Risama ja muutkin rapumiesten "ystävät"!
(No onpas nyt juhlava aloitus..
)
Se on kyllä rapumiehissä "vikana" etta seurustelun alkuun he voivat olla hyvinkin kovia ja tunteettomia, eivät päästä kuoren sisälle... He usein mässäilevät menneillä asioilla ja kun heillä on paha olo, he eivät kerro sitä vaan saattavat käyttäytyä tosi oikukkaasti, tiuskia ja olla ärsyttäviä.
Oikeastaan jopa rakastan sitä piirrettä, koska muistoni ravuista ovat noin yleensä aika hyviä..
Ravut pelkäävät päästää lähelleen, kun ovat niin herkkiä ja haavoittuvia, heillä on menneestä elämästä monta hylätyksi tulemisen kokemusta takanaan, joiden haavat eivät ole vielä parantuneet.
Tämä alkuoikkuilu on ns. rapujen testiaikaa. Pitää vain olla kärsivällinen ja osoittaa paljon kiinnostusta, lämpöä, välittämistä, vaikka toinen on oikukas paskapää. Pitää päättää ettei lähde oikkuiluun mukaan! Koska sitä hän tarvitsee! Tukea ja välittämistä! Hän harkitsee kauan kenelle avautuu.. Jos joku jaksaa välittää hänestä ja olla ottamatta kiukutteluista itseensä, saa osakseen ravun pohjattoman luottamuksen! Siitä alkaa juhlakausi, herkkä rapu jakaa kaiken lämpönsä sinun kanssasi, sitten kun luottaa... :
Ja tarrautuu ja ripustautuu (toisien mielestä se on kauheeta, minusta ei).. :
Hmm.. Ei kai tästä mun tekstistä huomaa, että olen ihan hulluna rapumiehiin? Hehee.. Tiedän niistä kaiken, kun olen kolmen kanssa seurustellut (7kk, 1v. ja 3v.)..