Elikkäs nään yhden painajaisen joka vuosi suunnilleen samoihin aikoihin. Ja
Vaikka osaan jo suhtautua tähän fiksummin kuin lapsena, mutta tämän unen jälkeen olen hyvin omituinen seuraavan viikon ja se vieläkin saa minut pelokkaaksi. Olisi kiva ymmärtää miten yksi uni voi toistua vuosittain..
Mulla on aivan sama! Lapsesta asti olen nähnyt kerran vuodessa saman unen, suurinpiirtein samaan aikaan. Omasta "painajaisestani" tosin en muista juurikaan yksityskohtia. Se ahdistaa unessa ja ehkä vähän herättyäni, mutta ei niin että se vaikuttaisi elämään. Olen myös aina ajatellut juuri tuon uneni olevan "suuruni". Tärkeä ja suunniteltu sellainen ja senpä vuoksi en olekaan untani juuri pohtinut tai tökkinyt kepeillä. Tahdon pitää sen mahdollisimman puhtaana ja koskemattomana. Koskaan en tajua laittaa uneni päivämäärää ylös tai edes kirjoittaa siitä sitä vähää mitä muistan tai koen. Ikäänkuin se ei edes onnistu.
Pikku kuriositettina se, että uneni jatkuu aina hieman eteenpäin edellisestä vuodesta. Jos viime vuonna juutuin kaappiin niin tänä vuonna pääsin sieltä pois ja eteenpäin. Sellainen varsinainen kehitysuni, jossa on paljon paljon muutakin seassa.
En oikein koskaan ole pelännyt tuota unta esimerkiksi siten että alkaisin pelkäämään nukkumista, vaan ahdistus on vain unessa ja heräämisen jälkeen ja ehkä seuraavana päivänä. Ikäänkuin suuri tehtävä lepäisi harteillani ja minä unessa murehdin sitä enemmän kuin laki sallii. Ja näin hereillä ollessa tajuan, että niin sen pitääkin olla. Senkin olen saanut selville, että uneni yksi merkityksistä on toimia muistuttajana ja että se on räätälöity.
Minullakin yksi uneni teemoista on ihmisten pelastaminen.
Sellaista täällä sekolandiassa. Eniveis jotenkin oudolla tavalla rakastan tuota untani, se on kuin rakas sukulainen, jonka näkee vain kerran vuodessa.
Äidilleni olen puhunut tästä ja hän vain tokaisi, että "olet niin luova" ja myhäili salaperäisesti kuin Mona Lisa.