Täällä yksi, joka näkee ja muistaa hyvinkin yksityiskohtaisesti uniaan. Yleensä uneni ovat melko hailakasti väritettyjä, sää tahtoo olla puolipilvinen. Vesi ja eläimet, tutut ihmiset, erilaiset sanonnat, voimakkaat tunteet...sekä vielä heräämisen jälkeen jatkuvat uneen liittyvät tunnetilat tuntuu olevan tyypillisiä asioita omille unille. Silmiin katsominen unissani on erittäin harvinaista; ihmisistä olen unessa katsonut ainoastaan syntymättömän lapseni silmiin ja silmistä vasta tunnistanut lapsen omakseni, sillä hänellä oli minun silmäni(tästä seurasi valtava rakkauden tunne
) Myös totaaliset painajaisunet ovat harvinaisia; niitä on elämäni aikana ehtinyt olla vain kolme. Ensimmäisessä juuri silloin armeijassa ollut ensirakkauteni jäi tankin alle ollessaan siviilissä, heräsin tästä painajaisesta omaan huutooni, kun olin huutanut kovaan ääneen tämän henkilön nimen ja itkin vuolaasti. Tuohon aikaan koin myös elämäni ensimmäisen unihalvauksen; tuntui kuin keho ja "henki" ei olisi olleet aivan synkassa..henki yritti nousta sängystä normaaliin tapaan, mutta keho ei liikahtanutkaan muutamaan sekuntiin, oli säikäyttävä kokemus nuorelle ihmiselle silloin ja ensimmäinen ajatus tosiaankin oli että "mä oon halvaantunu". Toisessa painajaisessa isäni ampui minua päähän, kuolin, valtava menetyksen tunne itsellä jälkeenpäin muuta perhettä ja ylipäätään elämää kohtaan. Kolmannessa peruutin vahingossa äitini päälle auton kanssa, ei hänelle käynyt kuinkaan unessa..mutta minä olin musertunut, kun en huomannut asiaa ollenkaan.
Tässä nyt vähän tällaista taustatietoilua
...viimeyönä näin unta miesystävästäni (tai no tämä on liian vähättelevä kuvaus hänen ja minun väleistä, kun sielunveljeys/sisaruus on antanut itsestään meidän kohdalla monen monta merkkiä..mm.telepatian muodossa)..olimme kerrostaloasunnossa käymässä, siellä oli kolme neuvolan naista jotka opastivat meitä n.3kk vanhan vauvan hoidossa, mies piti vauvaa kainalossa ja antoi vauvalle tuttipullosta maitoa ja minä olin siinä vieressä myös sängyllä maate. Ohjeet koskivat juuri tuttipulloruokintaa ja mies totesi naisille, että niinhän minä tässä juuri teinkin. Olin ylpeä miehestä tässä kohtaa ja silittelin vauvan poskea, miehen kättä ja katsoin rakastani, olin myös samalla helpottunut, ihan kuin se tilaisuus olisi ollut jokin testi vanhemmuudesta nimenomaan meidän kahden kohdalla, testasivat osaako mies hoitaa lasta samanlaisella rakkaudella, vaistolla ja prioriteetillä kuin minä vaikka kyseinen lapsi ei edes ollutkaan meidän oma, se oli vain koetta varten lainattu jostain. Tässä samaisessa unessa kuljimme sitten vanhempieni unimaatilan poikki joka oli melkoisen pimeä paikka sisältä, aitauksissa sekä joissakin nurkissa oli lehmiä ja vasikoita...osa niistä oli puolikuolleita, henkihieverissä ja osin nyljettyjä..tunsin suurta empatiaa näitä lehmiä kohtaan, olisin halunnut auttaa niitä kuolemaan kokonaan, mutta piti mennä miehen perässä johonkin. Sitten yksi vasikka tuli aitojen välistä minun luokse ja silitin sitä, tämä yksilö oli aivan hyvässä kunnossa. Taas minut valtasi helpotus, kun huomasin että oli siellä myös kunnossa olevia ja kiire loppui hyvällä tavalla siihen vaikka mies olikin jo mennyt. Jotenkin jo tässä unessa erästä lehmää silmiin katsoessani uni tuntui liittyvän äitiyteen ja lapsen menetyksestä aiheutuvaan tuskaan..lehmän silmistä ikäänkuin näkyi, ettei sillä ole mitään syytä elää kun vasikkakin on menehtynyt.