Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ravintolisät ja vitamiinit  (Luettu 52098 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**

Valkoinen Kosminen Peili

Profiili
« Vastaus #30 : 28.09.2006 08:05:24 »

Kiitos Magda tiedoista Smiley

Ai siitä Aloe juomastako se johtuu minullakin, että olen saanut itseni jo aikas hyvin vieroitettua suklaasta  Wink

Haha! Toiveajattelua!  Grin Olen kohta 2 vuotta juonut aloe veraa ja kyllä se suklaa edelleen on vain niin hyvää! Mut osaan kyllä laittaa stopin nykyään 2 tai 4 palaseen Smiley

Suklaa maistuu silloin tällöin vielä täälläkin, mutta... Ennen aloen käytön aloittamista saatoin syödä suklaata levyllisen illassa, nykyään saattaa kulua viikkojakin etten syö ollenkaan ja jos syönkin niin fazerin sinisestä se yksi neljän palan rivi on jo tarpeeksi.

Muutoin lueskelin hieman tätä ketjua ja katselin, että täällä on kaikkia hienoja ohjeita ja vinkkejä.
Minä vain itse olen välinpitämätön syömiseni suhteen, tosin aloe on tuota ruokavaliota ajan myötä muokannut terveellisemmäksi, että syön mitä nopeasti nälkääni saan -kaikkea leipien ja kunnon lämpimän ruoan väliltä..

Aloen lisäksi popsin Artic-Sea kala- ja oliiviöljykapseleita,
siinä ovat minun käyttämäni lisäravinteet ja näistä tuskin tulen koskaan luopumaan tai vaihtamaan niitä mihinkään toiseen Smiley
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
Chervil
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #31 : 29.09.2006 18:16:21 »

Tietääkö joku muuten vinkkejä miten ruoanvalmistustavoilla voi vaikuttaa ruoan terveellisyyteen? Itse tunnen vain sen, että riisin keitinvesi B-vitamiinirikasta, ja sen, että tomaatti pitää lämmityksestä ja käsittelystä, 20 minuutin lämmitys jopa 20x terveellisten yhdisteiden (lykopeenin) määrää. Muiden kasvisten kohdalla tuo ei taida toteutua?
tallennettu

Valkoinen Magneettinen Peili
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #32 : 29.09.2006 19:12:25 »

Chevril

ruoanvalmistustavoista kun kyselit.

Viime vuoden puolella oli foorumillakin ihan oma ketju:

Terveellinen ruoanvalmistus?

Siellä oli hyviä vinkkejä, ja mm. varoituksia mikroaaltouunin käytöstä.

Kurkkaappa sinne

smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Chervil
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #33 : 29.09.2006 19:14:28 »

Kiitos, pitääpä mennä tutustumaan ko. ketjuun!
tallennettu

Valkoinen Magneettinen Peili
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #34 : 29.09.2006 22:09:55 »

Hei Ystäväin

Ruokaohjeita; 

* Aamiaiseksi,
iltapalaksi
tai välipalaksi

* Lounaalle ja illalliselle

* Levitteitä

www.prohealth.fi

Täytyypä tässä vähän ryhdistäytyä
ja palautella mieleen
terveellisiä ruokailutottumuksia

Sinkkuelämä ohjastaa meidät
herkästi väärille ruokatottumuksille
- näin on käynyt minullekin

Seesaminsiemen pirtelö on helppo tehdä
Itse käytän rouhittua pellavansiementä; lyhyt liotusaika
lisään sekaan banaanin
sekä lusikallisen hunajaa
- kts. ohje www.prohealth.fi

Tekee hyvää suolistolle ja
on mainio aamupala tai välipala

Tuorepuuroa olen myös valmistanut
- makuun pitää alussa totutella

smitten   Elämänilo   smitten

www.prohealth.fi

« Viimeksi muokattu: 29.09.2006 22:14:51 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Oikku67
Vieras
« Vastaus #35 : 30.09.2006 10:16:55 »

Tuorepuuroa olen myös valmistanut
- makuun pitää alussa totutella
Olen tehnyt samaa, mutta minun ohjeessani ei ole hirssiä.
Tosi hyvin pitää nälän poissa.. ja sopii minun ongelma vatsalleni.. Smiley
ja mun mielestä on hyvää, vaikka useimmat ei totu makuun Huh

muoks. ja olen lisännyt tuorepuurooni banaania tai luumuja
mielialan (lue vatsan toiminnan) mukaan.. :Smiley
« Viimeksi muokattu: 30.09.2006 16:29:30 kirjoittanut Willow » tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #36 : 30.09.2006 22:42:49 »

D-vitamiinista... eihän se aurinko juuri Suomessa paista, että ei se nyt kauhean väärää tietoa ole, se sen puute. Ravintoterapeuttini kehotti syömään myös magnesiumia, eikä kalkkia, koska kalkki ei imeydy ilman magnesiumia, mitä ei juuri mistään saa. B-vitskua kannattaa syödä heti kun menee hermo. Sitä kuluu suuret määrät mm. tuijottaessa tätä tietsikan skriiniä.

tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #37 : 02.10.2006 12:19:14 »

Mulla jää tuo kalkin saantikin vajaaksi  Embarrassed

Pitää kyllä paikkaansa tuo, ettei kalkki imeydy, jos ei saa magnesiumia. Otankin siis valmistetta, missä on kalkkia, magnesiumia sekä D-vitamiinia - kaikki samassa paketissa   Smiley
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #38 : 05.10.2006 12:12:56 »

Magnesiumihan auttaa, jos on suonenvetojakin...?
Noista lisävalmisteista, mistä voi tietää onko vitamiinit keinotekoisia vai kasviperäisiä? Olen ostanut elämäni aikana jos jotakin myrkkyä apteekista ja nyt siirtynyt luontaistuotteiden käyttöön. Eli ongelmaksi on muodostunut lisääntyvä keinotekoisten lisäaineiden allrgia, maitotuotteita ei voi käyttää (vaikka ei ole laktoosia) ja viljatuotteetkin tökkii (ei keliakiaa), sitten kun lisätään soppaan anemia ja tosi liikkuva/kuluttava työ. Ollaan alueella, johon en ole saanut kuin kehoituksia kokeilla  Undecided
Nykyisin käytän aloe veraa  Cool Te kauemmin käyttäneet, osaisitteko sanoa miksi se on alkanut maistumaan kumihanskalle  2funny Siinähän on luonnonkumia, mutta maistatteko te sen? Ja mitä se tekee suolistossa...?
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #39 : 05.10.2006 13:46:34 »

En ole vieläkään vakuuttunut siitä, että mitä vitamiineja / ravintolisiä minun tulisi nauttia. Mikä auttaisi voimattomuuteen?
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #40 : 05.10.2006 14:53:04 »

En ole vieläkään vakuuttunut siitä, että mitä vitamiineja / ravintolisiä minun tulisi nauttia. Mikä auttaisi voimattomuuteen?
Hei "Sininen enkeli"

Tosi potkua olen saanut GNLD:n valmisteilla
- tyytyväisyys takuukin tuotteilla

http://www.juskem.fi/gnld/energiaohjelma.html
GNLD:N ENERGIAOHJELMA

http://www.juskem.fi/gnld/energiaohjelma.html
Soluenergiaa

smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
härkä-69
Vieras
« Vastaus #41 : 05.10.2006 18:08:23 »

Kiitos Elämänilo. Taas yksi vaihtoehto lisää, miten osaisin päättää mikä on se oikea juuri minulle? Joskus käytin Gerimax + ginseng -valmistetta, mutta en osaa sanoa oliko siitä mitään hyötyä.  Undecided
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #42 : 06.10.2006 08:42:58 »

Ai niin - täällähän saa mainostaa  Wink

http://www.naturesofscandinavia.com/

Sininen enkeli, silloin kun on puhti hukassa, niin otan Arctic Root - ruusunjuurivalmistetta. Ruusunjuuri on tasapainottava (adaptogeeni)kasvi, eikä sen käytössä ole kontraindikaatioita.
Aloe ja ginseng ovat muuten myöskin adaptogeenikasveja - ginseng kasvaa vaan tuolla jossain leudommissa maissa kuten aloekin - ruusunjuuri puolestaan on pohjolan kasveja.

Jaspis, olen hörppinyt Aloeta vasta kesän ajan, ja minusta se maistuu yhä raikkaan happamalle  Grin
- keliakian tapaiset oireet saattavat helpottua pitämällä vehnäjauhopaastoa (välttää tuotteita, missä tätä oivaa liisteriä on ... pullat, kakut ... ) sekä samalla otat kuurina purkillisen monikirjoista maitohappobakteeria tupla- tai tripla-annoksena. Lisäksi suosittelisin hyvää kuitukuuria samaan syssyyn. Tietoja löydät kuitujen hyödyistä googlettamalla.  Hörpi vaan sitä aaloeta samalla, koska se tasapainottaa...

Imeytymishäröt johtuvat usein siitä, ettei ravintoaineet imeydy suoliston seinämän läpi elimistöön. Pulloharjan nielemisen sijaan voi hyödyntää kuituja. Parsakaali on yksi loistava pulloharjakuitukasvi monen muun lisäksi. 'Aamupirtelööni' mie otan purkista Naturesin Psylliumhuskia, se on geeliytyvää ja oivallista rööriroopea. 'Posti' kulkee, ja ravintokin on alkanut imeytymään paremmin: esim. ei maha kurnuta niin kovasti paljon jäätelön syönnin jälkeen.  Wink Grin
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #43 : 06.10.2006 08:52:31 »

Ai niin, tuosta ruusunjuuresta muistan joskus lukeneenikin, kiitos muistutuksesta.  Smiley Löytyyköhän isommista ruokakaupoista tai apteekeista? (Miksihän en sinne luontaistuotekauppaan saa oikein lähdettyä?  Huh)
tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #44 : 07.10.2006 20:04:08 »

Jaspis, olen hörppinyt Aloeta vasta kesän ajan, ja minusta se maistuu yhä raikkaan happamalle  Grin
- keliakian tapaiset oireet saattavat helpottua pitämällä vehnäjauhopaastoa

Imeytymishäröt johtuvat usein siitä, ettei ravintoaineet imeydy suoliston seinämän läpi elimistöön. Pulloharjan nielemisen sijaan voi hyödyntää kuituja. Parsakaali on yksi loistava pulloharjakuitukasvi monen muun lisäksi. 'Aamupirtelööni' mie otan purkista Naturesin Psylliumhuskia, se on geeliytyvää ja oivallista rööriroopea.
Miksiköhän minun suuni on alkanu maistaan sen kumihanskan  Angry tykkäsin aloen mausta juuri sen kirpeyden vuoksi... onkohan minusta nyt tullut hapan  Grin kutsuil sanottiin, jotta happamat henkilöt maistaa pahana aloen ja maku paranee sitä mukaa kun henkilö neutraloituu...?
Vehnästä olen irtisanoutunut jo aikaa ja nykyisin tuo itse myllytetty ruis on ainoa puurolähde, leipää en jaksa vääntää itse. Parsalle olen allerginen, mut tu sinun "aamupirtelö" lisuke, saako sitä luontaistuotekaupasta ja eihän se ole parsaa? Tuota lesettää vois taas alkaa käyttään... siit on muutama vuosi kun viimeks sitä nautin kuuriluontoisesti n.6kk putkeen ja sit unohtu/jäi  Embarrassed
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  

Siirry: