kyllä saavani vielä tosi tylyäkin palautetta, enkä lähtisi voittajana kotiin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
faerie
|
|
« Vastaus #2303 : 31.12.2011 15:31:26 » |
|
Viime yön unessa minulla oli taikavoimia, joilla sain ihmisiä hidastamaan heidän kävelytahtiaan. Sitten lumosin kaikki hidastamaan tahtia. Unessa oli kesä, olin hirmu kiitollinen ja rauhallinen ja jotenkin minulla oli todella selkeä uni. Heräsin kuitenkin siihen, kun kuulin unessa koirani huutavan ja ulvovan kivusta talon sisällä, jonne en meinannut päästä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2304 : 31.12.2011 16:32:18 » |
|
Yök mitä unta näin, hyi vitsit! Oli siis niin, että yksi päässäni yhä kiinni oleva hius meni vasemman käden peukalonhangan läpi, ja iho oli kiristynyt niin, että kummaltakin puolelta katsottuna näytti, että toiselta puolelta vedetään. Ihmettelin miten se noin oli voinut mennä, ja katsoin tuota reikää kädessäni, miettien onko sen sisään kasvanut ihopinta "kuten lävistyksille käy" (minulla ei ole lävistyksiä, en tiedä onko noin). Aloin sitten vetää hiusta ulos, ja sieltä käden sisältä tulikin ulos kauhea musta möykky kuin hiustakku olisi turvonnut kosteudesta moninkertaiseksi. Se myös haisi pahalle, tosin tilanteeseen nähden aika miedosti. Kun olin saanut vedettyä möykyn kokonaan ulos, käteen jäi hirveä reikä jonka sisällä oli punaisia riekaleita, ja peukku oli ihan voimaton. Mitään muuta ei koko unessa ollut, ei paikkaa eikä muita ihmisiä. Yäh. Jos joku keksii mitä tommonen meinaa niin saa sanoa. Oli kyllä viime yönä toinenkin uni, jossa opettajani veti karaokeiltaa ja päädyin improvisoimaan sävelen hienoon (heh) sanoitukseen nimeltä "ruskea kirjekuori". Laulussa kirjekuoren ojensi henkilö, jolla oli päällään paita. Niin, mitäs sitä vaatetusta sen tarkemmin laulussa kuvailemaan... Sain raikuvat aplodit ja kiitokset, ja sitten kaksi miestä meni ja lauloi Aku Ankan takakannen tekstit duettona. Hetkinen. Tuli väläys kolmannesta unesta jossa mun ex(?)-ihastus ja hänen kaksi kaveriaan oli mokanneet jonkin hienon ryhmämatkan ajattelemattomuudellaan, ja hänen piti kirjoittaa siitä essee ja heijastaa se videotykillä isolle seinälle. No hän kirjoitti, mutta se oli kokonaan ihan huonoa suomea ja tyyliin "mitä väliä?". Ookei, tuon taidan ymmärtääkin.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Fawn
|
|
« Vastaus #2305 : 01.01.2012 19:22:29 » |
|
Ärsyttää kun näin niin hauskaa unta ja nyt en muista kovin hyvin Olin siinä Marilyn Mansonin kanssa Vantaan Flamingossa (?) ja keskustelimme hänen elämästään. Manson kertoi jostain laulajanaisesta, joka oli mm. halunnut duetoida hänen kanssaan. Lopulta me taisimme yhdessä äänittää demoja.
|
|
|
tallennettu
|
"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen." -Carl Larsson
Aurinko vaaka, nouseva skorppari Sininen Sähköinen Yö
|
|
|
liveforever
|
|
« Vastaus #2306 : 05.01.2012 16:28:11 » |
|
pari yötä sitten minulla oli unessani jalassa tossa säären /pohkeen kohdalla sellane iso mustelma ja nahkaakin oli lähtenyt ja varpaissa oli luulin sitä ensi syyläksi,mutta ne olikin vesikellukoita ja loppujen lopuksi ei oikein selvinnyt mitä ne olivat,mutta yököttävän näköisiä olivat!!!!!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
faerie
|
|
« Vastaus #2307 : 05.01.2012 21:54:55 » |
|
Tämä uni jäi vaivaamaan. Näin unta, että olin kylpyhuoneessa, jossa oli sisareni ystävä sekä kaksi vanhempaa siskoani. Toinen siskoistani istui minua vastapäätä vettä täynnä olevassa kylpyammeessa, toinen seisoi kaverinsa kanssa vessanpöntön luona. Näin pönttöön, jossa oli hukkunut jänis, ja sisareni sanoi, että "pojalleni kävi juuri samoin". Hänen ystävä alkoi tehdä tietynlaisia rituaaliliikkeitä ja totesi lopulta, että "hän ei tuntenut kipua" käänsin katseeni takaisin altaassa istuvaan siskooni, ja tajusin että hän oli painanut päänsä pinnan alle ja oli hukkumaisillaan. Nostin hänet vedestä ja lähdin viemään häntä äkkiä suojaan. Hän palasi käsivarsillani tajuihinsa, mutta olin aivan paniikissa. Herättääkö uni mitään ajatuksia?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2308 : 07.01.2012 11:56:32 » |
|
Unessa oli suuria (luonnollisen koon ylärajoilla) syksyn lehtiä, vaahteran tms. tosi isoja ja värikkäitä. Mietin pitäisikö niitä kerätä talteen, mutta heitin kaikki kädestäni pois. Kaverini, joista osa oli pieniä lapsia, kieriskelivät lehdissä ja minä olisin halunnut kerätä ne kasaan ja hypätä niiden sekaan korkealta, mutten kertonut kenellekään tai tarttunut edes haravaan, vaikka ajattelin sitä. Oli kova tuuli ja lehdet kirkkaan vihreän nurmikon päällä kerroksena.
Siellä oli joku kiipeilyseinäkin jota katsoin ylhäältä alas, alhaalla olikin tosi ahdas rotkon tyyppinen paikka jossa mun nyt tosi monissa unissa kummitteleva ex(?)-ihastukseni seisoi yksin, köysi kädessä. Itse seisoin ylhäällä siinä kohdassa missä se köysi oli kiinni. Käänsin selän, otin pari askelta pois, vilkaisin taakse ja hän oli tullut toista kautta ylös. Hän selitti maassa istuvalle yhteiselle kaverillemme, että ei pystyisikään kiipeämään.
Ihan kaikki lehdet olivat poissa, ne olivat tarttuneet niissä kierineiden ihmisten vaatteisiin ja päätyneet kauas.
Unen kirkas päivä hyppäsi paksulumiseksi talviyöksi ja minä autoon puolisoni kanssa, hän ajoi, kapea ja mutkitteleva tie ja olimme toimittamassa veronpalautuksia. Ohitimme tietyn talon, siihen liittyi matalia maatilarakennuksia tien molemmin puolin. Vitsailin että jos jäädäänkin tähän, koska olin niin monta kertaa aikaisemmin erehtynyt luulemaan sitä taloa oikeaksi. Puolisoni naurahti vitsilleni ja hidastikin vähän, mutta ei pysähtynyt. Oikea talo oli vähän matkan päässä, paljon korkeampi ja hienommalla paikalla, kirkkaat valot sisällä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012 12:01:27 kirjoittanut Indium »
|
tallennettu
|
|
|
|
Indium
Vieras
|
|
« Vastaus #2309 : 07.01.2012 12:15:31 » |
|
Tämä uni jäi vaivaamaan. Näin unta, että olin kylpyhuoneessa, jossa oli sisareni ystävä sekä kaksi vanhempaa siskoani. Toinen siskoistani istui minua vastapäätä vettä täynnä olevassa kylpyammeessa, toinen seisoi kaverinsa kanssa vessanpöntön luona. Näin pönttöön, jossa oli hukkunut jänis, ja sisareni sanoi, että "pojalleni kävi juuri samoin". Hänen ystävä alkoi tehdä tietynlaisia rituaaliliikkeitä ja totesi lopulta, että "hän ei tuntenut kipua" käänsin katseeni takaisin altaassa istuvaan siskooni, ja tajusin että hän oli painanut päänsä pinnan alle ja oli hukkumaisillaan. Nostin hänet vedestä ja lähdin viemään häntä äkkiä suojaan. Hän palasi käsivarsillani tajuihinsa, mutta olin aivan paniikissa. Herättääkö uni mitään ajatuksia? Kyllä mulla pomppaa silmään tuo, että unessasi oli kokonaista kolme erilaista tapaa käsitellä hukkumista, ja jokainen uusi tapa on kuin askel sinua lähemmäs.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|